ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Fijne vakantie sneeuwmees

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Dank je wel !
    Hoe gaat het met jou ???

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dank je voor je lieve berichtje Sneeuwmees! Ik moet zeggen dat ik al 2 mnd DHEA slik,ik heb ook geen idee of het nodig is,ik denk zelf van niet eigenlijk maar ben toch maar begonnen. Ik geloof niet dat het echt schade aanricht;) Ik vind het dus ook echt rot dat ik zo lang moet wachten! Nog meer dan 3 maanden pff. Ben wel al begonnen met vitamine d3 en omega 3 dus we zullen zien. Met de voorbereidingen van het huwelijk gaat het prima! Mijn jurk is er al! (zie album,ik voeg je wel even toe als vriendje)

Gaat het een beetje met je? Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt maar ik ga het even niet over vervelende dingen denken,jullie lieve beeb komt er gewoon! Hele fijne vakantie en ik hoop echt dat het genieten word!!

Bibi,ik ben al op de goede weg en ik heb echt zo geen zin in IVF dus hoop dat je gelijk gaat krijgen:D

Oh ja over de dhea,ik heb er geen ervaringen mee. Weet ook niet of het bij mij nodig is maar ik gebruik het nu een maand of 2 en het schijnt binnen een paar weken te gaan werken.

dees,wat een lief kaartje! Knuffel terug en ik heb respect voor je dat je zo lief voor anderen bent terwijl je het zelf ook moeilijk hebt. (Geldt overigens voor alle dames hier!)

Monatoetje (Ik krijg telkens honger van je naam..) fijn dat je wat minder misselijk word!

4. Sneeuwmees, ik hoop dat jullie een geweldige vakantie hebben! Even heerlijk ontstressen en genieten!

Klaproos, ik weet niet of het al eerder genoemd was, of dat je het inmiddels al had, maar; pfeiffer@labor-benrath.de

Nina, voor jou een dikke knuffel!

Ik ben de laatste tijd wat stiller, het hele TESE-traject heeft er bij mij toch ook wel aardig ingehakt en ook het lange wachten wat we nu -weer- moeten vind ik ontzettend rot. Daarnaast had dr. S. gezegd dat het hem verstandig leek om zo'n 5 kilo af te vallen. Niet omdat dat absoluut noodzakelijk is, maar omdat het mogelijk is dat m'n eierstokken dan wat beter om de stimulatie zullen reageren. Ik was al 4 kilo kwijt, maar door het makkelijke eten in de week na de TESE en in plaats van water steeds maar frisdrank drinken, zit dat er allemaal weer aan :( Zo dom, zo zonde, echt waardeloos. Maar goed, ik heb nog een paar weken, dus in die weken gaan we er maar weer keihard tegenaan om die kilo's er toch weer zo ver mogelijk af te krijgen.

Waar ik verder momenteel heel erg mee zit, is het geld. Wij hadden 3000 euro gereserveerd voor de 'eigen kosten' in Dusseldorf. In eerste instantie dachten we dat alleen de 860 euro van de TESE de kosten waren waar we niet op gerekend hadden, maar Dusseldorf rekent ook nog 360 euro voor het invriezen. Net kwam er weer een rekening binnen van ruim 83 euro, voor het testen op hepatitis, HIV en Hbc Ag (in verschillende soorten) en anti-HBc. Ik heb geen idee waar dat voor is. Misschien moest dat gedaan worden voor ze het weefsel konden invriezen? Ik vind het wel raar, zelfs op de 'prijslijst' konden we daar niets over vinden. Maar goed, inmiddels zitten we dus op ruim 1300 euro onvoorziene kosten. 1300 euro die we eigenlijk niet hebben, zeker niet nu m'n vriend geen werk meer heeft en er vanuit de WW amper iets binnenkomt (echt, dat dat bedrag zo laag is wist ik echt niet..). Uiteindelijk zullen we het vast wel redden, ik werk nog even 3 tandjes harder momenteel en we doen gewoon heel zuinig aan, maar tjee, wat een stress.. Omdat ik het zo druk heb van mijn kant dus even wat stiller, maar ik denk uiteraard wel aan jullie allemaal en leef nog steeds ontzettend met iedereen mee! :)

5. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Met mij gaat het goed.Alleen behoorlijk last van m'n rug.Nog een weekje doorbikkelen,dan een weekje vakantie en....verlof!

