@Mikka: de hormonen hebben verschillende samenstellingen (de een heeft meer lh en de andere meer fsh). Soms pakt het een beter bij een vrouw dan een ander. Of soms kan een combi van twee soorten beter werken. In mijn geval kreeg ik alleen menopur, maar dat was meer vanwege mijn leeftijd en omdat menopur bekend staat als 'paardenmiddel' voor low responder (waar ik er ook een van ben). Clomid wordt niet gebruikt bij IVF, dus het zal echt of Puregon of Menopur (of een combi van deze worden). Als low responder moet je in ieder geval nooit decapeptyl gebruiken. Dit zal je in DD dus ook niet krijgen. @Ploon: ik heb bij de intake dr. S. pas het formulier laten invullen waarmee ik toestemming aan de verzekering moest vragen. Op zich kun je al wel naar de intake en dan pas de verzekering in orde maken.
Medicatie: mijn combi was gonal-F en menopur. Samen met suprefact neusspray. Ik heb eerst een intake afspraak gemaakt. Toen nog twee tp van cryo's ondergaan. Toen die niet gelukt waren bij evaluatie gesprek aangegeven dat we wilden overstappen. Toen heeft ferti arts gelijk de zorgverzekerings papieren verwijzing ingevuld die ik mee had naar eind gesprek. Ook heeft zij een begeleidende verwijsbrief geschreven, die ik later kon ophalen, tegelijk met alle kopieën van dossier.
Ik had puregon en menopur vanaf dag 3 van de cyclus. En vanaf dag 8 cetrotide erbij. Op dat moment dus 3x per dag spuiten. Maar wel met onderstaand resultaat: in 1x raak in DD! Denk dat bij mij die combi van puregon en menopur ook wel iets met leeftijd te maken had (ben 40).
Als we het toch over medicatie hebben; wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van suprefact en cetrotide? Ik heb echt een gruwelijke hekel aan neussprays. Niet dat ik spuiten nu zo gezellig vind, maar ach, daar ben ik inmiddels wel aan gewend, en of het er nu 2 of 3 per dag worden, dat maakt me niet heel veel uit. Aan de andere kant; als suprefact voordelen heeft die gunstig zouden kunnen zijn in mijn geval, zet ik me uiteraard wel over mijn neusspray-angst heen
@elize wauwwww wat een goed nieuws! Ik ga gauw in je album kijken! Hie is het met de rest vd meiden? Hier vollop aan de klus! Fijn als afleiding! Vanmiddag bday van oom en tante lekker met BBQ! En vandaag is de tegelzetter begonnen aan de badkamer ! Ben verliefd <3'wat een goede keuze heb ik gemaakt voor tegels! Het wordt nu echt al prachtig! Meiden dikke knuffel en fijn weekend! X
@Shadixx: het verschil tussen cetrotride en suprefact weet ik niet. Ik weet dat suprefact het meer pulserend afremt en misschien dat de cetrotride een wat rigoreuzer middel is. Als je wat minder goed op de medicatie reageert, verwacht ik dat hij jou ook de neusspray zal voorschrijven. Ik zag er zelf ook erg tegenop, want ik heb ook iets tegen neussprays, maar moet zeggen dat het mij erg meegevallen is (ook wat bijwerkingen betreft). @Bbibi: fijn dat de tegels mooi zijn. Ik vind het altijd zo lastig om tegels op zo'n klein stukje in de bouwmarkt te moeten beoordelen en dan in te beelden hoe een hele muur of vloer er uit ziet. Maar in jouw geval heb je dat dus helemaal goed ingeschat. Hier vanmorgen even de stad in geweest en van alles en nog wat gekocht, waar ik anders niet aan toekom. Merk wel dat, met de echo in zicht, ik weer ontzettend onzeker begin te worden. Zeker ook omdat het rond deze dagen de vorige keer misging en de kwaaltjes vandaag weer erg meevallen. Ben er dus erg mee bezig en baal zo van mezelf, want wil helemaal niet zo down en onzeker zijn. Maar kan even de aan/uit knop niet vinden.
Dikke knuffel Sneeuwmees! Ik kan me voorstellen dat het best slopend kan zijn en dat de stress het momenteel nog wint van het genieten. Hopelijk ben je na volgende week meer gerustgesteld! Bedankt voor je uitleg over de medicatie. Denk inderdaad dat het bij mij dan ook neusspray wordt. Moet ik er toch maar aan geloven Fijn dat het bij jou mee is gevallen, dat geeft goede moed!
@ Neusspray: Ik heb Synarell gehad, die was prima te doen!! Begint prikt het wat, maar ik vond het niet vervelend... X
Lieve Nina,wat afschuwelijk dit. Hele dikke knuffel van mij. Had het jullie zó gegund Wat kan je lichaam je toch voor de gek houden. Ik zou me echt verraden noemen! sneeuwmees,al 8 weken??? Wat gaat de tijd snel!! Ik kan me voorstellen dat je rond dit tijdstip het bangste bent. hoop dat de weken snel vliegen! elize,fijn dat je zo een mooie echo hebt gehad!! Aklina,ik ben ook benieuwd naar jullie kindjes. Net zoals Bbibi dacht ik eigenlijk ook een jongen en meisje maar ach 2 meiden of 2 jongens is ook prachtig!! Ik maak me best zorgen om mezelf. Ik heb de ziekte van Lyme en dus is mijn immuunsysteem waarschijnlijk geactiveerd en stoot embryo's af. Dr P heeft dit bevestigd. Ik heb dus pas in december een afspraak met hem maar stel..stel dat ik zwanger word,dan heb ik een enorm probleem. Hopelijk is het dan op te lossen met utro en kinderaspirine maar ik zou ook prednison moeten denk ik. ach ja,het is nog druk maken om niets.
