@anja jij dus ook 2500, dat is volgens mij ook een normaal tarief. Ik krijg nog geen 1500euro vergoed... dat kan toch gewoon niet kloopen. Ik heb een 3 sterren pakket bij zilverenkruis (van de 4) dus ben goed aanvullend verzekerd! @ Nina jeeeej je eerste shot is dus weer gezet! goed hoor! hopelijk nu perfect resultaat meid! spannend allemaal weer En jij zegt het dus ook al over die narcose! fijn dat jullie het allemaal zeggen... dan hoef ik niet te twijfelen. Dan doe ik gewoon Narcose! vooral als het toch maar zo ''licht'' is en dat je zo wakker bent! thanks meiden voor jullie advies! En ik heb al een dikke klachten mail gemaakt voor ZK ben er helemaal klaar mee! bah net of de MMM al niet genoeg stress opleverd! bahbah
Bibi, ik krijg ook niet veel terug van CZ. Dat is echt mijn eigen 'schuld' geweest. Ik heb nl een goedkopen polis ( voor het eerst sinds jaren en dan in de MM belanden, lekker handig!) en ik krijg maar 75% van het NL tarief omdat ik bij een nieu gecertificeerde zorgpartner mijn IVF doe. Het kan dus zijn dat die 4e ster je pas volledige vergoeding geeft bij klinieken waar mee ze geen prijsafspraken hebben... Wellicht heb jij dus ook zoiets? Je polis zegt uiteindelijk hoeveel je krijgt en waarom. In NL heb ik de keuze uit 8 IVF klinieken waar ze alles vergoeden, Gent vergoeden ze ook maar ik ben gewoon eigenwijs (en dus duurder uit). Van het zaad heb ik me trouwens net zo gek zitten maken als jij. Hier wel goede bewegers, erg actief maar relatief veel misvormden. Helemaal in paniek was ik. De uroloog niet hoor. met kwakjes van 8.5 ml en 75miljoen per ml blijft er bergen zaad over . Mijn rechtereierstok voel ik nu wel hoor, beetje zwaar en het lijkt wel een soort te bubbelen. Ben benieuwd morgen! Nina, dat zijn een hoop vervelende dingen tegelijk. Sterkte!
Ik ga zo even spieken, maar wil even zeggen dat ik het met je man eens ben, was eerst van plan om me maar 'stil te houden' om je niet nog meer in verwarring te brengen, maar dat heeft je man al gedaan! Ik denk ook dat als het goed is het goed blijft gaan en als het niet goed is de mutsebollen daar niks aan doen bij jou.. Na de punctie is het voor ondersteuning, maar daar wordt dan ook bijna niks meer aan de natuur over gelaten... Nou ja wil alleen even mijn mening geven, ik hoop dat je kan doen waar jij (en je man) je goed bij voelen!!
@klaasje hmm jij krijgt dus ook maar zo weinig vergoed? Balen zeg!! En vooral dat je dus net nu je verzekering naar beneden hebt aangepast!! Bij mij zou ik echt 100% moeten krijgen!! Maar helaas is dat dus niet zo! Met 4 sterren krijg je 125% vergoed !! Dus ik baalde al dat ik geen 4 sterren heb ... Nouja op hoop van zegen dat we maar 1 poging nodig hebben! Dan is zo veel bijbetalen de moeite wel hihi !! @sneeuwmees hoe voel je je? Nog geregeld of je op hcg mag laten prikken? Spannend hoor
@Stiertje: hoe was de echo meid ? Hopelijk zag het er goed uit. @Mona: succes morgen. Duim voor je ! @sneeuwmees: je test is gewoon positief ! Wat zegt he eigen gevoel over de utro ? Of heb ik daar overheen gelezen ? Ik heb bij de zwangerschap van Tygo ook niets gebruikt. Wat is het warm hé meiden pfffff. Krijg het niet lekker in huis.
