ICSI in Dusseldorf

Discussion in 'MMM clubs' started by Krabje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    Hallo meiden,

sorry dat ik inbreek in jullie topic!
    Ik had een eigen topic geopend met een aantal vragen, maar de antwoorden blijven uit. Misschien kunnen jullie me verder helpen? Als het een besloten topic is ben ik zo weer weg hoor!

Binnenkort hebben we een afspraak in Dusseldorf bij dr H. We hebben al 6x IVF in eigen cyclus en 3x volledige IVF achter de rug, zonder succes. Helaas weten we van IVF dus wel het één en ander af.
    Bij ons beide is nooit wat gevonden wat de infertiliteit kan verklaren. Het ziekenhuis in Nederland gooit het op pech. Vandaar onze overstap naar de buren.

Aangezien het best een stukje rijden is en je er dus niet elke week komt, willen we zo goed mogelijk voorbereid het eerste gesprek in gaan.
    We willen graag onderzoek naar:
    - immuunsysteem (met oog op prednisolon na terugplaatsing)
    - chromosomenonderzoek
    - vitamines, mineralen etc.
    We hebben wel oren naar Assisted Hatching en het gebruik van de embryoscoop.

Zijn er mensen die ons nog wat tips en trucs mee kunnen geven? Waar moeten we op letten, naar vragen etc.? Ik heb nog Puregon en Gonal-F over, kan ik dat weer gebruiken?
    Enne, mijn duits is niet fantastisch, maar ik kan het wel verstaan. Kan ik in het nederlands of misschien engels terug praten? Anders moet ik nog even een cursusje doen....

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
    groeten, TLC8

Ps: ik zie een paar hele mooie resultaten voorbij komen; gefeliciteerd met de zwangerschappen! Dat geeft me moed.

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Welkom Tlc81, dit is zeker geen besloten topic. Iedereen is hier welkom ! Alhoewel het mooier zou zijn als het hier heel rustig is, omdat iedereen zwanger is natuurlijk.

Jeetje wat een geschiedenis hebben jullie al :(.
    Het woordje "pech" hebben wij ook vaak in ons Nederlandse ziekenhuis gehoord, vreselijk vond ik dat.

Het is sowieso goed om je dossier mee te nemen, heb je die al opgevraagd ?
    Dr. H spreekt Duits. We hebben haar een keer met de tp gehad, maar ze doet ook haar best om er Nederlanse woorden tussendoor te gooien en engels verstaan ze volgens mij ook wel.
    Zo te lezen heb je al behoorlijk je huiswerk gedaan. Misschien kan je alvast beginnen met visolie, of neem je dat al ?

Of je die medicijnen weer kan gebruiken ligt eraan wat hun adviseren. Als je er altijd goed op gereageerd heb, is de kans denk ik wel groot dat je dat weer gaat gebruiken. En misschien schrijven ze wel iets anders voor, maar ik zou zeker melden dat je deze medicijnen nog heb liggen. Scheelt natuurlijk wel weer voor jullie.

Ik heb even snel gereageerd, want ik zit op me werk.
    Zou leuk zijn als je hier blijft meeschrijven !

3. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    Welkom Tlc81, gezellig als je mee komt schrijven... Jemig wat een behandelingen heb je al gehad....zoals Loontje schrijft idd je medisch dossier opvragen, dit neem je door tijdens de intake. Aan de hand hiervan stellen ze een behandelplan op. Aan vitamines adviseerden ze me naast foliumzuur, visolie en vit.D3 te slikken en hebben ze m'n Amh (eigen eicelvoorraad)gemeten door boed af te nemen. Bij mij was de Amh-waarde erg laag waardoor ik ook Dhea voorgeschreven heb gekregen. Bij anderen meten ze ook bijv. Vit.d gehalte, dit is bij mij weer niet gedaan..
    De medicijnen inderdaad bewaren, wie weet worden dezelfde med.voorgeschreven. Had zelf ook Puregon over van een vorige poging en heb ik laatst kunnen gebruiken. Ik heb zelf te maken gehad met dr. S maar hoor positieve verhalen over dr.H en je Duits hoeft echt niet super te zijn...Verder zie ik dat je al wat voorbereiding qua vragen hebt. Heel veel succes alvast en hoop op een mooi resultaat!

