ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Loontje:Gelukje dat je net op het juiste moment belde dus.Er zal wel iemand uitgevallen zijn dan ofzo....
    Minder dat je alles zelf moet betalen.Misschien hier op het forum bij andere topics eens rondneuzen voor medicijnen.Er zijn heel veel meiden die "over" hebben....scheelt toch weer!Succes morgen!!
    @Ploon:Jeetje wat balen zeg!!!!Echt sneu....Vaak klopt je gevoel,zo zie je maar weer.Maar je hebt nu toch geen iui oid gehad?Of bedoelen ze op de natuurlijke manier?Omdat je als er een eisprong geweest is toch utro krijgt...

2. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    - Zonnestraal:
    2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd.
    2011 7x IUI-D in MCK mislukt.
    2012 start ICSI-D in Dusseldorf

- Yj81:
    Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen.
    Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor.

- Juffie:
    * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor.
    * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf.
    * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd.
    * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen.
    * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud.
    * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen.
    * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI.
    * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten.
    * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit!
    * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf.

Fireangel:
    * Januari 2010: gestopt met nuvaring
    * April 2011: naar de huisarts
    * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd.
    * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie.
    * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie)
    * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie).
    * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei.
    * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek!

Ploon:
    - Eind juli 2010 spiraaltje eruit
    - 10-10-10 pos.zw.test -> nov 2010 curretage bij ruim 9w
    - 1-4-11 weer een pos.zw.test -> mei 2011 curretage bij ruim 9w
    - Dec 2011: dun baarmoederslijmvlies (4mm) en laag AMH (0,8)
    - Feb 2012: beginnen met spuiten voor 1e IUI poging

Timon
    -2007 gestopt met de pil
    -2009 2x IUI
    -2010 ICSI met positieve test, helaas direct fout gegaan. Cryo tp mislukt
    -2011 ICSI en cryo tp mislukt
    -2012 5 mei intake DD

Intake Dusseldorf:

- Juffie: 3 december 2011
    - Zonnestraal: 02 februari
    - Yj81:16 februari
    - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H)
    - Ploon: 20 maart: Dr. S.
    - Timon: 5 mei

Start IVF/ICSI:

- Zonnestraal: 08 februari
    - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart
    - Juffie: 9 februari 2012
    - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012

Afspraken Dusseldorf:

- Zonnestraal: 1e FM 15 februari
    - Juffie: 1e FM 14 februari
    - Zonnestraal: 2e FM 18 februari
    -Yj8: uitgangsecho 5 maart

Punctie:

- 22-02-12 Zonnestraal

NOD:

Zwanger:

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @yj81: We wachten eerst de eventuele onderzoeken af en beslissen daarna of we misschien een 4e poging gaan doen. Ook hebben we nog cryo's in NL, dus moet ff uitzoeken hoe dat allemaal gaat.

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Lieve Juffie, ben blij dat het weer een beetje beter met je gaat. Wat was dat een enorme grote domper en teleurstelling hè!! Veel aan je gedacht hoor. Je gaat in April verder??? Eerst ff tot jezelf komen, wel belangrijk ja. Hele dikke knuffel voor jou....ennuh, mini-juffie komt eraan hoor.....daar ben ik van overtuigd!!!
    Hoest het met juffie-man?

Y, tis bijna begin maart ;), dan start jij toch??? :cool::D

Loontje, welkom!! Jeetje wat heerlijk nu al intake tov Juni....SUPER!!

Ploon, sjesus wat een K*Tzooi!!!! Wanneer uitslag van bloedonderzoek???

Majo, wat slordig zeg van het ziekenhuis.....pffffff!!!

Hier op wachtbankie.....;).

5. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Trouwens, om antwoord te geven op wat vragen.....de embryo-scope was dus vol :(.
    Maar in DD toch op de 5e dag de TP. Dan zijn de embryo's blastocysten. Ik heb een foto van onze zonnestraaltjes, zal ze zo ff in mn album doen.

Enniewee, ik vond die 5 dagen wachten AF-SCHU-WE-LIJK!!!

En dus de rit naar DD voor TP ook afschuwelijk, want je hoort gewoon 5 dagen lang niks nada noppes!!!

6. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Hier vandaag gebeld n.a.v. bloed prikken gister. Moet wel beginnen met utrogestan en progynova omdat ik eisprong heb gehad en de progesteron waarde niet aangaf dat ik uberhaupt niet zwanger zou kunnen worden deze maand.
    De waarde was 21,3. Dit zegt mij dan weer helemaal niets. Jullie??????
    Op 10 of 11 maart moet ik dan testen. Zo lang ik niet ongesteld ben en geen positieve test heb moet ik doorgaan met deze medicatie.
    Dus ik neem ook plaats op de wachtbank :)

7. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Zonnestraal:Waarrrr kan ik een foto van je emmie's vinden dan?Ik wist niet dat ze sowiezo pas na 5 dagen terug plaatsen in DD.En dat lijkt me inderdaad ook niet fijn.Voor hetzelfde zijn ze niet doorgedeeld en hoor je dat pas na een paar dagen ofzo.Het fijne is nu wel dat je korter hoeft te wachten toch?Over een dikke week mag je al testen denk ik????Zoooo spannend!
    Ja,het is bijna begin maart,haha.Eerst aankomende week maandag de uitgangsecho,effe ongesteld worden en dan gaan we los :). Hoe snel na de intake had jij je spuitschema in huis??Oh nee,hij wist jou bloedwaardes natuurlijk al....je hebt het vast direct gekregen dan?
    @Ploon;Bij een goede eisprong moet het progesteron boven de 20 zijn meende ik...Maar volgens mij moet er langer gewacht worden met prikken,maar dat weet ik niet zeker....

8. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Y, ik ben nu op m'n werk. Ik probeer ze straks in m'n album te doen.

Na 5 dagen de terugplaatsing heeft voor- en nadelen.
    Kijk, ik vind het wel prettig te weten dat onze Emmy's goed gedeeld zijn tot dag 5. Het zijn dan al blastocysten die zoveel gedeeld zijn dat ze bijna al over zullen gaan tot innestelen. Ik vind het zelf wel prettig te weten dat ze zover zijn gekomen. Want stel ze stoppen met delen op dag 3 of 4 en ze zitten al in je buik, dan weet je dat dus niet.

Nadeel: 5 dagen wachten is LANGGGGGG! En zenuwslopend.

Vandaag een mail uit DD: we hebben 3 eskimootjes :D:D:D. Ook blasto's :cool:.

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Wauw!! Wat goed zeg!! 2 blasto's 'aan boord' en ook nog 3 blasto-eskimootjes :). Spannende weken hoor!!

@ TP op dag 5 en blasto's: Hier in Ned. bij ons altijd TP op dag 5 gehad. Werden dan tussendoor wel gebeld om op de hoogte te worden gehouden, wat idd fijn is. Anders idd lang 5 dgn! Dag van punctie 's middags hoeveel eitjes ze hebben kunnen bevruchten. Dag erna of er bevruchting plaats heeft gevonden en dag 4 of er deling heeft plaatsgevonden en of de TP door kan gaan. Bij ons afgelopen poging op dag 4 dus gehoord dat het ene embryootje gestopt was in deling. Wel TP gehad want 'niet geschoten is altijd mis'! Maar ik ging er al heen met een gevoel van het wordt toch niets. In ons geval had ik dus liever op dag 2 of 3 ofzo een TP gehad. Dan zijn ze nog wel minder cellig maar had ik in elk geval het gevoel gehad een kans gehad te hebben omdat je dan niet weet of ze in je BM met delen stoppen en nu dus wel.
    Overigens zijn het niet altijd blasto's als je wacht tot de 5e dag. Hier pogingen ervoor altijd alleen maar matige emmy's gehad op dag 5 (maar eentje is er dus destijds wel blijven plakken gelukkig :)).

10. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Ploon, wat een onzekerheid steeds zeg.... maar nu dus tóch op het wachtbankje terecht gekomen :). Duimen draaien hier net als voor zonnestraal ook voor jou natuurlijk. Heb dienst nog niet kunnen ruilen. Collega die ik gevraagd had, had 'm zelf net geruild. Even verder puzzelen dus nog...;).

Juffie, mooi nieuw profielplaatje heb je :). En gelukkig weer wat 'zin' in een volgende poging.... vergt allemaal veel van je he....die hele mmm....

Fireangel, jullie bijijijijna het intakegesprek....spanend...

Loontje, waarom zou je een 4e poging doen als je nog 11 cryo's hebt? Ik zou denken...eerst die proberen.....
    Is het ook niet altijd zo dat je eerst de cryo's moet opmaken voordat je met een nieuwe poging start? Staat bij ons nmlk in het contract dat we moesten tekenen. Maar ja...als je naar ander zkh gaat nu is dat miss. wel anders. Aan andere kant....stel je gaat nu voor een 4e poging en je raakt wel zwanger. Wat doe je dan met de 11 cryo's wat i.p. ook mensjes to be kunnen zijn..... lijkt me een moeilijke beslissing.... Wel fijn overigens dat jullie meteen terecht konden!! Hoe was het vandaag?

