ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Wat heerlijk nieuws zeg! Dit is een hele mooie tijd voor een echo, alles mooi in een beeld en beweging is goed te zien! Lekker gaan genieten nu!:D

2. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Sneeuwmees,dank je voor je lieve berichtje. Kan me echt voorstellen dat zoiets erin hakt. Bij mij in de omgeving is een bekende zwanger,zal ook wel even zeer doen als zij haar kleine in oktober krijgt. Ik ben blij voor je dat je zwanger bent! hopelijk ben je dan van die MMM ellende af! (tenzij jullie een 3e willen ;) )

Monatoetje,geweldig dat de echo zo goed was! En ook fijn van die angelsound. Als ik zwanger zou zijn koop ik zo eentje ook :D

Loontje,ook blij dat voor jou alles goed gaat,je hebt het ook zo verdiend!!

Ik zou willen dat het december was; kwamen we tenminste wat verder. Of ik word spontaan zwanger zoals sommigen van jullie. Ik zie best op tegen de IVF ellende.

3. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees: Ik wilde ook eerst de echo hebben gehad voordat ik de angelsound ophaalde, dan wist ik zeker dat ik hem/haar zou moeten kunnen horen! En toen ik hem op de buik zetten hoorde ik hem/haar ook meteen heel goed! Erg leuk!

X

4. Tevka

Tevka Niet meer actief

Wat leuk meiden allemaal aan de angelsound.
    Monatoetje je bericht klinkt heerlijk positief!

Klaproos ik hoop voor je dat het snel december is.
    Of dat je spontaan zwanger raakt.

Ik hoop snel op meer positieve zwangerschapstesten hier!

5. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Mona fijn dat alles goed gaat, wat gaat het alweer snel ongeveer 13 weken geleden zaten we samen in de wachtkamer. . . .
    Klaproos ik heb net je weblog gelezen. Met een traan. Wat heb jij te verwerken zeg. Mooi geschreven. Dikke knuffel

Uitslag van het telefonisch gesprek:
    Dokter S. is tevreden over de kwaliteit van de eitjes. Wel wil hij nog langer stimuleren om meer genetisch rijpe eitjes te krijgen. Hij stelt ook nog Hysteroscopie voor. Dit zou plaats moeten vinden in de 2e helft van de cyclus een week voor de menstruatie. Bij Hysteroscopie kijken ze in en beschadigen ze de baarmoeder wand. Dit moet plaats vinden voor de cyclus die gesimuleerd gaat worden. Dit gebeurt onder een zelfde roesje als de punctie.
    Een immuun onderzoek kan ook. We moeten bloed laten prikken in DD en dan na een paar weken krijg je dan de uitslag. Als het niet goed is dan ook nog een afspraak bij dokter Pfeiffer.

Nu hebben we min of meer besloten deze maand/cyclus bloed te gaan prikken. En dan volgende maand/cyclus als de bloed uitslagen goed zijn de hyseroscopie te laten uitvoeren. En dan in november/3e cyclus beginnen met stimuleren.
    Ik zit namelijk nu tegen m'n menstruatie aan.

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    meiden ik heb maar half terug gelezen het waren zoveel paginas dus sorry als ik niet op ieder reageer!

