ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: fijn te horen dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Ik heb ook zo'n formulier gekregen met allerlei vitamines die zowel ik als mijn man moesten slikken. De 40 mg D3 herken ik niet, omdat ik daarvan juist veel moest slikken (2000 IE). Tenzij 40 mg gelijk staat aan 2000 IE, dan zou het kloppen. Zo te horen word er lekker doorgepakt.
    @Ann: ik ben zelf ook bij PNO, maar heb geen kostenberaming vooraf hoeven inleveren. Ik had een formulier voor behandeling buitenland gedownload en dat door dr. S. laten invullen. Dat was voor hun voldoende om toestemming te geven. Mogelijk dat andere PNO-ers uit dit clubje dit wel herkennen en aan hebben moeten leveren. Maar ik heb die ervaring niet gehad met PNO. Ik neem aan dat jouw man bij Univé is en de tese dus via zijn verzekering gedeclareerd moet worden, toch?

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Ploon: goed om te horen dat het een goed gesprek is geweest. Nu even de uitslagen van het bloed afwachten.

@Ann: welkom hier, praat gezellig met ons mee. Sorry ik kan je niet helpen met je vraag, maar er zijn hier vast meiden die dat wel kunnen.

3. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    DD-Meisjes:
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje
    Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje
    Dreamer82 - ICSI 2
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Klaasje - IVF 1
    klaproos
    Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje
    Maartje84
    Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 3
    Ploon - (ik denk) IVF 1 - 2e kindje
    Shaddixxx - ICSI 2 (1e in DD) - 2e kindje
    Sneeuwmees - IVF 3 - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tevka -ICSI 1 - 2e kindje
    UVS - ICSI 4
    Zofie - ICSI

Agenda:

September:
    5: Shaddixxx - Behandelplan / Uitgangsecho
    5: Ploontje - intake bij dr. S.
    12: Stiertje - vk (huisbezoek bij 36 wk)
    12: Loontje85 - Afspraak bij de gyn
    16: Aklina - echo controle 35 wk
    17: Loontje85 - Gesprek Dr. S
    30: Monatoetje84- Verloskundige (17 weken)
    *: Bbibi - belafspraak plannen voor tp Cryo

oktober:
    21: Monatoetje - 20weken echo

ZWANGER en uitgerekend op:
    08-10: Stiertje
    14-10: Dreamer
    15-10: Desire vd beek
    16-10: Yj81
    18-10: Aklina (tweeling)
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie
    28-02: Elize84 (tweeling)
    10-03: Monatoetje84
    28-03: Mees

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh

4. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Helaas klopte mijn gevoel, hCG is dalende... :(
    Heb me maar weer van de lijst gehaald...

5. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och nee toch?! Oh wat vreselijk jippiejee! Hele dikke knuffel voor jou!

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Owh jippie hele dikke knuf lieverd :( weet even niet wat te zeggen! Verschrikkelijk gewoon! :(

Sneeuwmees helemaal aan het genieten van je goede echo van gister meid?

Ann ik kreeg ook die brief en paar weken later kreeg ik een uitgebreide brief met 2300icsi 150 picsi etcetc. Dus het kan zijn dat die nog volgt meid! Ps welkom!

Stiertje leuk hoor ook een buikfotoshoot! Ben benieuwd naar je fotos!

@hier fijne dag strand gehad! We zaten er zo doorheen! Mijn man heeft gister te horen gekregen dat de jongen waar hij vroeger sltijd ruzie mee had en zijn "concurrent" was dat die vader wordt! Echt hij brak! Alles kwam eruit ! Zoooo erg! De verbouwing de kinderwens! Dat hij echt niet meer kon! Hij kan er niet meer tegen dat het gewoon niet lukt.. ( welkom to my world..) en iedereen zwanger raakt ook op zijn werk! Echt meiden ik ging kapot! Ik voel me zo slecht!! Bahhh en nu als afsluiter van wel een fijne dag samen er even tussenuit staan we dik 17km in de file stil... Al anderhalf uur en zijn nog langgggg niet thuis pffff! :(

Ploon goed te horen dat het zon positief gesprek was meid! Jammer dat hij uitliep!

Shaddixxx hoe was het bij jou meissie?

@rest zwaai

7. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Jippie,hele dikke knuffel voor jou!! Gewoon verschrikkelijk :( Sterkte lieverd!

Bbibi,wat een rotsituatie. Ik kan het me helemaal voorstellen,hier is het raak als ik weer ongesteld word.

