@Kiekske: sorry ik kan je daar niet mee helpen @Anja: succes weer vandaag met je echo. Ik ben benieuwd hoeveel jullie kleintjes weer zijn gegroeid.
Timon: over 3 maanden weer terug dus? En tot die tijd mag je nog niet voor de cryo's gaan? Hoe voel je je daar zelf bij? Kippetjuh: wat fijn zeg, dat de echo goed was! Wel balen dat je zo moe en misselijk bent. Probeer veel te rusten, dat helpt. En water ijsjes helpt bij mij ook. Loontje: dank je meid! Ik was best nerveus deze keer. Ego, alles goed op de echo vandaag! Allebei de hartjes weer gehoord. Onze ene uk ligt wat naar boven in mijn bm, dus die is nog lastiger om goed op de echo te krijgen. Maar alles is prima in orde volgens de gyn! Yes! De foto's staan in mijn album voor de liefhebbers.
Anja, wat gaaf dat je beide hartjes weer heb gehoord. Loontje, wanneer gaan jullie het weten? Kippetjuh, ik kan me best voorstellen dat het spannend was als die man niets zegt. Meid, jij bent alweer 10 weken. Ik zou nu 9 weken zijn. *zucht* Ja, voorlopig is het slikken, verwerken, beetje bij beetje schouders eronder en weer volledig opkrabbelen. Ik voel me echt niet sterk. Ben het liefst binnen, mezelf verstoppend. Zo hoef ik geen dikke buiken of kinderwagens te zien. Als ik naar buiten ga kom ik zo momenteel niet veel tegen, ook niet in winkels. Gelukkig maar. Mijn zusje vroeg of het verstandig was om eerder aan de cryo's te beginnen, maar ook gezien mijn huidige (geestelijke) toestand raadde de gyn het af. Ik moet er nu ook helemaal niet aan denken. Ben er niet mee bezig, wij zijn er helemaal niet aan toe. Ik heb geen last van de cyste. Mocht dit zo zijn dan kan ik altijd terecht.
Anja, geweldige foto's van je kleintjes!! Timon ik kan me zooo goed voorstellen dat dit heel hard is aangekomen.. En dat je nu helemaal niet moet denken aan n cryo poging.. Langzaam en beetje bij beetje komt dat gevoel straks wel weer.. Nu eerst toegeven aan je verdriet , echt belangrijk hoor! Kun je er goed met je vriend over praten? Dikke knuffel
Voor Loontje ff een dikke vette knuffel. Jouw pakketje is keurig netjes ontvangen. Mijn dank is groot! LIefs,
Karin, lees terug en zie dat het bij jou ook nog niet gelukt is . Kl*te meid..... en dat al na zoveel keren.... Timon, paar mnd rust dus voor jou... vind het zo rot dat jij je zo ellendig voelt momenteel . Dikke knuf en hopelijk krabbel je gauw weer wat op, lichamelijk en geestelijk!! @Hier voor de nieuwsgierigen nog even wat over ons gesprek met Dr. S. 2 wkn geleden.... Kansen zijn klein, zeer klein.... TESE geen optie ivm gesloten TBC wat manlief +/_ 20 jr geleden bleek te hebben. Daardoor zaadkwaliteit w.s. zó slecht en dus ook als we TESE zouden doen. Dat gaat niets uitmaken. Zaad was afgelopen keer van kwaliteit 3. Er zijn 4 stadia: 1a,1b en 2a,2b en 3 en 4. 1 is goed, 4 is slechts. In NEd. nooit gehoord omdat je dat hier niet kunt zien met de uitvergroting die ze gebruiken bij icsi. In DD hebben we IMSI gedaan waardoor het zaad tot 6500x uitvergroot wordt. Enige opties zijn is nog.... vitamines blijven slikken (beiden). Gevraagd hoe lang tot dit werkt...6 wkn...slikte hij vorige poging pas 3 wkn. (nu alweer 2 mnd). Maar ja....mogelijk dat het iets verbeterd, topzaad zal het er wel niet van worden denk ik . Verder proberen bij mij meer eitjes te 'kweken'. Nu alle pogingen steeds zo rond de 8 à 9 follies gehad, waaruit steeds 3 emmies kwamen waarvan er maar 1 of niks doordeelde. Nu proberen rond de 14 emmies te 'kweken' en dan daardoor hopelijk ook iets meer emmies en meer die wel blijven doordelen. Ben dan wel enigszins weer 'bang' voor overstimulatie omdat ik dan weer meer moet spuiten. Maar spuit nu wel andere hormonen dan toen in Ned. en afgelopen poging in DD ging het stimuleren mooi gelijkmatig, dus nu wel iets meer vertrouwen op geen overstimulatie. Maar ja....weinig kansen dus.... aan andere kant is een kans een kans...zien we aan M. . Gaan in augustus 4e poging doen. Eerstvolgende menstruatie, zal ergens eerste week w.s. zijn. Zullen zien....
