Lieve dames uit dit topic. Om de laatste onzekere wachtdagen na mijn cryo tp door te komen, probeer ik me een beetje te oriënteren op Dusseldorf (heb ik tenminste nog het gevoel dat ik iets nuttigs doe). En dan natuurlijk ook op het financiële plaatje (wij hebben na deze poging nog 2 tegoed van de zorgverzekering). Ik heb begrepen dat als je het duurste pakket van Menzis hebt, je ongeveer het dubbele van de normale vergoeding kunt krijgen. Even grofweg gezegd. Ik zou dan moeten overstappen, want ik zit nu bij De Friesland en daar krijg je slechts 80% van de standaardvergoeding, en moet je dus veel bijbetalen. Overstappen van zorgverzekeraar kan maar 1 keer per jaar, per 1 januari. Mijn concrete vraag is: heeft iemand van jullie ervaring met het overstappen van verzekering? Heb je voor de aanvullende verzekering ook een keuring van een arts nodig of zoiets? Gaan ze dingen vragen? Kun je meteen wel zo'n dure behandeling bij ze gaan claimen? Moet je vooraf toestemming vragen voor behandeling in DD? Reacties zeer welkom. En sterkte voor iedereen. Ik heb gelezen dat ook hier de gemoedstoestanden zeer wisselend zijn. Helaas. Wat een gedoe allemaal he? groetjes van stiertje
@Stiertje: Om even op je verzekeringsvragen in te gaan: Ik ben vorig jaar geswitched naar menzis,duurste pakket.Er is geen medische keuring oid.Je kunt gelijk een dure behandeling claimen,nadat je toestemming gevraagd hebt.Je moet goed opletten dat je de restititiepolis kiest en niet de natura(ivm zelf weten waar de behandeling plaatsvindt)Ik heb de verzekering via PMA gedaan.Zelfde verzekering,alleen dan goedkoper(scheelt best veel!!) ik raad je aan eerst gewoon een afspraak voor een intake te maken,dit duurt ook nog wel een paar maanden,en dan gewoon op intake te gaan en het aanvraagformulier te laten tekenen in Dusseldorf(intake kost zo'n 60 euro,kun je later dan nog terug krijgen,na toestemming)
Dank je wel, yj, voor je handige tips. Dat helpt echt. En ik zal me er zeker in verdiepen. Maar eerst de komende paar maanden nog 2 cryo's ophalen uit de vriezer van het umcg (Groningen). Ik ben er 99% zeker van dat deze cryo tp niet gelukt is (mag vrijdag pas testen, maar heb gisteravond stiekem al getest, en de test bleef wit). Ik zie dat het voor jou ook spannend is nu. Wanneer mag jij testen? Veel sterkte in deze spannende dagen!
Goeiemorgen dames, Ik ben alweer thuis van de controle van de vk. Opa en oma waren mee hartstikke leuk! Bloeddruk was prima (125/67) verder voel ik me ook prima. Echo gemaakt en zag er ook goed uit, mooi om te zien hoe groot ze wordt! Zij keek nog even of ze er ook een meisjes van kon maken, ze zei wel dat het heel vroeg was.....?!? na even zoeken vond ze inderdaad ook de 3 streepjes, kan bijna niet missen zei ze. Dus het zal dus wel toch echt een meisje worden dan haha! Ze zei ook bij een echoscopiste hebben ze veel betere apparatuur dus die zullen het duidelijk zien. Dus ik vertrouw er maar op dat het een meisje is haha. Ook gezegd dat ik 'bang' ben voor de 20 weken echo, ze zei dat ik me daar niet al te druk over moest maken, zal het proberen! Ik ga nu even bij ons thuis de hond halen en lekker een stuk langs de Maas uitwaaien met Max. Stiertje: Ik kan je helaas niet helpen, maar zag dat Y je al een goed antwoord had gegeven. Wij zijn gewoon bij de Menzis verzekerd, niet het allerhoogste pakket, alleen de jongeren verzekering en we hebben alles teruggekregen...... Liefs, Juffie
Ik hè net even met het eco centrum gebeld en even mijn verhaal verteld dat ik best wel zenuwachtig ben voor de 20 weken echo, ze zei door mijn icsi verhaal dat ik best een week eerder mocht komen voor mijn gemoedsrust, super lieve vrouw. Dus nu mag ik dinsdag 14 aug. om 13.00uur komen. En als ze niet alles kunnen zien moet ik nog een keer terug komen maar dat vind ik niet erg. Ik weet het, ik weet het,ik weet het ik maak me druk.....maar ben toch wel erg blij dat ik eerder kan!
