Hoi Meiden, Bedankt voor de reacties! Mijn schrijfboekje ligt klaar, dan kan ik iedere vraag die me te binnen schiet opschrijven. En dat zijn er nogal wat ben ik bang En dan ga ik gewoon alle positieve resultaten hier opvolgen
@Anja: zal wel een vreemd gezicht zijn als je piercing eruit is. Ik heb gister mijn zwangerschapspiercing ingedaan, hij is eigenlijk nog ff te groot, maar die ander zat ook niet lekker meer. Is zo een zwangerschapspiercing niets voor jou ? Gaan jullie nog pretecho's laten maken ? Je wilde toch graag het geslacht van jullie beebs weten ? Ik heb weer een afspraak gemaakt voor 21 september, kan niet wachten hihihi !
Loontje; dat is idd een vreemd gezicht. Ik heb die piercing al 12 jaar ofzo, dus dan is het wel vreemd, ineens geen piercing meer. Maar ik laat het gewoon zo. Ik ben natuurlijk ook 33, en eer dat ik straks mijn buik weer op orde heb, vind ik mezelf wel weer een beetje te oud. Het is mooi geweest. Ik ga over 2 weken bij de vk vragen voor die pretecho ja. Ben ik gister hardstikke vergeten bij de gyn. Ik heb voor 8 oktober wel de 20 weken echo staan. Ik neem aan dat ze daar het geslacht ook kunnen zien dan. Maar leuk is dat hè, die echo's! Ik kan er ook geen genoeg van krijgen om onze ukkies te zien.
Hey Dames, Kom net weer van de vk af, alles was in orde! Bloeddruk, beebje, hoogte van baarmoeder, alles prima! Ik heb mijn piercing er ook uitgehaald, had het ding al vanaf mijn 16e dus vond het wel mooi geweest. Gaatje groeit wel niet meer dicht, maar ja dat geeft niet. Ben er weer vandoor, ga op terras lunchen met een vriendin. Geniet van het weertje vandaag het is heerlijk! Liefs Juffie
@piercing: Ik heb hem ook al vanaf mijn 16e of 17e, maar ben hem nog lang niet zat . Ik vind het zo een kaal gezicht zonder piercing, ik kan daar maar niet aan wennen. @pretecho's: wij laten de pretecho's bij een echocentrum doen, dus niet bij de gyn ofzo. @Anjav: Yep bij de 20 weken echo kunnen ze ook het geslacht zien, als de baby's meewerken natuurlijk . @Juffie: Fijn dat alles weer goed was. Moet jij elke 2 weken naar de vk ? Is dat met een reden zo vaak ? Ik hoef maar 1x in de 4 weken naar de gyn toe. Veel plezier vandaag. Ik moet helaas werken !
Juffie; wat fijn dat alles weer goed was!! En jij dus ook je piercing eruit gehaald? Raar gezicht hè, dat gaatje zo boven je navel! Loontje: oh, eens kijken of hier in de buurt ook zo'n echo centrum zit. Dat vraag ik anders ook wel ff aan de vk hoe dat allemaal zit. En ik moet vandaag ook werken helaas. Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel gezelliger vind, nu ik met z'n drietjes ben. Ookal heb ik wel snel last van een trekkende buik, als ik veel doe.
Loontje: Ja geen idee waarom is geen extra reden voor alles is prima. Maar zij vraagt gewoon wanneer wil je komen, en noemt een aantal datums, ik kijk dan in mijn agenda wanneer beste uitkomt en kies er een van. Krijg ook elke keer een echo en hele rits foto's mee. Ik vind het wel leuk. Anjav: piercing heb ik er allang uit, toen ik Ohss kreeg heb ik die er al uitgehaald omdat mijn buik toen al dik en gespannen was. Ziet er gek uit maar ben er allang aan gewend, terwijl die nonstop vanaf mijn 16e tot nu dus 27e erin heeft gezeten.
