ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tevka

Tevka Niet meer actief

Sneeuwmees dikke knuffel voor jou! Gewoon omdat je zo'n mooie echo heb gehad!!!! Helemaal super!

Shadixx: Wauw 9 rietjes!!!!!!!

Imke : welkom!

Nina krijg je morgen ook de uitslag?
    En jeetje dat je zelf nog niet getest heb, hihihihihi

2. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    #1442 Ploon, 14 aug 2013
    Laatst bewerkt: 14 aug 2013
    Hallo,

Ik ben nieuw hier. Wij hebben 5 september onze eerste afspraak in DD bij dr. S. We hebben nu 3 miskramen gehad (3x gecuretteerd), maar tussendoor wel een prachtige dochter gekregen :) Vanwege mijn lagere AMH, miskramen etc hebben wij een afspraak in DD gemaakt. In NL willen ze niet met ons het IVF-traject in, al begreep onze gyn volkomen dat we naar DD gaan omdat we daar meer kansen hebben om een goede zwangerschap (ivm embryoscoop).
    Nu is mijn vraag of jullie mij tips kunnen geven waar we aan moeten denken. We gaan een hele vragenlijst opstellen.
    Ik ben afgelopen maandag (de dag van de curettage) direct begonnen met de pil, ook om mijn cyclus direct op orde te krijgen (tip van de gyn). En misschien ook als voorbereiding op een IVF-poging. Als we in DD zijn, slik ik deze pil nog.
    En hoe zit het nu met de kosten? Ik heb het nog niet voorgelegd bij mijn verzekering (Interpolis). Ik lees zoveel verschillende verhalen over vergoedingen.
    En krijg je in je intake direct een behandelplan? Zou ik misschien direct kunnen beginnen als hij instemt met IVF?
    Wordt er alle tijd voor je genomen?
    Sorry voor al mijn vragen (misschien volgen er nog wel meer), maar we willen graag goed voorbereid ernaartoe gaan).
    Ik lees wel veel positieve verhalen hier over DD (in ieder geval veel roze - en dat stemt positief :)).

3. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Is dokter S de enige Nederlands sprekende arts in Dusseldorf?
    Bedankt in elk geval voor het telefoonnummer en de website, ik ga me er morgen in verdiepen en dan zal ik ook kort ons verhaal hier neerzetten.

Wat is bij jullie mannen eigenlijk lui/traag zaad? Om hoeveel bruikbare zaadcellen gaat het dan? Manlief hier heeft ook weinig beweeglijkheid maar het was volgens Nijmegen toch nog goed genoeg voor iui. Er is sprake van lichte vorm van antistoffen dus dat zaadcellen klonteren aan elkaar waardoor ze dus veel afwijkingen hebben en plaatselijk bewegen. Na opwerken voor iui is het toch nog 2/3 miljoen dus vraag me af wat bij jullie is?

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Welkom nieuwe meisjes!

Shaddixx, wow! Te gek! Is wel een feestje waard! Positieve vibes, dat het er maar snel meer mogen worden. Al zicht op de start van jullie behandeling?

5. NinaD

NinaD Niet meer actief

Goedemorgen ladies,
    Ik was tot gisteren best wel rustig, maar vandaag heb ik wel de zenuwen. Ik kan me nergens op concentreren. Ik was extra vroeg op werk om voor de middag belangrijke dingen af te maken.... 1 uur verder en 1 ding maar afgemaakt.
    Dat ik zelf nog niet getest heb, is niet dat ik zo'n held ben met wachten hoor....:D De afgelopen keren vond ik het heel naar in twijfel te zitten, zodoende had ik dit keer helemaal geen behoefte aan een thuis test. Maar de tijd mag nu wel snel gaan!!!
    Ik heb van Alkina begrepen dat wanneer ik voor 15:00 bloed kan laten prikken dat ik de uitslag eind van middag kan krijgen....nu maar hopen dat ik op tijd weg kan. Willen jullie duimen voor ons? :)

Shadixx,
    9 rietjes....wouw!!! Wat geweldig voor jullie....erg blij dat het zo goed is gegaan. Op naar de volgende stap!

Nieuwe dames,
    Welkom hier en alvast heel veel succes in DD!!
    Normaal reageer persoonlijk naar iedereen, maar vandaag even niet in staat...sorry!

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @NinaD: Ik denk aan je meid. Hopelijk krijg je vandaag de uitslag al, dat zou wel heel erg fijn zijn. Ik duim echt heel hard voor jullie !!!!