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Loontje, wat goed dat je zo snel terecht kan. Ik had ook de volgende dag al kunnen komen, maar redde het niet met het werk.

Lieverds, ik reageer later nog. Nu lekker slapen.

12. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Zonnestraal: Kan me voorstellen dat 5 dagen lang duurt, maar je weet dan inderdaad wel of ze goed doordelen. Nu lekker gaan broeden en wat super dat je nog 3 cryo's hebt !

@Majo: Het is niet de bedoeling om eerst een 4e poging te ondergaan. We wilden eigenlijk kijken of ze in Dusseldorf nog dingen kunnen onderzoeken en als dat wat opleverde zouden we gaan kijken wat we gaan doen.

Maar gister een goed gesprek gehad bij Dr. S. Hij kon in ons dossier zien dat onze emmy's bij dag 4 al best wel achterlopen. Dit kan komen door de grote hoeveelheid eicellen die ik bij elke punctie heb en natuurlijk door het slechte zaad. We hebben besloten om onze cryo's te verhuizen naar Dusseldorf. Daar gaan ze dan in een broedstoof om te kijken hoe ze verder delen. De beste krijgen we terug, zijn er meerdere dan kunnen ze eventueel opnieuw ingevroren worden. Ook mogen we eindelijk 2 embryo's laten terugplaatsen, dat was in de VU onbespreekbaar !
    Eigenlijk hadden we bij elke poging maar een stuk of 2 embryo's die wel op schema liggen, dat is niet echt veel :(.
    Dr. S. ziet het nut nog niet om eerst verder te gaan onderzoeken, omdat hij dus denkt dat het hier aan ligt. Mochten we ooit met een 4e poging gaan beginnen, dan wil ik toch eerst wel wat onderzoeken, want er zijn nog wel onderzoeken die uitgevoerd kunnen worden.

@Timon: Jammer dat je het toen niet met je werk kon regelen. Gelukkig zijn ze bij mij heel makkelijk en bij me man was het gelukkig ook geen probleem.

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Dat is ff balen ..... Doordat we al in behandeling zijn kan de verzekering niet "omgezet" worden :(
    We zullen dus alles zelf moeten betalen, maar goed we gaan hoe dan ook met onze cryootjes naar Düsseldorf.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    @Zonnestraal: Ja ik heb even een hele heftige tijd gehad de afgelopen week poe zeg...ik had al lange tijd veel te veel spanningen veel stress op het werk, cursus erbij volgen en dit was gewoon teveel van het goede, en toen opeens die domper kwam van het gaat niet door, zakte ik zo inelkaar van al die spanningen dat alles eruit kwam, was best heftig. We nemen nu even een rust pauze en gaan in 2e week van april weer starten, heb er wel weer zin in gelukkig maar dat had ik vorige week totaal niet. Ik hoop alleen dat mijn cyclus niet in de war is nu....want ik was altijd zo super mooi regelmatig dus hoop dat het doorzet allemaal... met juffie-man gaat het ook wel weer, we hadden even een heftige periode vorige week, maar gelukkig zie ik het positieve er weer van in en hebben we zin om weer te beginnen. Ben sinds gisteren weer lekker begonnen met Zumba was weer heerlijk lekker alle spanningen eruit sporten, dat doet een mens goed!
    Ik mailde van de week naar Dusseldorf om te zeggen dat we weer in April willen beginnen, is Uber 3 van 2 tot 16 april weer afwezig dus krijgen dan een andere arts, nou ja ook prima! Wel jammer dat de embryo-scope vol was, en 5 dagen lijken me ook killing!
    Ik hoop voor jou op een super mooie KNALtest (en ik ook gauw hoop ik...)

Van de Menzis snap ik niet helemaal, staat bij ons geen bedrag bij vermeld tot wat we vergoed krijgen? Dus zal wel volgens Nederlands tarief zijn denk ik. Gisteren wel een rekening van het eigen risico betalen van de spuiten, nou ja hebben we dat ook weer gehad dit jaar.

@Majo: Poe ja vergt veel, van te voren hadden we natuurlijk wel gedacht dat dit niet leuk zo gaan worden, maar dat het zo heftig is. ik ben best wel een heel sterk persoon, maar goh wordt je even lekker met je neus kei hard op de grond gegooid zeg pfff dat trok ik ook even niet meer.

@loontje: Dat is balen meis!

Liefs Juffie

15. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Hoi Allemaal,

Wat een hoop verhalen weer, begint hier toch zo langzaam maar zeker drukker te worden.

