ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jippeee, wat een super nieuws! Je bent gewoon hartstikke zwanger joh! Gefeliciteerd!

Tevka, succes met spuiten!

Miss, wat spannend morgen Gent! Ik ben ook heeeeeeel benieuwd wat zij te zeggen heeft. Heb gelijk morgen al intake bij dr de S? Wat naar dat je zo neerslachtig en niet lekker in je vel zit na de hormonen. Maar het is nogal wat voor je lichaam om te verwerken he? Al die troep en dan de emotionele achtbaan er ook nog bij. Dat is niet niks en onderschatten sommigen nogal. Ik hoop dat je snel wat lekkerder in je vel zit! Dikke knuffel voor jou!

Je vraag over de financieen: het is best behoorlijk pittig ja. Dat is zeker ook een reden dat we niet direct meer door kunnen gaan en eerst weer behoorlijk moeten sparen. De rekeningen zijn nu ook weer allemaal betaald van afgelopen poging en de bankrekening is nu heel slapjes. Dat vind ik dan zo'n extra klap, alsof de mislukte poging nog niet pijnlijk genoeg is en dan hebben we nu weer €3500 in de sloot gegooid...
    Ik ben sinds gisteren alleen nog maar aan het huilen. Ik ben gewoon compleet op. Lichamelijk en psychisch. Ik kan gewoon niet meer. Een volgende poging zie ik nu niet meer zitten, ik kan me niet voorstellen dat die dan ineens wel zou gaan lukken. We hebben eind september een afspraak bij dr H om afgelopen poging te evalueren en om te kijken wat zij zegt over de toekomst. Was er maar een waarzegster die kon zeggen of het ooit ging lukken, dan gaf ik met liefde nog 10000 euro uit en laat ik me nog volpompen met hormonen, maar dit.... Nee, zo kan ik niet meer. Ben ook gestopt met de dhea, wil even totaal geen troep meer in mijn lichaam. De prednison ben ik volgende week pas vanaf ivm afbouwen. :(

Oops, heel verhaal zo :)

2. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Oh lieve Dolfijn, wat leef ik met je mee! Het is zo oneerlijk, wat jullie allemaal mee moeten maken. En na je zwangerschap van Jasmijn* kun je je wens natuurlijk ook niet meer opgeven, het zou onmenselijk zijn om na zoiets vreselijks met lege handen te blijven staan. Na mijn vakantie gaan we snel opnieuw proberen af te spreken met Babsie en Klaasje, goed? Ik wil je heel graag een dikke knuffel in persoon geven! Voor nu veel liefs, ik huil in gedachten met je mee :(. x

3. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #1843 Miss76, 2 sep 2013
    Laatst bewerkt: 2 sep 2013
    Oh en ik weet niet zeker of ik bij Dr. de S ben morgen (dat staat niet in de bevestiging, al heeft zij 'm wel ondertekend) maar ik heb dat wel specifiek gevraagd toen ik belde. En toen zeiden ze dat er op 3 september plek was. Maar ik begreep van andere dames op het forum dat je vaak een intakegesprek hebt bij een willekeurige arts en daarna pas bij een vaste arts terecht komt. We gaan het zien! Bedankt voor je lieve woorden, ik hoop ook dat het snel wat beter gaat :)

Wat betreft de financiën: poeh, als je iedere keer zo'n enorm bedrag zelf moet betalen (is het 3500,- per keer, inclusief hormonen?), snap ik dat jullie steeds opnieuw moeten sparen! Wat is het toch gemeen dat je op 1 vlak in je leven al zo hard gestraft wordt en dat je daardoor ook op andere vlakken minder kunt genieten, omdat al je geld er ook nog aan op gaat. Stomme mmm :x

Ik dacht even kort te reageren net omdat ik op mijn werk zit, maar kon het toch niet laten uitgebreid te reageren!

xx

4. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Anja: dat is ook zo! Dank voor de opsteker :D

@ Loontje en Tevka: bedankt voor de knuffels. En ja, ik weet dat er zonder embryoscoop ook zwangerschappen ontstaan maar ik zou ook zo graag zo'n veelbelovende techniek willen kunnen gebruiken. Maar helaas, het is niet anders. Hopelijk lukt het met alleen AH ook!