@Imke22: Welkom hier meid, kom gezellig meekletsen. We kletsen hier wel heel erg veel hoor :D. Jullie zijn ook al een behoorlijke tijd bezig, ik hoop dat DD jullie heel veel geluk gaat brengen.

@Shaddixxx: Nog steeds aan het stuiteren door het geweldige nieuws ? Ben zo blij voor jullie !

@Klaasje: Hoe gaat het met jou meid ?

@Elize: Morgen weer een echo, heerlijk genieten van jullie kleintjes.

@Mikka: Ook welkom hier. Ik zag dat het telefoonnummer en de website al gegeven waren.

@Aklina: Succes vandaag, geniet van jullie wondertjes op de echo en doe dr. de W de groeten van me ;)

@Dr. S: Ik hoop niet dat hij heel lang ziek blijft ! Hopelijk is het gewoon een griepje ofzo. Hij loopt trouwens al heel lang slecht, vorig jaar april zag ik dat al.

@Ploon: Ook welkom hier, ook al een behoorlijke geschiedenis zie ik. Ik vond dat er bij de intake veel tijd werd genomen en daarna wel wat minder, gewoon al je vragen meteen stellen als je binnenkomt ;)

@ego: Wij hebben besloten om voor een 2e wondertje te gaan. Ik ga denk ik morgen even bellen naar DD hoe het met wachttijd enz zit. Ik vind het erg moeilijk om hier te zeggen, omdat veel van ons nog voor een 1e kindje bezig zijn. Ik hoop dat ik niemand kwets met mijn berichtje.

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Het formulier van de zorgverzekeraar voor toestemming, moet dat door DD ingevuld worden ? *ik zit bij zilverenkruis*

8. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hoi! Welkom hier!
    Voor Ivf is in nl heel gebruikelijk dat je aan de pil gaat. Alleen met een laag amh zeer af te raden. Naar mijn weten is er niemand van de DD meisjes ooit aan de pil voor een poging in DD. Juist omdat het onze reeds zwakke eierstokken helemaal stil legt. Dus mijn advies: meteen weer mee stoppen!
    Je moet bij je zorgverzekeraar toestemming vragen voor een behandeling in het buitenland. Daarvoor moet een hun of huisarts een formulier invullen voor de verwijzing. Daarna krijg je een brief thuis met toestemming (ze mogen niet weigeren) en het bedrag wat er vergoed wordt. Houdt rekening met eigen kosten. Vaak wordt er maar 75% van nl tarief vergoed terwijl de kosten in DD sowieso al hoger zijn dan in nl.
    Bij de intake neemt de arts de tijd voor je om je dossier, bloed- en zaadverslagen door te nemen. Neem die dus mee! Dan vat hij de situatie samen en spreekt dan meestal nog wat aanvullende bloed aanvragen af. Zoals amh en dhea. Mogelijk ook bloed bij je man.
    Als de uitslagen daarvan bekend zijn kan er een afspraak gemaakt worden voor het behandelplan. Bij werd er toen ook gelijk uitgangsecho gemaakt. En medicatie recepten mee gegeven. Paar dagen later werd in ongesteld en kon ik beginnen.
    Als je de echo's in DD laat doen ga er dan van uit dat het vlug vlug gaat. Er wordt dan geen tijd voor gesprekken genomen.

9. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    NinaD: Heeel veel succes meis! Duimen draaien!!!

Loontje, wat fijn dat jullie weer voor een 2de wonder willen gaan! Had jij nog wat in de vriezer? Of moet je een hele poging opnieuw gaan starten? Knap dat jullie de stap weer zetten!

Ploon: Welkom hier, volgensmij is het in DD in niet de bedoeling dat je aan de pil gaat...
    Mijn intake gesprek duurde bijna 45min, en er werd alle tijd voor ons genomen door Dr S! Maar idd met echo's is het allemaal wat vluchtig en moet je veel met zijn assistente regelen...
    Succes!

X

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Monatoetje: Wij hebben niets meer in de vriezer. Dit word dan ook mijn 1e echte poging in DD.

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    meiden ik hou het even kort want ben druk op werk en werk vandaag maar halve dag! (en moest 5 blz teruglezen opfff)

@nieuwe dames welkom hier en succes mt jullie DD traject!

