Nina, die gevoelens zijn heel herkenbaar hoor. Echt. Vooral de eerste twee jaar heb ik daar vaak last van gehad. Als je eenmaal een beetje gewent bent in de molen... is het wat beter te dragen. Maar de onzekerheid daarvoor... zo van "wat hangt er allemaal boven mijn hoofd? Kan ik dat wel aan?" vond ik super zwaar. Het eerste half jaar tijdens de IUI's heb ik me ook nog erg down gevoeld. Op een zeker moment heb ik mezelf gedwongen weer normaal te gaan doen. Ik ging een beetje "hangen" in zelfmedelijden en echt, daar schiet je niks mee op want niemand kan de situatie veranderen. De knop ging om en sindsdien nooit meer echt down gevoeld. Tuurlijk wel vreselijk verdrietig en teleurgesteld bij elke mislukt poging en verschillende tegenslagen. Maar ik ben er nooit meer in blijven "hangen". Dat is een bewuste keuze voor mij.
@NinaD: Ik heb mij ook behoorlijk down gevoeld hoor. Het gaat sinds kort pas weer wat beter. Ik was steeds heel erg teleurgesteld als ik weer ongesteld was geworden, zo erg dat ik me depressief voelde. Ik heb 2 vriendinnen waar ik goed mee kan praten, maar ook dat was niet genoeg om me beter te voelen. Ik ben nu 3x bij een medisch maatschappelijk werkster geweest en dat heeft wel geholpen. Sinds wij besloten om naar DD te gaan kreeg ik weer meer hoop, en afgelopen maand, toen ik weer ongesteld werd naar een tp van een topembryo voelde ik me even teleurgesteld, maar de volgende dag voelde ik me alweer goed. We hadden inmiddels al een afspraak in DD en daardoor voelde ik weer hoop! Inmiddels hebben wij gisteren ons intake gesprek gehad, en we hebben er een heel goed gevoel bij. Eindelijk weer een beetje vertrouwen en hoop i.p.v. teleurstellingen..Maar het moet natuurlijk eerst wel lukken. Ik ga in september mijn 2 ingevroren cryo's in NL laten terugplaatsen en als dat niet lukt (waar ik bijna zeker van ben doordat ik geen vertrouwen meer heb hier) starten we in oktober in DD! De verhalen van jullie die ik hier allemaal lees over onstane zwangerschappen in DD geeft ook hoop! Ik hoop zo dat bij ons ook een wonder gaat gebeuren..Er is natuurlijk altijd een kans dat het niet gaat lukken, maar daar wil ik nog niet aan denken.
@sansyl: hier ook plannen voor DD. We hebben nog 2 cryo's, maar ik ga alvast een afspraak maken voor intake in DD. Goed gevoel, zo'n Plan B he! Maar je hebt natuurlijk nog steeds een kans met je NL cryo's!
Lieve meiden, Wat fijn dat jullie je ervaringen willen delen! Het geeft al goed gevoel om te weten dat jullie dezelfde ervaringen/gevoelens hebben gehad. Gelukkig dat het nu beter gaat met jullie! Zo krijg ik hoop! Ik voelde me alleen hierin, omdat ik het idee had dat anderen er beter mee om gingen. Het voelt heel goed om begrepen te worden! Ik moet kijken hoe ik mijn knop kan omzetten. Misschien moet ik toch proberen met mijn vriendinnen hierover te praten. Wij gaan volgende week in ieder geval een weekendje naar Texel om er even uit te zijn. Hopen dat het een beetje ontspanning geeft. Bedankt voor jullie reacties!
Nina: je bent zeer zeker niet de enige met die gevoelens. Ik kon het me écht niet voorstellen dat ik ooit zwanger zou zijn. En nu ben ik het toch. Ik hoop echt dat jij ook bij de vele succes verhalen hoort straks. En een weekendje Texel klinkt heerlijk! Geniet ervan!