Vraagje, een kennisje heeft net tp gehad in DD vandaag, maar heeft geen fotootje gehad, kan ik me ergens herinneren dat ze ook wel foto kunnen mailen van DD toch? Wie oh wie weet dat?
@sneeuwmees is altijd lastig ja! Maar was naar een tegelhandel"boer" geweest met allemaal sanitair en daar op een wat groter Vlak uitgezocht! Tegels hoogglans wit 30x60 en antraciet vloertegel van 65x65 me licht glittertje erin! Love it! Wordt er helemaal happy van! Het ging ook weer goed tot vandaag! Mijn moeder heeft haar zis ( mijn lieve tante) verteld dat wij geen kindjes kunnen krijgrn. Dus ne bday begon ze er over. En of ze iets voor me kon doen, meekte dat het me echt wat deed dat het me echt hielp herinneren dat het dus gewoon echt allemaal niet lukt! Daarna hoor ik van mn man dat een vrouwke hij ons uit het dorp die vorig jaar nog een abortus heeft laten plegen nu opeens weer zwanger is tereijk ze net een blauwe maandag een nieuwe vent heeft! Dan denk ik hoe is dat mogelijk? Zo iemand wel een kind en wij doen er zoveel voor net als de meiden hier in het topic en niks pffff! Maar jou onzekerheid begrijp ik super goed. Wanneer heb je weer een echo? Ik gun het je zo! Dit sterke kindje is spontaant gekomen en is een blijverdje! Im sure!! @elize wat leuk dat jullie het op fb gezet hebben! Ook leuke reacties gehad? @ klaproos kon je niet eerder naar dr P? Ik denk echt dat hij jullie super kan helpen! Wie weet red je het met alleen zijn hulp al wel zonder icsi ?? @nina hoe is het lieverd? *knuf* @zofie hoe is het met jou lieverd? En met je manneke? @all fijn weekend!!
@Jippiejee: ze kan gewoon mailen. Bij mij waren ze het fotootje ook vergeten en amper nadat ik de mail gestuurd had, kreeg ik ze al toegestuurd. @Bbibi: lijkt me wel confronterend als je met je tante praat bij wie het nooit gelukt is. Maar we gaan van het positieve uit, hè (moet je horen wie het zegt)? Ons motto was dat plaatje van de mannetjes die een tunnel aan het graven zijn. Dus niet opgeven, misschien ben jij wel dat onderste mannetje, hè? (en is het de volgende keer gewoon hartstikke raak). Ik heb dinsdag de intake en echo bij de vk, dus dat is de reden dat de spanning zich weer op gaat bouwen. Ik vond zelf dat ik geen zw.kwaaltjes had, maar mijn man vond mij erg labiel, dus volgens hem hartstikke zwanger (èn bedankt). @Klaproos: ik zou ook proberen om die afspraak bij dr. P. wat te vervroegen. Wie weet valt er bij hem ook wel eens iemand uit. Nee, heb je, toch?
Klaproos, ik breek even in voor je. Dr P heeft absoluut geen wachtlijst. Je belt (of mailt) en kan diezelfde week nog terecht. Dus wellicht een keer voor gesprek gaan zodat je dat gedeelte helder hebt? Spannend en eng is dat he, dat je lichaam zelf de embryo's afstoot? Ik vind het gewoon gemeen! Inmiddels zit ik aan de 25 mg prednison want m'n bloeduitslagen blijven aangeven dat ik op scherp sta. Mocht ik maandag een TP krijgen dan wordt het een kwestie van elke 3 dagen bloedtest om te kijken of dit voldoende is of dat het nog verder omhoog moet. Heel veel sterkte en ik hoop dat dr P je vragen kan beantwoorden! En mocht je nog vragen aan mij hebben, stel ze gerust ik lees hier altijd stiekem mee
Vergoed Menzis de intake ook? En moeten jullie ook bijbetalen voor Utro? Was ik verbaasd over, was de eerste 2 x niet, foutje vorige keer volgens medewerker, ik had 2 keer geluk gehad... Ik zit even op het vragen bankje hoor!
Enne Sneeuwmees lekker labiel blijven hoor!! Dit kindje blijft bij jullie hoor! Dat moet gewoon, zo'n enorm wonder!
@Jipiejee: ik kan me niet herinneren dat ik voor de utro bij heb moeten betalen. Volgens mij niet. Alleen de oxazepam die ik in NL kreeg voorgeschreven voor de punctie. Ik ben bij PNO en die hebben ook de intake vergoed (ondanks dat ik toen de toestemming nog niet binnen had), maar heb de rekeningen even verzameld en pas allemaal tegelijk verstuurd nadat ik de toestemming behandeling buitenland had.