ja inderdaad een verse(who the f*ck is)Elles Afgelopen zaterdag punctie gehad en van de 9 maar eentje over gebleven!!!Ja,t nieuwe jaar klinkt nog een end weg,maar t is zomaar zover straks!t is al weer langer dan een half jaar geleden dat ik een miskraam had....lijkt de dag van gister!
Yj: mag ik vragen waarom je niet allebei de emmy's hebt laten terug plaatsen? Dat verhoogt toch weer de kansen. Of willen jullie absoluut geen risico op een tweeling?
Hey Anja,Wij willen niet bewust het risico op een tweeling nemen nee.Ook al vergroot dit ook de kansen op 1 zwangerschap.We hebben ook al een dochter en vinden twee kinderen ideaal!Als het nou alsnog zou gebeuren,dat het embryo zelf deelt en er daardoor een tweeling ontstaat,dan zouden ze beide absoluut welkom zijn trouwens hoor!Dat daar geen misverstand over bestaat Achteraf gezien had het niks uit gemaakt,want de andere is gestopt met delen op dezelfde dag helaas....
Nou, dat zegt niks. De beste omstandigheden voor een emmy is in je baarmoeder. Dus misschien was die in jouw baarmoeder niet gestopt met delen. Maar ik hoop echt dat de emmy on board lekker bij je blijft plakken. Heb je een testdatum gekregen?
Y, weet je de bedragen nog? Of wanneer het ongeveer speelde in dit topic? Het heeft nogal wat pagina's
@Anja:Tsja....dat weet je natuurlijk nooit.Maar aangezien het op de dag van de punctie al een twijfelgeval was is de kans wel groot dat hij t sowiezo niet gehaald had.Maar goed,we staan allebei achter onze beslissing om er steeds 1 terug te laten plaatsen en dat is het belangrijkste toch?Dat moet ieder voor zich beslissen.Een tweeling kan naast heel mooi en bijzonder ook best zwaar zijn lijkt me.Als we nog geen dochter zouden hebben zouden we er misschien wel anders over denken...wie weet.Ik mag 2 oktober testen trouwens.... @Elles:Welke bedragen bedoel je precies?Die van icsi?Wij waren de vorige keer voor de ivf zo rond de 2300 euro kwijt alles bij elkaar(dus ook de bloedonderzoeken,intake,narcose,embryoscoop en weet ik veel wat allemaal meer)Icsi zal rond de 1000 euro meer kosten.of bedoel je dat niet?
@Elles:Menzis trekt inderdaad blijkbaar niet echt bepaald 1 lijn.Ik schreef destijds ook mee in dit topic en weet nog dat 2 meiden die een week of 3 voor mij begonnen wel officieel toestemming en een daarbij horend bedrag kregen te horen en ze tegen mij zeiden dat ik het maar op moest sturen en dan wel zag wat ik vergoed kreeg.Dat was een nieuwe regel,alsdus de mevrouw aan de lijn.Als ik een keer klaar ben met het ivf gedoe zoek ik gauw een andere verzekeraar,dat weet ik wel![/QUOTE] Nee, bedoel eigenlijk als vraag hierop ( zie boven). Weet jij nog de bedragen die ze vergoed kregen? En was dat in 2012!! Dus toch een verse, aha....ennuh niet spotten met me hè? Ik weet waar je woont hihi.... Maar goed, deze gaat het gewoon worden.....laat ik een voorbeeld voor je zijn Please!!!
@Elleshhh,dat bedoel je.Een van die meiden was zonnestraal77(staat ook bij m'n vrienden op de profielpagina)Je zou haar eens kunnen vragen.Het was best veel weet ik nog(in t hoogste pakket dan)een kleine 5000 euro volgens mij....Ja,dat was in 2012.In februari/maart volgens mij. Sorry,zal niet meer spotten met je naam.Jij kunt er ook niks aan doen dat je ouders je die naam gegeven hebben
Ladies, ik zou nog wel graag willen weten: moet je bij de verzekeraars PMA en ONVZ vooraf toestemming vragen voor een behandeling in DD? Ik meen van wel he? En hoe lang duurt het voordat je toestemming krijgt? Ik wil per 1 jan. switchen naar waarschijnlijk een van deze twee en ik wil natuurlijk zo snel mogelijk daarna beginnen in DD.
Stiertje, je moet vooraf toestemming vragen ja, klopt.. Het kan snel rond zijn maar ook wel even op zich laten wachten.. Ik had de behandelingen allemaal al achter de rug en daarna kreeg ik pas de akkoordverklaring hihi.. Ik heb het er dus gewoon maar op gegokt.. Ik zag ook geen reden waarom ze bijv geen toestemming zouden geven.. Succes !
nee hoor geen probleem.. Ik kreeg trouwens maar 75% van het NL tarief.. maar dat wist ik van te voren dus had ik al rekening mee gehouden
Inderdaad,je moet toestemming vragen.Wij hebben die echter nooit gekregen.Ze zeiden:Stuur maar op en dan zie je wel wat er vergoed wordt,zo raar!Maar gewoon begonnen en t heeft goed uitgepakt gelukkig!