Weer kutnieuws hier :( Mijn schoonzusje is haar kindje verloren met 32 weken,ze blijkt factor V leiden te hebben, een tromboseaandoening waardoor de placenta is gestopt met groeien. Het 'leuke' hiervan is dat ik niet weet wat voor invloed dit heeft op mij & man. Hij kan het nl ook hebben. Geen idee of mijn kinderen dan ook doodgaan,dat moet ik aan haar of een dokter navragen. Afijn, szusje kan misschien wel weer zwanger worden want het is makkelijk te behandelen.

8. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ben ik weer, lees zeer positieve en negatieve berichten!!
    Sneeuwmees goede echo, TOP!!! Gefeliciteerd.
    Jippiejee, morgen echo zal het uitwijzen maar als ik je berichten zo lees denk ik dat je zelf het beste weet hoe/wat. Hoop stiekem natuurlijk voor je dat het er maar 1 is en de andere er nog zit, sterkte morgen!!

Nog 1 vraag over die embryoscoop. Waarom doen ze dat in DD wel en hier in Nederland niet? Wat is eigenlijk het verschil?? Zou een embryo in een embryoscoop beter ontwikkelen als daar buiten? Raar dan dat ze dat in de klinieken in Nederland niet standaard invoeren, zal wel weer een geld kwestie zijn.

Verhaal omtrent de verzekering, ik zou ook zeker gewoon 2 embryos terug plaatsen, de verzekering gaat dat echt niet uitzoeken. En inderdaad, doen ze dat wel, dan zou ik alles gewoon terug willen betalen, als het maar lukt om een kindje te krijgen!!!!

9. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje klaproos, wat erg voor je schoonzusje. Verschrikkelijk!!!
    Hoor ook steeds vaker verhalen over vrouwen waarbij het mis gaat in het einde van de zwangerschap. Zo zie je maar dat je echt in je handen mag knijpen als je een gezond kindje op de wereld mag zetten. Het is helaas niet voor iedereen weggelegd.

10. Ann83

Ann83 Lid

21 mrt 2013
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, Bibi en Loontje dankjewel voor jullie antwoorden! Mijn man is bij univé verzekerd en daar moeten we inderdaad de aanvraag voor de tese mee regelen.
    Wat raar dat de kosten beraming pas een paar weken later komt. Wil graag alles de deur uit doen zodat we de toestemming binnen hebben voordat we daadwerkelijk gaan beginnen. Maar een icsi behandeling is dus wel € 2.300 i.p.v € 1.300 toch?

Dan nog even een vraag... we hebben een lijst met vitamines gekregen (volgens mij een standaard lijstje)
    - Vitamine B6
    - Vitamine B12
    - Foliumzuur 400 microgram
    - Vitamine C 50 milligram
    - Vitamine D3 2000 IE
    - Vitamine E 250 milligram
    - Selenium als sporenelement
    - Omega 3 1000 milligram
    Hebben jullie deze vitamines gewoon bij de drogist gehaald? En hebben jullie alle vitamines apart aangeschaft of is er een multivitamine waar alles in zit (en tevens met de juiste hoeveelheden)

Lees dat een aantal meiden momenteel minder goed nieuws hebben.... wat is het toch een oneerlijke strijd..! Dikke knuffel voor degene die het kunnen gebruiken!

11. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ah nee Jippie. het was zo mooi... Snif. sterkte.
    Klaproos, wat erg! 32 weken. pffff... dan ben je er bijna. dat is toch verschrikkelijk.
    vraagje over de vitamines. dat lijstje (formulier) heb ik niet gehad. moest zelf mee schrijven. Dus mij was niet alles helemaal duidelijk. vitamine E hebben wij het niet over gehad. waar is dit voor? En Selenium ook niet?
    Zijn die lijstje voor iedereen hetzelfde eigenlijk? Allemaal na de intakr deze vitamines voorgeschreven gekregen zonder dat je op dat moment weet welke behandeling je gaat doen? Zal ik die vitamines ook nemen (terwijl wij nu deze en komende maand nog geen ivf gaan doen)?

12. Even ego, want wat een kutdag, bah.

Ploon, geeft helemaal niks joh, uitloop zijn we wel gewend! Ben jij blond en had je man een blauw shirt aan?

