Heb de fm in nl laten doen. Werd niet in mindering gebracht op icsi bedrag, maar ik heb ook nog niks gehoord van de verzekering. Ik denk dat het gewoon onder de basis verzekering valt. Heb in het zkh een formulier ingevuld voor de verzekering. Scheelde wel elke keer dik 500 kilometer rijden.
Had ik rekening mee gehouden! Ik denk niet dat we een FM krijgen voor minder dan 70 euro, toch? Dat verrijden we namelijk naar DD.. Als ik zie welke bedragen het ziekenhuis en onze vorige kliniek hebben gedeclareerd bij de verzekering, denk ik dat -ALS het wel wordt afgetrokken- het toch voordeliger is om naar DD te rijden! Ik heb overigens donderdag een afspraak in het ziekenhuis om het allemaal door te spreken. Misschien kan die gynaecoloog me er ook wel duidelijkheid over geven.
@Shaddixxx: ook gewoon je eigen gevoel volgen, meis. Voor ons was FM in DD eigenlijk niet te doen (3 uur heen, 3 uur terug, allebei nagenoeg fulltime werk, vriend net nieuwe functie). Ik had het er misschien nog voor over gehad, maar ik zou mijn vriend niet hebben kunnen overhalen. En nu FM's in de plaats waar ik werk (dus ff halfuurtje er tussenuit en klaar is kees). In combinatie met alle spanning rondom zo'n behandeling vond ik dat zwaar genoeg. Ze hadden daar overigens heel aardige gynaecologen, scheelt natuurlijk ook. @ego: urinetest was negatief, dus geen blaasontsteking. Vrijdag bij vk geweest, controle was ook goed. Was 2 kilo gegroeid in 3 weken (oeps, ja, dat krijg je als je uit de werkstress bent). Nu ongeveer 8-10 kilo zwaarder dan normaal. Haar advies: meer drinken, meer rust. Bv iedere dag na de lunch even een uurtje rust met de beentjes rechtuit (mijn benen houden nogal wat vocht vast). Morgen eindelijk naar het gemeentehuis om de erkenning te regelen. En zo wordt mijn to do lijstje langzaam een beetje korter ...
Stiertje, ik hou ook sinds deze week vocht vast en kan mijn ringen niet meer om. Ook mijn enkels zijn opgezwollen en ben ook erg aangekomen door het vocht. Komt nu echt door de omvang van mijn buik. Inderdaad met de voetjes omhoog!
Ja, jouw buik zal nog wel wat groter zijn dan die van mij, daar zitten tenslotte 2 ukkies in Heb je nog recente buikfoto's? Ik heb er eentje van vanmiddag, die zet ik binnenkort ff in m'n album (kon natuurlijk het snoertje van de camera nergens vinden). En ik hoop komende week een afspraak te maken voor een buikfotoshoot. Bij mij zit het vocht echt alleen nog in de benen. Dat had ik al vanaf 18 weken helaas. Ik heb op 10 september een feestje, maar ik vrees dat ik tegen die tijd echt alleen nog maar slippers of klompen aankan onder mijn feestjurk ...
Ik heb drie foto's van de 44 van de shoot op de DD fb pagina gezet. En voor de niet fb heb ik er een zonder hoofd in mijn album gezet. Was echt super leuk om te doen! Echt een aanrader voor de zwangeren. Fotograaf belicht zo de goede kanten dat de foto's haast kunstwerkjes worden. Met doeken een prachtig effect. Maar die geven net teveel bloot om op fb te zetten.
Elize, ik vond jou avatar zo mooi dat ik de mijne ook aangepast heb... Hoop dat je dat niet erg vind.