@Juffie: Fijn dat alles weer goed was bij de vk ! Ow wat lekker dat je eerder mag komen voor de 20 weken echo. De echo wordt altijd tussen de 18 en 21? weken gepland, dus ik denk dat alles toch wel goed te zien moet zijn. @ego: Ik moet echt om de haverklap naar de wc om te plassen, dus ga vanmiddag ff langs bij de HA voor een testje op blaasontsteking, denk zelf dat het niet dat is, maar je weet nooit.
@Stiertje: Sorry ik kan je er ook niet mee helpen. Ik ben bij Zilveren Kruis verzekerd, maar heb alles zelf moeten betalen, omdat de poging al in NL begonnen was. (ik heb alleen cryo's in DD gedaan) Wat balen dat je test wit bleef, hopelijk was het gewoon te vroeg. Maar meestal weet je zelf wel hoe laat het is
Ja, Loontje, ik denk idd dat ik wel weet hoe laat het is Wel gaaf dat jij nu zwanger bent!! Heb jij het gevoel dat DD nog iets heeft bijgedragen aan jouw cryo-succes?
Echt ontzettend klote, maar ik blijf nog duimen totdat het tegendeel bewezen is. Ja dat denk ik zeker. Ik heb hier in NL 12 tp's gehad en nooit gelukt, nu in DD 2 tp's en het is raak. Verschillen zijn: natuurlijke cyclus embryoscope (we hadden voor het eerst een blastocyste) 2 embryo's laten terugplaatsen En zelf heb ik mijn multivitamine veranderd van Centrum naar Davitamon mama compleet (zo uit mijn hoofd) en ben ik visolie gaan slikken. En de bekende granaatappelsap gedronken.
Interessant! Vooral die embryoscope. Ik heb nu ook 2 cryo's teruggeplaatst gekregen. En gebruik granaatappelsap, uiteraard foliumzuur en ook tarwekiemoliecapsules. Deze keer heb ik progynova en utrogestan, maar ik ben helemaal klaar met al die hormonen in m'n lijf, dus ik heb in het ziekenhuis al aangekondigd dat ik de 2 overgebleven cryo's in eigen cyclus terug wil. Dat is in UMCG geen protocol, maar daar heb ik geen boodschap aan. Denk trouwens dat ik de 2 cryo's wel apart wil laten terugplaatsen en niet samen.
@Stiertje: Ik mocht hier in NL geen 2 laten terugplaatsen, dus ik had die keus helemaal niet. En natuurlijke cyclus heb ik zelf nooit aangekaart hier. En wat zei het ziekenhuis over de natuurlijke cyclus ? Gebruik je utrogestan met een reden ? Ik heb nog nooit utrogestan gebruikt bij een cryo tp.
In het UMCG doen ze de cryo tp's in principe met hormonen. Ik heb eerst 2 maanden lucrin gehad om m'n endometriose weer rustig te krijgen. Dan ligt de cyclus dus helemaal stil. Daarna pogynova om het bm-slijmvlies dikker te laten worden. En vanaf 2 dagen voor de tp utrogestan erbij. Omdat de cyclus platgelegd is, moet je wel utro gebruiken omdat het lichaam dat niet zelf aanmaakt. Als de test vrijdag negatief is, kan ik stoppen met deze medicijnen en word ik ongesteld. Als de test positief is, moet ik tot 12 weken zwangerschap doorgaan. Dat zal ik uiteraard met liefde doen, maar blij word ik daar niet van. Ze stonden wel open voor mijn vraag om de overige 2 cryo's in eigen cyclus te doen. Toevallig gaan ze net een onderzoek doen waarin ze eigen cyclus gaan vergelijken met hormonen. Maar ik wil natuurlijk niet meedoen aan dat onderzoek, want dan gaan ze loten en loop ik alsnog het risico om in de groep met hormonen te komen. In het UMCG mag je bij cryo's wel kiezen tussen 1 of 2 terugplaatsen. Bij verse embryo's doen ze als het topembryo's zijn in principe 1, tenzij je 39 of ouder bent. De verse tp was 3 weken voor mijn 39e verjaardag. Ze verrekten het om 2 terug te plaatsen. Daar kan ik nog woest om worden. :x
Hoi dames, Vandaag dan eindelijk de uitslagen. Er zijn geen bijzonderheden bij mij gevonden, behalve dat zij vertelde dat de uitslagen laten zien dat ik "wat ouder ben", maar gelukkig niet afwijkend. Dit kwam toch een beetje hard aan, terwijl ik zelf ook wel weet dat ik 35 jr ben. Voel me nl niet "Ouder" De sperma onderzoeken zij weer niet duidelijk. Een onderzoek heel slecht en de ander weer redelijk. Zodoende is mijn man naar een uroloog verwezen om alles eerst uit te zoeken. Gelukkig kunnen we 20 aug. al terecht en eind augustus dan eindelijk advies voor behandeling. Ik heb vorige week in ieder geval al info gevraagd bij Dusseldorf, maar nog niets ontvangen. Wordt weer afwachten......