@ Tevka: succes met spuiten!

@ Jippiejee: wat een mooie hcg waarde! De volgende keer zie je de kleine hoor, is net op de overgang van wel/niet zichtbaar!

5. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik had een echo en bloedonderzoek met 5+2 en daar zag je alleen een vruchtzakje. Ben erg benieuwd wanneer je nu weer moet Jippiejee.

6. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je lieve woorden Miss, dat doet me goed!
    Jammer genoeg is die €3500 zelfs exclusief de hormonen, maar die had ik bij elkaar gesprokkeld van overgebleven medicatie van andere mmm meiden. (€2300 icsi, €275 embryoscope, €230 anesthesie, €160 AH, €150 picsi, 2x €83,12 bloedonderzoek, 3 x €79 intralipid en nog totaal van €800 bloedonderzoek bij dr P ivm overactief immuunsysteem) oh shit, tel nu alles bij elkaar op en het is zelfs €4300 goedemorgen!!! :$

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Meiden, inmiddels weer veilig terug op NL bodem (al is het wel erg fris hier na een paar dagen Italiaanse zon ;)). De wasmachine draait inmiddels al weer op volle toeren en zo zit je al gelijk weer met beide benen terug op aarde. Net reed, tot overmaat van ramp, ook nog eens een buurmeisje een fikse deuk/kras op mijn auto :x, wat bij mij een fikse huilbui opleverde omdat ik dat er even niet bij kan hebben (hoezo zwanger?? :)) Mijn man is nu naar de buren om het op te lossen. Maar een prettige thuiskomst is anders.

@Bbibi: dank je voor je lieve opbeurende woorden steeds. Ja, overmorgen 'mag' ik weer. Voel me nu weer iets rustiger, al zal ik nooit helemaal gerust zijn tot de 12 wkn. officieel gepasseerd zijn.
    @Loontje: spannend volgende week al de echo! Fijn te horen dat je je lekker relaxed voelt! Hou dat vast (zegt de zenuwpees herself ;):)).
    @Miss: vervelend dat je je zo onprettig voelt door al die hormonen (of het afkicken ervan). Ik hoop van harte dat je dr. De S. zult hebben. Hoor zoveel positieve verhalen over haar. Het schijnt een lieve arts te zijn met veel aandacht voor haar patiënten en heel kundig. En jij bent al een keer helemaal op eigen kracht zwanger geworden, zonder AH of embryoscope! Ik denk dat er niet echt 1 succesformule is, maar dat het vaak een combinatie is van heel veel geluk hebben en bij sommige vrouwen pakt het een beter dan het andere! Dikke knuffel!
    @Dolfijntje: jij ook een hele dikke knuffel. Het is al zo'n helse strijd die hele mmm en dan ook nog het hele financiële plaatje steeds. Dat zou toch eigenlijk geen zorg extra mogen zijn.
    @Tevka: jij weer veel succes binnenkort! Hopelijk voor de laatste keer de hele ellende doormaken!;)

8. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Tevka succes weer met spuiten ed Gewoon mee kletsen. En inderdaad het gaat wel eens rap hier. Maar je hoeft niet overal op te reageren.
    Dolfijntje wat een pech zoveel geld en dan weer niks, ik weet hoe het voelt. Je kan wel je medicijnen rekeningen van de apotheek bij de verzekering indienen. Ik moet het ook altijd zelf betalen, maar de medicijnen worden gewoon vergoed. Het scheelt toch weer een beetje. Vervelend dat je er helemaal door zit. Dikke knuffel.
    Jippiee Goed zo laat dat hcg maar lekker stijgen. ! ! !
    Miss Fijn om wat van je te horen. Fijn dat je nieuwe baan zo leuk is. Wel naar dat je je zo rot voelt. . Ben benieuwd wat Gent nog voor je kan betekenen.
    Loontje Spannend nog 10 dagen tot je echo
    Mona Alles goed?
    Klaproos Ik heb altijd tussen mijn eisprong en de echte menstruatie dagen met rood/roze bloed verlies. Ik temperatuur om te weten wanneer het echt mijn menstruatie is. Niemand kan me vertellen wat het is, maar dokter S is van mening dat het niet goed is. Gelukkig heb ik er in een gestimuleerde cyclus geen last van. Maar vervelend is het wel.
    Sneeuwmees welkom thuis. Maar wat een thuiskomst . . . Sterkte . En het blijft onzeker, maar we blijven positief toch?

Het lijkt wel in de lucht te zitten, het nare gevoel na de mislukte pogingen. Hier ook al het hele weekend huilbuien. Morgen gesprek met dokter S. Geeft toch ook wel wat spanning.

Weet niet of ik iedereen gehad heb, maar anders sorry.
    Alle zwangeren hoe gaat het?

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Eerst een hele dikke knuf voor al die meiden die nog steeds met lege handen staan. Gelukkig komt er hier in dit topic regelmatig een zwangere bij, maar als jij dat telkens net NIET bent, he bah! Moeilijk blijft het. Dat zal ik nooit vergeten. En dan nog driedubbel extra balen dat het allemaal zo veel geld kost.

@Jippie: wat fijn dat je hcg zo mooi gestegen is. Echo is ook nog wel wat vroeg om iets te zien hoor, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. (Ik had met 6+2 een kloppend hartje.)

@embryoscope: is echt niet de enige weg naar zwangerschap. Bij ons heeft het goed gewerkt, maar er ontstaan ook genoeg zwangerschappen met bv AH of zonder scope of AH. Maar ik begrijp dat het jammer is dat je er niet zelf voor kunt kiezen ivm lage opbrengst. Bij ons was het ook kantje boord (maar 3 emmy's, het minimum).

@ego: vandaag de eerste officiële dag van m'n zwangerschapsverlof. Hiervoor was het nog 'gewoon' vakantie. Was erg moe vandaag, gister ws. toch iets te enthousiast geweest met dingen doen (en geen middagdutje). Kortom: steeds meer dingen loslaten. Goede oefening, want niet m'n beste eigenschap :) Ik kan ieder moment tante worden: de vriendin van m'n broer is morgen uitgerekend. Ook spannend, zij krijgen een zoon.
    Ben langzaam de dingen van m'n to do lijstje aan het afwerken. Kleertjes, wiegje, enzovoort. Met al deze dingen komt regelmatig de MMM voorbij, het is een soort verwerking denk ik. Ik schiet regelmatig vol. Wat een godsgeschenk dat ons dit mag overkomen. Lieve meisjes, wat gun ik jullie dit allemaal ook.

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dolfijn,jij krijgt als eerste een megaknuffel van me! zoveel geld uitgegeven en dan met lege handen staan is gewoon zooo gemeen!!
    miss ook knuffel voor jou! Hoop dat je je toch beter gaat voelen. Al die hormonen ook!

Jipiejee,fijn dat je HcG zo goed is! Hoop de volgende keer voor een mooie echo!

Dees,ik heb dit nog nooit gehad :( Daarom vind ik het eng maar ja,hopelijk is het de laatste keer. Ik heb ook nog geen buikpijn,ben benieuwd of die nog komt.

Stiertje,idd een godsgeschenk. Als ik je berichtje lees verlang ik er ook zo naar,al die lieve kleertjes kopen.