Dr. S. heeft het behandelplan opgesteld, maar eerlijk gezegd is het minder dan wat ik verwacht had. Hij had het over 'meteen hoog inzetten', maar het enige wat ik krijg is 225 menopur.. Ik heb ook Gonal en Puregon 225 gespoten, en dat leverde niks op, laat staan meerdere follikels.. En echt, ik hoef geen 30 eitjes te hebben, ik ben dolblij met een paar eitjes die van goede kwaliteit zijn, maar ik ben zo bang dat het op niets uit gaat draaien.. Ik hoop maar dat Menopur het wondermiddel voor mij blijkt te zijn. Ook moet ik cetrotide gaan spuiten, in plaats van Suprefact gebruiken. Ook daar had ik, na jullie verhalen en uitleg, totáál niet op gerekend. Ik heb het nog aan 'm gevraagd, maar omdat hij een paar follikels klaar zag liggen (wat altijd zo is, PCOS) leek het hem toch verstandiger om voor Cetrotide te gaan.. Nouja, goed, ik heb al mijn vertrouwen op Dr. S. gevestigd, dus daar luisteren we dan maar naar..

Maar.. Omdat ik nog steeds niet ongesteld ben heeft hij even een echo gemaakt, hij dacht dat het misschien mogelijk was dat er een eisprong is geweest en dat ik binnenkort vanzelf ongesteld word, moest bloedprikken omdat te bevestigen / uit te sluiten. Als het bloedonderzoek uitwijst dat er nog geen eisprong is geweest, moet ik aan de pil. En dat doe ik echt, echt, echt niet. Ik lees overal dat aan de pil gaan met een lage eicelreserve niet goed is, omdat het alle té plat legt, en dan zou ik met mijn lage eicelreserve de pil moeten slikken? :( Ik begrijp niet waarom er niet gewoon voor Duphaston of Primolut wordt gekozen, maar was te overdonderd om het te vragen.. Ik wil zo graag een keer níét tegen het advies ingaan en gewoon kunnen vertrouwen op wat me gezegd wordt, maar het klinkt zo lijkt tegenstrijdig..

Toen heb ik nog gevraagd of het, gezien het bij mijn vorige punctie niet mogelijk was om een infuus aan te leggen, voor kon komen dat dat nu ook niet zou lukken. Hij vond dat de anesthesist er maar vast even naar moest kijken.

Ik met de verpleegkundige mee om bloed te prikken. Ze heeft me geknepen, geslagen, duizend keer gevoeld, maar ze kon niets vinden.. Ik had (stom, stom, stom!) nog niets gegeten en ben niet zo'n held met bloedprikken (zeker als het niet lukt).. Geen handige combi. Zij ging het echt niet voor elkaar krijgen, riep alleen maar 'Slecht, slecht!', dus moest de anesthesist ook het prikken maar doen..

Anesthesist werd geroepen, hele aardige man. Begint hij opeens hard op m'n hand te slaan.. Holy shit! Naald erin, liep niet door.. Wroeten met de naald (en oh, wat heb ik daar een hekel aan), ging hij het ein-de-lijk doen, maar vreselijk langzaam, dus het duurde en duurde maar.. Haalt hij de naald eruit, overal bloed, op zijn handen, op het kastje, op mij.. Nou, toen had ik het helemáál niet meer natuurlijk ;) Ik heb zitten janken als een klein kind, zat te shaken als een gek, misselijk, blegh. MAAR! De anesthesist zei, godzijdank, dat het aanleggen van het infuus geen probleem gaat zijn. Dat is voor mij echt een enorme opluchting.

Toen weer naar huis, naar de apotheek. Menopur en cetrocide moesten besteld worden, pregnyl had ze wel. Geeft ze me alleen het doosje. Ik aangegeven dat ik er wel naalden en een spuitje bij moet hebben.
    'Ja mevrouw, dat staat niet op het recept'. Nee, hoe moet ik het dan innemen? De ampul doorslikken? ;)
    Moest ik zelf betalen voor het spuitje en twee naalden. Ik gezegd dat ik al tig keer Pregnyl heb gespoten, maar nog nooit voor een spuitje en naalden heb hoeven betalen en dat dat altijd gewoon vergoed wordt.
    'Ja, ik snap het wel, maar zo doen we dat hier niet.', snauwde ze me toe.
    Uiteindelijk is ze toch opzoek gegaan naar een spuitje met twee naalden. Ze zou ze op 'machtiging' zetten. Geen idee wat dat inhoudt, maar toen hoefde ik toch maar niet te betalen.
    Heb het opgezocht toen ik thuis was; een doos met 100 spuitjes kost 12 euro, een doos met 100 grote of kleine naalden kost maximaal 31 euro. Ze hebben dus echt moeilijk staan doen om 80 cent.
    Ik vond dit echt een typisch gevalletje van 'we maken het nog even moeilijker dan het al is'. Wat een gezeur zeg.

