Ik lig in een deuk....toch maar de zinntjes onder elkaar?? Had ik nog ff op de valreep je laatste berichtje gelezen . Tsja, wat moet ik anders? Vandaag namelijk een luie dag na hele drukke weken achter de rug te hebben. Dus lekker lui niks doen met laptop op schoot .
hihi,ik wist eerst niet hoe dat moest En in het onderste berichtje stond eerst wat anders,maar wist niet hoe ik dat moest wissen dus maar wat anders van gemaakt....Ik dacht dat heeft niemand door...wel dus maar euhhh...hoe verwijder je een bericht??aanpassen is me dus zelf al gelukt inmiddels,hihi
als het goed is wordt ik rond 6 februari ongesteld,maar ben altijd vrij onregelmatig dus kan ook eerder of later zijn.
Whahahahahahahahahaha!!! Nou 6 maart zul jij starten . Bij ons ging dat zo 2 februari: Dr. S.: 'en wanneer willen jullie met ICSI gaan beginnen..?' Ik: 'Nou vanaf de eerstvolgende menstruatie wat 8 febr. zal komen'. Dr. S: <<<<<<< zo keek hij ons aan. En toen: 'uhhhh, ja dat kan' Ik: Mijn man naar mij:
Hey Dames, Goed idee zo'n lijst Zonnestraal, ik vul 'm ook aan, inderdaad veel duidelijker Voorgeschiedenis: - Zonnestraal: 2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd. 2011 7x IUI-D in MCK mislukt. 2012 start ICSI-D in Dusseldorf - Yj81: Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen. Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor. - Juffie: * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor. * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf. * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd. * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen. * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud. * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen. * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI. * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten. * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit! * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf. Intake Dusseldorf: - Zonnestraal: 02 februari - Yj81:16 februari - Juffie: 3 december 2011 Start IVF/ICSI: - Zonnestraal: 08 februari - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart - Juffie: 9 februari 2012 Afspraken Dusseldorf: - Zonnestraal: 1e FM 15 februari - Juffie: 1e FM 14 februari Punctie: NOD: Zwanger:
Zo nu even op iedereen reageren @Zonnestraal: Vandaag ook begonnen he? viel het mee? Ik denk dat ik langzaam wel wat merk, beetje steken af en toe? maar of dat van de Gonal komt? Vind het wel vreemd dat als ik de spuit eruit haal er nog een druppel vloeistof uitkomt, zal wel zo moeten denk ik? En laat jij de huidplooi los als de spuit erin zit? of blijf je die vasthouden (doe ik namelijk wel). Vanmorgen links geprikt was gevoeliger als aan de rechterkant, zal wel iets niet goed hebben gedaan... @Yj81: Welkom Natuurlijk mag je gezellig meekletsen hier vinden we leuk kletsen. Ik ben gisteren begonnen met spuiten viel me reuze mee. Ik spuit ook maar heel weinig Gonal-F namelijk 87,5 ie, omdat (net als Zonnestraal) ik een hoog AMH heb (6.26). Dus ben blij dat ze het in Dusseldorf checken anders had ik vrijwel zeker overstimulatie gekregen en dat motte we niet hebben! Hoop dat jullie ook snel kunnen beginnen. @Fire: Wat fijn dat je de keuze hebt gemaakt! En wat helemaal super dat jullie er al zo snel terecht kunnen zeg, WAUW! Dat moet toch wel een fijn gevoel zijn. Hoop voor jullie heeeeel snel op een mooi plakbeebje! Ik duim. @Majo: Ja ik was ook blij dat ik geen Deca hoefde lees daar geen fijne verhalen over maar ja, verstand op nul dan maar, maar wel balen zeg dat je dat moet doen....17e starten is ook alweer bijna, ik duim kei hard voor jullie op ook een super plakbeebje! @Ploon: Hoop dat je ongi snel doorbreekt, en in tijden van spanning kan het toch al later komen, ik ben altijd regelmatig maar juist nu we mochten beginnen was ik het pas 3 dagen later pfff....wat een gedoe he, hoop echt voor je dat het snel komt en je kan beginnen! @All: Hier alles ok. Af en toe wat steken in mijn buik,maar of dat van de Gonal komt....want ik voel nu toch wel alles. gek genoeg ben ik vrij rustig onder alles, eigenlijk ben ik opgelucht dat we eindelijk kunnen beginnen, klinkt raar he... Gisteren heel lief van mijn moeder een bosje bloemen gekregen en vandaag van mijn zusje een heerlijk relaxed pakket van Rituals, zo lief en lekker, dus vanavond eens lekker badderen. Veder nog contact gehad met Apotheekzorg die mijn spuiten leverd, de Pregnyl was pas weer leverbaar in maart te laat dus, nu krijg ik een alternatief in overleg met Dr. S. namelijk Ovitrelle, schijnt ook veel fijner in gebruik te zijn, niet pijnlijk, voorgevulde pen net als bij Gonal-f is ook van dezelfde fabriekkant, alleen die is veel duurder dus daarom schrijven ze die niet meteen voor. Heeft iemand erbaring met Ovitrelle? Die komen ze dan maandag brengen tussen 13.00 en 15.00uur. Zo ik ga maar eens koken, mijn mannetje is ook onderweg naar huis. Lekker een weekendje niksen, bank hangen, lezen, misschien naar de bios of zo, we zien wel. Morgen lekker bij ons mam en pap aanschuiven met eten ideaal. Allemaal een fijn weekend! Liefs Juffie
Juffie, viel mee hoor! Ik heb al 's puregon gespoten . De laatste 4 IUI's heb ik Puregon gespoten. Scheelt natuurlijk een hoop dat ik ook niet bang ben voor prikken. Maarre, klein tipje....als je de Gonal-F inspuit, dan even 5 sec die spuit in je buik laten en dan spuit verwijderen. Dan zit er geen druppeltje meer aan .
