ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultje189

24 jul 2012
    70
    25
    18
    Hallo juffie..

De arts gad inderdaad ook al aan dat er met micro tese de meeste kans is dus daar gaan we dan ook voor:)..
    Ik dacht dat je zelf mocht beslissen of je er 1 of 2 mocht terug laten plaatsen maar goed dat maak ook niet uit eerst de operatie..
    Jullie hebben de eertse keer ook een verse micro tese gehad he?
    aan de telefoon hadden ze het daar ook over.
    Alles gebeurd dan op 1 dag had ik begrepen is het dan zo dat mijn man in mullheim geopereerd word en dat ik dan in een dusseldorf ben?
    de terugplaatsing word dan denk ik 1 of 2 dagen later gedaan denk ik of echt alles op 1 dag.

bedankt weer
    gr

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat klopt wij hebben een verse micro-tese gedaan.
    Dan moet je man naar Mulheim en jij naar Dusseldorf dus je moet allebei iemand meenemen die terug rijdt want dat mag je zelf niet.
    Wij hebben 5 dagen later de tp gehad, omdat we gebruik hebben gemaakt van de embryoscope.
    Eerder dan 3 dagen later wordt er niks terug geplaatst. Dus op zijn vroegst zonder embryoscope 3 dagen de tp met embryoscope 5 dagen later.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Alles in 1 dag gaat niet na 2 dagen ook niet.
    Ze worden meteen de dag van de punctie en operatie bevrucht.
    24 uur later wordt je gebeld door Dusseldorf of en hoeveel bevruchtingen er zijn. Afhankelijk of je wel of niet voor embryoscope gekozen hebt wordt een afspraak gemaakt voor de tp.
    Dokter s kiest dan de beste uit. De hoeveelheid moet je maar eens bespreken bij het intakegesprek.

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Stiertje:Ik heb 5 maal iui in Heerenveen gedaan en zij doen inderdaad een samenwerking met Dusseldorf.Wij hebben er echter voor gekozen alles in Dusseldorf te doen,omdat ik ze daar niet altijd even bekwaam zijn wat betreft vruchtbaarheidsbehandelingen vinden wij.Er werden best wel vaak fouten gemaakt....
    Omdat we dat niet wilden riskeren doen we ook de echo's in Dusseldorf.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @yj: dat is voor ons echt niet te doen qua afstand. Het is 3 uur enkele reis voor ons naar DD. Dat doe je niet even 3 keer in de week naast werk enzo. Dus dan zal er toch in Hveen iets moeten gebeuren. Ik ben inmiddels wel gewend om overal bovenop te moeten zitten :D Ik neem toch aan dat ze alles in samenspraak doen met DD? En dat DD toch de 'hoofdbehandelaar' is?

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Stiertje: je hoeft ook echt niet 3 x per week naar Dusseldorf hoor!
    Tenminsten ik ben nooit 3x per week naar Dusseldorf gemoeten.

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Echt niet ? ? ? Ik moet in de 2e spuitweek wel om de dag naar het AMC ? ?

Hoe gaat het dan in DD ? ? ?

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nou, ik heb in de 2e stimulatieweek echt om de dag in het UMCG gezeten. Ze wilden me goed in de gaten houden omdat ik de keer daarvoor overstimulatie had. Kan me voorstellen dat men dat nu ook wil. En ook 2 keer per week naar DD ga ik denk ik niet trekken.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ben 2 keer geweest naar Dusseldorf.
    Je spuit daar ook maar zoiets 13 of 14 dagen.
    Ik ben een keer op dag 8 geweest en toen daarna later nog een keer, en hebben ze de punctie gepland. Vaker niet, ikke niet tenminsten.
    Om de dag heb ik niet gehoeven heb het van andere ook nog niet eerder gehoord in Dusseldorf. Ik had ook hoge kans op Ohss i.v.m. Hele hoge AMh 6.25 en ook inderdaad Ohss gehad maar echt niet op de dag geweest, 2x maar en de punctie dan is 3 keer.

10. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook alleen op dag 8 en dag 11 (geloof ik) in DD geweest, en toen werd de punctie gepland. Dus maar 2 follikelmetingen.
    En dan de punctie en de tp. That's it.

11. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Stiertje:is voor ons inderdaad ook 3 uren rijden.Niks aan,maar ik wil zeker weten dat het goed gaat.In Heerenveen hebben ze toch een aantal flinke fouten gemaakt bij mij(dit was wel bij de iui)Wat het overwegen nog waard is misschien:Nij Barrahus in Wolvega.Ik ben bij het oude Barrahus geweest voordat het sloot en erg tevreden daarover!Toen we starten met de ivf was dit echter nog niet open dus toch voor alleen Dusseldorf gekozen.Maar misschien dat we bij een eventuele volgende "verse"poging ook een combi met Wolvega gaan doen,want daar heb ik wel vertrouwen in!
    Ik moest trouwens al met al 6 keer terug in 1 maand,punctie en terugplaatsing daarbij gerekend dus.Ik krijg er gewoon vrij voor op m'n werk als het op een werkdag valt(gelukkig toen ook heel vaak niet)
    We hebben volgende week zaterdag weer de eerste afspraak voor cryo 2.We gaan dan ook op vakantie en rijden via DD naar Luxemburg.We zullen dan dus tijdens onze vakantie ook 1 keer terug moeten...willen geen poging over hoeven slaan daardoor.

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @yj, oke, dus dan doe jij misschien een combi Nij Barrahus-DD. Ja, ik had ook al over die kliniek gelezen. En gehoord. Maar het is toch een NL kliniek, denk ik dan argwanend, waar ze waarschijnlijk ook niet veel meer bloedonderzoek doen dan in UMCG en ook de punctie niet onder narcose en zeker geen Assisted Hatching en embryoscoop. Maar ik had nog niet gedacht over een combi met DD. Zouden ze dat doen? Ik ga ze denk ik komende week ff bellen dan.

13. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @ stiertje;ja,ze doen juist een samenwerking met DD.Het voortraject(echo's)daar en de punctie,het labarotoriumgedeelte en terugplaatsing in DD.Scheelt toch weer een keer of wat heen en weer reizen!Er schijnt een hele goede nieuwe gyn te zitten nu in Nij Barrahus.Check het alleen wel goed bij je verzekering.Mijn verzekering zou minder vergoeden als ik een gedeelte van de behandeng in Nl zou doen(Menzis)

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ga ik checken. Bedankt maar weer voor de tips!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jouw cryo tp van 25/7 is dus mislukt, begrijp ik?

16. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Sorry dames alleen even kort update hier. We zijn super druk thuis met verbouwen, dat ik er gewoon niet meer aan toe kom om af en toe aan de computer te gaan. Morgen alweer 21 weken zwanger. Kan de kleine al regelmatig voelen en mijn man voelt de kleine ook sinds 3 dagen. helemaal super, maakt mij wel een beetje rustiger. Al ben ik pas helemaal gerust als ik zeker weet dat deze kleine gezond op de wereld komt.

Even verslag van afgelopen maandag (20 weken echo) van onze Ukkie:

Hoi Allemaal,

Afgelopen weekend zijn pappa en mamma lekker een weekendje naar Texel geweest. Mamma had de halve auto volgeladen met kussens om maar te zorgen dat ze ’s avonds lekker zou liggen in de tent op het dunne matje. Ook hadden ze de motor meegenomen. Met al die spullen zat de hele auto vol! Ben benieuwd hoe ze dat straks gaan doen als ik er ben, misschien mag ik dan op de plaats van de kussens!!
    Mamma heeft voorlopig voor het laatste meegereden op de motor. Haar broek paste nog maar net! Wel had die slimmerd haar broek gepast toen ze stond. Hij kon niet meer helemaal dicht maar paste nog wel. Maar tijdens het motorrijden kwam ze erachter dat de broek toch wel flink tegen haar blaas drukt. Dus moest pappa heel vaak stoppen om mamma te laten plassen. Gelukkig vond hij het niet erg en hebben ze regelmatig op een terrasje een drankje gepakt.
    Ik ben in het weekend wel een beetje lief geweest voor mamma. Normaal vind ik het wel leuk om haar blaas als trampoline te gebruiken. Maar omdat ze nu best ver moest lopen naar het toiletgebouw (en deze best vies was) heb ik mij ingehouden.
    Van zondag op maandag heeft het geregend!! Niet normaal joh…zelfs ik kon het horen en kon er niet van slapen!
    Op maandag moesten pappa en mamma vroeg op. Toen alles ingepakt en zo goed mogelijk afgedroogd. We hadden een zwembad in de voortent joh!!! Om half 10 zaten we weer op de boot naar het vaste land. Toen doorgereden naar Nijmegen met een paar plas-stops voor mamma.
    In Nijmegen moest mamma (of eigenlijk ik) op controle voor een GUO. Geen idee wat dat nu weer betekent maar ik heb er maar Geheel Uitgebreid Onderzoek van gemaakt, ze noemen het ook wel 20 weken echo! Het gaat wel snel hoor, ik ben nu al op de helft qua groeien over 20 weken mag ik pappa en mamma voor het eerst gaan zien! Vind het wel spannend hoor!
    Maar voor de 20 weken echo hadden we weer dezelfde mevrouw als die de 12 weken echo had gedaan (ook die uitgebreide). Ze wilde weer van alles meten: mijn hoofd, hersenen, armen, benen, hartje, buik, blaas, nieren, voeten. Ik wilde het niet te spannend maken voor mamma dus heb wel een beetje meegewerkt en niet heel veel gewiebeld. Al vond die vrouw wel dat ik te veel wiebelde.. maar geef pap en mam ook even de tijd om weer even van mij te genieten.
    Volgens de assistent van de dokter was ik maar een saai normaal kindje. Alle afmetingen lagen rond het gemiddelde. Mamma en pappa vonden dit weer super. Dus ik heb al weer geleerd wat voor de een saai is, vinden pap en mam helemaal geweldig (rare mensen)!.
    Ik weeg alweer 340 gram, na al dat gedoe elke keer over mijn lengte had ik deze keer geen zin om dat op te laten meten. Dus ik ben met mijn knieën tegen mijn neus aan gaan liggen, ze denken dat ik nu ongeveer 25 cm lang ben, maar ze hebben het dus niet kunnen meten :p
    Gaat die stiekeme mevrouw toch even snel mijn voet meten. Mijn voetje is van hak tot teen al 34 mm. Ik krijg echt grotere voeten dan mamma, dat weet ik nu al!! Die mevrouw was sowieso een beetje gemeen aan het doen. Ze vond dat ik er niet goed voor lag om alles op te meten. Maakt ze zomaar even een aardbeving hier in mijn huis.. Laat mij gewoon even lekker liggen!! Ik ben trouwens geen dwarsligger meer, ik ben nu met mijn hoofdje naar boven gedraaid. Dit ligt toch wel een stukje lekkerder!
    Mijn oogjes zaten op hun plaats, lip was mooi gesloten, hoofdje zag er netjes uit, buik, maag en nieren waren helemaal goed qua afmetingen. Bovenbenen waren ook precies goed qua lengte armen zagen er ook mooi uit en ik heb 10 vingers en 10 tenen!
    Die mevrouw heeft voor pappa en mamma nog even geprobeerd een 3d foto van mijn gezicht te maken. Maar ik hield mijn arm voor mijn gezicht en mijn middelste vinger (die lange vinger aan je hand) omhoog. Ze moesten hier om lachen. Moet toch maar eens uitzoeken wat dat dan betekent.
    Pappa en mamma gingen weer helemaal blij en opgelucht naar huis. Nu hebben ze op pappa’s verjaardag weer controle bij de verloskundige. Ben benieuwd of ze dan als verjaardagscadeautje voor pappa van de verloskundige nog een keer naar mij mogen kijken.
    Mamma voelt mij inmiddels al flink schoppen. Sinds gisteren voelt ze het ook aan de buitenkant van haar buik. Pappa is elke keer te laat met voelen. En als hij dan langer zijn hand op mamma’s buik houdt verstop ik mij stiekem even. Maar pap blijft stug proberen, dus misschien dat ik er binnenkort toch aan toe moet geven en ook hem een keertje moet gaan schoppen!
    Mam gaat voor mij nog even de fotootjes scannen en dan ga ik even verder met het verbouwen van mijn huis. Wordt hier toch wat minder ruim hoor!! Dus ik denk dat ik net als pap en mam maar mijn huis ga uitbouwen!
    Tot de volgende keer!!
    Groetjes Ukkie

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Fireangel, wat een leuk verslag!!! Wat ga je hard, alweer 21 weken.
    Gaat het verbouwen naar wens? Wat zijn jullie eigenlijk aan het doen?

Stiertje, info verzamelen lukt je aardig, he?;) Ik hoop dat je beslissingen goed gaan voelen.

Alle meiden een knuffel!!!

Hier weinig te vertellen. Het gaat wat beter, maar ben nog lang niet hersteld. Ik kan sinds kort genieten van dit mooie weer, maar in mij zit dit gevoel nog niet.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Timon, dank je, ik doe m'n best :D En al die lieve meiden hier zijn bereid hun kennis met mij te delen. Dit is voor mij ook een manier om met de hele MMM te dealen: zelf toch het gevoel van een klein stukje controle te hebben. Denk dat iedereen hier dat wel begrijpt. Veel sterkte voor jou. Je hebt veel meegemaakt; het kost tijd om dat allemaal weer een plekje te geven. Maar volgens mij ben je op de goede weg ...

19. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @stiertje:Cryo idd mislukt :( Maar liever zo dan eerst wel zwanger te zijn en vervolgens een miskraam te krijgen net als de keer daarvoor!Zaterdag weer afspraak en week erop als alles goed gaat weer terugplaatsing.Hebben er nog 2 in de vriezer....

Leuk verhaaltje Fireangel!Super dat alles goed is!En al 21 weken.Ik had nu anders 23 weken geweest ongeveer.Denk er best nog wel eens aan!

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Fireangel: Leuk stukje weer. Fijn dat de 20 weken echo goed was !

@Timon: Doe rustig aan meid, neem je tijd.

Deel Deze Pagina