MvM zei bij mij toen ze hier was dat je niet mee kon doen als je diabetes hebt, ooit aan je rug bent geopereerd, ... en nog 8 andere dingen.. Maar super dat je toch mee mag doen!!Wel raar dat ze hier dus iets anders vertellen.
Hoop ik ook zo loontje!! Hoe dichter ik bij DE datum kom hoe onzekerder ik wordt.. Ben telkens zo bang dat als ik na de wc ga bloed afveeg!! Anja: heb met mijn man afgesproken gewoon zaterdag te testen.. samen!! Na het verhaal van Timon wacht ik de datum gewoon af haha.. Hoe voel je je verder dan? Knuffel..
Met 10 weken zwangerschap heb je de meeste HCG in je lichaam. Dan is de test het donkerste. Vanaf 10 weken begint het af te nemen en kunnen testen weer lichter worden! Geen zorgen maken dus (makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik!)!! Dat kleintje zit goed bij je!
Het is inderdaad raar dat ze tegen mij iets anders vertellen. Ik ben benieuwd of het op de vragenlijst staat, want anders komt ze voor niets !
Oh oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat je dan zoveel hcg in je lichaam hebt, dat de testen het niet meer snappen ofzo en daardoor kan je dus een lichte test krijgen. Nou ja we merken het vrijdag wel . Is de test lichter, zit ik 2 weken in de "stress", want dan krijg ik weer een echo hihi !
Dank jullie. Ik ben enorm blij dat het ons eindelijk is gelukt. Omdat ik niet heel veel merk ben ik nog wel wat onzeker. Is het echt zo? Ben ik echt echt zwanger? De afspraak met de vk maak ik vanavond. Net heb ik wel iemand gesproken. Ik heb uitgelegd wat DD wilt en waarschijnlijk word ik ertussen gepropt om de 1e echo in week 6 te hebben. Later zal dan de intake zijn. Mij best, als het hartje maar klopt! Maartje, ik woon dichterbij de vk dan bij het zh. Dat is namelijk een half uur autorijden en naar de vk kan ik op de fiets. Loesie, hoe is het met je kleine meid? Is ze nu lekker aan het groeien? FA, jij bent 12 weken!!!! Wanneer heb je de echo? Maartje, laten we hopen dat je emmy zich als een dolle ontwikkeld. Vlinder, veel succes vandaag met de fm. Jojo, beterschap met je verkoudheid. Broekloeren is zooo vreselijk. Hopelijk blijft alles weg en ben je zwanger, net als Anja. Loontje, wat goed dat je toch voor MvM gaat piesen.
Jojo; wij gaan ook samen testen. Manlief is maandags en dinsdags altijd vrij, dus dat komt goed uit. Ik ga heeeeeeel hard voor je duimen zaterdag. Je laat het wel meteen weten hè. Knuffel. En dat angst met afvegen ken ik maar al te goed. Daar heb ik ook last van. Zeker omdat ik altijd een redelijk korte lf heb van 10 of 11 dagen. Maar ik voel me op zich wel goed. Heb vandaag alleen erg last van opboeren. Bah. En hoe voel jij je? Timon: spannend hoor, je eerste echo. Wanneer krijg je die?
Ik ga ook heel hard voor jou duimen! En laat het jullie weten.. Zondag vaderdag en dit zou toch wel het allermooiste cadeautje zijn
Anjav: spannend hoor meis ik duim heel hard voor jullie! Loontje, kippetje, fire, timon: hoe is het zwangere meiden? Druufke: wanner ging jij nu beginnen? Je mocht wel starten toch van dokter s? Sorry weet het even niet meer. Y: hoe is het met jou meissie? Hou je taai hè!! Ego: ben net bij de vk geweest, vriendin van mijn nicht is vk en heeft een eigen praktijk, mag daar altijd langskomen als ik me zorgen maak, dus net maar gedaan. Onze uk lag vrolijk naar me te zwaaien, ze hebben de echo van buitenaf gedaan gewoon vanaf mijn buik, konden alles duidelijk zien en hartje zelfs horen, alles was prima. Ze kon alleen niet precies meten, dus volgens de berekeningen was ik 9w en 2 d maar ze zei dat je daar een marge van 5 dagen bij moet tellen, de berekening van de gyn is 9 w en 5 d. Onze uk is in 5 dagen van 2,12 cm naar 2,67 cm gegaan. Ook de pulserende navelstreng heb ik gezien. Alles was prima dus. Maar nu ga ik even een dutje doen want ben heeeeeel moe, hebben de zwangere onder ons daar ook 'last' van? Lfs
@Juffie: Fijn dat je weer even een echo hebt gehad. Altijd handig zo een vriendin. Hier gaat alles lekker. Alleen op dit moment nogal erg verkouden, maar dat schijnt heel normaal te zijn tijdens de zwangerschap. En ja ik ben ook ontzettend moe, maar helaas voor mij geen middagdutje.
Juffie: Dat is handig zo'n connectie echt beter! Loontje: ben ook super verkouden.. hopelijk heeft dat bij mij ook te maken met zwanger zijn!!
@ juffie: heel fijn dat je weer gerustgesteld bent! Vanavond mijn laatste pil geslikt dus nu wachten op ongi.......dan mag ik op dag 3 terug voor de echo..... pfff bijna mag ik dan eindelijk gaan starten!!
