Meiden, even een snelle update, want alles liep enorm uit en ik heb enorme honger. De echo was goed. Pfff.... 8,4 wkn, dus precies op schema (ook met de echo van vorige week). Hartje klopte weer goed, dus het zag er allemaal goed uit. Over twee weken, na onze vakantie, mogen we weer. Tot later!!
Dank je Aklina en Loontje! Ben voorzichtig ook wel erg blij. @Klaasje: goed dat je even een pauze inlast als het even te veel wordt allemaal. Die amh-waarde klinkt volgens mij ook erg positief, al snap ik dat volgens dr. S. nooit hoog genoeg kan zijn. @Bbibi: ik denk dat het verstandig is even een pauze in te lassen, zeker met ook nog een heftige verbouwing thuis. Logisch dat je aan alle kanten compleet oververmoeid bent. Die emmies van jou lopen niet weg en wachten geduldig. Dus even een paar maandjes rust en je huisje mooi maken en dan zie je gewoon hoe jullie er dan tegenover staan.
Mooi dat je weer een goede echo te pakken hebt Sneeuwmees! Dat je maar heel snel en op en top zwanger de 12 weken voorbij mag gaan!
Wat goed Sneeuwmees! Hopelijk kun je nu iets meer relaxen . Klaasje, ik denk dat de amh waarde iets verlaagd is. Ik was bij meten 28 en heb of had 2.93. Dit had bij mijn leeftijd 2.8 moeten zijn dus was goed zei dr S. Heb op internet ook wel een schemaatje gevonden per leeftijd...zal nog wel eens kijken of ik t kan vinden.
@Bbibi: Lijkt me verstandig om even een pauze in te lassen meid. Jullie hebben het ontzettend druk met het huis, je werk ... wellicht wordt het allemaal ff te veel. Zoals Sneeuwmees al zegt, je cryo's wachten wel op je. Dikke knuffel van mij meid. Is het vandaag je werkdag ? Ik zie dat ik gister een mail van je collega binnen heb gehad, dus als ik vandaag antwoord komt die vast bij jou terecht
@sneeuwmees: joepie voor goede echo! @ego: veel last van bandenpijn/harde buiken. Baal ik van en maakt me onzeker (gaat ze eerder komen??). Ben ik eindelijk vrij, heb ik om het minste of geringste een harde buik. Straks ook ff een plasje naar de HA brengen. En vrijdag maar eens horen wat de VK zegt. @iedereen: zwaai!
@Stiertje: Wat vervelend dat je zoveel last hebt van harde buiken. Ik heb dat ook heel erg gehad, begon bij mij rond de 29 weken. Doe rustig aan.
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ben inderdaad een stuk geruster met weer een goede echo. De kansen op een mk waren nu minder dan 2% volgens de vk, maar ze benadrukte wel dat ze geen zekerheden kan geven (uiteraard) en dat mijn leeftijd natuurlijk nog wel een risico daarbij vormt. Dat probeer ik maar even naast me neer te leggen. Deze echo hebben we weer binnen en over 2 wkn moeten we gewoon afwachten. Maar we blijven positief (proberen we in ieder geval ). @Stiertje: vervelend die harde buiken. Ik heb ze zelf nooit gehad, maar hoor altijd dat het niet prettig is. Inderdaad maar even rustig aan doen.
Sneeuwmees nu kan je hopelijk beter genieten van je vakantie. Het blijft onzeker, maar het is nu goed.