Loontje groot gelijk dat jullie voor nummer 2 gaan! je hebt lang genoeg gedaan voor nummer 1 dus goed dat jullie daar optijd mee beginnen! ik zit ook bij ZK en DD moet inderdaad alles invullen. Wel dus een tip zoals ik besprak in mijn bericht naar Miss sinds 1juli 2013 krijg je nog maar 1400euro vergoed voor ICSI (dus wordt een duur grapje met bijbetalen) hopelijk heb je maar 1 poging nodig :)

@mona leuk dat jullie het op fb gezet hebben, veel leuke reacties gehad? :)

@zofie hier ook zo doelloos! pff... heeft jou man momenteel ook geen werk dan? omdat je zegt dat hij opzoek is naar een baan in het buitenland eventueel? Zitten jullie beide thuis? Zou wel ideaal zijn dan zou je misschien op kort termijn nog wel een Tese kunnen plannen mits je mannetje daar klaar voor is?

@klaasje fijn dat je weet waar je aantoe bent meid! aftellen is voor jou begonnen!

@sneeuwmees logisch dat jou man niet voor pleegzorg wilde gaan, het scheelt inderdaad al wel dat jullie al een kindje hebben. Maar met geen kinderen vind ik pleegzorg of adoptie wel een goede keuze. Ik kan mijzelf niet voorstellen hoe het leven zou zijn als ik helemaal gen kindjes ga krijgen! mijn hart breekt bij die gedachte. En ik zie het wel bij mijn tante die is inmiddels 65 en heeft nu nog iedere dag verdriet van het geen kinderen krijgen. Bij familiefeesten loopt ze nog steeds huilend weg. Ik denk dat ik zo ook wordt.... en dat dat dus een leven vol verdriet wordt! Nee dat kan ik echt niet! Jij en je mannetje lekker genoten gisteren van het goede nieuws? nu aan het werk?

@ Nina ik denk aan jou vandaag lieverd! ik vind het zooooooooooooo spannend :) hoelaat krijg je uitslag?

@anja hoe is het met jou kiddies>? allemaal goed :)

@rest zwaai !!

12. NinaD

NinaD Niet meer actief

Loontje,
    Dank je wel!
    Ennnnn wat leuk een tweede moppie voor jullie!!!! Je moet je absoluut niet bezwaard voelen :) Jij bent juist een goed voorbeeld van hoe mmm succesvol kan lopen.....geeft iedereen juist hoop!
    Spannend zo'n nieuw traject, gelukkig was het de vorige keer heel goed verlopen bij jou.

Mona,
    Dank je wel! :)

Bbibi,
    Ik hoop eind van de middag de uitslag te krijgen!
    Thanx!

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Bbibi: Echt waar ? Ik dacht dat ze sowieso het NL tarief zouden vergoeden. Dat word dan zeker een duur grapje zeg.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: of wij voor jou gaan duimen??? Meid, mijn duimen staan al uren in draaistand en ik laat ze pas los als jij de uitslag hebt.
    @Loontje: wat een geweldig leuk nieuws!! En wat spannend dat dat je eerste echte poging in DD gaat worden. Kan me wel voorstellen dat je voor die heerlijke lachebek (die altijd met zijn schaterlach mijn dag weer goed maakt op fb) graag een broertje of zusje wilt hebben.
    @Mikka: welkom hier. Dr. S. is de enige NL sprekende arts daar, maar hij wordt geholpen door een team van NL sprekende assistentes. De ervaring leert dat na de intake, je vooral veel met hen zal regelen, omdat de kans dat je hem dan nog uitgebreid zal spreken minimaal zal zijn.
    @Ploon: de pil wordt volgens mij in DD inderdaad niet gebruikt. En over een onregelmatige cyclus wordt in DD niet moeilijk gedaan. Je medische dossier is inderdaad zo'n beetje de leidraad voor de intake. Dat leest hij door, stelt vragen en maakt aantekeningen. En uiteraard kunnen jullie zelf ook vragen stellen. Ik vond hem tijdens dat gesprek erg kritisch en hij gaf me het idee een 'hopeloos' geval te zijn. Achteraf hoorde ik dat hij dat gevoel bij meer oproept, dus bereid je daarop voor en schrik daar niet van terug (het is een beetje zijn manier van communiceren). Mijn man en ik zijn 2 weken voor de intake al een keer naar DD gereden om alvast bloed te laten prikken zodat de uitslagen al bij de intake bekend zijn. En zo hadden we ook al een keer op ons gemak de route gereden. Bij mij was het amh ook in het Radboud geprikt (mijn 2 NL ivf's zijn daar ook uitgevoerd), maar dr. S. laat dat meestal toch nog een keer in zijn eigen lab prikken. Dat pakte bij mij wat gunstiger uit, want in het Radboud was mijn amh op 0,1 bepaald en in DD 0,34. Verder schreef dr. S. een waslijst aan vitamines voor. Wellicht dat dat al iets kan zijn voor jullie om alvast mee te beginnen.
    @Bbibi: voor mij zou een leven zonder kind ook niet denkbaar zijn. Ik ben altijd een enorme moederkloek geweest die als je me vroeger vroeg wat ik zou willen een tafel voor me zag met 4 kinderen. Die droom heb ik wat moeten bijstellen. Maar toen ik 36 was, geen relatie, sloeg bij mij de paniek wel toe. Ik ben toen het KID pad opgegaan en mezelf voor adoptie opgegeven, omdat ik zoiets had, dan maar geen man (dat kan altijd nog), maar in ieder wel een kindje. Toen ik mijn eerste afspraak voor KID had gehad in het zkh, kreeg ik contact met mijn man. Toen dat zo goed en zo snel in sneltreinvaart liep, heb ik de vervolgafspraak afgezegd. En een jaar na onze eerste ontmoeting was ik al zwanger.
    @Zofie: irritant in zo'n afwachtmodus te moeten zitten. Je wilt zo graag door. Ik hoop dat je man snel zijn gedachtes op orde krijgt. Snap dat het voor hem een hele stap is. Maar dan heb je duidelijkheid en kun je in ieder geval verder. Dikke knuffel!