@jippie woooow kijk wat een geweldig nieuws zeg! dat moet goed zitten bij jou meid!
    @ sneeuwmees weer helemaal in het dagelijkse ritme dus? en dus veilig thuis gekomen? ondanks alles toch genoten?
    @mona fijnm dat de echo weer heelmaal goed was!
    @stiertje jij dus officieel verlof wat gaat het snel zeg!
    @aklina je ebnt zo stil... toch niet stiekem aan het bevallen he?
    @loontje wanneer heb je je eerste echo? spannend hoor!
    @dolfijntje *knuf* hier ook de rekeningen opgeteld van poging 1 was 4900euro kwijt *SCHRIK!!!!!!!!* en krijg er maar 2800euro van terug! dus wij stoppen na poging 1 definitief! mislukkingen zijn erg maar een bankrekening die op nul staat na 3 pogingen en dan nog de kans op lege handen is voor mij ondraagelijk dus gaan we niet doen! Dan maar mijn geld pompen in adoptie! Heb ik tenminste zeker wat aan het einde van de rit!
    @dees ook al zo depri dus, lijkt net of we ons allemaal hetzelfde voelen, dolfijntje klaasje jij miss en ik :( pfff het is zo zwaar *knuf*
    @miss lieverd leuk dat je weer even komt lezen/kletsen? begrijp zo hoe je je voelt! voel me ook nog steeds zo ongelooflijk down en depri! ik kom er echt niet meer uit! en ik denk dat deze leegte ook wel gaan blijven tot het ooit nog gaat lukken! om mij heen raakt iedereen zwanger en ik blijf als laatste achter! vind het zo ongelooflijk moelijk! lijkt bij mij ook wel deels door de hormonen te komen! daarnaast ook door de thyrax die ik sinds vorige week slik. Nu ben ik sinds gister nog emotioneler aangezien ik terug aan de pil zit... hoe krom is dat? 2 jaar lang met lege handen en dan toch weer aan de pil tegen mijn princiepes in! vind het zoooooooooooooo zwaar! gelukkig heb je het heel erg naar je zin op het werk. Fijn als afleiding! En vandaag dus je afspraak in gent? ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het daar gaat! hopelijk kunnen zij iets voor je betekenen! krijg je dat wel compleet vergoed van je ziekenfonds? hele dikke knuffel voor jou lieverd!
    @Nina aan het genieten van je vakantie meid?
    @klaasje hoe is het met jou?
    @anja tranen in mijn ogen van jou post op FB van je zus, *slik* hoeist met je rug?
    @all hier tel consult ingepland, kon dr S pas volgende week dinsdag dus fking lang wachten! dus ben toch maar tegen princiepes in aan de pil begonnen! ik zit er zelf aan te denken om hem maar 2 weken te slikken en dan te stoppen aangezien ik al op 3,5 week in mijn cyclus zit, denken jullie dat dat dan uit maakt of ik hem 2 of 3 weken slik? nadat ik ongi wordt gaan wij weer voor een tp. We eisen er ditmaal 2 terug en daarbij gaan wij ditmaal voor AH ... hopelijk gaat ons dat meer geluk opleveren!

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @dees goed nieuws zeg! toch weer een goed vooruitzicht met mogelijkheden!En hij geeft jullie dus een goede kans dat het nog gaat lukken! fijn hoor! weer iets waar je je op kunt richten :)

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: zo te horen heb je behoorlijk wat besproken. Heb je zelf ook een goed gevoel over het telefoongesprek en de antwoorden die je gekregen hebt? Hebben ze bij jou geen hysteroscopie gedaan voordat je met ivf begon. Dat was in mijn zkh een van de voorwaarden voordat we mochten starten. De kwaliteit van de eitjes zijn goed en met wat langer doorstimuleren helemaal super. Dan moet het dit najaar toch echt gaan lukken!!
    @Bbibi: hoe kan het zo duur uitgevallen zijn voor jullie? Komt dat door die infusen e.d.? Dat is inderdaad pittig. Jammer dat het zoveel geld moet kosten en dat mensen daardoor gedwongen zijn hun kinderwens bij te moeten stellen. En dat van die pil herken ik wel. Ze hadden het beter een andere naam kunnen geven, want volgens mij stuit het iedere vrouw met een kinderwens tegen de borst de pil te moeten slikken. Of het kwaad kan het korter te slikken weet ik niet. Zou wel uitkijken met zelf te veel experimenteren zodat je cyclus misschien helemaal van de wap raakt. Maar dat voel je zelf het beste wat voor jou het beste is. Ik duim voor je dat je er 2 teruggeplaatst gaat krijgen, maar vrees dat hij op jouw leeftijd niet snel twee blasto's terug zal plaatsen. Maar ik zou het zeker proberen als dat voor jou beter voelt. Het zijn immers jouw emmies!

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Sneeuwmees Nee nooit gedaan omdat bij ons de sterilisatie van mijn man de oorzaak van ICSI is. Ze hebben wel eens een onderzoek gedaan of mijn eileiders wel open waren. Dit in de tijd dat we het zelf moesten proberen na een herstel operatie van mijn man.

10. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Hey meiden, hier even kort berichtje van mij. Wij zijn nu lekker met vakantie dus ik zal alleen af en toe wat lezen. Veel succes voor wie het nodig hebben! Fijn dat de echo goed was Mona.
    Hier gaat het goed en ik heb idd ook een angelsound, erg blij mee!

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lieve meiden,

Ik ben heel druk op het werk, mede omdat we volgende week even spontaan een weekje op vakantie gaan. Even eruit, even de druk eraf.

Dees; ben heel blij voor je dat er weer wat gesleuteld wordt aan je toverformule. Vooral de hysteroscopie geloof ik in. Wanneer mijn gehele eerste IVF poging mislukt wil ik er ook eentje voor de tweede.

Bibi; heb vertrouwen meis. Toevallig ben ik 1 van de weinigen die een pil geslikt heeft in DD. Een weekje maar, toen was ik al goed genoeg voor behandeling. Ze laten jou vast niet zomaar een hele maand slikken.