sneeuwmees wat een geweldig nieuws! alles dus goed met de kleintjes! super fijn en je hebt gelijk moeten het even rustiger aan doen! alles loopt nu gewoon over! en ben zwaar over vermoeid! ik droomde vanacht zelfs over mijn emmies dat ze opeens slechte kwaliteit waren en allemaal weggegooit werden! ik schrok me kapot... zo zie je mar hoe erg je onbewust er mee bezig kunt zijn! Ik ga wel vd week bellen naar DD want wil wel weten waar we aantoe zijn! aklina jij hoorde dus ook bij de DD meiden in 1x raak... helaas een mk lijkt me ook verschrikkelijk mee te maken als je al zo lang bezig bent... Je hoort het toch bijna alleen maar he... dat het heel vaak mislukte in nederland en dat het dan in DD in 1x raak is. Ik ken eingelijk niemand waarbij het de 2e of 3e keer ofzo in duitsland raak is, heel vreemd is dat... Dus vandaar dat mijn hoop dan alweer ver weg is... al moet ik dat natuurlijk niet hebben! Hoe is het met de kinderkamer? stierjte vervelend van de harde buiken loontje hihii ik heb je inmiddels terug gemaild! ik had ze standaard in het mapje van mijn collega gezet dus zag niet dat jij gemaild had! dus denk mail je even terug hihi... @all zwaai !
Bbibi, je omschrijft ook een beetje mijn angst. Maarrrr, gelukkig heeft deze 'gek' vanalles genoteerd in een schriftje en er zijn wel degelijk meiden in DD zwanger geworden van cryo's waar de verse tp mislukt is! En ook nog van cryo 3 of 4... In mijn schriftje staat van alles, amh's/leeftijden/ hoeveel en welke hormonen/ welke onderzoeken Wat grappig dat Loontje & jij zakelijke contacten hebben Elize, ik ga toch even mailen naar de assistente van Dr. S wanneer ik ook van tweelingzus 2 het amh binnen heb. Eens kijken wat ze er mee willen/kunnen/ Dr. S. had me eerder al bij de intake laten weten dat hij dat mogelijk interessant vindt voor onderzoek. Stiertje, rustig aan meid!
Sneeuwmees,wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!! Ben heel blij voor je. Stiertje,ben het met de andere meiden eens: lekker rustig aan doen! Vooral met het warme weer wat nog komen gaat. Bibi,bah wat herkenbaar die dromen. Ik heb ze ook maar droom ook vaak dat ik zwanger ben en dan word ik wakker en is het niet zo. Echt zo k/ote. Klaasje wat zo niet leuk dat jullie erfelijk belast zijn Ik hoop dat je andere zusje een mooi amh heeft en snel begint met kindjes. En ik hoop dat jullie ook snel een kindje zullen krijgen. Niet opgeven! Aklina,ik heb gisteren je blog een hele tijd zitten lezen. Pfff wat een verhaal. Wel een prachtige afloop maar wat een lijden! Ik heb een mail gehad van dr S dat dokter P niets weet over vruchtbaarheid e.d. en dat ik met hem een afpraak moet maken (heb ik al) Ik heb gelukkig ook een afspraak met dr P voor als dokter S het toch niet weet. Heb ook geen idee of een kindje van 12 weken (overleden 10 wk) nog iets met een immuunsysteem te maken heeft. We zullen zien.
@klaasje hahaha ben jij zon ''gek'' ja wat goed zeg dat je dat allemaal noteerd! fijn om eens terug te lezen idd! want je ziet en leest zoveel dat je het opeens niet meer weet! maar jij hebt dus wel meiden gevonden die dus niet gelijk poging 1 zwanger zijn geworden in DD? pfieuwwwwwwww wat een opluchting! ik had mijn hop inmiddels wel opgegeven in dit clubje hihihi maar goed dat jij nog meer ''slechtoffers'' gevonden hebt ... geeft stiekum toch weer hoop hihihi... edit: ondanks dat jij geen FB hebt, maar wel vollop mee kletst, kom jij ook naar de DD-meeting met alle meiden? en ja heel grappig! wij zijn klant bij loontje haar bedrijf! kwamen we achter toen ik op FB werd toegevoegd, we dachten beide heeeey dat is een bekende naam... hahaha @klaproos zulke dromen zijn verschrikkelijk, en vooral ... ze lijken levensecht! ik dacht ook ven dat het echt zo was toen ik wakker werd... later realiseerde ik mer pas dat dat niet kon omdat ik pas 1tp gehad had! ik dacht echt even dat ik het links had liggen maar blijkbaar dus toch niet!