Zo, na ziekenhuis, Ikea, bouwmarkt, eten en in de tuin rommelen meld ik me maar even weer hier. De echo was eigenlijk best goed. Ze hebben alle algemene dingen weer nagelopen: hartje, hersentjes, enzovoort. Zag er allemaal prima uit. Ze schatten het gewicht nu op 1190 gram, da's mooi gemiddeld. En de nieren laten eigenlijk hetzelfde beeld zien als de vorige keer: links perfect, rechts lijkt te bestaan uit bovendeel en onderdeel, met normaal ogend onderdeel en cystes plus extra 'leidinkje' naar de blaas in bovendeel. Qua nierfunctie hoeven we ons absoluut geen zorgen te maken. Daar zorgt het goede niertje prima voor. Er is na de geboorte wel een verhoogd risico op urineweginfecties, omdat ze niet precies weten wat het rechter niertje wel/niet doet en er mogelijk urine terug kan stromen van de blaas naar het niertje. Daarom adviseren ze om direct na de geboorte een lichte antibiotica te geven. En ze willen ons graag 2-3 weken na de geboorte op de poli zien voor verder onderzoek. We hoeven tijdens de zwangerschap niet meer terug te komen voor een echo en dit is ook geen indicatie om in het ziekenhuis te moeten bevallen. Dus eigenlijk binnen de gegeven omstandigheden het beste nieuws. Nou, hebben we dat ook weer gehad. Voorlopig is het medische circuit weer even afgesloten!
Stiertje, Gelukkig dat jullie bebe het zo goed doet. Je had liever natuurlijk dat alles perfect zou zijn, maar geruststellende is dat zij straks na de geboorte geen gezondheidsproblemen zal hebben. Nu maar aftellen...... Bbibi, Wat een gedoe met jullie verzekering, niet bepaald mee levend! Klaasje, Ja, ik hoop nog ooit een keer minder gedoe in mijn leven te hebben
@Stiertje: had vandaag al een paar keer stiekem vanaf mijn telefoon gespiekt op nieuws van jou. Fijn dat alles goed was. In ieder geval geen al te grote zorgen over haar gezondheid na de geboorte. Een paar extra controles kan nooit geen kwaad. Ik hoop dat het allemaal mee mag vallen met haar rechter niertje en inderdaad een niertje zou ook voldoende moeten zijn. Zal best een grote opluchting zijn geweest, of niet? Nu weer lekker terug op de roze wolk. @Mona: heeeel veel succes morgen! Ik ga enorm had voor je duimen!! @Aklina: jouw testen waren dus ook wat beter zichtbaar na een min. of 10-15? Die ovutesten zouden ook met 3 min. al zichtbaar moeten zijn, maar sinds ze er iets aan veranderd hebben duren die ook langer. Heb ook het idee dat dat met die zw.testen ook aan de hand is, zeker als je hcg nog laag is. @Nina: jij dus ook al weer je eerste spuiten aan het zetten? Wat moet je nu precies spuiten aan stimulering? Als dit van mij er niet tussendoor was gekomen waren we exact gelijk opgelopen. @Bbibi: wat een gedoe met die verzekering. Zeker belachelijk als je bijna het hoogste pakket hebt. 1500 euro is echt heel weinig. De ivf op zichzelf kost 1300 euro in DD, maar je hebt nog zoveel extra kosten erom heen (embryoscope, bloedprikken e.d.). Ik hoop dat er toch een oplossing komt. @Jippiejee: je mag altijd je mening geven, hoor. Ongeacht of mijn man je al voor is geweest. Vind het juist fijn dingen van alle kanten te bekijken. Ik ben altijd een enorme twijfelaar, dus moet altijd een 'handje' geholpen worden. @Loontje: dank je, meid! Heb besloten de utro niet te gaan gebruiken, maar had dat volgens mij niet expliciet nog hier genoemd. Vanmorgen weer de hele morgen alle testen op een rij gelegd, de foto's van voor naar achteren afgedraaid en weer terug. Werd lichtelijk moe van mezelf, maar