Juffie, wat gaaf! handig om zo'n connectie te hebben. Druufke, eindelijk gaat het voor jou beginnen. Ik hoop zo dat het een positieve poging zal zijn. Hoe is het met de andere meiden? We hebben op 25 juni de eerste echo! Zo spannend!!!
Wow Timon, das over 2 weekies al!! Leuk hoor.. en spannend inderdaad.. Juffie, wat fijn zeg, als je onzeker bent kun je mooi daar even terecht en dan kun je er weer even tegenaan!! Druufke, joehoehoe eindelijk! laat die ongi maar komennnn Jojo en Anja, ik denk aan jullie, stom wachtbankje! En duimmmm heeeeel hard Vlinder: Hoe was je echo vandaag?? Hier: de dagen kruipen voorbij.. vind het echt lang duren, en moet nog 9 nachtjes slapen .... gelukkig is het nog niet ZO erg dat ik dit uit mn hoofd weet.. heb het net op mn vingers even uit zitten rekenen namelijk, haha Verder regelmatig misselijk, hondsmoe, au tieten en obstipatie Met andere woorden: YES IK HEB KWAALTJES
Zo vandaag de 2e FM gehad zegt Dr. S ineens dat hij er 6 ziet! Zaterdag waren het er nog 10. We waren een beetje teleurgesteld. Ik heb bloed moeten laten prikken om erachter te komen of de punctie een dag later kan. Dus vrijdag ipv donderdag. Zoniet dan wordt de punctie donderdagmorgen om 10u. We zijn wel heel erg benieuwd.. Ik ben regelmatig moe, dan stort ik ineens in. Hadden jullie dat ook tijdens het prikken? @ Timon 25 juni is fijn zo snel, nu de dagen aftellen @ Druufke fijn dat je ook kan gaan beginnen, hoop dat je snel ongi wordt. @ jojo zaterdag testen, spannend. Lukt het nog om je in te houden??
@ Vlinder, wat gek nu ineens 6 en de vorige keer 10 follikels. 6 is ook een mooie score, dus zou er niet teveel over inzitten. Ben zelf nooit moe geweest van het spuiten...Wanneer hoor je of je donderdag of vrijdag de punctie hebt? @ Druufke, hopelijk ben je snel ongi zodat je ook kunt beginnen! @ Jojo en Anjav, nog ff op dat vreselijke wachtbankje en dan is het zomaar weekend! Duim voor jullie meiden!! Wat zou het mooi zijn! @ Kippetjuh, Hoop dat die 9 nachtjes snel voorbij zijn en het snel 20 juni is voor jullie! Spannend! @ Juffie, fijn dat je weer gerustgesteld bent, ideaal zo iemand in je omgeving! @ Timon,wauw, 25 juni de 1e echo! Spannend @ Loontje, mooi dat je waarschijnlijk toch mee kan doen aan MvM! Hier, het spuiten gaat prima, vrijdag 1e FM en morgen naar Mullheim voor de TESE/MESA, dus lekker vroeg de wekker..pff....
Dat hoor ik morgenochtend. Als het donderdag is hoef ik niet meer te spuiten, wordt het vrijdag dan moet ik morgen nog 2x spuiten. En dan nog de ovitrelle
Hoi meiden, Even een korte inbreek-vraag van een Gent-ganger Aan de meiden die een combi van Gonal en Menopur hebben gebruikt: hoe zag jullie spuitschema eruit? Ochtend / avond / hoeveelheden/ wanneer de deca of cetrotide? Wat zei dr P of dr S over deze combi, en waarom zou dit beter werken volgens hem? Ben erg benieuwd, omdat ze dit in Gent in principe NIET doen, maar ga het met de prof bespreken. Thnxxx!
@Timon: Spannend de 25e jullie 1e echo ! Op naar een knipperlichtje. Dan ben je 6 weken en 5 dagen toch ? Ik had toen ook mijn eerste echo. @Vlinder: Raar dat hij er nu opeens 6 zag, misschien niet goed gekeken. Ben benieuwd wanneer de punctie is. @Karin: Succes vandaag voor je man, hopelijk valt het mee. En vrijdag je eerste FM, altijd spannend. @Juulzon: Sorry ik heb die combi niet gespoten. Heb alleen cryo tp's in DD gehad. @Kippetjuh: Nog maar 9 dagen, zo kan je het ook zien . Nee hoor ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt ... ik vond het ook zo lang duren. @Druufke: Wat heerlijk dat jullie nu eindelijk ook echt gaan beginnen. @Jojo: Ik hoop het zo voor je ! @Timon: Hoe is het nu met jou meis ? Heb je nog stiekem getest ? @YJ: Hoe gaat het met jou ?
Ik heb deze combi gespoten. 's ochtends Menupur, 's avonds Gonal-F. Puur omdat mij dat zelf beter uit kwam ivm het mengen van de Menopur. Maar ik heb geen idee waarom hij dit zo voorgeschreven heeft. Ik heb er in ieder geval niet meer eicellen van gekregen. Ik lees op internet dat Menopur vooral is voor de kwaliteit van de eicellen te verbeteren. En ik had neusspray, dus geen deca of cetro. En dat moest ik 3 keer per dag sprayen. In elk neusgat 1 pufje.