Geeft niet, ik heb dat ook eens gedaan, kreeg toen ook een 'tik' van een van de operators dat het niet mocht! Tip! Stuur mensen een pb dan mag het wel!
Hey dames, ben net terug van 3 weken zon dus heb weer even bij gelezen maar zal vast iemand vergeten... @ Druufke, ook lekker bijgekomen in de vakantie? Vast wel...de 29e evaluatie lees ik, daarna gelijk door, afhankelijk wat dr.S misschien nog qua onderzoeken wil? Spannend in ieder geval. @ Sansyl, mooi dat je een goed geval had na de intake, hopelijk wordt in Sept de tp van een cryo een succesverhaal en hoef je niet naar DD. @ NinaD, heel herkenbaar hoe je je voelt, het is niet nix.. @ Aklina, nog een dikke week en dan krijg je je bloeduitslagen lees ik. Dan breekt er weer een spannende periode aan. Geniet nog ff van de wijntjes en hopelijk zometeen weer mooi weer... @ Loontje85, mooi dat jullie mannetje goed groeit! @ Timon, hoe gaat het met jou? @ Majo, wauw je hebt de punctie en zelfs de tp misschien al achter de rug. En 6 bevruchtigen, super!! Het klinkt allemaal veelbelovend! Wat zou het mooi zijn als het nu gaat lukken, ik ga duimen!! @ Alle mmm-meiden, succes met wat jullie bezig houdt. @ Alle zwanger DD-dames, wat gaat de tijd idd snel en gelukkig voelen jullie je goed! Geniet ervan meiden, het is jullie gegund! Hier, zou eigenlijk al evaluatiegesprek achter de rug hebben maar heb het verzet naar okt. omdat we toch nog op vakantie zijn gegaan maar ook omdat ik merk aan mezelf dat wanneer ik er niet mee bezig ben me eigenlijk beter voel...
Karin: ik hen tussen de 2e en laatste poging ook een half jaar tussen laten zitten. Ik vond het heerlijk, even die rust. Mijn lichaam had het nodig, en mijn hoofd ook. Dus ik snap wat je bedoeld.
Jullie gaan zo hard in het groeien dat ik hier niet vaak kom. Doet toch een beetje pijn. Kan niemand wat aan doen, dus voel je zeker niet schuldig. Verder gaat het goed met me, maar ben er nog niet. Ik merk dat ik drukte even aankan en dan rust nodig heb. Ongi is erg op tijd geweest. Gelukkig maar. Vandaag naar de arbo arts. Deze heeft mij eerder niet gezien, dus ben ik benieuwd. Pfff, ik moet de dozen deca nog kwijt. Mocht het niet door een liefhebber dan gaan ze in oktober mee naar het zh als ik de echo heb ivm de cyste. Meiden die bezig zijn, veel succes. Mama's in spé, geniet ervan! Iedereen een dikke knuffel!!!
Ik reageer later even uitgebreid. Ik snap het helemaal hoor Timon, doe rustig aan hé. Ben blij te lezen dat het steeds wat beter met je gaat. Succes bij de arbo arts. Dikke knuffel !
Hallo meiden, Mag ik even inbreken en iets vragen? Donderdag 6 sept hebben wij intake in DD bij Dr S. Hebben jullie nog tips/ adviezen om alles zo goed en zo snel mogelijk te laten verlopen? Daarnaast vroeg ik me af of er hier ook meiden tussen zitten met een laag AMH. Wij stappen vanuit Gent over naar DD in de hoop op een beter protocol ivm mijn AMH van 0,50. ZIjn er positieve verhalen vanuit DD mbt dit? Fijn om veel zwangeren in dit topic te zien, geeft hoop Groetjes Kiekske!
@ Karin: Jij ooklekker genoten van je vakantie! En wat je zegt.......zolang je er niet mee bezig bent voel je je beter...... Heb precies hetzelfde......kan zo van de dagen genieten, zonder spuiten, zonder denken van poh ik moet weer voor een echo......Ben wel weer benieuwd naar wat Dr. S te melden heeft, maar zie ook wel weer op tegen een volgende poging......zo tegenstrijdig allemaal! @ Anja: Super foto's!!!!! @ Timon: Meid......heel begrijpelijk! Jij bent op dit moment het belangrijkste en jij moet doen waar jij je goed bij voelt!! Hoe was t bij de arbo arts?? Hoo dat ze begrip hebben voor je situatie!!