het liet me ook niet los. Mijn man had zijn vader aan de lijn en beloofde snel een keer langs te komen. Dus toen stelde ik voor waarom we vandaag niet zouden gaan. Kon wel even wat afleiding gebruiken. Op zich is dat redelijk goed gelukt, al heb ik een paar keer op de telefoon gespiekt voor nieuws van Stiertje. Heb vanavond weer getest. Hij wordt qua kleur nog steeds ietsjes donkerder, vergeleken met vanmorgen en gisteren. Vandaag of morgen zou mijn NOD zijn. Dus vanaf nu moet het toch wel beter gaan worden. Zal er dit weekend eens een cb met indicator tegenaan gooien. Ik heb er wel een met zwanger/niet zwanger, maar die blijken veel hcg nodig te hebben. Heb toch maar besloten niet verder te gaan met utro. Ik schijn van mezelf al redelijk dik bms te hebben en dat is ook de reden dat als ik utro gebruik ik steeds mijn cyclus van slag heb en langer doorvloei en mijn cyclus dus ook iedere keer mee opschuift. Mocht het toch niet gegund zijn, dan wil ik natuurlijk zo snel mogelijk verder kunnen en niet weer met een cyclus zitten die helemaal van de wap is. Kan niet meer doen dan afwachten. Ik kan hoe dan ook op geen enkele manier verder. Ik zal jullie dus nog regelmatig komen stalken en lastig vallen met mijn onzekerheden.
Sneeuwmees, Ik vind jouw laatste testen duidelijk donkerder....geen twijfel je bent preggies! Ennnn kom gerust stalken! Ja ben nu echt van start en hoop jou snel te volgen met een positieve test
Het was even zoeken, maar lijst is nu ook mee naar deel 3. Willen jullie kijken of alles nog klopt? De kleurtje zijn weg ....op de ipad lukt het niet de kleutjes te herstellen. DD-Meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus A1981 Cozzen Ddees70 - ICSI 5 - 1e kindje Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Elles11 FSK - IVF/ICSI 1 - 1e kindje Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Marija - ICSI 7 - 1e kindje Majo - ICSI 6 - 2e kindje Miss76 - IVF/ICSI 1 - 1e kindje MissGin - ICSI 3 - 2e kindje Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje NinaD - ICSI 3 Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje Tevka -ICSI 1 - 2e kindje Yj81 Wishfulthinking - ICSI 2 Juffie26 Agenda: Juli: 5: Monatoetje - Testdag! 5: Elize84 - 1e echo met 6 wk 9: Shaddixxx - 10:15 Uitgangsecho? 9: Shaddixxx - 16:30 Gesprek TESE Mulheim 15: Aklina - 26 weken controle echo 18: Stiertje - extra echo met 28 weken voor controle niertje, met kindernefroloog erbij 19: Monatoetje84 -1ste echo bij Dr H 23: NinaD - eerste FM ZWANGER en uitgerekend op: 08-10: Stiertje 14-10: Dreamer 15-10: Desire vd beek 16-10: Yj81 18-10: Aklina (tweeling) 06-11: Kitty17 20-11: Djuuzie 28-02: Elize84 13-03: Monatoetje84 Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging) 13-02-2013 Meisje Nina - Kippetjuh
@Stiertje: goed nieuws gekregen dus. Wil je wel in het ziekenhuis bevallen ? Fijn dat het niet hoeft in ieder geval. @Sneeuwmees: ik vind hem echt duidelijker worden
@Bibi; Bij PICSI worden de rijpe zaadcellen van de onrijpe zaadcellen gescheiden en daarna worden de beste geinjecteerd in de eicellen. Zodra je praat over injecteren ben je met ICSI bezig, dus weet jij echt zeker dat je IVF gaat doen? IVF in combinatie met PICSI kan volgens mij helemaal niet.. @Stiertje; Fijn dat het in ieder geval niet meteen iets ernstigs hoeft te betekenen! Ik hoop dat ze na de bevalling ook geen urineweginfectie oploopt en dat alles gewoon goed mag gaan! @Sneeuwmees; Ze worden echt steeds duidelijker! Mooi!