Meiden! zooo daar ben ik weer eens.. ik lees heel trouw mee hoor Majo, ik duim me suf voor jou, hoop zooooo dat het nu raak is! Blijf er in vertrouwen in deze blehhhh wachtweken! Timon: KNUFFEL voor jou! Kiekske: Ik heb ook een redelijk laag AMH. Ik schrok enorm toen ik dat nieuws hoorde.. Assistente stelde me ook niet erg gerust.. Toen ik later op gesprek kwam bij dr H (duitse arts) zei ze dat het echt wel kon! Het is in eerste instantie een kwestie van dosering aanpassen van de hormonen. Dan maar afwachten! Ik had uiteindelijk heel wat eitjes.. Dus maak je daar eerst maar geen zorgen over, het is toch afwachten hoe jouw lichaam in elkaar zit! Juffie, heerlijk dat je zoveel echo's / controle;s hebt. Hoe langer je zwanger bent, hoe vaker je op een gegeven moment ook moet komen .. Dus eerst is het 1x per maand, daarna 1x per 2 weken en op het allerlaatst volgens mij zelfs 1x per week. Leuk die pretecho's van jullie! Wij gaan het dit keer niet doen. Bij ons ventje wel gedaan en was prachtig, maar dit keer staan we er anders in.. Meer zo van: Als het maar gezond is! Daar ben ik best onzeker over. Vooral omdat het allemaal zo voorspoedig is gegaan.. dan MOET er toch ergens iets mis gaan! tsja, vrouwentheorie denk ik Maar wie weet na de 20 weken echo als alles goed lijkt dat we dan toch voor een pretecho gaan.. maar geslachtsbepaling dit keer niet ! Alhoewel ik het gevoel heb dat we nog een ventje krijgen..
@kippetjuh, Mag ik vragen wat jouw AMH waarde is / was ? Ik heb vandaag mijn waarde gekregen en ondanks dat ik het wel verwacht had, schrok ik er toch van ; 0.24. je bent in ieder geval een heel goed voorbeeld, waarbij getoond kan worden dat het wel kan werken...hahahahaha...proficiat met je zwangerschap !!! @kiekske, Ik ben ook eentje met laag amh, blijkt nu. Ik heb 2 weken geleden mijn intake gehad bij Dr. S. en wat kan ik erover zeggen ?...zorg dat je zoveel mogelijk info bij de hand hebt, maakt het overzicht voor de dokter tegenover je een heel stuk makkelijker. Eventueel je dossier van je ziekenhuis opvragen en meenemen ? Intake duurt ongeveer 45/60 minuten en er worden alleen maar vragen op je af gevuurd..hoe zit dit, hoe zit dat, heb je dit onderzoek gehad, waarom dat... en hoezo dit...hahahahaha...maar ik had er geen erg in, voordat ik het in de gaten had, waren die 45 minuten al om. heel veel suc6 met je intake 6 sept (dacht ik) en hopelijk ga je met zo een goed gevoel weg als dat wij gedaan hebben. Wij voelden ons daar (voor het eerst) begrepen en gewaardeerd en hebben weer hoop dat het misschien ooit toch mag gaan lukken ! Aan de andere dames hier, Ik heb jullie topic effe doorgespit (pffff...kostte me een paar dagen hahahahaha, maar dan heb je ook wat), en wat zijn jullie goede voorbeelden van hoe het ook kan en moet (soms ook niet, maar helaas hoort dat er ook bij..zucht)! Misschien geven jullie wel goede vibraties over aan andere mensen die nog behandeld gaan worden..hahahaha Liefs, Jolanda
@Jolanda, Wat schrikken je AMH 0,24 Maar naar mijn idee ben je in goede handen in DD! Veel meer op de patient zelf, dus ook je medicatie aangepast op jouw/jullie situatie. Dat vond ik erg prettig in ieder geval! Mijn AMH was niet zo laag als die van jou, maar ik ben ook 10 jaar jonger dan jij bent.. Mijn AMH was zo uit mn hoofd 0.88 Zou voor mijn leeftijd 2.5 moeten zijn ongeveer. 0.24 is dus wel een stuk lager, maar hier NOG een succesverhaal: Nicht van manlief had een AMH van 0.12 en had bij de eerste DD icsi (na 4 icsi in NL) 6 eitjes! Daarvan 4 bevrucht en 2 teruggeplaatst.. Daarvan heeft ze nu 1 rondlopen en is nu zwanger van cryo (alles nog uit zelfde icsi) Verhaal is wat lang geworden maar ik wil er mee zeggen: Hou de moed erin! Het is al heel erg belangrijk dat je een goed gevoel bij DD hebt. Dat is het begin hoor, echt!