Maar wat super dat het deze keer spontaan gegaan is bij jullie....dat geloof je toch haast niet?

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Shadixx vervelend dat je man zonder baan zit. Hopelijk vind hij gauw weer iets.
    Die bloed onderzoeken zijn inderdaad voor het invriezen en het bevruchten. Jij zal elke keer bij een punctie bloed moeten laten prikken. Dit kan tijdens de punctie. Voor je man was dit nu eenmalig. Wel opletten want ze vergissen zich wel eens.

Even voor mensen die op fb van alles over collega's en bazen roepen zou ik niet doen want potentiële bazen zoeken daar naar. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, het is maar een tip.

7. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Shadixx, voor de veiligheid van de medewerkers moeten de hiv en hepatitis uitslagen bekend zijn voordat lichaams weefsel etc bewerkt mag worden in laboratoria. Ik heb die bloeduitslagen in nl laten bepalen zodat het in de basisverzekerimg viel. Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijk.

8. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees; wat een lief plaatje van die knuffel!
    Knuffel terug meid!

Bbibi; lief dat je het vraagt. Met mij gaat het wel goed. Erg druk wel.
    Maar goed, dat krijg je met een tweeling hè. ;)
    Ik neem het ook voor lief. Maar dus niet altijd tijd om op ZP te komen. :(
    Hoe gaat het met jou meid? Trek je het allemaal nog een beetje??

Sneeuwmees; fijne vakantie meid!! Geniet ervan hoor!
    I LOVE ITALY!!!!! :D

Shadixxx: wat ontzettend klote dat de geld kwestie zo tegen valt!
    Het is ook zo verrekte oneerlijk hè!! :(
    Heeft je vriend wel zicht op nieuw werk? Ik hoop echt dat hij snel weer nieuw werk zal vinden. Dat geeft toch weer wat meer adem ruimte.
    En ik moet zeggen dat de Dusseldorf kosten ons ook enorm tegen vielen.
    We kregen natuurlijk wel wat vergoed, maar bijvoorbeeld de IMSI niet.
    En dat was ook al weer 500 euro. En echt voor iedere scheet sturen ze een rekening hè. :( Zelfs voor belafspraken met Dr. S. bijvoorbeeld.
    En het is dan ook echt niet gek dat er weer wat kilo's aangegeten worden. Jeez, de mmm is toch gewoon een zenuwslopend traject, dus ja, dat kan niemand je kwalijk nemen hoor!!
    Ik wil je gewoon even een dikke knuffel geven meid!

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @sneeuwmees alles bepakt en bezakt en onderweg?'fijne vaka tie meid geniet ervan! En we horen je wel weer als je weer eifi hebt hihi

@mona fijn te horen dat het weer iets beter met je gaat! :)

@ klaproos jij bent super
    Goed opweg! Ik denk en hoop gewoon dat jij je DD afspraak kut afzeggen! Moet haast wel! :)

@ shaddixxx pffff zo herkenbaar de kosten vallen hier ook tegen! 2300 icsi 300€ bloedprikken 1000€ kosten dr P 2x infuzen 180€ 1x picsi 150€ bloedprikken voor allergien 40€ embryoscoop 450€

Bijna 4500€ aan kosten en krijg er helaas maar 2800 van vergoed! Dus hier ook een knoop in de maag! Ik werk wegens ziekte maar larttime en betaal al 300€ aan eigen medicijn kosten. Daarnaast kost onze nieuwe woning klauwen vol geld... Dus onze tellertje zakt ook ver naar beneden helaas pfff :( zo klote *knuf*

@ anja hihi begrijpelijk dat je het zo druk hebt met je 2 knapperds! Ook lekker van deze tijd genieten! Het gaat allemaal zo snel...
    Met mij nog steeds hetzelfde helaas! Al hoop ik op een sprankeltje geluk met straks mijn nieuwe schildklier medicatie! Duimduimduim! :)

@rest zwaai fijn weekend! X

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Oeps ik lees dit nu pas;) Ik ben wel al laaaang bezig maar heb alleen maar IUI's gehad en dat stelt niets voor! Heb meer te doen met meiden die ICSI of IVF doen.