Timon, zó begrijpelijk idd dat het confronterend is! Hoe was het bij de arbo arts? Hopelijk eentje die wel meedenkt en het begrijpt? Ze kunnen soms zó moeilijk doen..... Karin, weer terug van vakantie . En dus nog even iets langer genieten v/d rust nog.... Groot gelijk!!! Je moet doen wat voor jullie goed voelt!! Kiekske, hier geen ervaring met laag AMH, maar er zijn hier wel meiden die day wel hebben. Weet even niet meer uit mijn hoofd wie, maar ze reageren vast nog wel als ze je berichtje zien!! Tip voor het gesprek.... schrijf al je vragen op!! Dr. S. is een kundige man, maar gaat ook vaak snel.... voor je het weet sta je weer buiten (w.s. wel met een goed behandelplan maar toch.... niet dat je dan denkt....had ik maar....). @Hier: sorry dat reactie zolang duurde. Geen tijd nog gehad ivm kinderspelweek deze week. Zaterdag TP gehad van 2 emmies op dag 4 die op de dag goed liepen. 4 emmies toen nog in embryoscoop waar we voor konden bellen vanmiddag. Helaas toch geen cryo's geworden . Was misschien ook te mooi om waar te zijn... TP voor eerst met accupunctuur gedaan...doe ik nooit weer...is niks voor mij . Waren het volgens mij ook vergeten. Werden voor TP binnengeroepen, hadden nog geen punctuur gehad dus weer in wachtkmr. 5 kwartier later pas aan de beurd. Na de TP zou de zuster de naaldjes er na 20 min. uithalen... vergeten....? Na half uur manlief maar eens gaan kijken...werd zó verdacht stil.... ja hoor...alles donker en nog 2 verdwaalde medewerkers. Nou...en ontspannen voordien met een volle blaas voor TP lukt ook niet echt en nadien niet door knorrende maag en verlangend naar broodje brie . Maar goed...nu dus op de wachtbank. 14 dgn na punctie en 10 dgn na TP testen, dus morgen over een week....zullen zien.... Vind het wel snel...in ned vaak op dag 18 na punctie en dag 14 na TP testen....1x eerder ook eens op dag 16 nog ongi geworden....moet zeggen dat ik liever ongi wordt dan negatest. Dus als ongi uitblijft weet ik nog niet of ik wel/niet ga testen....eerst maar eens rustig wachten.... Hoewel ik nu wel weer iets onzekerder ben doordat de rest gestopt is met delen....neem tenminste aan dat ze daardoor niet ingevroren zijn?? Denk dan...wat doen die 2 in mijn buik nu dan.....stoppen die ook? Over een kleine 2 wkn zullen we het weten.... .
Majo succes! Spannend zeg! Over dat doordelen in je buik wil niks zeggen, die twee in jou buik hebben de beste condities, dat is anders dan een schaaltje. Wij hadden er maar 3 in de embryoscope, op dag 5 was er daar nog maar 1 van over, de rest was ermee gestopt. Die ene teruggeplaatst en had er ook geen vertrouwen in ik dacht ook die is vast ook gestopt. Maar inmiddels blijkt dus dat niets minder waar is, 24 april de tp gehad en op 30 april had ik een posi test! Kan allemaal meis houd hoop! Nu lekker zorgen dat je buik warm blijft, geen koude voeten krijgen is slecht voor je doorbloeding dus lekker sokjes aan, en niet te strakke broeken. Ik heb de eerste dagen in mijn joggingbroek zit lekker los, dikke sokken (ook in bed) en heeeeel rustig aan gedaan huishouden deed ik later wel weer! Of het allemaal geholpen heeft geen idee maar was wel zwanger! O ja en granaatappelsap gedronken iedere dag! Majo ik ga KEI hard voor jullie duimen!
@Kiekske: Hier ook geen ervaring met een laag AMH. Schrijf inderdaad al je vragen op (en anders kan je ze altijd nog mailen ). @Majo: Spannend, ik duim heel erg hard voor je. Je hebt 2 prachtige emmies in je buik. Dat het delen is gestopt bij de andere hoeft helemaal niets over deze 2 te zeggen. Wat een gedoe zeg met het acupunctuur.