@Zonnestraal. Ik laat de spuit nadat die op 0 springt zelfs 10 sec. zitten en evengoed een druppel eraan. Liefs Juffie
Voorgeschiedenis: - Zonnestraal: 2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd. 2011 7x IUI-D in MCK mislukt. 2012 start ICSI-D in Dusseldorf - Yj81: Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen. Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor. - Juffie: * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor. * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf. * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd. * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen. * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud. * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen. * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI. * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten. * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit! * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf. Fireangel: * Januari 2010: gestopt met nuvaring * April 2011: naar de huisarts * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd. * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie. * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie) * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie). * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei. * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek! Intake Dusseldorf: - Zonnestraal: 02 februari - Yj81:16 februari - Juffie: 3 december 2011 - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H) Start IVF/ICSI: - Zonnestraal: 08 februari - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart - Juffie: 9 februari 2012 - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012 Afspraken Dusseldorf: - Zonnestraal: 1e FM 15 februari - Juffie: 1e FM 14 februari Punctie: NOD: Zwanger:[/QUOTE]
Het is hier niet zo druk... Hoe gaat het met iedereen? Gaat het spuiten goed(voor de dames die al begonnen zijn) Ik liet de spuit er ook altijd wat langer in en dan geen drupje eraan volgens mij... Hoop dat ik ook weer puregon mag gaan spuiten.De prikpen beviel me altijd goed.Heb ook 1 poging menopur gespoten maar da's zo'n geklooi met verschillende dingen mengen....net als met de pregnyl.Ik heb me een keer lelijk gesneden aan zo'n ampul.Dat ze daar niet wat anders op kunnen bedenken....draaidopje ofzo.
Nee dit forum is nog niet zo druk omdat iedereen nog aan het wachten is op een intake.... Alleen Juffie en ik zijn begonnen....(zo spannend). Denk dat het drukker begint te worden als iedereen bezig is. Jij al bijna je intake hè....zoooooo spannend!!! Hier gaat het spuiten goed, voel m'n buik al wel hoor. Er is activiteit van binnen . Hoest met jou Juffie????
Ja,dat zal wel inderdaad.... Dus je voelt al dat het werkt?het stimuleren ging bij mij altijd heel vreemd.Eerst duurde het heeel lang voordat er wat gebeurde.Dan moest ik wat ophogen en dan ineens heel veel eitjes en in no time groot genoeg.Is bij mij dus ook oppassen.Had ook een PCO achtig beeld,maar dit bleek weer niet uit m'n bloed.Heel vreemd....Ben wel benieuwd naar m'n AMH. Ja,aanstaande donderdag.Ze belden nog of we wat eerder konden komen.We waren de laatsten en dr S wilde daarna naar het carnaval.Misschien zit hij daar straks op ons te wachten in een teletubbiepak ofzo,hihi.
Ik heb volgens mij net een miskraam gehad. Ik was 5 weken en 6 dagen zwanger. Ik wil morgen naar Dusseldorf bellen. Heeft iemand een idee hoe lang de wachttijd is. En of pesa ook onder narcose gaat? Liefs, Minnie
Wat verdrietig dat je waarschijnlijk een miskraam gehad hebt.Heel veel sterkte! De wachtlijst in Dusseldorf tot aan de intake is een maand of drie,daarna kun je gelijk starten met de behandeling.Voor zover ik weet worden alle onderzoeken bij de man bij een kliniek in Mullheim gedaan.Geen idee of het daar onder narcose gebeurd....