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    Wij hebben alleen cryo's in DD gedaan (meegenomen uit NL). Ik denk dat het er ook aan ligt wat je zelf wil. Wij hadden in NL al 3 pogingen gedaan en waren van plan om in DD minimaal 1 poging te doen, je weet natuurlijk nooit van te voren hoe dit verloopt en mocht het negatief zijn of je dan nog een poging zou willen.
    Onze cryo poging koste per keer (zo uit mijn hoofd) iets van 230 euro.

5. Fireangel

Fireangel Bekend lid

May 12, 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    pfff tlc81..wat een weg al achter de rug.

Wat ik je kan vertellen is dat de embryoscoop niet kan in combinatie met assisted hatching. De bevruchte eicellen blijven 5 dagen in de embryoscoop, ze zijn dan als het goed is in het blastocyst stadium. Ze bevatten dan al zoveel cellen dat als ze een sneetje maken ze deze zouden kunnen beschadigen. Bovendien is de schil van de eicel al zo dun geworden door de druk van al deze cellen dat innesteling dan geen probleem is.

Bij ons heeft ICSI met IMSI icm met de embryoscoop volgens mij echt de doorslag gegeven. Maar bij ons was er wel een duidelijke oorzaak namelijk de zaadkwaliteit.
    Op dag 4 moet het zaad pas echt zichzelf bewijzen in de ontwikkeling van de embryo. De embryoscoop heeft bij ons dus uitkomst geboden omdat alleen de beste embryo's op dag vijf worden teruggeplaatst. Op dag 4 zijn er bij ons nog twee afgevallen die in Nederland dus wel teruggeplaatst zouden zijn en geen positief resultaat hadden opgeleverd.

Dr. H. is een schat van een mens. Ze verstaat redelijk Nederlands en probeert ook woorden in het Nederlands te zeggen. Ze heeft alle geduld van de wereld als je tijd nodig hebt om een vraag te formuleren.

Wat helpt is om met google translate je vragen alvast in het Duits te vertalen!

6. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Welkom TLC, jeetje wat een geschiedenis al!

Sluit me aan wat de rest je al voor tips hebben gegeven.
    Ik had ook Menopur over en aangezien ik daar goed op reageerde tijdens de iui's ging ik met de ivf daar ook mee van start dus kon ze op maken.
    Ook ik heb bij het intakegesprek het advies gekregen om visolie en VitD te gaan slikken. Na intake ook geprikt op AMH waarde!
    De punktie werd door mij ook door Dr. H gedaan! Inderdaad een hele lieve vrouw, die ook wel een beetje nederlands spreekt!
    Wanneer heb je je intake? Heel veel succes in ieder geval en hopelijk wil je hier ook meeschrijven en je ervaringen delen!

@desiree: helaas kan ik je vraag niet beantwoorden mbt tot hoe vaak per jaar te gaan...aangezien wij dus nog 2 pogingen te goed hebben. Dus maken we ze op als t zo uitkomt. Ik heb de mazzel dat ik in Limburg woon en dat het voor ons dus maar 40 min rijden is.....
    En wat betreft de vraag met de cryo's kan ik je helaas ook niet mee helpen aangezien ik geen een bevruchting had....dus ook geen cryo's!
    Heel veel succes in Dusseldorf!

Pfff is al augustus.....kan ik eindelijk op vakantie hihi!

7. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    Hey wat leuk, zoveel reacties! Ik zou graag meeschrijven.

@Loontje: gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Mijn medisch dossier ligt inmiddels thuis. Alhoewel er niets bijzonders in staat eigenlijk.
    @Karin: mijn AMH is nooit bepaald, wel mijn FSH. Die was in orde. Toch ben ik al wel begonnen met DHEA tabletten. Had gelezen dat je die minstens 8 weken moet slikken voor resultaat. Ik ben hiermee begonnen omdat we telkens maar matige embryo's hebben. Hopelijk draagt de DHEA bij aan betere embryo's! Hoelang moet je de vislolie en D3 slikken? Of kan ik daar ook bij de volgende poging mee starten? Foliumzuur slik ik uiteraard al (zo'n 4 jaar :( ).
    @Fireangel: jij ook gefeliciteerd!
    Bedankt voor je uitleg over de embryoscoop. In Ned. zeggen ze dat het zaad prima is, maar als ik de waardes bekijk is het helemaal niet prima. Nl maar max 2% is goed van vorm (morfologie). Dit moet veel meer zijn. Maar goed, ik ben geen dokter. We hebben 5x de embryo's teruggekregen op dag 4. Dan waren ze redelijk van kwaliteit, maar nooit meer dan 8 cellig. Ik ben dan ook erg benieuwd wat DD hier van vind en wat we eraan kunnen doen.
    @ Druufke: de intake is 21 augustus. Duurt nog heeeel lang voor mijn gevoel, maar dat geeft me nu de tijd om me goed voor te bereiden. Waarschijnlijk ben jij dan lekker op vakantie! Waar gaat de reis naar toe?