Wat lief dat je de tijd nam om mijn verhaal te lezen. Het is een hele weg geweest. Heb me vooral een periode tijdens de iui's somber gevoeld. Dat kun je ook wel merken aan de schrijfstijl vind ik. Bibi, het was dan wel in 1x raak in DD, maar heeft nog geen week geduurd. Alleen hcg was verhoogd, maar op echo met 5 wk niks te zien en met 6 wk was hcg nog maar 6 dus bijna geheel weg. Omdat we nooit een vruchtzak of vruchtje gezien hebben heb ik het niet echt als miskraam ervaren. Mar meer als een uitgestelde menstruatie. Maar cyclus erna was wel van slag en artsen bleven het maar een miskraam noemen, dus vandaar dat ik het ook zo noem.
@Klaasje: mijn bespreeklijstje met de gyn bestond ook altijd uit dingen die ik hier op de topics verzameld had. @Klaproos: heb je nu eerder een afspraak kunnen regelen met dr. P. (eerder dan december)? Verstandig om bij allebei je verhaal te doen en zo nodig dingen laten onderzoeken. Twee weten meer dan een. Ben heel benieuwd wat er uit komt. @Bbibi: die rare dromen komen mij ook bekend voor. Heb nu tijdens de zwangerschap al twee keer gedroomd dat ik een miskraam kreeg. Dat was geen pretje. Zeker als je wakker wordt en het dan nog maar niet wil doordringen dat het 'maar' een droom was. Ik ben gelukkig weer langzaam wat mobieler met mijn nek. Gisteren kon ik niet op of neer en eind van de middag kon ik terecht bij de manueel therapeut die me behoorlijk gebeuld heeft. Na afloop vroeg ik me af, of hij het niet nog erger gemaakt had. Maar gelukkig gaat het nu vanaf het eind van de middag wat beter. Vrijdag mag ik me nog een keer laten beulen door die man en dan kan ik hopelijk zaterdag weer fris en fruitig op vakantie.
Lief zijn jullie, en bezorgd. Ik dacht vanmorgen: ff snel naar de HA, plasje inleveren en dan bellen ze me vanmiddag wel. Aldus geschiedde, maar: ik stond alweer buiten toen de assistente me achterna kwam. Omdat ik zwanger ben, moest ik toch op consult komen. Oké. 20 minuten wachten en toen mocht ik gelukkig tussendoor. Bloeddruk gemeten (was natuurlijk prima), buik gevoeld (die was natuurlijk toen ook prima). Hoofdje lag naar beneden, buik voelde soepel aan, geen pijnlijke drukpunten. En toen was de eerste uitslag van de urine er ook al, de sneltest wees aan: geen infectie. Maar ze gaan het nog op kweek zetten (wederom omdat ik zwanger ben). Eigenlijk geen reden om me zorgen te maken. Harde buiken kunnen met drukte te maken hebben, hoeft niet. Ik moet gewoon zelf proberen aan te voelen wat wel kan en wat niet. Heb geen strikt rustadvies gekregen ofzo. Ik had niet mijn eigen huisarts maar een andere, en die zag de 4 littekentjes van de kijkoperatie in m'n buik, en toen kwam het gesprek op endometriose en verklevingen enzo (het is één grote plakzooi bij mij van binnen). Toen zei hij: die verklevingen moeten natuurlijk ook allemaal meerekken. Kan ook pijn doen. Tsja, nog nooit aan gedacht. Zo zie je maar weer. Maar de grootste kans is toch dat de pijn komt omdat ik echt die complete enorme toeter van voren heb zitten (waar ik eigenlijk ook wel supermegatrots op ben) en erg slank van mezelf ben. Mijn lijf heeft dus op die plek nogal wat ongewoons te verduren nu. Nou ja, dat zal het dus wel zijn. Sorry voor lange ego. Maar ik had me al met al toch wel wat zorgen gemaakt. Volgende keer weer meer aandacht voor jullie hoor! Veel liefs.