@Juffie: pittig hoor, knap dat je er nu weer helemaal open voor staat en in april weer gaat beginnen.

@Majo: Ja morgenavond intakegesprek, begin nu wel gespannen te worden hoor..wil zo snel mogelijk weer beginnen. Maar ben benieuwd of ze weer van alles willen onderzoeken en hoe lang we daar dan weer mee kwijt zijn. Morgen is mijn ovulatiedag, dus moet minstens nog 2 weken wachten.

@zonnestraal: 5 dagen wachten en niks horen :p, pfff ik zou gek worden. Wist je wel hoeveel er bevrucht waren en ze door lieten ontwikkelen? Hoorde (en zag) bij de open avond dat ze al een tweede embryoscoop hebben en dat een derde onderweg is. Maar echt wel balen dat hij vol was hoor!!! Dat ze zo'n ding hebben is voor mij een van de "hoop"-puntjes (hoop in de zin van kans van slagen).

@Hanied: Welkom hier, ken je nog van het Geertgen topic!

@Loontje: wat een gedoe he met die verzekeringen.. betaal je kapitalen aan..maar als je zelf dan een keer iets wilt....pfff

@ iedereen die ik ben vergeten...sorry!! maar duim, bid en denk aan en voor jullie!!

16. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @loontje:Mooi dat jullie een goed gesprek gehad hebben en dat dr S mogelijkheden ziet!Hopelijk lukt het met de cryo's die jullie hebben,zou echt super zijn!!!Wanneer starten jullie??
    Balen van de verzekering.Je kunt per het nieuwe jaar pas were overstappen zeker?dat duurt wel heel erg lang.Menzis accepteert op zich wel iedereen,ook als je al met behandelingen bezig bent.Maar ja,pas per het nieuwe jaar dan weer....

@loontje:Welk pakket heb jij van menzis?ik zou er nog even achter aan bellen hoe het zit joh....
    Goed dat jullie volgende maand weer gaan starten.Even op adem komen nu....

@Fireangel:Succes morgen!!ben heel benieuwd wat je er van indt daar!Hoe heet de arts met wie jullie een afspraak hebben ook al weer?

Ik tel af naar maandag.Eerst naar Heerenveen,ons donorzaad ophalen,en dan door naar dusseldorf...

17. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Wij hebben dr. Hübert.

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @yj81: Ik heb nog geen flauw idee wanneer we kunnen starten. We moeten eerst nog allerlei dingen regelen en kijken wat het allemaal gaat kosten.
    Overstappen naar een andere zorgverzekeraar heeft geen nut toch ? Dan krijg je toch niet opeens weer 3 pogingen vergoed ?

Voor je het weet is het maandag ;). Spannend allemaal hé !

19. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Loontje:Jullie hebben al 3 pogingen gedaan...ik had in m'n hoofd dat jullie voor de derde gingen maar zie nu ook je onderschrift....nee dan houdt het overal op inderdaad qua verzekering inderdaad :(

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hanied, welkom!

Ploon, wat vreselijk balen dat je eisprong toch is geweest.

Majo, hoi! Ja, wij hebben besloten om de 3e ICSI in DD te willen doen. Juist omdat ze daar meer mogelijkheden hebben en de punctie onder narcose zal zijn.
    Vreselijk dat er gegevens van een ander stel in jullie dossier zat! Erg slordig.

Juffie, jullie hebben een heftige week achter de rug. Knuffel! In april voor de 2e poging. Succes!
    Je hebt je eigen risico nu wel geheel verbruikt, maar joh... da's niet erg voor de rest van het jaar. ;)

Zonnestraal, heb je nog helemaal niet gefeliciteerd met je 2 toppers! En nog eens 3 eskimo's, super!!!
    Het is lastig om 5 dagen te moeten wachten voordat je duidelijkheid heb over de emmy('s). Maar maakt het zoveel uit tegenover 3 dagen wachten? (Ik heb met die 5 dagen geen ervaring...;))

Loontje, wat goed dat jullie eskimo's naar DD gaan verhuizen EN dat je nu 2 cryo's mag tp-en. Wanneer begin je?

Ach, het is niet erg dat we pas 5 mei terecht kunnen. Nu kan ik vakantie plannen zodat ik geen gedoe met mijn werk zal hebben. Da's weer een voordeeltje.;) Ik wil namelijk mijn leidinggevende niet over onze mmm vertellen.

Fireangel, succes morgen!!

Yj81, hoe houdt je het donorzaad goed onderweg naar DD? Het is nog best een eind rijden.

Deel Deze Pagina