Goed, voor een buitenstaander lijkt dit vast enorm overdreven (als ik dit zo teruglees, vind ik mezelf ook best een zeikwijf :)), maar het is me allemaal een beetje tegengevallen..

13. Oh Jippie, ik lees nu jouw bericht pas.. Nu schaam ik me helemaal voor mijn eigen bericht :( Veel sterkte meissie, wat is het allemaal oneerlijk..

14. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Shaddixx,zeiken mag hoor! ik zou zelf ook heel erg geschrokken zijn met dat bloedprikken en dan dat gezeik over die naalden! Ik hoop dat dokter S je niet aan de pil zet,lijkt me zowieso kut met al die hormonen (Ik kan absoluut NIET tegen de pil)

Ploon,ik weet ook niet waar vitamine E en Selenium goed voor zijn.

Ann83,weet dokter S bij jou een oorzaak van het niet zwanger worden? Ik weet ook niet of iedereen zo een lijst mee gaat krijgen.

Jippie,ik duim heel erg voor je lieverd! Hoop dat het toch goed zit.

Tsja over mijn schoonzusje,als ik zwanger mocht worden en de 3 maanden voorbij ben zal ik nog geen rust hebben totdat de kleine op mn arm ligt. Was heel erg betrokken bij mn schoonzusje,ben er ook bijgeweest toen ze (haar dochterje) net geboren was maar wel al in een mandje lag. Heb er zelf ook een vette klap aan overgehouden maar daar praat ik met mn schoonfamilie niet over,schoonzusje moet er mee leven,ik niet.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jippiejee: wat erg voor je meid! Weet even niet wat ik zeggen moet, want woorden schieten altijd te kort op zo'n moment. Een dikke knuffel en veel sterkte om dit verlies een plekje te geven!
    @Ann: ik heb alle vitamines bij de drogist gekocht, maar wees erop voorbereid dat het een behoorlijke rib uit je lijf is. Ik geloof dat ik toen iets van 80 euro kwijt. Er is helaas geen multivitamine waar alles in zit, tenminste niet in die hoge doseringen.
    @Ploon: ik weet niet waarom hij soms wel en soms niet die lijst met vitamines meegeeft. Ik heb het zo'n 3 maanden geslikt en ben nu toch zwanger. Of het mede daardoor komt, weet ik niet. Maar ik hoor vaker over met name vitamine d3 goede berichten als je zwanger wil worden (die schijnt het schilletje van het eitje wat doorgankelijker te maken, heb ik wel eens gehoord). Dr. S. heeft met name de Omega 3 en de vitamine d3 aangekruist bij ons, maar we hebben wel alles geslikt van het lijstje. Dus op zich kan het geen kwaad alvast ermee te beginnen.
    @Shadixx: wat een verhaal van jouw bezoek vandaag. Ik heb wel eens gehoord dat hij Menopur voorschrijft bij vrouwen die moeilijker te stimuleren zijn (waaronder ik), omdat Menopur bekend staat dat dat vaker beter aanslaat bij deze groep vrouwen. Ik kreeg ook 2 x 225 IE Menopur en ik had wel iets meer (en iets makkelijker) follikels dan op de Puregon die ik in NL kreeg.
    Ik moet zelf bij de apotheek ook altijd het naaldje voor de Pregnyl betalen. Ik geloof iets van 25 cent. Krijg dan zelfs nog een officiële bon ervan. Laatst hadden ze me dat vergeten te laten afrekenen en had ik nog iets van 50 ct eigen bijdrage en hebben ze me serieus 2 keer toe thuis gebeld of ik die 75 cent nog even wilde komen afrekenen want dat stond nog open.
    Ik hoop dat je snel ongesteld wordt en mag starten, want ben erg benieuwd eigenlijk hoe je op de Menopur gaat reageren.
    @Klaproos: wat een heftig nieuws van je schoonzusje. Lijkt me vreselijk als je al zover bent. Veel sterkte voor haar en voor de mensen om haar heen. Snap dat je hierdoor niet gerust zal zijn als je zelf zwanger raakt, maar misschien nu je het van tevoren weet, kunnen ze het wel beter monitoren (of van tevoren testen/uitsluiten misschien)? Neemt natuurlijk niet weg dat het hoe dan extra spannend blijft.
    @Bbibi: jullie ook al in een k*t modus. Ik heb het geluk gehad dat ik wat ouder was en wij dus minder met zwangerschappen in de omgeving geconfronteerd werden. Maar jullie zitten midden in die bloei van je leven en natuurlijk daarmee ook relatief vaak tussen dit soort nieuwsberichten. Kan me voorstellen dat het voor je man even hard binnenkwam. Goed dat jullie vandaag even wat quality time hebben gepakt en een dagje naar het strand zijn geweest. De file was minder, maar hoop dat jullie inmiddels wat uitgewaaid of weggebrand thuis zijn gekomen.

