@Maartje, was super k*t zeg! knuffel even ego, ik log net in op de site van cz om te kijken of de behandeling (microtese) van mijn mannetje al eens is afgehandeld. Is de aanvraag afgewezen!! Ook alle nota's zijn afgewezen.. ruim 2000 euro SLIK!! JOJO moesten jullie de tese ook niet allemaal zelf betalen??
@Kippetjuh: Jeetje zijn alle nota's afgewezen. Dus de hele behandeling ? Pffff dat kan toch niet, ik zou er ff achteraan bellen.
Ja alles is afgewezen! ik ga er vanmiddag wel weer achteraan bellen ja, maar ben bang dat we inderdaad niks terugkrijgen, omdat hij ooit zelf heeft gekozen voor sterilisatie.. pfffieuw, dit wordt een duur kind!!
Kippetjuh: De TESE is bij ons op voorhand afgewezen, geen medische noodzaak i.v.m. sterilisatie. Maar de operatie koste ons ong. EUR. 1000,- Heb vorige week de nota's voor invriezen zaad EUR. 600,- ook ingediend en ben benieuwd of deze afgewezen worden. Maar de nota's voor de ICSI krijg je toch wel vergoed?
Ja bij ons is de operatie ruim 2000 omdat er een tese en ook een mesa operatie is uitgevoerd. Icsi heb ik inmiddels ontvangen, 1685 is er vergoed van de 3200 euro, dus ook nog een behoorlijke eigen bijdrage! pffff stomme verzekeraars ook, ze moesten zelf eens met zo'n probleem zitten!
@ Kippetjuh, snap dat je enorm baalt...benieuwd wat ze bij CZ zeggen . In ons geval heb ik sowieso nix ingediend, ook die micro-Tese niet omdat het om een 5 e poging gaat..
Heb toevallig net reactie van Menzis gehad over de nota's van mijn man. Het invriezen is ook afgewezen en zelfs de spuiten HIV/hepatitus.. Bij jou dan?
Jep, bij ons is "alles" afgewezen, dus bloed prikken, invriezen, tese/mesa, narcose, vervoer van zaad naar dusseldorf.. het stomme is, vooraf heb ik contact gehad met cz en daar werd mij verteld dat de tese volledig wordt vergoed in NL, dus dat er dan de polisvoorwaarden geldt, dus in ons geval 75% van het nederlandse tarief omdat het een niet-gecontracteerde zorgverlener is. hebben ze ons dus WEER niet goed geinformeerd. Ik ga nog maar proberen er wat uit te slepen en anders maar even flink slikken.. als mn echo morgen goed is, weet ik weer waar ik het voor doe
Ik heb een foto van mijn 2 blastocystes in mijn album gezet. 29 juni mogen we testen. +e mochten zelf kiezen of we beide wilde of niet. (Mdat mijn amh waarde laag is zei hij het is nu of nooit. We hebben er voor gekozen om ze beide te laten terugplaatsen. Morgen moeten we bellen of de andere 3 goed genoeg zijn om in te vriezen. Dr.s. werkt van 8 tot 19u van 6 dagen per week, zijn collega is nu met vakantie. 10.40u de afspraak en om 11.55u eindelijk de tp, ik had me een volle blaas dat wil je niet weten en durfde ook niet om toch even naar de wc te gaan. We zijn heel erg blij met de foto van onze blastocystes nu hopen dat ze blijven zitten
@Vlinder: Wauw meid wat een geweldig nieuws. Gewoon 2 blasto's terug gekregen ! Ik duim voor 2 plakkers
@ Vlinder, mooi zeg, gewoon 2 blasto's. Wat super, duim ook voor je meid. De slopende wachtweken nu! @ Kippetjuh, inderdaad, het is erg frustrerend maar morgen een mooie echo en dan weet je weer waarom je het allemaal hebt gedaan! Spannend! Hier, morgen de punctie, ben erg benieuwd.... Laat het morgenavond weten hoe het is gegaan...
Dat hopen wij ook.. maar die wacht weken vallen volgens mij wel mee, het is dag 9 dat we kunnen testen na vandaag... zegt ik nu heel stoer!! Wat voor advies kregen jullie na de tp??? Wat mag wel en wat niet ? Wat voor kwaaltjes hadden jullie in het begin na de tp?
Dat is ook zo...een dikke week dus eigenlijk... Rustig aan, niet zwaar tillen en ik sportte ook niet meer na de terugplaatsing. Even een dom vraagje, ivm narcose hoef ik m'n nagellak/make-up er toch niet af te halen...dat hoor je wel 'es.
@Karin: Spannend ! Alvast succes morgen. Over je nagellak/make-up weet ik niet. @Vlinder: Inderdaad niet zwaar tillen en sporten heb ik zelf ook niet gedaan na de tp. En zoals bekend de granaatappelsap en ik heb met sokken geslapen
Niet dat ik weet, volgens mij had ik mascara op. Je mag geen sieraden of horloge dragen. Heb je geen brief gehad waar dat allemaal op staat? Ik ben nu niet thuis dus kan het niet voor je opzoeken