Mooie buikfoto's aklina! Dat wil ik straks ook echt gaan doen! Lijkt me super! Vandaag 12 weekjes!! Mijlpijl bereikt! Weet iemand met hoeveel weken je weer nieuwe pogingen vergoed krijgt? Liefs
Dit staat op de site van mijn zorgverzekeraar. Bij een fysiologische (spontane) zwangerschap wordt onder een doorgaande zwangerschap verstaan: een zwangerschap van ten minste 12 weken gemeten vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Bij een zwangerschap na een IVF-behandeling wordt onder een doorgaande zwangerschap verstaan: een zwangerschap van ten minste tien weken te rekenen vanaf de follikelpunctie of, indien de IVF heeft plaatsgevonden doormiddel van het terugplaatsen van ingevroren embryos, een zwangerschap van ten minste negen weken en drie dagen te rekenen vanaf de implantatie.
Even een berichtje vanaf mijn vakantieadres. Wifi is hier, maar vreselijk duur en traag. Geen hele verhalen van mijn kant dus. We zijn goed aangekomen al waren de twee reisdgn voor mij wel killing. Ik vertrok al stijf van de spanning. Voelde weer van die ongesteldheidskrampjes. En ondanks dat je weet dat het erbij hoort, maak je je toch zorgen omdat het heel onnatuurlijk is zwanger te zijn en tegelijkertijd gevoel te hebben ongesteld te worden. Dat leverde dus twee flinke huilbuien onderweg op van de spanning. Nu we aangekomen zijn, is die spanning gelukkig minder, maar ja, dan ga je weer opletten op wat je wel of juist niet voelt. Kortom, de afleiding die ik gehoopt had is er nog niet. Caravan is mooi (helemaal nieuw met 3 slaapkamers en 2 toiletten). Nog nooit zo luxe gehad. Camping is heel massaal, maar alles is er om er een goede tijd te hebben. Dat gaan we dus maar proberen.
Monatoetje: geweldig om de 12 weken mijlpaal te hebben bereikt. Dat de verzekering nu weer opnieuw begint met tellen vond ik ook best een belangrijke stap. Dus inderdaad... gefeliciteerd!! Lieve sneeuwmees, wat rot dat je je zo gespannen voelt. Maar bedenk goed... je kunt nu niets meer doen om het lot te bepalen. Mocht het misgaan dan kun je dit niet voorkomen of verhelpen door enorm te stressen over die mogelijkheid. Probeer de krampen als een positieve kwaal te zien. Hopelijk kun je toch genieten van je vakantie. Dikke knuffel voor jou!
Dat klopt niet helemaal, want ik heb voor 1250 euro aan bloedonderzoeken gehad bij dr P en zo'n 200 aan infuzen. Ook heb ik nog een hysteroscopie gehad met narcose. Ik heb dit alles onder het potje 'fertiliteitsonderzoeken' ingediend, waar ik dus 2100 euro voor kreeg. Voor icsi mocht het max 4100 euro worden, maar dit is iets van 3400 euro geworden zo uit mij hoofd. Heb t gewoon erg getroffen met de aparte aanvraag voor fertiliteitsonderzoek; dr S had een brief geschreven voor vergoeding van hysteroscopie en immuunonderzoeken.
@Aklina: Nee natuurlijk vind ik het niet erg als jij een zelfde soort avatar hebt, ik hoop dat iedereen er hier straks zo eentje heeft . Ik ga straks je foto's even bewonderen . Ben benieuwd naar je buik. @Monatoetje: Fijn he als je die mijlpaal hebt behaald! Voor mijn gevoel wordt het nu ook steeds echter ofzo. @Sneeuwmees: Wat rot dat je toch nog zo gespannen bent of alles goed gaat . Ik hoop echt heeel erg dat je nu even lekker kan genieten op vakantie. @Anjav: ben jij de hele zw schap zo moe gebleven? (help) @Stiertje: Lekker rustig aan doen dus met de voetjes omhoog!!