Stiertje, Ik hoop voor je dat te vroeg hebt getest! Ik heb zelf geen ervaringen met verzekeringen, aangezien wij net begonnen zijn in mmm. Ik zag dat Y veel hierover weet, ook nuttig voor mij. Loontje, Vervelend zo'n blaasontsteking! Moesten jullie alles zelf betalen, omdat de laatste behandeling in NL was begonnen? Juffie, Wat fijn dat je eerder terecht kunt! Waarom maak je zo zorgen?
Ja Nina waarom maak ik me zo'n zorgen, ik denk omdat ik weet wat er allemaal mis kan gaan, weten we allemaal wel natuurlijk. En ons icsi avontuur was echt een hel voor ons en ik wil dat nooit meer doen, dus denk dat het daar een beetje vanaf komt. Iedereen zegt ook maak je geen zorgen, de vk zei al je hebt zoveel echo's gehad als er iets groots was dan was dat allang opgevallen, maar toch heb ik zoiets van als de 20 weken echo geweest is kunnen we alles gaan bestellen enz. zit een beetje tussen mijn oren. Dus als we dat gehad hebben is het weg haha! De assistente vertelde verplichte me nog "denk eraan genieten" Stiertje: wat klote meis! Misschien te vroeg? Loontje: blaasontsteking zijn niet fijn, ik had die 'vroeger' elke maand....in de zwangerschap kan dit anders aanvoelen zei de vk tegen mij. Ik heb soms ook dagen dat ik naar de wc blijf rennen. Ben je al bij de HA geweest? En de uitslag?
Hoi Juffie, Ik snap het! Wanneer alles zo moeilijk is gegaan, is het moeilijk te geloven dat het nu gewoon wel goed gaat! Ik hoop ook voor je dat je snel kunt gaan genieten!!!! Ik voel me sinds gisteren ook een beetje gespannen! Wij weten niet wat ons te wachten staat...... Die onzekerheid vind ik niet prettig.
Hou Nina, Nee dat is ook helemaal niet prettig als je niet weet wat je te wachten staat. Die onzekerheid is het ergste en die kan niemand je helaas weghalen....mij heeft tijdens de icsi periode accupunctuur heel erg goed geholpen. Ik kan je alleen heel veel succes en sterkte wensen. Enne....hier kun je altijd alles kwijt dat lucht vaak ook wat op!
Zo, weer terug van vakantie. Ik heb geprobeerd om alles bij te lezen, maar het is nogal wat! Juffie; een meisje! Wat leuk!!! Hihi. Oh, en niet goed, dat je van de trap bent gevallen... Heb je nog veel last? Wel fijn dat alles met jullie meisje goed is! En met mij gaat het goed hoor. We zijn net terug van een 10 daagse vakantie in Rome! Het was echt heeeerlijk! Maar wel SUPER warm!! Dus we hebben heel rustig aan gedaan, en bij de ergste warmte gewoon lekker siesta gehouden! Morgen hebben we de 12 weken echo. Super spannend! Ik voel me verder goed. Wel erg moe, en weinig energie. En nog steeds heel weinig eetlust. Maar gelukkig niet meer misselijk, en dat vind ik al super fijn! Alle nieuwe: welkom!
Hey meiden! Ik heb even een vraagje aan de dusseldorf deskundigen Op welke dag van je cyclus start je spuiten? Ik word rond 3-4 september weer ongi en heb 30-8 de intake. Vroeg me af of ik die cyclus kan beginnen. Zal wel niet, is erg kort op elkaar. Zal nog geen uitslag van de AMH zijn denk ik. Liefs, Djuuzie