ICSI in Dusseldorf

Discussion in 'MMM clubs' started by Krabje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Druufke: oh, spannend weer!!!
    Wanneer mag je dan weer voor de fm?
    Ik ga echt heeeeel hard voor je duimen!!!

Majo; :( :( :( Wat enorm balen zeg!!!
    Ik vind het zo vreselijk k*t voor je meid!!! Ik had zo'n goede hoop voor je.
    En ik snap dat je goed moet nadenken over hoe nu verder. Het enige wat ik kan aanraden is; praat er goed over met je man!!
    En door M weet je dat je zwanger kan worden/zijn, dus het MOET kunnen.
    Maar dat maakt de teleurstelling telkens natuurlijk niet minder! Heel veel sterkte meid!

Timon; even een pauze van de mmm is ook niet gek hoor! Wij hebben er ook 8 maanden tussen laten zitten, tussen poging 2 en 3.
    En als je er straks klaar voor bent, kun je ook met de volle 100% er tegenaan.

2. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hey Ploon, wat lief dat je wat van je laat horen :). Dankjewel meis!! En wat ga jij alweer hard zeg :)!! Zó super!! Hopelijk gaat alles voorspoedig en niet teveel last van kwaaltje?! Knuf!

3. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Thanx lieve Timon... lief van je... voelt gelijk ook zó dubbel...wij hebben M. natuurlijk al en jullie.... :( Dan mag ik eigenlijk niet eens 'klagen'. Oneerlijk is het allemaal toch ook! *zucht*.

4. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    @All, bedankt voor jullie lieve reacties :). We weten idd dat het kàn door M. maar dat is tegelijkertijd ook het frustrerende... want het is ook geen garantie dat het nóg een keer lukt maar je pint je daar wel op vast. Vanaond samen maar eens goed erover hebben, hebben elkaar krapaan gesproken na negatest. Manlief moest 's avonds weg en toen hij 15 min thuis was ik naar de nachtdienst.... ben benieuwd wat we zullen gaan besluiten uiteindelijk.... pffff..... moeilijk hoor....keuzes maken!

5. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Anja, deze pauze is zo hard nodig. Ik ben zo klaar met de mmm, de spuiten, etc. We hebben tussen ICSI 2 en 3 zo'n 8 maanden rust gehad.

Majo, ook al hebben jullie M al, ook jullie hebben een wens die maar niet uitkomt. Ik hoop dat jullie vanavond een goed gesprek hebben gehad en nu weten wat jullie willen.
    Wij hebben vertrouwen dat er een kindje bij ons zal komen. Alleen laat ukkie op zich wachten.

6. elles11

elles11 Lid

Sep 6, 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ben nieuw op dit forum, maar niet onbekend met de hele MMM. Wij hebben al een dochter mogen krijgen ( Dusseldorf) na 5 pogingen.
    Nu willen we graag voor een brusje gaan. Maar op internet is het zoeken naar een naald in een hooiberg om de juiste info te vinden. Ik stuitte daarbij op dit topic en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

De vorige keer hebben we de volledige behandeling uit eigen portemonnee betaald.

Nu zou het verzekeringstechnisch vergoed kunnen worden. Ben verzekerd bij Menzis en ben van plan om per januari over te stappen naar pakket 4. Heb me laten informeren dat je dan 200% NL tarief vergoed krijgt na toestemming. Maar daarvoor een aantaal vragen:

* Als ik ervoor kies de echo's in NL te laten doen, kan ik deze dan ook declareren en worden ze vergoed? De punctie en tp laat ik dan in DD doen, zij rekenen evengoed 2300 euro.
    Vorige keren alle keren op en neer gereden, maar dat zie ik nu echt niet zitten. ( = 4 uren heen en 4 uren terug :()
    * Moet je na iedere mislukte poging opnieuw toestemming vragen?

Hopelijk heeft iemand ervaring met Menzis 4 én echo's in NL laten doen.

Alvast erg bedankt.