Voor wie benieuwd is naar onze babykamer; ik heb hem hier geplaatst: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/344405-show-babykamer-deel-2-a-439.html#post15664604
@Aklina; Wat een ontzettend lief kamertje, helemaal mijn ding! Vind de schommelstoel ook echt geweldig! Nog even, en dan liggen er twee mooie kindjes in te slapen! @Sneeuwmees; Wat rot zeg.. Ben je op vakantie, kun je nog niet ontspannen Ik hoop zo dat ook bij jou de spanning en de onzekerheid steeds een beetje meer verdwijnt, naarmate de weken verstrijken.. @Stiertje; Dankjewel voor het opschrijven van jouw ervaring! Ik denk dat ik gewoon het antwoord van de verzekering afwacht en dat laat bepalen of we de FM's in NL of in DD doen. Gezien W. geen werk meer heeft en ik eigen baas ben hebben wij nu geen last van vrij vragen e.d. Ook dat was één van de redenen waarom we de FM's hier in het ziekenhuis wilden laten doen; omdat ik daar alleen heen kan (geen rijbewijs, met het OV naar DD is niet te doen natuurlijk ). @Mona; Woehoe, de twaalf weken voorbij! Is dat een grote opluchting, of had je sowieso het gevoel al wel dat het goed zit? @Elize; Jij bent de twaalf weken ook alweer een tijdje voorbij.. Hoe voel jij je nu? @Hier; Net mijn zwangere zusje naar het station gebracht, die is weer naar Oostenrijk vertrokken.. Vind het superfijn dat ik haar weer even gezien heb én dat de eerste 'confrontatie' geweest is. Ze kreeg, de eerste dag dat ze in Nederland was, uiteraard cadeautjes van mij en m'n moeder. Had het daar niet eens zo heel moeilijk mee, alleen wél met het feit dat iedereen zo ontzettend op me zat te letten hoe ik aan het reageren was.. Heel lief hoor, dat ze zo aan me denken, maar daardoor wist ik me juist geen houding te geven Had het wél even moeilijk toen haar vriend over haar buik aaide, ze iets tegen elkaar zeiden en ik niet mocht weten waar het over ging.. Ik weet niet precies waarom eigenlijk. *kwartiertje later* Ha! Ik krijg net een leuk telefoontje van FBTO! Ik weet niet of ik er op een forum zomaar iets over kan plaatsen, maar er is een redelijke kans dat onze eerste ICSI niet meetelt en weer opnieuw op de teller komt te staan!
@Elize: dank je, meid! Zo probeer ik mezelf ook weer 'in het gareel' te krijgen, dat als het fout mocht gaan, het toch gebeurd, of ik nu op alles let of stress of wat dan ook. Maar wel lastig om jezelf steeds toe te moeten spreken. Nog 2 weken en 4 dagen voordat ik mijn mijlpaal bereikt heb. Pfff..... En wat een supermooi kamertje! @Shadixx: ja, ik was er al bang voor dat het genieten nog even op zich laat wachten. Misschien dat de ontspanning nog komt. Het is vooral leren loslaten en niet op alles letten. Ik probeer me nu maar op ieder dingetje te focussen wat een zw.kwaal is en zie dat maar als een positieve bevestiging. Hoe is het bij jou? Al ongesteld? @Loontje: hoe is het met jou, meid? Begint het zwanger zijn te wennen? @Mona: gefeliciteerd met je mijlpaal!!!! Hier vanmorgen een heerlijk zonnetje en lekkere temperatuur. Dus heerlijk naar het zwembad gegaan, waar ik me met bouquetreeks had geinstalleerd op een zonnebed. Mijn man en zoontje vermaakten zich in het zwembad, dus een ideaal plaatje. Alleen toen kwam de bewolking en later ook wat regen. Vanmiddag was het wat frisser en bleef het af en toe zachtjes wat regenen. Met als gevolg dat we niet veel meer konden doen. Ik heb maar geprobeerd wat bij te slapen, want met een peuter tussen je in en een keihard bed ging dat vannacht wat minder. Zometeen nog een rondje lopen richting het meer.