ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Nee deze arts spreekt in principe alleen duits. Ze kende een paar woordjes Nederlands. Maar mijn man spreekt op zijn werk dagelijks Duits met Poolse collega's. En ik versta het in principe ook goed. Spreken ben ik wat minder goed in.
    Maar wat we niet weten zoeken we wel op en het scheelt ons bijna 3 maanden wachten...
    Aangezien ik na 2 mislukte ICSI (totaal 3tp, van in totaal 4 embryo's) graag snel weer verder wil (lees positief resultaat wil) maar niet meer verder wilde bij de kliniek waar wij liepen vonden we dit de perfecte oplossing...

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wij gaan ook voor ICSI 3, na 2 mislukte ICSI's. Ik heb 4 tp's gehad. Alleen de 1e tp was even raak. Op de testdatum had ik streepjes, maar ook heftige krampen en uiteindelijk een heftige ongi.
    Na de laatst tp in oktober hebben we rust gehouden. De laatste ronde heeft er zo ingehakt. Mijn buik was steeds in opstand tegen de spuiten. Prikken deden enorm zeer en de vloeistof spuiten dreef me tot tranen. Zo niet prettig. Ik kijk dus ook niet uit naar die krengen.
    Nu op 5 mei de intake en waarschijnlijk halverwege de maand beginnen. Dit leid ik af aan al voorgaande verhalen. ;)

3. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Ik heb idd ook een hekel aan het spuiten. Mijn man moet het doen en het leek met de keer gevoeliger te worden.
    Maar gek genoeg kijk ik er wel echt weer naar vooruit om te beginnen. En punctie onder narcose,...lijkt mij HEERLIJK!! :p

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #284 Timon, 20 feb 2012
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
    Mijn man doet in de mmm ook aan dagelijks darten.;) Dat gevoelige heb ik dus de laatste keer al gehad. Als DD het korte protocol voert dan is het waarschijnlijk te overleven.
    De laatste punctie was een hel en ik mag ook niet meer zonder pijnstilling zoiets aangaan. De punctie onder narcose is dan muziek in mijn oren. :)

5. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Welkom Timon!!!!Op naar de intake dus!

Zaterdags is duurder volgens mij.
    Ik las op een ander forum dat iemand de echo's in nederland liet doen en daardoor 1000 euro minder vergoed kreeg.Om die reden en ook omdat ik misscommunicatie uit wil sluiten hebben wij besloten ook de echo's in Dusseldorf te doen.pokke end rijden dat wel....maar niet de stress van zouden ze het wel goed gedaan/doorgegeven hebben in Nederland.

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dank je, yj81.
    Ik heb per mail mijn vraag gesteld en het antwoord is dat de intake door de week of zaterdag hetzelfde kost.

Ik zal het wel of niet de echo's in nld laten doen even opschrijven. Maar misschien dat oud-DD-ers het antwoord al weten?

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Timon, wij doen de echo's in DD. Dus qua verzekering weet ik niet hoe het zit als je in Nederland de echo's doet.
    Wij hebben lange reistijden en zo nu en dan een hotelletje gepakt. Tot nu toe vind ik dat reizen meevallen. (2,5u heen en 2,5u terug).

Verder gister de punctie gehad:

9 eitjes gevonden :D.

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wow, wat een mooie opbrengst!!!! Viel de punctie mee?

Zonnestraal, hoe vaak heb jij naar DD gemoeten ivm de echo's?

9. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Punctie onder narcose, heerlijk is dat!
    Na de punctie veeeeeeeel buikpijn. Ik heb tot 3x toe pijnstilling gehad.
    De 3e spuit in infuus heeft prima geholpen.
    Dus tip, gewoon niet tof doen en je pijn aangeven. De anesthesist die pijnstilling geeft is echt heel aardig!

2x echo, dan de punctie, dan de terugplaatsing.
    Dus per IVF/icsi 4x heen en weer. Valt dus mee...

10. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Oh en ben net gebeld, 5 bevruchtingen!!! :D

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Geweldig nieuws!!! Wow, gewoon 5 ukkies in spé.:)

Dat valt reuze mee om op en neer te rijden. Heb jij een kort spuitschema gehad en op welke dagen moest je voor de echo's terugkomen?

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb nog eens nagedacht. Als je nog geen €1900,- vergoed krijg is die -€1000,- wel heeeeel veel geld. Dan houdt je amper wat over voor DD.

13. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ik heb het korte spuitschema gehad.
    dag 1 = Menstruatie
    dag 8 = 1e FM
    dag 11 = 2e FM
    dag 13 = punctie

Bij mij moesten ze nog even 2 dagen doorgroeien, dus werd dag 15 de punctie.

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Fijn dat je snel heb geantwoord.
    Ik heb begrepen dat DD alleen maar korte schema's volgt. Dat scheelt wel heel veel ellende aangezien mijn buik giga in opstand komt als ik spuit (zeer gevoelige en strakke huid en de vloeistof is pijnlijk). Dit is me met de laatste cryo gebeurd. :(

Ik denk dat ik in die periode maar vakantie ga nemen. Dan heb ik geen gedoe met mijn werk. Mijn huidige leidinggevende is zo'n botte boer dat ik geen zin heb hem over de mmm te vertellen.

Heb je de tp dan 3 dagen na de punctie, net als in nld?

15. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ja ik was ook heeeeeeeeeeeeeeeeel blij met het korte schema.

De TP is 5 dagen na punctie.
    Das dus anders dan in Nederland. Het zijn dan al vergevorderde emmy's, maar dan moeten ze wel 5 dagen doordelen ;).

Ik weet nu dat er 5 bevruchtingen zijn. Maar hoeveel hou ik er daarvan over op dag 5.....das dus heeeeeeeeeeeeeeeeel spannend!!!

Dus dames, please duimen voor mij :):).

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Duimen draaien volop!

Prettig nu al te weten dat de tp na 5 dagen is. Kan ik beter mijn vakantie inplannen.;)

17. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @zonnestraal:echt helemaal super meid!!!!En na 5 dagen terug plaatsing dus...zijn ze dan toch de embryoscoop ingegaan?Spannend nu hoor!!!Terugplaatsing dus zondag?
    dan ben je gewoon zwanger,hihi.
    @Timon:eek:h ok,de intake niet duurder op zaterdag dus.Dacht het eens ergens gelezen te hebben maar dat klopt dus niet.
    ik krijg bij menzis in het duurste pakket 2 maal het Nederlands tarief vergoed(als het goedgekeurd wordt door de verzekering tenminste)Die 1900 is het voor 2012 vastgestelde tarief neem ik aan?Ja,1000 euro is veel geld.Al zou het bij ons nog steeds uitkunnen op zich(2 maal het Ned. tarief-1000 euro is nog steeds 2800 euro)omdat het zeer waarschijnlijk wel ivf wordt.Met icsi had het niet gelukt.Wij hebben op safe gespeeld met de verzekering.Ga na een jaar wel weer in pakket zakken.

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Yj81, ik dacht... laat ik het tarief eens navragen. Hierbij heb jij ook een antwoord.;)

Wij hebben niets bijzonders gedaan met ons zorgpakket. Dit ook door huidige privé-omstandigheden.
    Ik ga ervan uit dat we in DD ook voor ICSI zullen gaan, zoals 2x eerder in nld. Maar goed, als je maar 4x op en neer hoef naar DD dan valt het nog mee. Ik ben aan het kijken of ik een vakantie eromheen kan plannen. Scheelt een hoop gedoe.;)

19. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Vandaag is echt een goede dag :cool::D.
    Brief van de verzekering, alles wordt vergoed.....tot 5000,-.
    Mijn dag kan niet meer stuk ;):).

Dus ik denk dat jullie ook snel post krijgen... ;).

20. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    @zonnestraal, blijf voor je duimen dat het goede nieuws nog even doorgaat... maar een goed begin....
    Zitten alle 5 de emmy's in de broedstoof? of drie erin en 2 cryo's?

Hier al wel ervaring met het korte spuitschema ivm overstimulatie bij de eerste ICSI-poging. Was voor mij ook echt heerlijk hoor. Maar 13 dagen spuiten..

Hoe gaat het eigenlijk in DD met betalingen? Moet je alles direct betalen (pinnen/contant) of krijg je gewoon facturen die je over moet maken. Nog 7 nachtjes dan hebben wij de intake in DD.
    We hebben een heel pak papier in huis gekregen, lang leven de google translate service!! Want een aantal woorden die heb ik echt moeten opzoeken.
    Nu moet ik nog verwijzingen ophalen bij de huisarts en een verklaring laten tekenen door de huisarts dat ik als kind mijn entingen heb gehad. Moet dat bij de Nederlandse arts in DD ook?

Deel Deze Pagina