15. Weer even snel.. Tussen welke tijden worden er ook al weer mensen gebeld over het aantal bevruchtingen en of de TP doorgaat? Dan bel ik niet tussen die tijden naar DD, zodat ik de telefoon niet bezet hou..

16. Nou, net maar gewoon gebeld.. Die 9 rietjes betekenen helaas nog helemaal niets. Ze hebben in het weefsel wat ze weggehaald hebben wel spermacellen gezien, en die stukjes weefsel zijn ingevroren. Het kan alleen nog steeds zo zijn dat na het ontdooien blijkt dat er helemaal niks inzit. Echt, we waren zo blij, maar eigenlijk is het gewoon allemaal nog onzeker :( Hadden ook echt géén leuke assistente aan de telefoon. Die we de laatste paar keren hadden was zo lief en vol medeleven, deze een beetje snauwerig.

Dokter S. is er misschien in de week van 26 augustus weer, maar die week zat sowieso al helemaal vol. We hebben nu pas 5 september een afspraak. Dan zit er tussen de TESE en de volgende afspraak weer bijna een hele maand :(

17. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Ze hadden je dus blij gemaakt met een dode mus :( .... ze geven toch wel vaker info door, dus snap niet dat ze dat niet meteen even hebben uitgelegd.
    Nou meid ik hoop echt dat er een hoop goede zaadcellen tussen zitten.
    Balen dat je nou weer een maand moet wachten zeg.
    Dikke knuffel !

18. DD-Meisjes:
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Bbibi- IVF/PICSI 1 - 1e kindje
    Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje
    Dreamer82 - ICSI 2
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Klaasje - IVF 1
    klaproos
    Maartje84
    Miss76 - ICSI 1 - 1e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 3
    Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje
    Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tevka -ICSI 1 - 2e kindje
    UVS - ICSI 4
    Zofie - ICSI

Agenda:
    Augustus:
    15: Aklina - echo 30+6 wk
    16: NinaD - testdag
    16: Elize84- echo zkh 12 wk
    19: UVS - intake

September:
    5: Shaddixxx - Behandelplan / Uitgangsecho

ZWANGER en uitgerekend op:
    08-10: Stiertje
    14-10: Dreamer
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    18-10: Aklina (tweeling)
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie
    28-02: Elize84 (tweeling)
    13-03: Monatoetje84

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje Nina - Kippetjuh

19. Nou inderdaad.. Ons werd eerst verteld dat ze het even snel bekijken in de opvangvloeistof, dat ze het daarna invriezen en dan stukje bij beetje ontdooien om te kijken of er iets inzit. Ik vond dat al zo raar, twee keer invriezen leek me niet zo bevorderlijk voor de kwaliteit, maar nu blijkt dus dat dat 'stukje bij beetje kijken of er iets in zit' pas na de punctie gebeurt ;) Wij dachten dat we met ons '9 rietjes' al 9 rietjes met zaad hadden, maar we hebben dus 9 rietjes met invroren weefsel waar misschien zaadcellen in te vinden zijn.. *zucht*

20. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfff shadixxx dat meen je niet!! Ik dacht ook dat ze gewoon 9 rietjes met zaad hadden!!! Nou ben je nog niet veel wijzer en blijft het enorm spannend!!!

Ik vond ook verschil tussen de assitentes. Ik vond C altijd heeel lief en meelevend, maar I vond ik altijd wat kortaf...

X

Deel Deze Pagina