Hallo allemaal!! Mag ik me misschien bij jullie aanmelden om mee te gaan kletsen?! Wij hebben begin maart een intakegesprek in Dusseldorf en hopen dan ook direct te gaan beginnen!! We hebben onze 1e ivf-poging in NL achter de rug, ik krijg (hopelijk) volgende week nog een cryo teruggeplaatst, maar wij hebben onze pijlen op Duitsland gericht omdat we het idee hebben dat het in NL niet gaat lukken (heb een miskraam gehad en vaker (licht)positieve testen maar het blijft maar niet hangen!). Ik hoop dat dr. S. met zijn foefjes een kansrijk plan heeft!! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en wens jullie ontzettend veel succes met alles!! Ik ben ook wel erg benieuwd naar Timon's vraag over waar jullie de echo's doen/hebben gedaan. Mijn ziekenhuis wil ze graag doen, maar ik weet niet hoe het dan met de vergoedingen zit. En hoe is jullie ervaring met het doen van de punctie in DD? Ik lees toch best vaak dat er te vroeg geoogst wordt en dat er dan geen bevruchtingen optreden. Hebben jullie daar afspraken over gemaakt met dr. S? Nou, genoeg gevraagd..... ) Succes met alles!! Liefs!
@Zonnestraal:Wauw,wat goed!!!!!!betekend dat dan ook de embryoscoop?? @Timon:Jullie ook al bijna de intake,spannend man! Je krijgt een nota thuis gestuurd,hoeft niet direct te betalen... @zwolle123;Welkom!Jij dus ook al bijna de intake!Dat van dat er minder vergoed wordt als je de echo's in nederland doet las ik bij iemand die zich hier op het forum girl86 noemt.... Dat van dat te vroeg oogsten heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk...
Nee helaas niet de broedstoof. Deze was vol . Je krijgt de facturen thuis Fire, behalve die van de anesthesie. Op de dag van de punctie moet je de anesthesie cash betalen. Zwolle, ik heb daar ook veel over gehoord/gelezen. En misschien is dat ook zo. Ik moest namelijk afgelopen vrijdag gaan voor FM 2. Maandag zou dan de punctie zijn aldus uber S. Vanwege een miscommunicatie (zie paar bladzijden terug) ging dat niet door en kregen we FM 2 op zaterdag. Bij een Duitse arts want Uber. S was vrij die dag. Die Duitse arts zei dus tijdens FM 2: de punctie gebeurd op woensdag. Ikke --> . Ik zei dat uber S. maandag de punctie wilde. Waarop de Duitse arts zei dat de eitjes nog even 2 dagen langer moeten doorgroeien...... Achteraf ben ik dus blij dat de FM 2 met uber S. door miscommunicatie niet doorging en ik die FM 2 op zaterdag met een andere arts kreeg. Alsof het zo heeft moeten zijn .
Ik heb het niet gevonden, maar welke zorgverzekering hebben jullie? Geweldig dat je zoveel vergoed krijgt.
Fireangel, waarom heb je zo'n pak papieren in huis? Voor jullie schiet het lekker op. Volgende week naar DD! Wil dr S die verklaring over inentingen hebben? Niet eerder over gelezen. Zwolle, welkom. Jullie hebben dus nog 2 pogingen tegoed. Hopelijk dat je cryo gaat blijven plakken. Spannend! Wanneer hebben jullie de intake? Yj81, onze intake op 5 mei nog even duren. Had het liever in maart. Toen ik belde voor de intake konden we de volgende dag al terecht. Euhhhh, dan moet ik werken.... Oeps, slik! Fijn om te lezen dat de facturen opgestuurd worden. Zonnestraal, hoe groot waren jouw eitjes bij de 2e fm? Ik ga uit van wat ik van het UMCU ken. Minimaal 10 mm, max 20 mm zal gehaald worden. Ik heb zelfs een keer eentje van 23 mm gehad.