Stiertje73, het is inderdaad fijn om een plan B te hebben. Zo heb ik toch weer wat meer hoop gekregen, want het is toch emotioneel en ook lichamelijk zwaarder dan ik van te voren had gedacht. Maar natuurlijk geen reden genoeg om op te geven! Ik ben blij dat we het gesprek in DD nu gehad hebben, we kunnen nu in principe gelijk beginnen wanneer we willen daar, geen wachttijden meer gelukkig. Natuurlijk hopen we dat het niet nodig is om te beginnen in DD, maar ik heb geen goed gevoel hier over nl, dus ik ga er wel vanuit dat we daar heen gaan. NinaD, heel veel plezier met jullie weekendje op Texel! Heerlijk even uitwaaien en alles van je af proberen te zetten. Wij gaan over 2 weekjes op vakantie. We zijn er ook wel aan toe.
Wij zijn vandaag naar DD geweest voor het intake gesprek. De arts is serieus en zeer gedreven om de oorzaak van mijn afwijkingen te onderzoeken om zo een specifiek behandel plan voor ons uit te dokteren. Hij heeft werkelijk elke letter uit mijn dossier gelezen en in zich opgenomen voor hij verder wilde praten. Hij heeft wel de AMH waarde nodig omdat hij verwacht dat die laag is, dat zou al mijn afwijkingen kunnen verklaren (ondanks dat ik wel 11 en 14 eicellen had bij de punctie waren de embryo's matig. Al met al een heel positief gevoel over de aanpak van dr. S. en over de kliniek in het algemeen, voor zover we dat na 1 bezoek al kunnen zeggen. Wel vinden we het heel spannend om op de uitslag van het bloed te wachten, omdat er veel van afhangt. Dus helemaal in jubelstemming zijn we (nog) niet. Hij belt me over twee weken met de uitslag. We wachten dus gewoon nog maar weer even verder af.
@Aklina: Wat fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Is er behalve je AMH waarde nog voor andere dingen bloedgeprikt ? Spannend meid, dus nu weer 2 weken wachten en dan horen jullie wat hij voorsteld. @ego: Hier gister de 20 weken echo gehad en alles zag er prima uit. Ons mannetje groeit goed . Een mooier verjaardagskado kon ik mij natuurlijk niet wensen.
Loontje: nog gefeliciteerd met je verjaardag dan meid!! En idd, een mooier kado kun je dan niet krijgen! Aklina; wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt na het intake gesprek. Dat hadden wij ook. Spannend is dat hè, het wachten op die bloedonderzoeken. Waar zit je nu ergens in je cyclus?? Zou je anders eventueel meteen kunnen starten als je de uitslagen hebt? Heel veel succes met wachten!
@ loontje; nee er is alleen op amh geprikt. De rest kon hij uit mijn dossier halen. @anjav; ik moet deze week ongi worden, dus moet ik nog 1 maand langer wachten. Eind september kan ik dan beginnen (hopelijk). Nu kan ik deze maand nog gebruiken om mijn ogen te laten laseren, en dat wilde ik heel graag dit jaar nog laten doen (dan kom ik met alle dd kosten erbij over de drempel heen en mag ik de gemaakte kosten aftrekken volgend jaar) dus heel erg vin ik dat maandje wachten ook niet. Ik voel me eigenlijk wel goed nu, helemaal hormoon vrij en geniet met volle teugen van de zomer. September is vaak nog een mooie maand, dus drink ik nu maar wat vaker wijntjes, die laat ik dan volgende maanden met liefde staan.
Loontje: GEFELICITEERD! Ik twee opzichten met je verjaardag en de goede 20 weken echo! Fijn gevoel hè! Lekker verder genieten!
Aklina; fijn is dat hè, effe hormoon vrij! Ik heb dat een half jaar gehad, en dat vond mijn lichaam wel erg prettig hoor. En mijn hoofd ook wel. Wel spannend dat je je ogen laat laseren. En dat kan dan idd mooi nu in je maandje rust. Ik zou ook nog even lekker genieten van de wijntjes als ik jou was. Straks mag je 9 maanden niet meer.
Hallooooooooooo dames ik ben er weer!!!! Ga alles netjes teruglezen en dan ga ik weer actief meeschrijven! De vakantie was super en we hebben heerlijk genoten! Lekker tot rust gekomen.........volgende week woensdag de 29e mag ik weer naar Dusseldorf.........dan krijgen we te horen wat er mis is gegaan en hopelijkl door naar 2e poging!! Zo ik ga nu eerst met mijn beestje knuffelen en de was doen uiteraard!! Veel liefs!!