@shaddixxx ja hoor meid ik weet het 100% zeker dat het ivf wordt. Hij zei al aan de telefoon dat ivf veel goedkooer was da icsi en dat wij met mijn man zijn zaad liever ivf deed dan icsi ! Maar omdat hij slechte morfologie heeft wilde hij he in combi doen met picsi... Relatief goedkoop en hogere kansen gaf hij aan. Ditzelfde zei hij weer met de uitgangsecho... Dat hij zijn zaad echt prima vond voor ivf... Dus dat hij dat graag eerst wilde proberen! @loontje inderdaad warm! Heeft je mannetje last van zijn helmpje me deze hitte? @nina heel vervelend van die verzekering ja jij alweer je 2e spuit gezet meid? Wanneer had je ook alweer je eerste echo?'volgende week toch? @ sneeuwmees owh meid wat vind ik het toch spannend! Weer wat donkerder! Jij bent echt zwanger! Je moet het alleen zelf nog gaan geloven fijn hoor en dat zinder behandeling uiteindelijk! Het is gewoon echt een wonder Wat betreft verzekering ja is echt weinig he? Baal enorm Heb een klacht geschrven, en het NZA gemaild met het verhaal en de vraag van vergoedingen. Dus het is afwachten! @stiertje wat een geweldig nieuws meid!! Jammer dat de cystes er nig zaten maar verder is je meisje dus helemaal goedgekeurd? Fijn dat je ook niet meer hoeft te komen verder! Fijn hoor! Lekker genieten nu! @mona al in zenuwen? Hoelaat moet je? We duimen meis!
DD-Meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus A1981 Cozzen Ddees70 - ICSI 5 - 1e kindje Desire vd Beek Djuuzie - ICSI 3 Dreamer82 - ICSI 2 Druufke - ICSI 3 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Elles11 FSK - IVF/ICSI 1 - 1e kindje Jolanda1971 - ICSI 8 Karin75 - ICSI 7 Kitty17 - ICSI 5 - 1e kindje Linbabylin - ICSI 3 Maartje84 Marija - ICSI 7 - 1e kindje Majo - ICSI 6 - 2e kindje Miss76 - IVF/ICSI 1 - 1e kindje MissGin - ICSI 3 - 2e kindje Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje NinaD - ICSI 3 Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje Tevka -ICSI 1 - 2e kindje Yj81 Wishfulthinking - ICSI 2 Juffie26 Agenda: Juli: 19: Monatoetje84 -1ste echo bij Dr H 23: NinaD - eerste FM 29: aklina - 28 weken echo ZWANGER en uitgerekend op: 08-10: Stiertje 14-10: Dreamer 15-10: Desire vd beek 16-10: Yj81 18-10: Aklina (tweeling) 06-11: Kitty17 20-11: Djuuzie 28-02: Elize84 13-03: Monatoetje84 Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging) 13-02-2013 Meisje Nina - Kippetjuh
@monatoetje: veel succes en plezier bij de echo! @sneeuwmees: alweer getest vanmorgen? Ik vind het er hoopvol uitzien hoor! Je bent hoe dan ook zwanger! Is vandaag je officiele nod? Of is die al geweest? Bruinverlies weg? Hoe voel je je verder?
@Monatoetje: hoe laat moet je ? Denk aan je. Nogmaals veel succes ! @Elize: prachtige banner heb je ! @Sneeuwmees: nog getest ? Vandaag de digi gedaan ?
@stiertje: wat een opluchting trouwens! Fijn dat erna geen extra controles nodig zijn. @loontje: ja alleen kan ik nu niet meer de ontwikkeling er bij zien..snik haha. Vandaag 8 weken! Las alleen wel net een naar bericht van iemand waarbij de hartjes toch weer waren gestopt met 9,5 wk maar goed die had ook andere problemen bleek later.... Hoezo telt jouw ticker verkeerd, wat gek!