Groetjes Alice ( Elles)

7. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    kom ff binnen vallen..

elles ik heb ook ivf in dd gedaan en zit bij menzis.. de echo's in nl mogen niet als je graag alles vergoed wil hebben.. heb het er ook gevraagd maar dat scheelde ineens 1000 wat je minder vergoed zou krijgen dus dan kom je slecht uit kwa kosten.. ik heb dus uit eindelijk alles in dd gedaan..

timon en majo allebei dikke knuffel!! zie jullie vaak voorbij komen in topics en het lukt maar niet of gaat mis...

8. elles11

elles11 Lid

Sep 6, 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. elles11

elles11 Lid

Sep 6, 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè dat is balen. Ik dacht dat het zo werkte....
    200% is 3600 euro vergoeding.
    Icsi kost 2300 euro in DD, dan houd ik toch nog 1300 euro over om evt. de fm's in NL te doen? Maar zo zit het dus niet?

Grr, waarom moet het altijd zo moeilijk. Vorige keer ook alles in DD laten doen, maar dat zien we beide niet zitten :(

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    *breek ff in*
    Elles, je hebt de medicijnen ook nog he? Die zitten volgens mij niet bij die 2300 euro. Da's puur artsenbezoek, echo's, gebruik lab, enzovoort.

Wij weten komende week of onze laatste cryo tp uit de 1e icsi wel of niet gelukt is. Als 't niet gelukt is, willen wij ook naar DD.

Groetjes van stiertje

11. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar ik heb woensdag mijn eerste fm weer!

@ elles: ik ben niet bij menzis verzekerd, maar ik weet wel dat ik inderdaad elke poging opnieuw moet aanvragen..
    Het is inderdaad allemaal zo omslachting......het word ons niet echt makkelijk gemaakt terwijl we hier ook niet om hebben gevraagd.......

12. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ff snel: extra verzorgd in DD met Menzis betekend... Dubbele van het NL'se tarief. In 2010 was dat voor zowel IVF als voor ICSI 1589 x 2 in geval van Extra Verzorgd 4. Toen was het financieel onaantrekkelijk om in NL de echo's te doen.

Nu is in 2012 het Nederlandse tarief extreem verhoogd voor ICSI, namelijk 2500 (en een beetje). Dus dik 5000 euro wat je mag declareren. Voor IVF het bedrag lager, maar krijg je volgens mij nog steeds dik 3000 vergoed. Dus dat zou wel goed uit moeten komen.

Ik persoonlijk kies voor echo's in DD (soms uitgangsecho niet, maar die kan ik zelf goed beoordelen) omdat ik wil dat de arts welke de punctie inplannend ook degene is die de punctie doet, dat er geen misverstanden ontstaan over wat het juiste moment van punctie is.

Maar goed, we weten niet wat het Nederlandse tarief in 2013 zal zijn. Ook weten we niet of de 200% regeling dan nog steeds geldt. Eerst straks de verzekeringsvoorwaarden maar ff goed er op na slaan voordat je overstapt.

13. elles11

elles11 Lid

Sep 6, 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de antwoorden. Dat zal ik zeker doen.

Als ik de echo's in NL zal doen en dit wordt van het totaalbedrag ( 200%) afgetrokken, dan vind ik dat best reëel. Dat zou volgens de oude berekening betekenen dat ik dan nog 2600 euro overhoud voor een poging in Dld. Tenminste dat is wat ik nu uit jullie verhalen opmaak. Dat je dus 1000 euro 'minder' krijgt, maar eigenlijk dus wel vergoed hebt gehad.

Medicijnen heb ik niet meer. Maar deze krijg je gewoon opnieuw weer vergoed.

Stiertje, spannend....duimen voor een mooi resultaat ;)

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @Elles: ja, voor ons is het nog even een paar dagen spannend. Ik voel alweer van alles, en gebaseerd op ervaringen uit het verleden is dat geen goed teken. Misschien waag ik zondag wel een testje ...