Nou ik ben ook depri. mis mijn kindje,zou 23 oktober uitgerekend zijn. Ik heb ook niet het idee dat die DHEA iets helpt en die vitamine d3. Denk dat ik met die DHEA ook kap. Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Utro gebruiken ja/nee puregon vragen in zkh ja/nee,vragen voor nog 1 IUI,geen idee of dat mag maar er is er een afgebroken. Ik drink al Pom,helpt geen reet. Het enigste wat hielp was er niet mee bezig zijn ;) Dat was toevallig 1 maand in de 3 jaar. En ook toeval.

---> knuffel voor iedereen,vooral voor miss76 en dolfijntje

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: hoe oneerlijk is die mmm, hè? Fijn dat je eindelijk nu de tel. afspraak met dr. S. hebt. Snap dat het spannend is, maar als je je lijstje afwerkt, heb je alles behandeld, want je hebt je goed voorbereid. Ik ga morgen aan je denken en hoop dat dr. S. je goede antwoorden kan geven en vooral de tijd voor je neemt.
    @Klaproos: dikke knuffel. Confronterend als zo'n uitgerekende datum dichterbij komt. Toen ik zwanger was, was er nog iemand in het topic waar ik in schreef, die ongeveer gelijk met mij opliep. Ik had al bedacht dat 1-11-11 een mooie datum zou zijn om de ks te plannen en had dat al als bevaldatum bedacht. Maar die zwangerschap ging toen mis. Ik was niet zoveel met de uitgerekende datum (meer) bezig tot die andere persoon in het topic op 1-11-11 vol trots kwam melden dat ze die dag bevallen was. Toen kwam het bij mij nog wel even keihard binnen.
    Ja, en er niet mee bezig zijn, schijnt inderdaad vaak goed te helpen, al heb ik nooit de aan/uit knop kunnen vinden om mijn gedachten aan een kindje te stoppen. Dikke knuffel, meid!
    @Stiertje: wat leuk dat jouw kindje en die van je broer zo dicht op elkaar geboren zullen worden. En kan me voorstellen dat de hele mmm-film nog vaak de revue passeert nu je bijna je kindje in je armen hebt. De komende dagen maar weer even een beetje rustig aan doen (al is het erg leuk om met die laatste loodjes bezig te zijn).

12. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Dank je stiertje mooi gezegt.
    Geniet van je verlof. Ik ben blij voor jou dat je dit mag meemaken.

13. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1853 Monatoetje84, 3 sep 2013
    Laatst bewerkt: 3 sep 2013
    Hallo lieve meiden!

Voor iedereeen een hele dikke knuffel!! De MMM is gewoon ontzettend oneerlijk en ik hoop echt dat jullie straks allemaal een mooi wondertje mogen krijgen!!

Ego: Gisteren controle gehad! Kindje was heel goed gegroeit! Zag er allemaal prima uit zover ze kond zien, begin was ie flink aan het bewegen en zwaaien, maar toen ze na het ruggetje wilde gaan kijken sliep ie, en was ie niet wakker te krijgen ;)! Dus nu al lekker eigenwijs! (Echo's staan in fotoalbum)
    Volgende controle is over 4 weken!
    Gisteren een Angelsound gehoord, wauw wat is dat gaaf!

X

14. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    DD-Meisjes:
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje
    Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje
    Dreamer82 - ICSI 2
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Klaasje - IVF 1
    klaproos
    Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje
    Maartje84
    Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 3
    Ploon - (ik denk) IVF 1 - 2e kindje
    Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje
    Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tevka -ICSI 1 - 2e kindje
    UVS - ICSI 4
    Zofie - ICSI

Agenda:

September:
    2: Monatoetje: Afspraak verloskundige (13weken)
    2: Aklina - groei controle echo 33 weken
    3: Ddees70 - Bel afspraak dr. S
    3: Miss76 - intakegesprek Gent
    5: Shaddixxx - Behandelplan / Uitgangsecho
    5: Ploontje - intake bij dr. S.
    12: Stiertje - vk (huisbezoek bij 36 wk)
    12: Loontje85 - Afspraak bij de gyn
    17: Loontje85 - Gesprek Dr. S
    30: Monatoetje84- Verloskundige (17 weken)
    *: Bbibi - belafspraak plannen voor tp Cryo

oktober:
    21: Monatoetje - 20weken echo

ZWANGER en uitgerekend op:
    08-10: Stiertje
    14-10: Dreamer
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    18-10: Aklina (tweeling)
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie
    28-02: Elize84 (tweeling)
    10-03: Monatoetje84
    02-05: Jippiejee

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Sneeuwmees: Welkom terug in NL :). Dat is geen leuke thuiskomst en je hormonen zullen ook zeker niet mee gewerkt hebben. Is het allemaal opgelost ? Morgen weer een echo, spannend weer ! Hoe voel je je ?

@Ddees: Dikke knuffel meid. Succes vandaag. Ik hoop dat je op al je vragen duidelijk antwoord krijgt. Ben erg benieuwd wat hij van plan is.

@Stiertje: Geniet van je verlof. Spannend dat je bijna tante gaat worden, of ben je ondertussen al tante ? :D. Leuk dat de kindjes niet zoveel schelen.

@Klaproos: Voor jou ook een hele dikke knuffel meid !

@Monatoetje: Wat een goed nieuwd dat jullie kleintje zo goed gegroeid is. Mooie echo's weer. Krijg je nu over 4 weken weer een echo ? 20 weken echo is een GUO ?

Zo ik ga nu snel aan het werk. Het is weer erg druk zo aan het begin van de nieuwe maand. Nog een weekje werken en dan heb ik heerlijk 2 weken vrij !

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: wat gaaf, hè, als je dat mini-mensje al echt ziet zwaaien en bewegen! Fijn dat alles weer helemaal goed was. Ik wil zelf (als de echo morgen goed is) ook een angelsound kopen, dus goed om te horen dat dat echt leuk is om te horen.
    @Loontje: ik voel me wel goed. Mijn borsten zijn nog gevoelig, ben labiel, moe, af en toe misselijk, heb meer trek en zo zijn er nog wel meer dingetjes. Ga er dus maar vanuit dat ik echt nog steeds zwanger ben.;)

17. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Loontje: Ja nu om de 4 weken, en dadelijk gaat dat naar 3 weken geloof ik, Nee volgende controle krijg ik geen echo :(! Alleen nog met 20 weken idd de GUO en met 30 weken liggingsecho..
    Maar ik denk dat ik een pretecho ga laten maken rond de 16 weken.. Nog f een keer spieken naar ons kindje..

Angelsound: Leuk sneeuwmees dat je hem ook gaat halen, ik heb hem gelukkig kunnen lenen, maar wat is dat gaaf om het hartje te horen! Ook een fijne gerustelling vind ik...

X

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Je kan niet vaak genoeg spieken naar je kleintje Monatoetje :D
    Drs. papa in Amsterdam is echt een aanrader !

19. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @loontje: Ik woon in het zuiden dus Amsterdam is een beetje uit de riichting :-D

X

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: ik was nooit zo'n voorstander van een angelsound (omdat het ook veel stress kan geven), maar moet zeggen dat ik nu wel aardig 180 graden ervan bijgedraaid ben. Zeker nu ik zo onzeker ben, lijkt het me wel fijn om op zo'n onzeker moment even mezelf te kunnen geruststellen. Ook die periode van 12-17 weken (de periode tot aan je het kleintje gaat voelen) is altijd zo'n lange periode. Je krijgt dan geen echo's meer, maar voelt ook nog niets. Maar eerst even de echo afwachten morgen en als die goed is, ga ik hem gelijk bestellen.;)
    En leuk een pretecho! Ik heb er eentje laten maken met 28 wkn en ben ook zeker van plan dat weer te doen!

Deel Deze Pagina