Yj; uiteraard moet iedereen voor zichzelf weten hoeveel emmy's ze terug laten plaatsen! Ik hoop gewoon voor je dat die ene een plakkerd is! Op naar 2 oktober! Spannend!!!! Stiertje; ik heb CZ, en daar heb ik naartoe gebeld dat ik naar DD wilde gaan, en toen hebben ze me een formulier gestuurd dat ik moest laten invullen door Dr. S. En dat heeft hij gedaan, en toen heb ik het formulier opgestuurd, en toen kreeg ik (het meerendeel) vergoed van CZ.
Meiden, ik heb een aantal vragen voor jullie.. Deze vragen zijn in de 350 pagina's die dit topic telt vast allang voorbij gekomen, maar mijn hoofd staat er momenteel niet echt naar om alle 350 pagina's te doorzoeken. Ik heb gisteren mijn punctie gehad (1e ICSI poging) bij de Geertgen kliniek. Omdat ik hele dunne aders heb die erg diep liggen, kregen de artsen het infuus niet aangelegd. Ze gaven aan om het dan zonder verdoving te willen doen. Ik wilde dit natuurlijk niet, en uiteindelijk hebben ze een spuit met Dormicum in m'n been gezet. Ze gaven al aan dat het waarschijnlijk veel langer zou duren voor ik iets zou voelen van de Dormicum, omdat het in m'n spier is gespoten en niet direct in m'n bloed. Ze wilden niet wachten tot de verdoving zou gaan werken, en zijn meteen begonnen met de punctie. 'We zouden wel zien hoe ik het zou doorstaan'. Tijdens de hele punctie heeft de verdoving z'n werk niet gedaan, pas toen ik op de verkoeverkamer lag begon het te werken. Ik heb gisteren echt als een hel ervaren, en wil absoluut geen 2e ICSI poging meer op deze manier. Dat trek ik gewoon níét. Dit was voor mij gisteren meteen al duidelijk. Nu hadden we goede hoop dat er van de 9 eicellen die er gisteren gevonden zijn toch een paar bevrucht zouden raken en dat er een mooi kindje uit zou mogen ontstaan, maar vanmiddag hebben we helaas te horen gekregen dat er geen enkel eitje bevrucht is. We hebben dus helemaal niets. Omdat ik lees dat de punctie in DD onder narcose gaat (dat klopt toch he meiden?) wil ik het daar wel graag proberen. Ik gun mijn vriend het zo ontzettend om ook een kindje van zichzelf te hebben, en ik vind eigenlijk dat ik het tegenover hem niet kan maken om nu al te kiezen voor een donor, terwijl we nog 2 ICSI pogingen vergoed kunnen krijgen. Hij roept heel hard dat hij me niet nog een keer door deze hel wil laten gaan, en dat wil ik zelf óók niet, vandaar dat DD eventueel een optie is. Nu vraag ik me af, hechten ze in DD waarde aan je gewicht/BMI? Wij zijn bij het Geertgen terecht gekomen vanwege mijn overgewicht. In een ziekenhuis willen ze mij niet helpen. Geven ze in DD wel een narcose wanneer je overgewicht hebt? En weten jullie toevallig of het daar mogelijk is om onder narcose gebracht te worden door middel van een kapje, in plaats van met een infuus (mocht ook daar blijken dat ze geen geschikte ader kunnen vinden)? Misschien ga ik veel te snel en moet ik eerst de punctie van gisteren en de uitslag van vandaag even laten bezinken, maar ik wil dóór. Ik wil verder werken aan onze kinderwens, hoe uitgeput ik momenteel ook ben. Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor me hebben. Bedankt alvast!
Hoi shadixx, mag ik vragen of je heel veel overgewicht hebt? Ik bem ook niet de smalste heb een bmi van 27! Dr s heeft dit bij mij niet als een probleem gezien! Inderdaad krijg je daar algehele narcose, maar weet niet of het met een kapje gaat....daar heb ik geen ervaring mee, wel met een infuus! Kan me goed voorstellen dat je dit niet nog een keer wil doormaken op die manier! Heel veel succes!!
Ik heb flink overgewicht ja, helaas.. Een BMI van 27 is iets waar ik van droom, volgens mij zit ik op 41 Op de website staat het niet bij de voorwaarden, maar volgens mij is dit bij de Nederlandse ziekenhuizen ook niet zo..
Je kunt gewoon een intake gesprek aanvragen. Aam de hand daarvan zullen ze je in dd denk ik wel kunnen vertellen of ze het wel of niet doen..... Misschien kun je gewoon even bellen en het vragen....
Misschien is dat wel het beste ja.. Wie niet waagt, wie niet wint, toch? Wat ik me overigens ook afvraag, beetje stom misschien, werken daar nu gewoon Nederlandse artsen, of gaat alles in het Engels, of zelfs in het Duits?