ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Mijn echo was gelukkig weer prima.
    Linker kindje buikomtrek loopt 1 week achter op schema, maar been en hoofdmetingen lopen wel op schema. Verder top dus.
    2 september weer de volgende.

Maar door het nieuws van Nina voelde het gisteren niet goed om hier te pronken met mijn goede echo. Toch lief dat je er naar vraagt sneeuwmees.
    En ik vind trouwens dat je wel gewoon bij ons rijtje hoort.

2. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    DD-Meisjes:
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Bbibi- IVF/PICSI 1 - 1e kindje
    Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje
    Dreamer82 - ICSI 2
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Klaasje - IVF 1
    klaproos
    Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje
    Maartje84
    Miss76 - ICSI 1 - 1e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 3
    Ploon - (ik denk) IVF 1 - 2e kindje
    Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje
    Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tevka -ICSI 1 - 2e kindje
    UVS - ICSI 4
    Zofie - ICSI

Agenda:
    Augustus:
    16: Elize84- echo zkh 12 wk
    19: UVS - intake

September:
    2: Monatoetje: Afspraak verloskundige (13weken)
    2: Aklina - groei controle echo 33 weken
    5: Shaddixxx - Behandelplan / Uitgangsecho
    5: Ploontje - intake bij dr. S.
    17: Loontje85: Gesprek Dr. S

ZWANGER en uitgerekend op:
    08-10: Stiertje
    14-10: Dreamer
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    18-10: Aklina (tweeling)
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie
    28-02: Elize84 (tweeling)
    10-03: Monatoetje84

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje Nina - Kippetjuh

3. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Lieve Nina: potverdrie!! Wat een domper, wat een grote teleurstelling. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven t.z.t.
    Sneeuwmees: wat bijzonder dat jullie op de natuurlijke wijze zwanger zijn geworden (sorry, ik loop wat achter in jullie verhalen ;)). Geniet van je zwangerschap!
    Aklina: fijn dat je weer een mooie echo had! Geniet ervan!

4. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ja Nina zo rot voor jullie...leef met je mee.

Aklina fijn dat alles goed gaat zeg!

Hier idd 12 wk, we hebben vanmiddag de echo, ben erg benieuwd!

5. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Veel plezier vanmiddag elize. De 12 weken echo plaatjes zijn de mooiste dus geniet ervan!!!

6. Dikke knuffel Nina! Volgens mij had iedereen hier er min of meer op gerekend dat het deze keer raak zou zijn bij jullie.. Ik kan me voorstellen dat als je daar zelf ook van overtuigd bent, het allemaal keihard binnenkomt..

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Aklina: fijn dat alles weer goed was met de kleintjes. Heb je zelf een voorgevoel wat het geslacht gaat worden van de ukkies? Ik had dat bij mijn zoontjes zwangerschap wel vanaf het begin en denk nu ook weer een jongetje (vraag me niet waarom).
    En volgende week zal ik me op het lijstje laten zetten. Dan heb ik weer een echo en dat is voor mij een beetje rondom mijn 'psychische grens'.

8. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Begrijpelijk hoor sneeuwmees!
    Ik denk zelf een jongen en een meid.
    Maar het maakt me eigenlijk helemaal niet uit.
    Wordt wel steeds nieuwsgieriger!

9. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe was de echo Elize.?

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is! Dus ook ik kwam even spieken.
    @Aklina: zou geweldig zijn een koningskoppel. Nog een kleine 5 weken, dan weet je of je intuïtie juist was. Ik herken dat gevoel ook wel dat je op het laatst bijna niet meer kan wachten van nieuwsgierigheid. Want net als jij wist ik ook het geslacht niet, dus dubbel spannend.

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @aklina owhhh joh is het voor jullie nog een verassing? Bijzinder! Ik heb continue ook gedacht dat je een jongen en meid kreeg maar dacht dat ik dat "dacht" omdat je dat al eens verteld had maar dat is dus niet zo? Spannend en leuk hoor!!

@ sneeuwmees hihihi nee geen rare eend maar een mees ben jij ;)
    Sorry moest even! Nee jij hoort gewoon op het lijst! Ke bent een DD patient alleen heb je nu het wonder mogen mee maken spontaan zwanger te raken! Perfecter kan het niet :) nog steeds zo blij voor jou met je goede echo!!

@elize hoe was het vandaag?

@nina hier ook geen woorden meid :( vind het zoooo ongelooijk rot voor je!! Ik begrijp volkomen hoe je je voelt! En vooral omdat alles nu zo anders was kun je inderdaad niet anders dan positief zijn! ( en opzich is dat ook alleen maar goed dat je die hoop ook houd meid) vind het echt heel erg voor je *knuf*

12. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    De echo was helemaal goed, ze zijn nu 5 en 5.5 cm groot. De ene ligt nu nog maar 2 dagen voor ipv 4, dus dat is prima en normaal. Alles was verder in orde. Foto in album. Heb nog ijzertabletjes gekregen, meer preventief 1 per dag, want met een tweeling ontwikkel je bijna altijd bloedarmoede. Moet ook doorgaan met foliumzuur in de hoge dosis. Utrogestan ben ik mee gestopt hoera.
    Zijn dus superblij. Ik voel me hier wel een beetje bezwaard.....
    Ik gun het jullie allemaal ook zo...knuffel voor wie m kan gebruiken! Houd hoop...

13. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Elize, wat super!!!! Zo fijn te horen...

Vraagje v.w.b. IVF in DD: moesten jullie voordat jullie het FSH-hormoon gingen spuiten (Puregon o.i.d.) ook twee weken daarvoor een anti-hormoon spuiten elke dag? Ik ben me even aan het inlezen over IVF (maar dit gaat dan over IVF in NL). Ik ben even benieuwd. Of begon je direct met FSH en na ong. 2 weken de punctie enz enz?

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Ploon: bedoel je een hormoon dat je cyclus stillegt? Nee. Wat dr. S. vaak doet is dat ie je vanaf dag 8 cetrotide laat bijspuiten om je eisprong tegen te houden. Maar daar zijn geloof ik ook wel weer andere middeltjes voor, zoals neussprays.

15. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elize: Jaaaa wat een goed nieuws!! Super!!
    Ploon.. ik heb neusspray gehad om cyclus plat te leggen.. daarmee begon ik op dag 1 en op dag 3 met spuiten v puregon en menopur..

X

16. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    #1516 Ploon, 16 aug 2013
    Laatst bewerkt: 16 aug 2013
    Ik geloof dat dat wel is wat ik bedoel.
    Een vriendin van me is in NL begonnen met IVF en moest dus beginnen met de pil. Dan op dag 14 ongeveer beginnen met spuiten van een anti-hormoon, geloof ik. En dan 14 dagen later beginnen met Puregon of Menopur. Nu was ik dus benieuwd of dat eerste spuiten in DD ook zo is of dat je gewoon op dag 3 begint met Puregon of Menopur.
    Maar begrijp ik het goed van jullie, Monatoetje en Stiertje, dat dat dus niet gebeurt in DD?

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: wat je beschrijft is het lange spuitprotocol. In DD hanteren ze altijd het korte spuitprotocol, dus geen pil vooraf. En inderdaad op dag 1 van je cyclus (dus als je ongesteld wordt) gelijk beginnen. Ik begon ook op dag 1 met de neusspray (om de cyclus plat te leggen) en op dag 3 met stimuleren met hormonen. Dr. S. hanteert soms wat andere medicijnen en tactieken, maar in het algemeen komt het wel een beetje hier op neer. Op dag 14 ongeveer heb je dan je punctie al, dus alles gaat in sneltreinvaart.
    @Elize: wat fijn dat alles goed was met de kleintjes. Onvoorstelbaar dat die ukkies 'maar' 5 cm zijn en al echte mini-mensjes. Voel je alsjeblieft niet bezwaard dit met ons te delen. Je hebt er zo lang op moeten wachten, dan is het toch heerlijk om te kunnen delen. Natuurlijk gun je het iedereen hier (dat doe ik ook), maar we gaan ervan uit dat ons hele clubje jouw voorbeeld mag volgen.

18. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Dames, ik lees hier dat er ook combinaties van hormonen worden gegeven, dus bijvoorbeeld menupur en puregon. Is hier een reden voor?
    Hier in nederland alleen nog maar Gonal f OF menupur maar niet allebei.
    Iemand bekend of het bijvoorbeeld ook met clomid kan?

Ik ben low responder dus beetje wanhopig aan het zoeken of er medicijnen zijn die mij beter kunnen stimuleren. Op puregon / gonal F reageer ik haast niet, en met clomid juist wel.

19. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Ploon, jij bedoelt decapeptyl. Dat legt je cyclus plat en vervolgens ga je na 2 wegen de menupur erbij spuiten, dat zal jou vriendin ook zo hebben.
    Mag ik vragen wanneer jij je verzoek voor DD hebt ingediend voor een intake? Ben benieuwd hoe lang de wachtlijst is, en wil wel groen licht van mijn verzekeraar krijgen.

20. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Wij hebben deze afspraak al ergens in feb/maart gemaakt, geloof ik. Toen konden we in juni of zo terecht, maar dit wilden we nog niet. Hebben daarom gekozen voor september. En dat komt nu heel goed uit. Las toevallig ergens dat iemand nu een afpsraak had gemaakt voor januari. Dus wel een lange wachttijd. Balen hè!
    V.w.b. groen licht: is toch eigenlijk stom dat je er eerst naartoe moet, alles moet indienen bij de verzekering en een maand moet wachten op goedkeuring en dat eigenlijk pas kan beginnen. Maar ik heb nog nooit iemand gelezen waarbij het is afgekeurd (of wel? iemand ervaring?). Als je maar een verwijzing hebt, denk ik (die moet ik ook nog regelen - huisarts is op vakantie).
    En anders bel je toch gewoon en vraag je wanneer je terecht kunt. En maak je evt. een afspraak. Als het dan toch onverhoopt niet kan, kun je afzeggen.
    Maar misschien is er wel bij toeval een plekje eerder vrij gekomen door een afzegging (las ik ook bij iemand). Dan kan het wel sneller zijn.

Deel Deze Pagina