Zwangere meiden; fijn om te lezen dat het jullie allemaal goed gaat. De spanningen voor de echo's merk ik heel erg en snap ik ook goed. Heb en houd vertrouwen, jullie lichamen hebben heftiger doorgemaakt en zijn bere-sterk!

Voor alle wachtende meisjes; hou vol. Ook jullie komen aan de beurt en dan gaat het in een stoomtreinvaart snelheid.

Met mij gaat het weer de goede kant op, al is het pieken en dalen. Afgelopen zondag werd ik ongesteld na slechts 21 dagen. Dan slaat de 'ik ben vast in de overgang' paniek in alle hevigheid toe. En nu voel ik me al weer rustiger. Ontspannen is nog steeds mn allerslechtste onderdeel. Ben nu weer bezig met yoga en heb voor een aantal keer massages gepland na mijn vakantie.

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @elize lekker genieten daar meid van het zonnetje elkaar en de beebs!

@sneeuwmees helaas heb ik geen blastos meer! de andere had het niet oveleefd en nummer 3 was kapot gegaan bij invriezen??
    dus dan worden het 2 emmies van 1 dag oud (of die ze na ontdooien laten doordelen en terugplaatsen?? geen idee hoe ze dat met AH doen?) dus misschien ligt het dan anders? Hoe dan ook is het toch een eigen keuze uiteindelijk? mt 11 cryos heb ik nog wel een lange weg te gaan als ze er 1 voor 1 terug plaatsen hihi...
    Maar irma had mij de pil voorgesteld. Met Dr s had ik nog niets besproken. Maar aangezien ik geen zin heb om tot volgende week dinsdag te wachten en dan alsnog aan de pil te moeten ben ik toch maar tegen mijn princiepes in begonnen met de pil... aangezien mijn cyclus al 3,5 week aan de gang is, denk ik dan 2 weken pil (progesteron?) is 5,5 week, en normaal is je lf ook maar 14 dagen , en provera is zelfs maar 10 daagjes. Dus opzich zou dat denk ik wel moeten kunnen toch? of zou de pil iets anders zijn dan progesteron ? :)
    jij alweer aan het uitkijken naar je echo? ben je heel deze week nog vrij?

@klaasje fijn iets van je te horen! de laatste loodjes dus voor jou? en dan lekker vakantie, ga je nog weg ergens naartoe?
    En goed te horen dat ze jou maar een weekje lieten slikken. Werd je na die week ook ''ongesteld'' / onttrekkingsbloeding of dat niet? want dat vraag ik me dus wel af :) het gaat erom dat ik ongesteld moet worden en dan kan ik beginnen. En een cyclus van 21 dagen is kort, maar je hoort het toch bij veel (jonge) meiden ook hoor. Dus zal vast goed zijn! jij hebt nog wel 2 blastis in de vriezer toch? laat jij er weer 2 terug plaatsen?

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @Bibi;Ik werd inderdaad ongesteld door de pil. Al was ik wel 2 dagen voor die ongesteldheid al begonnen met Gonal-f'en (nieuw woord). Ik heb puur een inwendige echo gehad om de boel even te resetten. De bloeding die erbij hoort is al een nepperd he?

Ze zijn bij jou vast zoiets van het zelfde van plan.

Wij gaan een weekje weg, iets met zon en geen werk. Mijn vent is ondernemer en thuis zijn en niet werken is een onmogelijke combi. Bij ons is weg pas echt vakantie. We gaan gewoon met de auto naar een familiehuis in de buurt van Bordeaux.

Ik weet nog niet of ik er 2 terug wil. Nouja ik wil wel, mijn vriend alleen niet... Ze beginnen met de blasto's aldus I en deze zijn apart van elkaar ingevroren, daarna zou ik bij de cryo's wel kiezen voor alle 2 + AH. Maar goed, dat is vooruitlopen op. Eerst hier aan beginnen... Spannend he?

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Is het zo dat alle cryos apart worden ingevroren? Hoeveel heb jij nog in de vriezer btw?

En lekker even er tussenuit! zijn jullie al geheel klaar inmiddels met verbouwen of nog niet? En lekker hoor Bordeaux, ik neem aan dat het daar nog lekker zonnig is? Heerlijk bij ons is dat ook thuis blijven is geen vaakntie. Want dan wordt voor ons onze hele agenda volgepland! en staan er iedere dag mensen op de stoep! ik wilde vakantie nemen als ons huis klaar is, maar dikke kans als dat zo is dat wij alsnog een vakantiehuisje CP boeken ofzo... even weg even rust, even helemaal niets! heerlijk! :)

Maar jij werd dus inderdaad na een weekje al ongestend? super! bij mij is alles ook ''leeg'' in bmoeder! daar ben ik 100% zeker van! dus het gat om een ontrekkingsbloeding dat mijn bmslijmvlies wort afgestoten! dus grote kans dat Dr S miss zelf dinsdag wel aangeeft dat ik dan al mag stoppen! zou fijn zijn! dan gaan e daarna starten met poging 2... spannend weer inderdaad!
    wanneer vertrek je op vakantie? dit weekend? lekker hoor!

