Ploon, beetje een te late reactie: maar ik zou wel gaan. Heb je gelijk duidelijkheid. Ben je gegaan?? En?? Hopelijk ook ongi doorgebroken, zou mooi zijn!! Hier gaat het goed met prikken.....wel veel last van m'n buik. Opgeblazen gevoel ook. En soms ook lichte rugpijn zelfs. In iedergeval genoeg activiteit daarbinnen . En vreselijk moe, dat ben ik altijd door de Puregon helaas. (laatste 4 IUI's ook Puregon gespoten).
@Juffie Als jij je punctie hebt en je man of je vriend een tese ondergaat, hoe komen jullie dan weer thuis? Je bent dan allebei niet in staat om terug te rijden, toch? @Zonnestraal Ik zit nu in Tilburg. Eerst hersteloperatie mislukt, Daarna icsi 1 en 2 mislukt. Nu bij icsi 3 een vroege miskraam, tenminste daar ga ik wel van uit na veel bloedverlies. Het vertrouwen in dat ziekenhuis is nu weg. Wel jammer want ze waren best aardig. Nu moet ik naar Dusseldorf 2 uur rijden. Ik ben alleen bang dat dit mijn aller aller laatste poging word, mijn man wil dit geen jaren blijven doen.
Minnie, aangezien het je laatste ICSI zal zijn zou ik alles uit de kast halen. In dusseldorf zijn ze gewoon veel verder dan in Nederland. Ze gaan in dusseldorf je AMH (= eicelreserve) bekijken en daarvanuit je een behandelplan aanbieden. Iets wat ze in nederland (nog) niet doen. Dus ze kijken daar naar je als persoon en hebben geen protocollen waar ze zich aan vasthouden. Heel fijn voordeel vind ik zelf.
@Minnie: Dan kunnen we inderdaad niet terug rijden nee, de ouders van mijn vriend gaan met hem mee en mijn ouders gaan met mij mee. Ik vind het heel jammer dat we niet samen kunnen zijn, maar alles voor een beebje van ons samen en wat daar het beste voor is. Dusseldorf is echt een aanrader! Ze kijken daar naar jou als persoon en niet naar de protocollen zoals ze wel in Nederland doen. Ze zijn daar al vele malen verder met allerlei technieken dan in Nederland. Wij hebben ook echt zoiets van, als het niet lukt in Dusseldorf dan lukt het nergens. Als het zo zou zijn dat ze niets vinden met de TESE bij mijn vriend dan willen we ook in Dusseldorf verder met KID. Liefs Juffie
Wij hebben op 19 juni een intake gesprek...waaah wat duurt wachten lang dan... Ik vroeg of ze pesa doen, maar dat kennen ze niet, wel Tese. Hopelijk onder narcose. Ik wil dan graag verse tp, dus ook het sperma van mijn man vers tijdens mijn punctie. Dus ik ben bang dat we tegen die tijd een huisje of hotel moeten boeken in de omgeving, want ik heb ook nog 3 kinderen. Of ze gaan dan een nachtje naar oma. Ik heb elke keer in het huidige ziekenhuis het idee gehad dat er niks teruggeplaatst werd, zo eng. En steeds geen cryo's. Ergens moet iets niet goed gegaan zijn want ik ben zelf zo vruchtbaar als een konijn, alleen kan het niet meer op de normale manier ivm de sterilisatie van mijn man. Maar met mij is niks mis zei de gynaecoloog. Ik stel al het vertrouwen nu in Dusseldorf, mijn laatste hoop!!
@Minnie: dat duurt idd nog lang. Fireangel gaat naar een andere arts en kan 1 maart al terecht (heeft vorige week pas gebeld). Misschien is dat een idee. Hier niet naar de echo gegaan. Blijkt nu achteraf ook niet meer nodig te zijn want ben echt ongesteld geworden. Ik blij! Heb al een afspraak gemaakt voor de fm (volgende week woensdag 22/2). Hopelijk is de IUI niet die zaterdag erop (de 25e), want dan is onze vrijgezellendag. Kunnen ze daar iets in 'plannen'? Ik heb geen idee, hoor, het is onze eerste keer Puregon en Pregnyl namelijk. Woensdag beginnen met prikken.....
