Toch wel proberen? Zoals ik het hoor zeggen ze dat ze op maandag t/m donderdag bereikbaar zijn van 8 tot 17, en op vrijdag van 8 tot 14. Daarna zeggen ze dat ze op zaterdag bereikbaar zijn van 9 tot 12, voor FM's, klachten na een punctie (en nog iets, maar dat weet ik al niet meer ). Dáárna beginnen ze over het noodnummer.. Maar dan kan je op zaterdag toch helemaal niet bellen voor een intake? Hier gaat het wel redelijk.. Gisteravond het noodnummer moeten bellen van onze kliniek, omdat ik echt gek werd van de buikpijn. De dokter dacht dat m'n eierstok opgezwollen was en klem zat achter m'n baarmoeder. Moest een bepaalde houding aannemen (op ellebogen en knieën) en daarvan werd het inderdaad minder.. Verder natuurlijk nog steeds erg verdrietig, om hoe alles donderdag is gegaan en natuurlijk vooral omdat het niets heeft opgeleverd, maar weten dat we nu een volgende stap gaan zetten en dat het nog niet afgelopen is, geeft wel nieuwe hoop. Hoe is het met jou? Ook dit zal vast in het topic voorbij gekomen zijn, maar heb je je 20weken echo al gehad? Alles goed? Weet je ook wat het is?
Druufke; graag gedaan hoor meid! Ik gun het je gewoon zo!!! En ik mocht 2 weken na de TP testen. Maar ik had al veel eerder getest. Ik mocht op dinsdag testen, en ik had die week ervoor woensdag volgens mij al positief getest. Maar goed, ik heb achteraf ook wel een tweeling natuurlijk, dus meer HCG. Shaddixxx: ik snap helemaal dat je verdrietig bent! Dat zou iedereen zijn! Maar ik vind het wel echt knap dat je al je hoofd ook naar de toekomst hebt gezet, en het nu in DD wil gaan proberen. Ik hoop dat als je maandag belt, dat je toch niet zo heel lang hoeft te wachten tot de intake. Hou je ons weer op de hoogte?
Ga ik zeker doen! Waar hangt het in DD eigenlijk vanaf hoeveel embryo's er teruggeplaatst worden? Kijken ze dan naar je leeftijd, naar je voorgeschiedenis, of iets anders?
Dat mag je volgens mij gewoon zelf kiezen. Tenminste, aan mij werd gevraagd of ik er 1 of 2 terug wilde hebben.
Anja: bij mij kunnen het er dus ook 2 zijn maar ik durf echt niet zo vroeg te testen! Shadixx: je mag zelf kiezen voor 2 als je dat wil! Volgens mij hangt het nergens van af als ik t goed heb! Maar de vorige keer zeiden ze tegen mij als ze 5 dagen in de embryoscoop hadden gezeten en ze waren heel ver doorgedeeld dan deden ze maar 1! Succes!!
Wat bijzonder dat ze je daar zelf de keuze in laten maken! Het klinkt misschien een beetje zweverig, maar al bij de zwangerschap van mijn zoon (die een andere verwekker heeft) riep ik dat dat mijn enige zwangerschap zou zijn die op de natuurlijke manier zou ontstaan. Daarna heb ik áltijd het gevoel gehad dat ik zwanger zou raken door middel van IVF/ICSI, en dat het een tweeling zou zijn. Er was toen nog helemaal geen sprake van zwanger worden met medische hulp, ik wist toen natuurlijk niet dat ik jaren later een relatie zou krijgen met iemand waarvan het zaad erg slecht/weinig is, dus ik vind het zo bijzonder dat in ieder geval het eerste deel van dat voorgevoel is uitgekomen. Wie weet, misschien mag het 2e deel ook wel uitkomen! Tot nu toe klinkt het echt alsof het in DD helemaal geweldig is! Fijn!
shaddixxx jammer dat ze vandaag niet meer bereikbaar zijn voor intake.. Maandag meteen maar even bellen dan! Je mag inderdaad zelf kiezen hoeveel je er teruggeplaatst wil hebben. Kan me zo goed voorstellen dat je verdrietig bent.. gewoon alles voor niks! en weer zo veel tijd verstreken.. Maar gelukkig zijn er nog mogelijkheden en kijk je vooruit.. DD is echt een topkliniek Met mij gaat t prima! Volgende week woensdag heb ik de 20 weken echo.. heel erg spannend vind ik het !
Druufke; hihi, bij jou kunnen het er ook 2 zijn idd! Zou ik wel leuk vinden, nog een tweelingmama hier! Maar ik MOEST van mezelf toen gewoon testen, ik kon het niet laten. Die test was ook wel heel licht, maar toch wel duidelijk, en binnen een minuut. (zie mijn album, eerste test) Shaddixxx; wat apart zeg, dat je voorgevoel zo klopte tot nu toe. Laten we hopen dat je verder ook gelijk krijgt.
Zucht, net contact gehad met Dusseldorf, ze zitten echt extreem vol.. We kunnen 24 januari pas terecht Had wel verwacht dat we lang moesten wachten, een maand of 2, 3.. Maar VIJF? Daar had ik niet echt op gerekend..
