Inderdaad Ploon 3 van de verzekering en nu de 3e voor eigen kosten. Al kan je wel de rekeningen van de apotheek indienen bij de verzekering. En worden wel vergoed met aftrek van je eigenrisico natuurlijk. Enne domme vragen zijn er niet. Vragen mag je alles ! ! ! FF op de verkeersinfo van de ANWB of zo kijken. Sneeuwmees Geweldig dat alles goed is. Ik hoop dat je nu een beetje kan gaan genieten. Oh Jippie die andere moet wel blijven zitten hoor Dikke knuffel
Jippiejee weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop zo dat er toch nog 1 emmie zit. Hoezo had je vanaf maandag dat gevoel al ? In vergelijking bij mij was je hcg wel een stuk lager, maar mss een late innesteling, dacht ik nog. Ik had juist bewust niet gezegd wat mijn waarde was met 5+2. Knap van je dat je tot vrijdag kan wachten, sterkte meid. Dikke knuffel. En ik blijf duimen.
Jippiejee, ik heb ook tussen de vijfde en zesde week een heftige bloeding met stolsels en krampen gehad. Achteraf zijn ze toch beide blijven zitten. Volgende de gyn kwam het door de innesteling en groeien in de baarmoederwand. Hou hoop. Maar wel erg spannend voor vrijdag. Ik hoop dat het bloeden gestopt is?
DD-Meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus A1981 Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje Dreamer82 - ICSI 2 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Klaasje - IVF 1 klaproos Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje Maartje84 Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje NinaD - ICSI 3 Ploon - (ik denk) IVF 1 - 2e kindje Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje Tevka -ICSI 1 - 2e kindje UVS - ICSI 4 Zofie - ICSI Agenda: September: 5: Shaddixxx - Behandelplan / Uitgangsecho 5: Ploontje - intake bij dr. S. 12: Stiertje - vk (huisbezoek bij 36 wk) 12: Loontje85 - Afspraak bij de gyn 16: Aklina - echo controle 35 wk 17: Loontje85 - Gesprek Dr. S 30: Monatoetje84- Verloskundige (17 weken) *: Bbibi - belafspraak plannen voor tp Cryo oktober: 21: Monatoetje - 20weken echo ZWANGER en uitgerekend op: 08-10: Stiertje 14-10: Dreamer 15-10: Desire vd beek 16-10: Yj81 18-10: Aklina (tweeling) 06-11: Kitty17 20-11: Djuuzie 28-02: Elize84 (tweeling) 10-03: Monatoetje84 28-03: Mees 02-05: Jippiejee Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging) 13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh
Sneeuwmees: super dat de echo helemaal goed was. Fijn, hoor! Jippiejee: oh die bloedingen maken je zo onzeker. Maar je hoort het zo vaak dat vrouwen bloedingen hebben tijdens hun zwangerschap. En niet alleen maar een beetje, maar ook heel veel bloed. Hou moed! Ik duim voor je. Loontje: dank je wel.
Nee, hoop heb ik echt niet meer, (kan het alleen maar mee vallen vrijdag) voel me ook niet meer zwanger, ik was heel moe en lusteloos en voel me nu weer meer mezelf worden.... Krijg gewoon mijn energie terug, helaas, was graag nog 8 maand lusteloos geweest...
@Jippiejee: ik hoop toch dat je gevoel niet juist is, maar snap je zelfbescherming wel. Dikke knuffel!! Wat kan het toch oneerlijk zijn. Had je ook graag nog 8 maanden alle lusteloosheid van de wereld toegewenst. @Aklina: ik ben inderdaad helemaal gerustgesteld en er is een pak van mijn hart gevallen. Ik had haar ook naar dat ongesteldheidsgevoel gevraagd en dat dat nog zo lang aanhield. Maar ze zei dat dat vaker voorkwam bij de tweede of derde zwangerschap en dat de buik dan gevoeliger leek te worden. Heb er nu ook weer even last van. Het is nog steeds geen prettig gevoel, maar ik schiet er nu niet meer van in de stress.
Zo hier is m'n menstruatie doorgebroken. Vandaag dus cyclusdag 1. Iets eerder dan gedacht. Nu heb ik waarschijnlijk te laat vakantie genomen voor de punctie en evt terugplaatsing. Heb vrij vanaf CD 17. Punctie is waarschijnlijk daarvoor al he??? Dag 14/15 ongeveer? Ships hee. Stressen!!!! Vanavond op m'n werk kijken of ik m'n vakantie een week eerder kan plannen. Op m'n werk neem ik vrij omdat ze niks van ons "project" weten.
@Tevka: fijn dat je van start kunt gaan. De punctie is inderdaad rond die 14e dag (met een enkele uitzondering dat het soms wat later kan zijn). Heb je al vaker een ivf gehad, dan kun je ongeveer inschatten hoe snel je op de hormonen reageert. Ik ben een low responder, dus bij mij is er iets meer nodig voordat ik 'punctieklaar' ben en was het volgens mij op dag 16 dat ik de punctie had.
Ik reageer pas laat op de hormonen en had mijn punctie rond de 18-19e cd. Maar over het algemeen is de punctie rond dag 14
Ik ben zo'n dom ding. Ik heb dat van de vorige behandelingen nergens bewaard of opgeschreven. Morgen (cyclusdag 2) heb ik uitgangsecho in NL. Die moet ik doorbellen aan dusseldorf. Dan vraag ik gelijk ff na qua dagen. Ook hoe het vorige keren ongeveer was. Nou het stressen is weer begonnen. Hahaha
Dat heb ik helaas ook zo gehad Ik zou willen dat ik kon zeggen van misschien zie je het verkeerd maar ik ben ook bang voor je. Vind het echt k*ut! Tevka,succes met het stressen Wel fijn als je vakantie hebt,lekker wat rust aan je hoofd. Pffff wat is het heet vandaag zeg Het zou hier 31 graden worden,zweet me nu al kapot en mag nog 25 km fietsen omdat ik moet afvallen.