@yj81 Dank je wel. 3 maanden...tis niet anders helaas. Maar goed, hoop doet leven. Ik wil echt even een goed ziekenhuis dit keer. Ik ben er echt verdrietig van. Normaal meteen zwanger, en nu lukt het opeens niet meer... @All Volgens mij zijn de meeste wel tevreden over Dusseldorf. Ik weet dat de punctie wel onder narcose gaat daar.En verder, hoeveel keer moet je naar Dusseldorf toe??
Hier gaat alles goed, super spannend allemaal! De Gonal f prikpen lukt prima valt reuze mee gelukkig. Paar uur na de injectie krijg ik wat last van mijn buik, dat gaat daarna weer weg en de rest van de dag af en toe wat steken, hoop dat alles goed gaat...? Ben zo doodsbang voor overstimulatie, lees allemaal zulke enge dingen daarover brr... Dinsdag moeten we op controle denk zelf Carnavals maandag of dinsdag de punctie dus geen carnaval voor dr. S dan haha! Moet na de gonal Cetrotide gaan spuiten, ken je die spuiten zonnestraal? Ze zeggen dat ze veel pijnlijker zijn, naaldjes zijn iets langer en dikker. Ik hoop op een mooi resultaat dinsdag morgen spuit ik voor de 5e dag 87,5 ie van de gonal-f soms maak ik me zorgen dat het te weinig is pfff wat een gedoe allemaal he super, super spannend! Ik weet niet wie het vroeg maar in Mulheim waar de man moet zijn doen ze de tese onder volledige narcose. Mijn vriend gaat deze binnenkort ondergaan op dezelfde dag als ik de punctie heb. Dus ik naar Dusseldorf en vriendlief naar Mulheim. Ik ga maar eens slapen morgenvroeg laatste spuit gonal en dan dinsdag eerste meting..... Liefs juffie
Voorgeschiedenis: - Zonnestraal: 2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd. 2011 7x IUI-D in MCK mislukt. 2012 start ICSI-D in Dusseldorf - Yj81: Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen. Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor. - Juffie: * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor. * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf. * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd. * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen. * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud. * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen. * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI. * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten. * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit! * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf. Fireangel: * Januari 2010: gestopt met nuvaring * April 2011: naar de huisarts * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd. * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie. * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie) * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie). * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei. * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek! Ploon: - Eind juli 2010 spiraaltje eruit - 10-10-10 pos.zw.test -> nov 2010 curretage bij ruim 9w - 1-4-11 weer een pos.zw.test -> mei 2011 curretage bij ruim 9w - Dec 2011: dun baarmoederslijmvlies (4mm) en laag AMH (0,8) - Feb 2012: beginnen met spuiten voor 1e IUI poging Intake Dusseldorf: - Zonnestraal: 02 februari - Yj81:16 februari - Juffie: 3 december 2011 - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H) - Ploon: 20 maart: Dr. S. Start IVF/ICSI: - Zonnestraal: 08 februari - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart - Juffie: 9 februari 2012 - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012 Afspraken Dusseldorf: - Zonnestraal: 1e FM 15 februari - Juffie: 1e FM 14 februari Punctie: NOD: Zwanger:
Minniemouse: jeetje wat vervelend een miskraam. Heel veel sterkte!! Allemaal een leuk weekend gehad? En hoe gaat het met de 'spuiters'? Hier zo weer een echo, maar dacht ik nou vanochtend iets bruins te zien? Dus komt mijn menstruatie op gang? Even kijken hoe het om half 10 is. Als er dan niets doorgezet heeft, ga ik denk ik maar gewoon (heb om 10 uur een afspraak). Twijfel een beetje. Wat zouden jullie doen? Ben er al wel blij mee (waar een mens blij mee kan zijn).
Minniemouse, wat afschuwelijk....!! Om antwoord te geven op jouw vraag: Ik denk dat je rond 5x naar DD moet voor ICSI/IVF 1. uitgangsecho + intake 2. FM 1 3. FM 2 4. Punctie 5. TP Jij hebt al behandelingen gedaan in een ander ziekenhuis, dus je dossier moet je meenemen. Gewoon ook zoveel mogelijk plannen op 1 dag. Dr. S. helpt graag mee aan alles op 1 dag doen. (daarom is hij wel wat gehaast). Ikzelf ben ook overgestapt van MCK naar DD en neem de lange reistijden voor lief. (2.5u heen en 2.5u terug). Ik heb er geen moment spijt van, voelt gewoon goed om nu behandelingen te ondergaan in DD. In welk ziekenhuis vinden jouw behandelingen plaats Minnie? En hoe lang rijden voor jou naar DD??