Voorgeschiedenis: - Zonnestraal: 2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd. 2011 7x IUI-D in MCK mislukt. 2012 start ICSI-D in Dusseldorf - Yj81: Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen. Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor. - Juffie: * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor. * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf. * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd. * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen. * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud. * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen. * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI. * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten. * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit! * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf. Fireangel: * Januari 2010: gestopt met nuvaring * April 2011: naar de huisarts * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd. * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie. * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie) * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie). * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei. * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek! Ploon: - Eind juli 2010 spiraaltje eruit - 10-10-10 pos.zw.test -> nov 2010 curretage bij ruim 9w - 1-4-11 weer een pos.zw.test -> mei 2011 curretage bij ruim 9w - Dec 2011: dun baarmoederslijmvlies (4mm) en laag AMH (0,8) - Feb 2012: beginnen met spuiten voor 1e IUI poging Timon -2007 gestopt met de pil -2009 2x IUI -2010 ICSI met positieve test, helaas direct fout gegaan. Cryo tp mislukt -2011 ICSI en cryo tp mislukt -2012 5 mei intake DD Intake Dusseldorf: - Juffie: 3 december 2011 - Zonnestraal: 02 februari - Yj81:16 februari - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H) - Ploon: 20 maart: Dr. S. - Timon: 5 mei Start IVF/ICSI: - Zonnestraal: 08 februari - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart - Juffie: 9 februari 2012 - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012 Afspraken Dusseldorf: - Zonnestraal: 1e FM 15 februari - Juffie: 1e FM 14 februari Punctie: NOD: Zwanger: Ik dacht deze maar eens omhoog te halen en mezelf toe te voegen.
@Timon: Pak papieren is gewoon informatie over ons. Achtergrond, behandelingen, wanneer eerste keer ongesteld, leefwijze, sporten, gewicht, medicijngebruik etc. etc. Ik vroeg mij dus idd af of de mensen die naar dr. S. gaan dit ook hebben gehad. Het is allemaal in het Duits. Gelukkig spreekt onze huisarts ook aardig woordtje duits, dus verwijzing ook in het Duits meegekregen. Zag pas later dat formulier over de entingen, dus moet daar komende week nog even mee terug.
Zonnestraal, ik had ook de brief van m daarin staat dat ze besloten hebben om te vergoeden, maar geen bedrag staat erbij? Alleen formulieren die Dusseldorf moet invullen en wij dan zelf niks hoeven te betalen. Dus heb geen idee tot welk bedrag ze gaan vergoeden, staat alleen dat ze het vergoeden! Lfs. Juffie
Voorgeschiedenis: - Zonnestraal: 2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd. 2011 7x IUI-D in MCK mislukt. 2012 start ICSI-D in Dusseldorf - Yj81: Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen. Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor. - Juffie: * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor. * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf. * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd. * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen. * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud. * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen. * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI. * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten. * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit! * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf. Fireangel: * Januari 2010: gestopt met nuvaring * April 2011: naar de huisarts * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd. * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie. * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie) * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie). * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei. * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek! Ploon: - Eind juli 2010 spiraaltje eruit - 10-10-10 pos.zw.test -> nov 2010 curretage bij ruim 9w - 1-4-11 weer een pos.zw.test -> mei 2011 curretage bij ruim 9w - Dec 2011: dun baarmoederslijmvlies (4mm) en laag AMH (0,8) - Feb 2012: beginnen met spuiten voor 1e IUI poging Timon -2007 gestopt met de pil -2009 2x IUI -2010 ICSI met positieve test, helaas direct fout gegaan. Cryo tp mislukt -2011 ICSI en cryo tp mislukt -2012 5 mei intake DD Intake Dusseldorf: - Juffie: 3 december 2011 - Zonnestraal: 02 februari - Yj81:16 februari - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H) - Ploon: 20 maart: Dr. S. - Timon: 5 mei Start IVF/ICSI: - Zonnestraal: 08 februari - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart - Juffie: 9 februari 2012 - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012 Afspraken Dusseldorf: - Zonnestraal: 1e FM 15 februari - Juffie: 1e FM 14 februari - Zonnestraal: 2e FM 18 februari Punctie: - 22-02-12 Zonnestraal NOD: Zwanger:
Timon, ik ben verzekerd bij M.enzis pakket 4. Op de 2e FM waren er 10 eitjes tussen de 11mm en 17mm. Dit was op een zaterdag. Toen is besloten door een andere arts woensdag de punctie te doen ipv maandag zodat ze nog ff door konden groeien. Achteraf ben ik hier erg blij mee. Juffie, raar hè verschillende brieven. Maar boeien! Het wordt vergoed . Hoest met jou meis?