@ Alle zwangeren, leuk he al die mooie kloppende hartjes.... nog een paar weken en dan zullen de eerste ook de eerste trapjes gaan voelen...zóóó bijzonder!!
Lieve dames, Wat een verhalen van jullie. Gefeliciteerd voor degene die zwanger zijn!! Ik zal even kort mijn verhaal doen. Mijn spiraal is er augustus 2009 uitgegaan. Het duurde even voor mijn menstruatie kwam. Vervolgens ben ik getest omdat ik bang was dat ik niet vruchtbaar was of er iets mis was. Alles bleek bij mij goed te zijn. Mijn vriend is toen getest en hij had heel slecht zaad. Nu blowde hij toen veel en we moesten terug komen als hij clean was. Nu is hij dat sinds begin januari dit jaar. In maart is hij getest en had maar 20 zaadjes waarvan 4 zwemmers Dit viel echt heel erg tegen. Nu heeft de gynaecoloog gezegd dat we augustus terug moeten, dan is hij 8 maanden clean. Als zijn zaad niet verbeterd moeten we naar het Radboud. Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel het Radboud als DD en wat raden jullie ons aan te doen? Zeker omdat de kwaliteit van mijn partner zo ontzettend slecht is! Alvast bedankt voor jullie raad.
@Majo: Niet echt het nieuws wat je wilde horen in DD natuurlijk, maar inderdaad kijk naar M. en je ziet dat het wel kan ! Hopelijk werken de extra vitamines en gaat het kweken bij jou goed. Spannend in augustus weer een poging ! @Poppetje: Jeetje meid jullie zijn ook al zolang bezig. Lijkt me erg spannend om de uitslag in augustus te krijgen, hopelijk is het een stuk verbeterd. Zo niet dan zullen ze ICSI aanraden lijkt me. Zit je er aan te denken om naar DD te gaan ? Ik heb zelf geen ervaring met het Radboud. Ik weet dus ook niet wat voor technieken ze daar allemaal toepassen, zoals IMSI ofzo. Over DD ben ik zelf heel erg tevreden.
Even kort via mijn telefoon. Gisteren was onze trouwdag en had ik een 3D pretecho gepland. Erg leuk. We krijgen een meisje. Maar niet verklappen hoor! Mag het van mijn man niet vertellen
@FA: Gefeliciteerd met jullie trouwdag en wat ontzettend leuk een meisje !! Gefeliciteerd enneh je geheim is veilig bij mij haha
Fireangel: gefeliciteerd meis! Wat leuk een meisje, van mij zullen ze niks horen haha! Ik ga zometeen weer naar de verloskundige, toch altijd weer spannend! 21 augustus hebben we 20 weken echo, dan weten we ook het geslacht.....denk een jongen!?
@ Majo: jeetje meis wat teleurstelling.....maar wat je zegt een kans is een kans! Hopelijk hebben jullie zoveeeeel geluk de volgende poging!! @ poppetje: hopelijk is het zaad in augustus verbeterd!! Heb zelf ook geen ervaring met het Radboud.....Succes in ieder geval met je keus. @ Fire: gefeliciteerd met hullie trouwdag!! En wat een knappert is het al!! Een meisje....Super leuk!! Geniet ervan! @ Loontje: Succes met je echo morgen! @ Jufiie: spannend he...weer een echo! Laat je wat weten? @ Karin: meis hoe is het met je? @ Anja: hoe gaat het met jou en je ukkies?? @ all: heb niks te melden.....nog 2 en halve week werken en dan vakantie! Vind de rust nu wel even heerlijk hoor! Veel liefs
Ja wij hebben morgen een pretecho en dat bureau doet het vanaf 14 weken, dus hopelijk kunnen ze het zien ! Leuke foto's in je album.
Dat is wel al heeeeel vroeg voor een geslachtsbepaling, hier in de regio doen ze het pas vanaf 18 weken, eerder kun je er met zekerheid niets over zeggen. Net nog gevraagd aan de vk zei zegt dat je daar nu nog geen duidelijk beeld en uitsluitsel over kan geven, wij wachten gewoon tot 20 weken echo! Bij vk alles goed, bloeduitslagen prima en onze kleine was ook prima in orde! De vk dacht zelfs dat ik de baby eerder zou gaan voelen dan 20 weken, ik ben benieuwd! Over 3 weken weer terug komen! Liefs
Ieder echocentrum heeft zo zijn eigen voorwaarden. Degene waar we al 2x zijn geweest doet het vanaf 17 weken en deze toevallig vanaf 14 weken. Voor alle zekerheid hebben we dan ook morgen een echo, 4 augustus een echo en natuurlijk de 20 weken echo ... dusssss we zien wel. Is er morgen niets te zien, jammer dan, hebben we toch weer ff ons kleintje gezien. Fijn dat alles goed was ! Met bloeduitslagen bedoel je de combinatietest neem ik aan ? Bij mij verwachten ze dat ik het later ga voelen, want mijn lacenta ligt bovenop.