Bedankt voor alle reacties. Doet me deugd dat jullie allemaal zo positief zijn over dr H. Het zal met de taalbarriere dan ook wel goed komen. Moet zeggen dat ik de punctie onder narcose wel zie zitten, na 8 punctie's zonder....

8. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    is het trouwens naïef om te denken dat we in september weer kunnen beginnen als we 21 augustus een intake hebben?

9. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    @ Tlc81, ik denk dat het van het behandelplan afhangt...ze doen sowieso een echo ongev. een week voordat je ongi wordt en je echt gaat starten. Dit is om na te gaan of er evt cyste's zijn. Je zou kunnen vragen of dit op de dag van de intake kan. Wie weet zou je dan in sept. al kunnen starten.

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    Ik denk dat het er ook aan ligt wat er nog allemaal onderzocht "moet" worden.

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    Dank je wel meid. Hopelijk kunnen we jou ook snel feliciteren !

Even over dat ze nooit meer dan 8 cellen waren op dag 4, dat betekend dus dat je embryo's altijd achter hebben gelopen (tenminste dat hebben ze tegen ons gezegd). Op dag 4 horen ze in het morula stadium te zitten. Ik denk dat ze er zelf wel op terug komen, maar anders zou ik het zeker ff aankaarten. En in dit geval is de embryoscope een goede "oplossing".

12. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    *breekt in*

timon wat verschrikkelijk dat het alweer fout is gegaan.
    hele dikke knuffel meid!!!! er moet gewoon een keer een mooi wondertje voor jullie komen...

*breekt weer uit*

13. Fireangel

Fireangel Bekend lid

May 12, 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @tlc: 81, morfologie van 2% is volgens mij ook wel weinig. Wij hadden volgens mij minder dan 1. Na twee mislukte ICSI's (3 tp) wilden wij graag "iets anders" proberen.
    IMSI vonden ze in DD een verstandige keus omdat ze de zaadcellen dan nog beter bekijken op afwijkingen etc. Wij hadden elke keer maar heel weinig bevruchtingen. Na IMSI echt een heel stuk meer. En uiteindelijk in ieder geval 1 hele goede en nog 4 in de vriezer...

14. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    tlc81; welkom hier!!
    Ik kan weinig toevoegen aan wat de meiden hier al gezegd hebben! :)
    Ikzelf heb Dr. H niet gehad, dus ik weet niet hoe ze is.
    Bij mij hebben ze de Vitamine D3 en AMH geprikt, en mijn D3 was super laag, dus ik heb (onder andere)
    2000IE vitamine D3 geslikt, en blijkbaar heeft dat toch wel geholpen.
    Ook hebben wij Assisted Hatching laten doen.

Maar wanneer je kunt beginnen ligt vaak ook aan je bloeduitslagen.
    Wij hadden 20 maart de intake, en we zijn 20 mei begonnen.

15. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Girl, jij schatje. We verwerken, maar houden moed.

Tlc, wij hadden 5 mei de intake en een week later begonnen we. Onze 5 emmy's kwamen in de embryoscope, waarvan 2 door deelden. We hebben nu nog 2 eskimo's.
    Ik heb geen pillen geadviseerd gekregen, omdat wij al gebruiken via een mesoloog.

16. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Anja, lees dat het er tóch 2 zijn :). Een dubbele felicitatie dus bij deze :).

17. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks Majo. :)

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    Ff ego: we hebben weer een prachtige echo gehad. Vanavond of morgen zal ik een echo plaatsen in m'n album.

19. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Loontje: wat fijn! :D
    14 weken alweer. Het gaat snel hè.

20. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de echo van onze twins ook in mijn album gezet trouwens...

Share This Page