Juffie; oh ja, jouw OHSS was toen ook zo erg idd. Ik heb 'm van m'n 20 tot m'n 33 gehad, dus dat is ook een aardig tijdje. Maar ik laat 'm lekker uit nu. Het is idd mooi geweest. Kippetje; jij denkt dus weer een jongetje?? Maar bij ons is ook het belangrijkste dat de twins gezond zijn hoor. Als ze het geslacht ook niet kunnen zien, omdat ze er niet goed voor liggen, is er ook geen man overboord hoor. Jolanda: ik weet niet of je hier al eerder was geweest, maar zo niet: welkom! Zo wel, zwangerschapsdementie! Fijn hè, dat je zo begrepen wordt daar? Dat vond ik ook zo'n verademing!!! Ze denken daar gewoon echt met je mee. Wanneer mogen jullie beginnen?
Er zijn zelfs dokters die geen waarde hechten aan een amh waarde, maar volgens mij zit er toch iets van waarheid in, maar goed, daar moet ieder toch voor zichzelf een standpunt in nemen. Je leest ook wel vaker..dat vrouwen met een amh van 0.1 nog zwanger kunnen worden, dus laat maar komen die suc6verhalen !!! en de nicht van jouw manlief is er ook zo 1, wow. Meteen raak in dusseldorf, ook dat lees je steeds vaker, je zou nog gaan denken dat ze ergens een wonderboompje geplant hebben met wondermedicijnen..hahahahaha Bedankt voor je reaktie !! hoop doet inderdaad weer leven en het gevoel is goed.. groetjes, Jolanda
@ Majo: Mijn duimen draaien volop!!! Hoop dat de wachtweken voor je voorbij vliegen!! @ Juffie: Fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! En dat beebje het goed doet. Geeft je toch weer een goed gevoel he! @ Kippetjuh: Ook leuk een verrassing toch!! En je vrouwentheorie.......heel begrijpelijk hoor!! @ Jolanda: kan me voorstellen dat je wel een beetje geschrokken bent van de waarde......maar inderdaad.....positieve voorbeelden genoeg!!! Heel veel succes meid!! Ik zal proberen om het begrijpelijk te gaan maken, over mijn Dusseldorf verhaal. Als ik volgende week ongesteld word, dan mag ik weer gaan beginnen met een volgende poging. Ik ga starten met neuspray op dag 1.......op dag 3 ga ik weer spuiten zetten......de dubbele dosis dan de vorige keer. Wat inhoud dat ik 's morgens en 's avonds moet gaan spuiten. Dit om zoveel mogelijk eitjes proberen te verkrijgen uit 1 eierstok. Dit omdat mijn andere eierstok.....waar normaal een cyste in zit......waarschijnlijk niet mee gaat doen omdat er weer vocht in te zien was en geen eitjes (word extra goed in de gaten gehouden terwijl ik spuit. Mocht nu na een aantal dagen spuiten blijken dat ik niet genoeg eitjes (hij wil er tussen de 7 en 10 uithalen) ga kweken, word de poging afgebroken......dit ook om mijn kansen nu wel optimaal te gaan gaan benutten en niet meer met een paar eitjes te gaan kloten! Waarom het de vorige keer niet gelukt is, is omdat er maar 3 eitjes waren waarvan er 2 niet rijp genoeg waren.....die andere had een matige kwaliteit en dat de zaadjes daar niet bij zijn geweest tja dat was gewoon vette pech! Sorry voor het lange verhaal!!