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @klaproos *knuf* wat erg voor je szusje meid pfffff eik je echt niet mee maken! Die factor v leiden behandelen ze meestal ook met kinderasprines ( bliedverdunners) ! Ik zou dr S of Dr P vragen daar bij jou en of je man indien dit uitmaakt?? ( maar ik geloof van niet) of ze he meteen even willen prikken!

@ shaddixxx bahhh ik wordt al helemaal misselijk van jou bericht iver dat prikken hihih kan het me voorstellen dat het geen pretje was meid! En dat laag inzetten van hormonen vond ik ook zo vreemd! Hij vond mijn amh ook kaag en dan toch zo laag inzetten? Misschien juist vanwegen onze pcos? Ik ben blij dat ik illegaal ( shtttt...) ietsje meer heb gespoten! Al had ik wss nog wel een aantal mooie eitjes gehad! Kan me voorstellen dat het dubbel is... Hij heeft verstand van zaken maar uit ervaring voelt het advies niet helemaal goed.. Tja lastig! Hopelijk kun je iig wel gauw beginnen!! *knuf*

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees ja eindelijk na 4 uur file thank god thuisgekomen! Man o man wat een rit! Maar idd we zaten met de teller op ik geloof over de 100 zwangerschappen van vrienden kenissen familieleden collegas dat we uiteindelijk maanden geleden zijn gestopt met tellen! We werden alleen maar depri van! Hopelijk zijn wij en de andere meiden hier ook gauw aan de beurt zijn :) !! Heb jij nog fotos van je echo in album staan??

18. Zal hij dan toch voorzichtiger willen zijn en maar 1 keer 225 voorschrijven? Ik had eigenlijk tenminste iets rond de 300 verwacht én in combinatie met Gonal of Puregon, zoals ik hier ook regelmatig lees.

Nog even checken; het is toch zo dat de dosering waarmee je begint, bepaalt hoeveel follikels er gaan groeien, en dat eventueel ophogen enkel voor sneller groeien zorgt en niet voor extra follikels? Dat is mij in de vorige kliniek uitgelegd (maar goed, hoeveel ik daarvan moet geloven..). Ik had meer een hoge start verwacht en als dat te hard zou gaan een wat lagere dosering.

Bibi, wat jij zegt, daar dacht ik ook meteen aan. Ik kan uiteraard doen alsof ik had begrepen dat ik twéé keer 225 moest spuiten, per ongeluk zogenaamd een paar ampullen omgooien of verpesten zodat ik extra krijg, of mijn voorraad Gonal-F of Puregon gebruiken.. Maarja, zoals ik al zei; ik wilde juist zo graag een keer volledig op een arts kunnen vertrouwen.

Ik heb vorige week nog tegen iemand zitten vertellen dat ik mijn behandelplan per sé van dr S. wilde, omdat ik zeker wist dat hij mij niet aan de pil zou zetten.. Tja.. ;)

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Als je hoge start doet, zijn ze moeilijk meer te stoppen, is mijn ervaring (overstimulatie gehad, moest acuut stoppen).

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: bij zulke aantallen zou ik inderdaad maar stoppen met tellen. Ik heb maar een echo foto meegekregen en die had ik in mijn album staan, maar toen het bericht van Jippiejee gisteren kwam, leek het mij even niet gepast dit te noemen.
    @Shadixx: ik zou me eerst even aan zijn behandelplan gaan houden. Dr. S. is een kundig man en moet jouw lichaam weliswaar nog even leren kennen, maar vaak weet hij op basis van jouw voorgaande pogingen wel hoe het niet of anders moet. Als je van alles door elkaar gaat proberen is het voor hem moeilijker e.e.a. bij te stellen als het toch niet loopt zoals gehoopt en hij niet weet wat wat veroorzaakt heeft. Gun het een kans.

Deel Deze Pagina