Shaddixx,echt ontzettend kut dat je zo weinig geld hebt :( Zou willen dat ik iets voor je kon doen. Ja een knuffel kun je krijgen maar daar koop je niets voor :( Hoop dat je lief snel ander werk heeft! Bah,zulke zorgen verdien je niet.

Bibi,je bent een lieverd!! Gun het jou ook zo graag!!

11. @Anja; Superlief! Het is inderdaad een kl/otetraject. Hoe langer ik ermee bezig ben, hoe meer ik het ga haten. Mijn vriend heeft nog geen zicht op nieuw werk, nee.. Hij had vorige week maandag een sollicitatie, ze zouden uiterlijk woensdag laten weten of hij voor een tweede gesprek mocht komen. Woensdag niets gehoord, dus donderdagmiddag zelf gebeld. Degene die daarover ging was telefonisch in gesprek, maar zou later terugbellen.. Die middag niets meer gehoord en ook gisteren niet. Dan weet je het eigenlijk al..

@Bibi; Ja, vreselijk veel geld :( Hoewel ik zou tekenen voor 1700 euro eigen kosten hoor! Ik heb nog geen spuit gezet en we zitten al over de 1300 heen.. Ik hoop toch zo dat we over een paar maanden kunnen zeggen dat het het allemaal waard is geweest.. Ik hoop ontzettend dat ze bij PNO hetzelfde pakket aanbieden als ze nu doen. Dan hoeft geld niet zo'n hele grote rol meer te spelen..

@De meiden die hun FM's in NL doen; Werden deze van het totaal te vergoeden bedrag voor ICSI afgetrokken? Ik heb in mei toestemming gekregen voor de FM's in Nederland van de verzekering. Ze zeiden dat het ziekenhuis dan een DBC op moet geven die niet aan ICSI gerelateerd is. In juni kreeg ik toestemming voor ICSI in het buitenland. In die e-mail stond dat, als een deel van de behandeling in NL plaatsvindt, de vergoeding lager kan zijn. Ik weet nu niet of de FM's daar ook onder vallen, gezien ze zeiden dat het ziekenhuis dan een andere DBC op moet geven, of dat het toch van het maximale bedrag afgetrokken zal worden.. Anders is het voor ons misschien wel voordeliger om toch steeds naar DD te rijden. Het is in DD toch zo dat je voor de ICSI in z'n geheel een rekening krijgt en dat dit bedrag vast is? Je betaalt niet voor iedere FM apart, toch? Of heb ik ook dat verkeerd begrepen? :)

12. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi; het gaat echt zo super snel idd. Het is echt niet leuk, zo snel! Ze zijn gewoon al weer 6,5 maand oud.
    M.ila begint al bijna uit maat 68 te groeien. :$

Ik gun het jullie allemaal ook echt zo!
    En ook een tweeling! Als ik 's morgens door 2 breed grijnzende kindjes wordt begroet als ik hun slaapkamer binnen kom, dan is heel mijn dag weer goed.
    En ja, een tweelingzwangerschap is ook zwaarder. Je moet gewoon zorgen dat je echt goed je rust pakt! En dan blijven ze, net als bij mij, gewoon tot bijna 38 weken zitten. :D

En het grootste voordeel vooral; dat ik nooit meer die stomme mmm in hoef!!!
    Ik weet nog zo goed hoe het voelt, en dat gun ik zulke lieve meiden als jullie gewoon niet. :( En ook financieel idd! Het hakt er zo gruwelijk in! Alsof de mmm nog niet genoeg stress is! :x
    Ik leef zo met jullie mee! Jullie MOETEN mijn succesverhaal ook gewoon volgen. Dat MOET!
    Zo, ik heb gesproken!