Meiden, Heb hier al vaker even gegluurd en meegeduimd en nu onze 6e ICSI weer mislukt is (3 in NL bij MCK (1 BBZ) en 3 in Gent), zitten we in dubio voor onze ALLERlaatste poging (dan is het geldpotje op...).. Wat is naar jullie idee de rede waarom het bij jullie in DD wél gelukt is? Wat is er nu wezenlijk anders? We gaan overigens in elk geval ons bloed helemaal laten checken bij dr Pfeiffer, maar of we daarna de allerlaatste poging weer in Gent gaan doen of toch in DD gaan doen... Weten we nog niet... Ben benieuwd naar jullie reacties...! xxx
@anja, Nee, ik was hier nog niet eerder (tenminste niet als ingelogde member, wel als stiekeme meelezer..ahummmm...). We hebben vandaag pas te horen gekregen dat mijn AMH waarde 0.24 is, wat veel verklaart (tenminste voor mij). We zijn al 5 jaar bezig geweest met ICSI in belgie en daar was het iedere keer...zaad van uw man..tja...slecht he...alleen maar icsi mogelijk, dus nooit eigenlijk naar mij gekeken, ook geen onderzoeken gedaan naar amh of iets dergelijks. Nu krijgen we het tegenovergestelde te horen, uw mans zaad...dat is redelijk normaal (zal waarschijnlijk wel imsi worden bij een behandeling), maar dat van u he...niet goed... dan denk je...wat the f*ck...al die jaren dat..en nu ineens dit...maar goed... ik mag 6 weken het medicijn DHEA gaan nemen en dan mogen we bellen voor een afspraak en hopelijk mogen we dan gaan starten...bleh, weer wachten, maar goed...als dat resultaat er dan maar is, dan wacht ik wel tot sint juttemis..ALLES om dat gewenste resultaat te mogen krijgen... Jullie krijgen er niet 1, maar 2 zie ik.....Gefeliciteerd !!! (zegt ze een heel klein beetje jaloers, maar wel heel oprecht en gemeend !!!). Op na de 20 weken echo!!! @druufke, Spannend dat volgende week de molen weer mag gaan draaien. Ik ben wel eens benieuwd naar de hormonen die jij spuit ? "Hij wil er tussen de 7 en 10 uithalen, anders wordt het afgebroken ?"...is dit niet een beetje hoog om naar te streven, als je er vorige keer maar 3 had ? ik ken je geschiedenis verder niet, dus excoesie als ik een domme vraag stel. @juulzon, ik kan dan verder geen commentaar geven op je vragen, maar ik denk dat het voor jullie gevoel goed is, om inderdaad je bloed eens te laten testen in dusseldorf, misschien hebben zij wel een hele andere insteek, waardoor er weer iets naar voren gaat komen, wat jullie eventueel verder kan helpen. Dikke knuf voor jullie dat jullie 2 blasto's het niet gered hebben... Liefs, Jolanda
Juulzon; ik reageer hier ook nog even op je. Voor ons was de reden dat wij besloten voor DD is omdat ik daar gewoon veel goede verhalen over hoorde, en omdat ze daar ook IMSI doen, en Assisted Hatching, en (niet geheel onbelangrijk) de punctie onder narcose. Ze hebben daar gewoon veel meer technieken, en wij wilden voor de laatste poging gewoon ALLES uit de kast halen.
Jolanda; frustrerend hè, dat ze er vanuit gaan dat bij jou alles goed is, als er bij je man afwijkend zaad word gevonden. Zo ging dat bij mij ook! Achteraf was mijn vitamine D3 veeeeel te laag, en m'n AMH ook aan de lage kant. Dus wij zeiden ook al: da's ook lekker, dat ze daar niet eerder achter zijn gekomen. Had ons een hoop ellende bespaard.