Hallo allemaal, Ik meld me ook weer even. Ga namelijk eind september voor een 2e gesprek en uitgangsecho naar DD. Vandaar dat ik voor tips en ervaringen weer aan het meelezen ben. Ik vind het heel plezierig al die verhalen. Voor mijn gevoel kan ik me dan beter voorbereiden op wat me te wachten staat. In ieder ziekenhuis gaat het toch weer anders. @Majo, wat mooi dat je een tp hebt gehad van 2! Ik zal voor je duimen! Krijg je deze behandeling nog vergoed? Wij gaan het nu zelf betalen, best heftig vind ik. Ik weet nog dat ik de vorige keer bloed tijdens het prikken in een ampul kreeg en hoppa hele ampul niet meer bruikbaar. Toen maakte me dat niet uit maar nu moet ik er niet aan denken. Ik hoop voor je dat ze beide blijven plakken wilden ze er bij jou geen 3 terugplaatsen? Of wordt dat niet gedaan daar. Ik vind het altijd zo zonde als er geen cryo's overblijven en je wel bevruchtingen had. @Alle zwangeren, wat fijn dat het met jullie allemaal goed gaat. Geniet ervan het is zo mooi! @Iedereen die bezig is met behandelen of rustpauze veel sterkte, en bedenk het is een fase en het gaat voorbij. Ik merk zelf dat de laatste behandeling bij mij ruim 1,5 jaar geleden was en toen kon ik mijn buik al voor de behandeling niet meer ontspannen. Nu merk ik veel meer rust en energie. De tijd heeft ook mijn lichaam goed gedaan. Dus doe wat je gevoel zegt. Veel liefs!
Timon: ik begrijp je meid! Ik hoop echt zooooooooo dat jij ook snel tot de zwangeren behoort. Weet je al ongeveer wanneer je je 2 eskimootjes gaat laten ontdooien? Of ben je daar helemaal nog niet mee bezig? Heel veel sterkte in ieder geval, en een hele dikke knuffel terug! Kiekske; ik had ook best een laag AMH. 0.9 was die. Maar volgens mij gaat het meer om de kwaliteit van de eicellen, dan om de kwantiteit. Tenminste, bij mij werden maar 4 eicellen geoogst met de punctie (en daar was ik echt heel teleurgesteld over), waarvan 2 super goed bevrucht en ook terug geplaatst. En allebei blijven plakken. Dus een laag AMH wil niet alles zeggen. En de tip is al gegeven, maar schrijf idd al je vragen van te voren op. Heb ik ook gedaan, en de meeste werden al door hem zelf beantwoord voordat ik ze gevraagd had. Maar het is altijd handig. Succes 6 september. Laat je ons even weten hoe het gegaan is? Druufke: dank je wel meid! Oh, en ik kan me je gevoel van uitkijken naar de poging, en er tegenlijk tegenop zien helemaal begrijpen! Ik voelde echt precies hetzelfde!!! Ik wilde weer graag een kans hebben, maar ik zag zo op tegen dat spuiten,punctie, de hoop, de eventuele teleurstelling. Ik kan het me echt nog zo herinneren. Dus het is niks geks. Of we moeten allebei gek zijn. Dat kan ook! Majo; wat fijn dat er 2 goede emmies terug geplaatst zijn!!! (volg jij mij maar ff op als tweelingmama dan!) Maar ik snap je angst... Ik weet nog toen ik in de wachtkamer zat voor de terugplaatsing, en we waren uiteraard weer veel te vroeg, toen ik op mijn telefoon keek en zag dat ik een onbekende oproep had gemist. Nou, ik heb SUPER in de stress gezeten of hun het waren om te zeggen dat de emmies gestopt waren met delen of iets dergelijks. Ik zag het al helemaal voor me. Achteraf was dat helemaal niet zo dus. Dus druk gemaakt om niks. Maar zoals Juffie zegt; die 2 in jouw buik hebben nu de optimale omgeving. Dat zeiden ze in DD toen tegen mij ook. En dat met sokken slapen heb ik ook gedaan trouwens. En idd geen strakke broeken, veel rusten. Zo heb ik het ook gedaan. Of het geholpen heeft, ik weet het niet. Maar baat het niet, dan schaadt het niet. Ik ga heel hard duimen!! Loontje; ik heb mijn navelpiercing er gister toch uit gehaald. Hij begon te irriteren bij het staafje. Ziet er wel raar uit nu, met een gaatje in je buik!