En voor wie wil, er staat een nieuwe foto van M.ila en L.uka in mijn album

13. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Goed gezegd Anjav. Wat heb je toch lekkere lachbekjes :)

14. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Shadixx, mijn fm's zijn niet van het totaal af gegaan. Nooit een rekening van gezien. DD geeft inderdaad verder geen korting ofzo als je de fm's in nl laat doen. Prijs is vast.

15. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je meid!! :)

16. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Jeetje ik schrik van de bedragen die jullie bij moeten leggen. Bij mij heeft pno vrijwel alles vergoedt! De fm's in Nl heb ik nooit wat van gemerkt.

Veel sterkte voor ieder die het moeilijk heeft!

Met mij gaat het prima, nog wel behoorlijk last van moeheid en toch ook misselijkheid etc etc. Maarja alles voor het goede doel!

17. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik denk dat het vooral de mannelijke factor behandelingen zijn die zo duur zijn en niet vergoed worden. En natuurlijk de consulten bij Dr. P en de bijbehorende infusen... Dat zijn kosten die wij ook niet gehad hebben, Elize.

Wij hebben alleen de ICSI, de embryoscoop, de intake, de anesthesiologe, de dhea en de bloedafname voor amh nodig gehad. Ik denk dat wij hier ongeveer 300,- zelf van betaald hebben omdat we over de ICSI pot heen kwamen. Rest van bloed en echo's in NL laten doen en zijn buiten de ICSI pot vergoed.
    Bij de cryo TP heb ik niks hoeven betalen... of misschien een paar tientjes over de cryo-pot heen...
    Wel moet ik de cryo opslag van 150.- per half jaar zelf betalen...

18. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elize; ja, die moeheid herken ik ook nog heel goed van mijn zwangerschap. De misselijkheid was bij mij bij 11 weken helemaal over. Alleen als ik 'n langere tijd niks had gegeten, dan werd ik weer misselijk.
    Zorg goed voor jezelf hoor!

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @shaddixxx: over FM's in NL, ik heb echt geen idee. Ik heb daar nooit een rekening van gezien, die hebben ze vast direct naar PNO gestuurd. In ieder geval wordt de rekening van DD er niet lager van, die rekenen idd een vast bedrag voor ivf/icsi.
    De eerste zwangerschapsecho's en de combinatietest hebben we in datzelfde zkh in NL laten doen. Ook nooit een rekening van gezien.
    Onze behandeling was vrij 'simpel': 'alleen' ivf, i.c.m. embryoscope. Heb alles, ook anesthesie, acupunctuur, hiv-test 100% vergoed gekregen, op het eigen risico na. Dus dat blijft qua kosten natuurlijk riant binnen de 200% van het NL tarief.
    Toch ben ik blij dat in naar PNO ben gegaan. Wij wisten natuurlijk niet dat het allemaal zo voorspoedig zou verlopen. PNO zou vooral voordeliger zijn geweest bij nog een behandeling in hetzelfde kalenderjaar.

20. Bedankt voor jullie antwoorden meiden. Ik wacht het antwoord van FBTO even af. Ik heb ze gisteren een mailtje gestuurd met de vraag of de FM's in NL nu wel of niet van het totaalbedrag voor ICSI afgetrokken worden. Als dat zo is doen we de FM's gewoon lekker in DD (lijkt me sowieso veel fijner, gynaecologen hier zijn echt NIET leuk en ik zie het eigenlijk ook niet zo zitten om tussen de zwangeren in de wachtkamer te zitten..). Het ziekenhuis hier is ongeveer 10 minuutjes rijden en als het niet onder het bedrag voor de ICSI valt, gaat zeker het geld de doorslaggevende factor zijn. Even afwachten dus.

Deel Deze Pagina