@ Jolanda: Domme vragen zijn er niet hihi. De vorige keer heb ik de minimale dosis gespoten en op het laatst is de dosis pas verhoogd. Had op dat moment een cyste maar daar rond omheen zaten wel 2 eitjes.......die zijn later na helemaal weggedrukt door de cyste waardoor ik maar heel weinig eitjes had. Hij wil zich nu vooral gaan focussen op de "goede" eierstok omdat ze dus daarna gebruik gaan maken van de embryoscoop. En voor de embryoscoop heb je minimaal 3 bevruchte eicellen nodig! De laatste keer had ik er maar 3 waarvan er geen 1 bevrucht is mede door de kwaliteit hiervan, vandaar dus ook een hogere dosis. En dus met hopelijk meer eitjes.....dat er dus wel een bevruchting gaat plaatsvinden. Want eerlijk is eerlijk......geen bevruchting dus geen terugplaatsing maar wel een poging foetsie.....en dat wil hij proberen dit maal anders te doen. En aangezien er nu een week voor de menstruatie aardig wat eitjes aan mijn eierstok zaten wil hij daar ook het maximale uit gaan halen! En tja of dat een hoog doel is....weet ik niet mijn amh waarde is 1.24 dus volgens Dr. S moest het haalbaar zijn. Dus daar gaan we maar van uit! Wat betreft de hormonen, ik ga starten op de eerste dag met Suprefact (neusspray) en 300IE Menopur op dag 3. @ Juulzon: Kan je daar helaas geen concreet antwoord op geven omdat wij alleen iui hebben gedaan in Nederland en daarna voor de IVF direct naar DD zijn gegaan! Succes meid!!
@all: Bedankt voor jullie support . Liefff! Pien, daar ben je weer . En in sept dan toch eindelijk weer starten meid! Spannend zeg! We hebben zelf gekozen voor 2 TP, kunt in DD op briefje aankruizen 1, 2 of 3. Maar aangezien ik eerder zwanger ben geworden van 2 matige emmies, vinden we 3 wel een groot risico. Stel dat het alledrie lukt....is ons iets teveel kans op complicaties voor de baby's dan en mijzelf. Druufke, een helder en duidelijk plan lijkt me . Succes meid!! Hoop op een práchtig resultaat . Juulzon, kan zelf niet echt een zinnig antwoord geven op je vraag. Wij hebben voor DD gekozen omdat ik daar meer over las/hoorde en de resultaten goed zijn en de behandelopties (maar ken ze in België niet allemaal). Ook heeft reistijd voor ons meegespeeld in de keuze. Denk dat het net de ervaring is, sommigen gaan van DD naar Gent en v.v. Wil je in elk geval wel hééél veel succes wensen!! Het is zéker jullie tijd nu wel eens een keer!! Anja, 33 is nog jong hoor En ik wil best aansluiten met een tweeling hoor . Hier alles rustig . Alhoewel....rustig....niet echt tijd om rustig aan te doen als je middenin een kinderspelweek zit met zo'n 250 kids en 80 vrijwilligers die ik met 5 anderen organiseer . De TP kwam dan ook echt even tussendoor..... voordeel.... de wachtdagen vliegen voorbij op deze manier. Maar ja....in tent op de camping, dus kan flink wat sokken aantrekken....koude voeten voorkom ik hier echt niet . AH niet in de buurt voor granaatappelsap en kan moeilijk de hele week met m'n knoop open lopen . Lange dagen, weinig slaap, maar wel erg leuk en gezellig (is ook ontspanning toch? ). Bij zwangerschap van Mau.d daar ook allemaal geen rekening meegehouden, behalve dan dat we na TP direct naar Turkije vlogen en het dus warm was en ik hele week niks heb gedaan.... we wachten af en zullen zien....