Tevka.. ik had in DD mijn punctie ook pas op dag 17... terwijl ik in NL de puncties vaak al rond dag 13-14 had... X
@Jippie: spannende tijd. Veel sterkte, wat ook de afloop zal zijn. @punctie: ik had die in DD geloof ik op dag 14. In NL juist pas later ivm lang protocol denk ik. @tevka: ja, spannend weer he. Zet 'm op meid! @warmte: ik vind het heerlijk, alleen m'n voeten denken er anders over. Ik pas alleen nog in m'n cros (very charming) en in slippers. Zelfs m'n klompen, waar ik normaal met 2 paar sokken (waarvan 1 paar geitenwol) in kan, willen amper aan met blote voeten. Hopelijk as. dinsdag een beetje koeler weer, want dan moet ik in het net, en dat staat zo dom met die dikke p*ten. Gister buikfotoshoot gehad. Was erg leuk om te doen. Ik heb nog niks gezien, volgende week krijg ik de eerste foto's via de mail. Ben benieuwd!! Nog steeds geen tante!!! Arme schoonzus, met dit weer ...
@Stiertje: ik heb vanaf 4 maanden zwangerschap ook alleen nog maar mijn croques slippers aangekund. Ik had het geluk dat ik toen ook in de zomer hoogzwanger was. Maar zit nu wel een beetje te denken hoe het straks moet als ik het grootste gedeelte van de zwangerschap in de winterperiode moet doorbrengen. Een beetje koud voor mijn croques. Misschien dat ik dan wat charmante groene regenlaarzen aan kan doen. En leuk zo'n fotoshoot. Je draagt je buik zo mooi, dat ik ervan overtuigd ben dat het hele mooie foto's zullen zijn.
Zojuist terug uit Düsseldorf. Goed gesprek gehad met Dr. Scholtes. Lang moeten wachten voordat we aan de beurt waren, maar daarna nam hij alle tijd voor ons (Shadixxx we gingen pas om 10.15 naar binnen.... jij hebt hierdoor nog langer moeten wachten hè? ). Al had ik er geloof ik nog wel 3 kwartier kunnen zitten om dingen te vragen, te bespreken. Mijn dossier besproken en een behandelplan besproken. Direct bloed geprikt daar voor een stollingsonderzoek en voor een bijnieronderzoek (eicelkwaliteit). Over 2 weken een telefonisch consult met hem en dan bespreken we deze uitslagen. Dan wordt er bepaald of ik moet beginnen met het slikken van DHEA en evt. iets dat als er iets uit het stollingsonderzoek is gekomen. Dan zullen we ook een hystroscopie bespreken. Dit is voor het laatst gebeurd in 2011 en hij wil graag nogmaals onderzoeken of er niets vreemds te zien is in mijn baarmoeder (na alle curretages). En ook deze hystroscopie ter verbetering van het baarmoederslijmvlies (net als een Pipelle). Ik moet van hem extra vitamines nemen (40 mg D3 per dag, 1000 mg Omega 3 per dag en niet meer dan 100 mg vit. C. per dag). Herkennen jullie dit? Ik stop nu met de pil (maar één maand genomen). Zal dan (hopelijk snel) ongesteld worden en deze maand gaat er verder niets gebeuren (buiten alle vitamines etc). Mogen wel zelf proberen zwanger te worden J Over 2 weken bespreken we het vervolg, maar waarschijnlijk dan in oktober (in ieder geval de volgende cyclus) gewoon hormonen spuiten (nu Menopur ipv Puregon). En dan in november zien we wel verder voor evt. IVF (hopelijk niet ). Zijn er erg positief over. Hij denkt d.m.v. vitamines en andere medicatie al iets te kunnen bereiken. Laten we het hopen.
Hallo dames, Ik breek even in..... Zo nu en dan lees ik eens een stukje mee, maar jullie zijn zo'n gezellig clubje en schrijven zoveel dat ik het niet allemaal bij kan houden... Ik heb een vraagje en hoop dat iemand me kan/wil helpen? Inmiddels hebben wij al 3 icsi/tese pogingen achter de rug en willen wij onze 4e behandeling in dd doen. Vorige week hebben we dan (eindelijk!) een intake gesprek gehad in dd. Naast het aanvraagformulier wat is ingevuld heb ik vandaag met de post een brief van Dokter S ontvangen wat ik mee kan sturen. Nu wil PNO ook graag een kosten beraming hebben, hier had ik ook om gevraagd, maar helaas staat er in de brief alleen dat de kosten voor de icsi behandeling 1.300 euro zijn exclusief de medicatie, anesthesie, bloedonderzoeken, etc. (klopt dit bedrag?? Moet dat geen 2.300 zijn voor een icsi behandeling?) Ik had eigenlijk gehoopt dat hij een duidelijk en overzichtelijk kosten plaatje zou maken en dat ook de hysteroscopie wat hij graag wil doen hierin verwerkt was, maar het is dus meer een algemeen stukje geworden, waar alleen 1.300 genoemd wordt voor de icsi... Wie heeft ervaring met PNO? Vroegen ze jullie ook van te voren om een kosten beraming?? En hoe hebben jullie dat gedaan? Waarschijnlijk moeten we voor de tese een groot gedeelte zelf (of misschien zelfs alles) betalen (unive) dus hoop dat ze bij PNO wat milder zullen zijn? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen?! Alvast bedankt!