Ik krijg al weer die duitse mevrouw aan de telefoon. maar ze vertelde me in het engels dat het niet eerder kon. Nou ja, dan moet het maar. Het liefst had ik morgen al gekomen, maar aan de andere kant is het ook een goed teken dat het daar zo druk is. Weet iemand of ze daar moeilijk doen over overgewicht?? Ik heb wel wat overgewicht, maar dan kan ik beter van te voren al gaan lijnen anders word ik straks naar huis gestuurd met de mededeling dat ik eerst moet afvallen
Hoi Minnie, Wij kunnen eerder terecht omdat wij naar een Duitse arts gaan. Konden in eerste instantie pas op 31 mei terecht bij de Nederlandse arts daar. Mijn man spreekt echt heel goed duits en ik versta het ook wel goed, maar spreken vind ik wel spannend. Maar we gaan wel nog even studeren op het "IVF/ICSI/IMSI-Duits"
@fire Ik ken geen woord duits, mijn man wel, maar niet genoeg voor zo'n belangrijk gesprek. Tot die tijd maar kijken hoe ik mijn gedachten kan verzetten. Ik zou het liefst morgen al een terugplaatsing willen, maar dat kan natuurlijk niet...zou wel mooi zijn.
wat is wachten toch verschrikkelijk he?? Zeker als je zoiets zo graag wil!! Ik vond 31 mei ook echt jaaaaren weg voor mijn gevoel!!
ja kan ik me voorstellen. ach, misschien kunnen we van de zomer dan toch nog een weekje op vakantie, want ik heb gezegd dat als ik zwanger ben dat ik dan niet naar het buitenland ga...een hoop commetaar gehad van mn gezinnetje.maar nu veranderd er het een en ander.
Wilde graag iets van jullie weten: Over 1,5 week, zat. 25 febr, hebben wij onze vrijgezellendag. Nu hoop ik natuurlijk niet dat we dan de inseminsatie hebben. Weet dat dat belangrijker is, maar onze vrijgezellendag ook eigenlijk wel (als je begrijpt wat ik bedoel). Geen idee of ze iets kunnen 'sturen' hierin met de Puregon en Pregnyl. Iemand ervaring hiermee? En in hoeverre is het erg dat we alcohol drinken die dag (en evt. de dag erna de inseminatie zullen hebben)? Wie o wie kan me hier iets meer over vertellen?
Ploon, volgens mij kunnen ze met Pregnyl wel iets sturen. Pregnyl is namelijk om de eisprong te plannen. Maar stel je hebt de 23e een follikel van 20 mm.....ja die groeit gewoon gestaag 2 mm per dag door. Dat kunnen ze niet tegenhouden zeg maar. Dus die kan gewoon gaan springen ook al spuit je Pregnyl. Dan is het follikel zo groot dat zelfs pregnyl ém niet tegenhoudt. Heb je de 23e een follikel van bijvoorbeeld 16mm of 18mm, dan kun je vragen of je de pregnyl de volgende dag 's avonds mag spuiten ipv de 23e 's avonds. Als je dan de 24e de Pregnyl spuit, dan heb je vaak 36 uur later de inseminatie en dat zal dan zijn de 26e. Persoonlijk zal ik oppassen met alcohol. En als ik jouw vriend/man was, dan helemaal geen alcohol. Alcohol is echt slecht voor zaad.
@Ploon:Wat leuk dat jullie gaan trouwen,gefeliciteerd!Ik denk ook dat je wel iets kunt doen met de puregon en/of pregnyl.Zo hebben ze mij ook al eens over de zondag heen getild met iui.Een dagje moet lukken denk ik.
alcohol zou ik als ik je vriend was niet doen.Bij jou maakt het minder uit denk ik....pas als je echt zwanger bent.
Zojuist voor het eerst geprikt. Viel me erg mee. Heb wel steeds moeten lezen of ik het wel goed deed (al is het heel simpel). Maken jullie de huid schoon nadat je de spuit eruit hebt gehaald?
Ik heb bij het prikken eigenlijk nooit de huid schoon gemaakt...hebben ze me ook nooit verteld.Maar als ik het zou doen zou ik het voor het prikken doen denk ik....
Yep voor het prikken schoonmaken met alcohol doekje, daarna niet meer en handen maak ik schoon met desinfectiemiddel. Daarna even erop drukken ik bloed altijd een beetje. Fijn dat het je meeviel. Met wat ben je begonnen te prikken? Ik ga zometeen bij de gonal f ook de cetrotide prikken is weer nieuw dys ben benieuwd. Lfs. Juffie