*breekt in* Shadixx, blijf tussendoor bellen... Wij hebben in aug gebeld naar DD en konden 6 december pas terecht. Nu heb ik tussendoor gewoon een keer gebeld en toen konden we ineens op 6 september terecht! Er was iemand uitgevallen. Succes meid! *breekt uit*
Wat balen Shaddixxx! Hebben ze ook gevraagd of je eventueel wilt uitwijken naar een duitse arts? Dat is dr H, een vrouwelijke duitse dokter en zij is echt TOP! Wij konden ook pas na 4 maanden terecht, maar als we de duitse arts wilden, dan al na 3 weken.. Wij hebben haar met de intake gehad en daarna werd de behandeling overgenomen door de nederlandse arts (dr S) Heb je nog antwoord gekregen op je vragen over hoog bmi en narcose met een kapje?
Nee dat hebben ze niet gevraagd.. Ze zei dat er een aantal woensdagen vrij waren gehouden voor intakes, maar dat die t/m december allemaal al vol zaten.. Heb nog gevraagd of het zinvol was om volgende maand bijvoorbeeld nog eens te bellen, maar ze zei dat er vrijwel niemand uitvalt en dat dus ook zinloos is.. Denk jij dat het zinvol is om nog eens te bellen om te vragen of de intake bij een Duitse arts kan? Ik heb die vragen niet meer gesteld. Ik ben té bang om daar van tevoren al op afgewezen te worden Ik heb zoiets van, dat vragen we daar allemaal wel.. Misschien helpt het als ze zien hoe positief wij er tegenover staan en dat ik, ondanks mijn BMI, wel helemaal gezond ben..
Ja ik zou nog een keer terugbellen en vragen naar dokter H.ubert Niet geschoten is altijd mis.. Hoop het voor je, 5 maanden is wel erg lang zeg! Maar de kliniek is het einde van het jaar volgens mij ook een tijdje gesloten..
Net zoals kiekske zegt, ik zou proberen "stand-by" te blijven. Blijf evt. bellen / emailen en leg ze de urgentie uit. Ik weet niet zo goed of je al wat ouder bent (ahum...dat klinkt zo raar), maar bij oudere dames willen ze sneller uitzonderingen maken, omdat tijd gewoon kostbaar is. Wij hebben begin augustus gebeld, en konden pas in december terecht, dat was erg balen. Ik heb toen een lange email naar dr. S gestuurd, waarin ik uitlegde dat ik al 5 mislukte icsi's achter de rug had en vanwege mijn leeftijd toch wat spoed erachter wilde zetten. Ik heb toen gevraagd of ik niet op de reserve lijst (of zo, weet niet of ze die uberhaupt hebben) mocht staan, voor als er iemand zou afzeggen. Een dag later kregen we telefoon, of we de week erop al konden komen. Dat was dan heel erg snel, maar het zou zomaar kunnen. Kijk, als Irma zegt..het heeft geen zin, we zitten echt vol, dan houdt het op, maar ik zou toch proberen vol te houden en ze "gek" te maken...hahahahaha. Ik heb ook een vrij hoog bmi, maar daar deden ze gelukkig niet moeilijk over, hoewel ze toch altijd effe zeggen, alles wat je kwijt kunt wat gewicht betreft, is mooi meegenomen.hopelijk kun je sneller terecht, want 5 maanden is inderdaad frustrerend lang...pfff... Suc6!! @kippetjuh, Nog 2 nachtjes slapen..en dan ....spannend...!!! Liefs, Jolanda
@Shaddixx: Inderdaad gewoon af en toe een belletje plegen. Je weet nooit van te voren of er mensen afzeggen. Wij hadden toen behoorlijke mazzel dat we de volgende dag al terecht konden. @Kippetjuh: Spannend nog maar 2 daagjes. Moet je al vroeg op de dag ?
Ik val vanaf hier weer even echt in. In mijn 2,5 week vakantie heb ik wel meegelezen, maar niet actief meegepraat. Ik heb weer wat foto's in mijn album gezet van de pretecho afgelopen vrijdag.
@ Loontje85, lekker bijgekomen in de vakantie? Ben je op vakantie geweest? Wauw wat een mooie foto's van de pretecho!! @ Kippetjuh, spannend binnenkort de 20 weken-echo. Is het a.s. woensdag al, of volgende week woensdag? @ Shaddixxx, jeetje wat een lange wachttijd voor de intake, ik zou ook zeker af en toe bellen of mailen, je weet nooit, elke week is meegenomen toch? En zou zeker uitwijken naar de duitse arts als die wel eerder tijd heeft, iedereen is erg positief over haar. @ Druufke, hoe voel je je? Ik blijf voor je duimen... Alle anderen succes en sterkte in de MMM....ik lees af en toe bij maar kan het niet allemaal meer bijhouden.
@Karin: We zijn een weekje naar Zuid Frankrijk geweest, vlakbij Nice. Was heerlijk. Hoe is het nu met jou ?
Shadixx... die lange wachttijd was al een tijdje zo. Ik heb zelf in april gebeld en kon pas eind augustus terecht. Ook 5 maanden. Ik heb in de tussentijd mijn tweede poging verder afgerond en op vakantie geweest. Bij mij vroeg ze wel dat als ik dat te lang vond ik misschien bij een duitse arts wilde. Dan kon ik binnen een paar weken terecht.
Shadix: zoals de rest inderdaad zegt: duitse arts misschien een optie? Loontje: lekker eventjes op vakantie!! Karin: ja of ik wat voel? Geen idee...de bekende klachten van utro denk ik: pijnlijke borsten en ontzettend moe! Het enige wat ik nog nooit gehad heb is dat ik t bloed en bloedheet heb!!! Zal misschien ook wel gewoon door de utro komen ik weet t niet! Dat vind ik heel irritant! Alsof ik continu opvliegers heb..... Nog 4 daagjes!! Kippetjuh: spannend dw 20 weken echo.....wil je t weten? Veel liefs.....