Nina, zó herkenbaar ook hier hoe je je voelt!! Hier natuurlijk ook de gedachten gehad dat het never nooit niet zou lukken. Helemaal niet na meerdere afgebroken en mislukte pogingen. Op een gegeven moment ondanks dat we het nog wel probeerden in de mmm maar gaan richten op die dingen die je makkelijker kunt doen zonder kinderen en plannen aan het maken. Ondanks dat we het nog probeerden ging ik er al echt vanuit dat hte niet meer zou lukken. Toen bleek dat ik bij TP van 2 matige emmies dan toch zwanger was, was ik natuurlijk énorm blij en vol ongeloof om vervolgens in de 3e maand heel veel moeite gehad te hebben met het feit dat ik nu 'ineens' zwanger was. Dat ik na ál die jaren hopen op, er bijna continue mee bezig (moeten) zijn dat niet meer hoefde...zó onwerkelijk..... Heel dubbel dus allemaal, had me er blijkbaar min of meer echt al helemaal op ingesteld. Bedenken van leuke dingen met z'n tweeën gaan doen, m.n. vele verre vakanties maken in de tijd dat we bezig waren, met het idee steeds....nu kan het 'lekker' nog en er heel open over zijn tegen iedereen (familie, vrienden, werk) maakte dat het te doen was voor ons. Maar ja...weet natuurlijk niet hoe het gegaan zou zijn als het uiteindelijk niet gelukt was. Maar weet wel.... hoop doet leven..... Loontje, nog gefeliciteerd met de goede 20 wkn echo én je verjaardag natuurlijk! Super meid! Druufke, lekkere vakantie gehad dus . Weer helemaal opgeladen voor een volgende poging?! Spannende periode straks weer. Ben benieuwd wat Dr. S. allemaal te vertellen heeft en voor nieuwe plannen.... @Hier: drukken week achter de rug met werken, ziek dochtertje, heen en weer sjeesen naar DD.... inmiddels punctie achter de rug afgelopen dinsdag. 12 eicellen gevonden, maar in eerste instantie helaas geen levende zaadcellen. Manlief moest dus nog een keer. Vervolgens 5 kwartier op die uitslag zitten wachten en werd er verteld dat er nu wel wat gevonden was, maar hoeveel.....? Dag later zelf maar eens gebeld om 13.45 uur nadat ik niks gehoord had tussen 9.30 en 12.00 uur zoals afgesproken . En gelukkig 11 eicellen kunnen injecteren, waarvan 6 bevruchtingen die allen in de embryoscoop vertoeven nu . Normaal zou TP dan zondag zijn, maar zijn ze dicht. Worden morgen voor 13 uur gebeld of er ook emmies doorgedeeld zijn en of we dan zaterdag of maandag een TP hebben. Nog even afwachten dus.....
@Druufke: Welkom terug @Majo: Dank je wel ! Jeetje wat een stress zullen jullie gehad hebben, maar gelukkig de 2e keer toch nog wat gevonden. Geweldig dat jullie 6 bevruchtingen hebben. Nu in spanning afwachten of jullie emmies mooi gedeeld zijn. Ik duim voor je ! Beterschap voor je dochtertje.
Majo: wat goed zeg, toch 6 bevruchtingen! Maar wat een.stress voor jullie, dat ze in eerste instantie geen levend zaad vonden. Vandaag voor 1 uur dus de uitslag van de status van de emmy's? Ik ga voor je duimen!!! Hou ons op de hoogte hè!
Hi ladies, @Majo, oeeh spannend, ik duim heel hard.. !! Even snel berichtje van mij.. Ik ben aan het opruimen en heb van allerlei spullen over. nog 1 ampul menopur (helaas nog maar 1tje), puregonprikpen+naaldjes losse naalden,spuitjes,alcoholdoekjes.. Kan ik hier iemand nog blij mee maken die de poging zelf moet betalen?