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bibi, ik weet van mij dat de blasto's los zijn ingevroren en de cryo's samen. Dat staat in je dossier dus je kunt het zo opvragen bij de dames. Wat ik nog heb zijn 2 blasto's van dag 6 en 2 cryo's dag 1/2.

Hoe jij schrijft over de pil, zo ging het precies bij mij. Dr. S telde en rekende een beetje en ik heb geloof ik 8 dagen de pil op ofzo. Bij mij was de reden om geen dominante follikel te krijgen, daar had ik een beetje aanleg toe bleek uit echo beeld.

Dit weekend inderdaad lekker weg. Ergens ook wel balen want ons huis is na deze week eindelijk af na 6 maanden. Na de vakantie gaan we op het gemakje verhuizen en dan begint het circus weer...

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    huhhhh allemaal verders bij elkaar? ze zullen toch niet 11 van mijn cryos tegelijk hebben ingevroren neem ik aan? Dat ze er 1 terug plaatsen en de rest weggooien! Dan meld ik even vantevoren dat ik dat dus echt niet goed keur! dinsdag gelijk even vragen! fijn dat je dat even zegt dan houd ik daar rekening mee! hihi

maar jij hebt dus ook nog een mooi voorraadje kansen! fijn hoor meid! :) hopelijk is ht niet nodig en raak je van de blastos zwanger! moet toch lukken met jou hcg waarde van vorige keer!

je huis bijna klaar dus? lekker hoor! misschien maar goed dat je even een weekje weg gaat! kun je eerst tot rust komen voor de verhuizing en de mmm weer begint! is ook alleen maar goed voor lichaam en geest ;)

En goed te weten van de pil! dan denk ik dat ik na maandag wel mag stoppen na 9 dagen slikken als ik dat vraag! goed dat je het meld! ga ik gelijk allemaal opschrijven om te vragen!

mocht je niet meer online komen in de tussentijd dan geniet van je vakantie x

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh nee, zeker niet bang voor zijn! Het meeste wordt echt in allemaal losse rietjes ingevroren. Het lab maakt daar een rapport van en deze kun je bij de assistentes opvragen. Ze zullen nooit zomaar 11 embryo's op een kluitje invriezen.

Ontspanning zal jou ook goed doen Bibi, net als bij alle andere meisjes waar de poging jammergenoeg niet geslaagd is. Hoe loopt het in jouw huis?

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaasje: heerlijk zo'n vakantie in het verschiet. Misschien wel even lekker na zo'n verbouwing en spannende mmm-periode. Hoe lang gaan jullie?
    @Bbibi: ik zou ook zeker vragen om er twee terug te laten plaatsen. Gelijk heb je, hoor! Ik denk alleen dat dr. S. wat tegen zal sputteren, maar het is jouw lijf en jouw emmies.
    @Elize: leuk even van je vakantie-adres te horen. Geniet van de rest van je vakantie!
    @Ddees: in zo'n geval zou ik zeker een keer zo'n bm-onderzoek laten doen. Wel typisch dat ze zo redeneren, want het probleem kan wel bij je man liggen, maar het embryootje moet wel in jouw bm in nestelen.

Ik ben vanmiddag op kraamvisite geweest en heb de angelsound te leen meegekregen. Niet handig, want dat ding zit nu steeds mij smekend aan te kijken vanuit het tasje. :) Oh, wat is dit moeilijk.

19. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Klaasje en Bibi,ik zou voor 2 kiezen als dat kan. In NL mag dat geloof ik niet he? Klaasje,fijne vakantie!

Dees,dank je voor het lezen van mijn weblog. Het stelt niet veel voor wat ik heb meegemaakt,ik ben alleen erg gevoelig helaas. Ik zou de hele rampetam van ivf aankunnen als ik niet zo ziek meer was. Gelukkig heb ik nu antidepressiva en voel me al veeeel beter. Goed dat je met dokter S hebt gepraat. En goed dat jezo een hysteroscopie krijgt. Vooral fijn dat het met een roesje gaat! Ik heb een THL gehad,nou verrekte van de pijn en dagen moeite met lopen gehad:x

Tevka,dank je wel en ik hoop dat er voor jullie ook snel een brusje komt!

20. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibbi: Volgensmij mag je bij je 1ste en 2de poging maar 1 embryo laten tp anders vergoed de verzekering het niet... zou ik f nakijken als ik jou was...

X

Deel Deze Pagina