Hier even een ego berichtje: Zojuist weer terug van de 3e FM. Wat een verschil met eergister. Hoe het kan weet de gyn. ook niet. Eergister was mijn baarmoederslijmvlies 8 mm en nu maar 5,3 mm. Ze denkt een foute meting. Vier dagen geleden was het baarmoederslijmvlies 6,5 mm. De follikels waren niet echt gegroeid (of zelfs kleiner). Misschien ook een foute meting. Eergister: Rechts één van 15 Links één van 13 en 1 van 14 Vandaag: Rechts één van 16,7 x 12,3 Links één van 12,4 x 13 en één van 11 x 13 Dus nog geen Pregnyl (pas bij 19 mm). Ze heeft de dosis Puregon nu verhoogd van 75 naar 100 eenheden. Waren wel ietwat teleurgesteld hierin. Hadden op iets mooiers gehoopt. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ploon, wat een teleurstelling voor je meis!! Ik heb er geen ervaring mee. Wat ik vreemd vind is dat ze je baarmoederlijmvlies verkeerd opgemeten hebben. Zo moeilijk is dat niet en wel heel belangrijk dat ze dat goed doen! Vooral bij jou. Kunnen ze nog wat doen om baarmoederslijmvlies dikker te maken?
@Ploon:Balen,hoe kunnen ze dat nou zo verkeerd meten???? @Juffie:Ook jij krijgt het vergoed,super!!! @Zonnestraal:Lees nu ineens dat jij wel 5000 vergoed krijgt????Maar da's veel meer dan 2 keer het Nl tarief toch?Beter! Morgen de terugplaatsing toch??Aaaah,dan ben je zwanger!!!Heel veel succes!!!En daarna....duimen draaien voor jou!!! - Zonnestraal: 2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd. 2011 7x IUI-D in MCK mislukt. 2012 start ICSI-D in Dusseldorf - Yj81: Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen. Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor. - Juffie: * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor. * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf. * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd. * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen. * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud. * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen. * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI. * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten. * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit! * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf. Fireangel: * Januari 2010: gestopt met nuvaring * April 2011: naar de huisarts * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd. * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie. * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie) * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie). * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei. * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek! Ploon: - Eind juli 2010 spiraaltje eruit - 10-10-10 pos.zw.test -> nov 2010 curretage bij ruim 9w - 1-4-11 weer een pos.zw.test -> mei 2011 curretage bij ruim 9w - Dec 2011: dun baarmoederslijmvlies (4mm) en laag AMH (0,8) - Feb 2012: beginnen met spuiten voor 1e IUI poging Timon -2007 gestopt met de pil -2009 2x IUI -2010 ICSI met positieve test, helaas direct fout gegaan. Cryo tp mislukt -2011 ICSI en cryo tp mislukt -2012 5 mei intake DD Intake Dusseldorf: - Juffie: 3 december 2011 - Zonnestraal: 02 februari - Yj81:16 februari - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H) - Ploon: 20 maart: Dr. S. - Timon: 5 mei Start IVF/ICSI: - Zonnestraal: 08 februari - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart - Juffie: 9 februari 2012 - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012 Afspraken Dusseldorf: - Zonnestraal: 1e FM 15 februari - Juffie: 1e FM 14 februari - Zonnestraal: 2e FM 18 februari -Yj8: uitgangsecho 5 maart Punctie: - 22-02-12 Zonnestraal NOD: Zwanger:
Ploon, als er gedacht word aan een verkeerde meting, waarom is het dan niet opnieuw gedaan? Wanneer moet je weer? Zonnestraal, als je tussen de 10 en 17 mm heb is het ook best vlot om 2 dagen later te oogsten. Erg prettig om die andere arts te hebben gehad. Weet je eigenlijk hoe groot je eitjes waren met de punctie? Maartje, jij oude DD ganger! Heb jij nog tips & tricks voor ons nieuwe DD gangers? Fireangel, wat een hoeveel info willen ze van je weten. Heerlijk om vandaag vrij te zijn. Het huishouden is weer gedaan, lekker weertje buiten en nu even hier spieken.
Zo'n 10 a4tjes met vragen. Over medische geschiedenis, wanneer je voor het eerst ongesteld werd, hoe lang je ongesteld ben, of je pil hebt geslikt, eerder problemen heb gehad, al zwanger bent geweest, leefwijze, gewicht, sport etc. etc.