@Maartje: even checken of ik het helemaal goed begrijp. De medicijnen die je moet gebruiken, worden die vergoed uit het potje '200% NL tarief' of kun je die apart daarvan declareren. Maakt nogal uit, lijkt mij, want volgens mij ben je zo 1000 euro kwijt. Natuurlijk afhankelijk van hoe hoog je dosis is en welk middel je gebruikt.

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik ben ook bij Menzis en vriend ook hebben gewoon jongeren verzorgd dus geen extra verzorgd (duur) pakket.
    Wij hebben echt alles vergoed gekregen van Dusseldorf. De medicijnen, de micro tese, icsi, embryoscope en alle andere dingen behalve het invriezen van zaadcellen hebben we het complete bedrag terug. Dus hoe Menzis precies telt geen idee?

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @juffie: zucht, ik wou dat ik nog jong was ...
    Ik ga eerst komende week maar eens afwachten. En indien nodig ga ik eind v/h jaar alle kleine lettertjes van alle verzekeringen lezen en dan eventueel overstappen.
    Er is ook nog PMA he, heeft dezelfde dekking als Menzis, maar dan 10% goedkoper. Scheelt toch weer ...

17. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Timon; maar voor een cryo hoef je toch geen hormonen, en geen spuiten?
    Da's toch gewoon in de natuurlijke cyclus??
    Maar de mmm is en blijft zwaar!! En daar heb je gewoon even de tijd voor nodig om je weer op te laden. Ik snap het.

Druufke; spannend, woensdag weer je eerste FM!
    Hou ons op de hoogte hè!!

18. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nee, begrijp je het niet helemaal ( of ik heb het niet duidelijk geschreven :p)

De medicijnen gaat van geen enkel potje af. Althans, als je het maar in NL ophaalt. Dan wordt het gewoon volledig en onbeperkt (tijdens de 3 pogingen) vergoed. Mocht je de medicijnen in Duitsland willen ophalen, dan moet je het eerst voorschieten en daarna kun je het alsnog declareren. In dat geval gaat het wel van je IVF potje af.

Sommige NL'se apotheken zijn niet helemaal op de hoogte van hoe zij met buitenlandse recepten om horen te gaan. Sommige apotheken verlangen (onterecht) van je dat je het gehele bedrag voorschiet en dan zelf gaat declareren omdat het van een buitenlandse arts afkomstig is. Dat is onjuist, maar vaak niets aan te doen. Oplossing is in zo'n geval om met het recept naar je huisarts te gaan en te vragen of hij een stempel plus handtekening op het recept wil zetten. Dan houden irritante apotheken wel op met zeuren.
    (Mijn eigen apotheek is geweldig, zeurt niet en gaat zelf akkoord met ingescande, gemailde recepten. Maar laatst hadden ze iets niet en toen heb ik het elders opgehaald, dus vandaar deze 'wijsheid' ;)

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Dank je wel Maartje, nu snap ik het! Fijn dat je je ervaring die je helaas hebt opgedaan met ons, beginnelingen, wilt delen.
    Dus:
    * hele behandeling DD: 200% NL tarief
    * echo's in NL, punctie + tp in DD: 200% NL tarief minus ca. 1000 euro
    * medicijnen: t/m poging 3 volledig vergoed

20. elles11

elles11 Lid

Sep 6, 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er uberhaupt meiden die de echo's in Nl hebben laten doen en kunnen vertellen wat zij vergoed hebben gekregen ( in euro's)?
    En die echo's in NL die zijn gewoon door ziekenhuis NL gedeclareerd?

Als de echo's van die 3600 euro afgetrokken ( vergoed) en je houdt daarna 2600 euro over om je behandeling in dd te betalen, vind ik dit heel schappelijk. Als dit zo is, dan weet ik het wel wat ik ga doen.

Het wordt een ander verhaal als:
    Je door de echo's in NL 2600 euro vergoed krijgt ipv 3600 en dat je dan zowel van die 2600 de echo's én behandeling moet betalen.

Girl86, jij hebt ervaring hè? Hoe is het bij jou precies gegaan dan?

Share This Page