Nee, dat stond er niet bij, de hoeveelheid van B6 en B12. Maar ik moest wel 2000ie vit D3 slikken. Wat was jouw waarde van de D3?
Vit D was begin aug 24.8, laag dus. Ik heb toen tot half september 4000ie per dag geslikt. Nu 3000ie. Morgen even bellen om te kijken hoe het nu is. Heb daarnaast ook zoveel mogelijk zon meegepikt, was echt mijn smoes om in de tuin te gaan zitten
Hihi, dat deed ik ook. Maar heeft Dr S die hoeveelheid voorgeschreven? Dat is wel erg hoog. Enneh, toen ik startte was mijn D3 11,3 dus nog lager.
Zó! Kom ik ook weer eens eventjes om het hoekje koekeloeren . De 4e teleurstelling geprobeerd wat te verwerken tijdens vakantie die we nog tegoedt hadden. Er toch nog even lekker tussenuit geweest naar Mallorca. Maar lees hier helaas helemaal geen goed nieuws . Yj, zie dat het weer niet zo mocht zijn . Wat ontzettend kl*te meid! Goed dat je even vrij hebt genomen van je werk. En dan helemaal met zo'n zwngere collegamuts die er dus écht de ballen niet van snapt hoe het voor mmm meisjes is . Knuf! Druufke, en jij ook al kl*te nieuws . Wat ontzettend oneerlijk is het toch. Heb je eindelijk die positieve test en dan dit..... Ook een hele dikke knuffel voor jou! Karin, zag dat jij deze week evaluatiegesprek had... en? Weet je al meer? Of heb ik daar overheen gelezen? Verder een heel aantal nieuwe meiden bij wie het ook allemaal (nog) niet wil lukken. Iedereen stuk voor stuk ook alweer een hele geschiedenis. Respect voor jullie meiden en wil jullie ook allemaal heel veel succes wensen in DD. Hoop dat jullie daar dat lang verwachtte wondertje zullen krijgen!
Shaddixxx, lees hierboven over je PCOS. Na paar jaar mmm kwamen ze er bij mij ook ineens mee op de proppen dat ik dat heb. Hebben ze het bij jou wel eens over metformine gehad? Is eigenlijk een tablet dat mensen met diabetes/suikerziekte ook wel gebruiken. In Amerika wordt het geloof ik sinds ongeveer 2005 voorgeschreven bij vrouwen die PCOS hebben omdat het de eicelkwaliteit zou kunnen verbeteren. Ik ben dit zelf op advies van fertiarts in Zwolle gaan gebruiken vanaf januari en heb sindsdien wel voor het eerst ook af en toe goede kwaliteit emmies, wat we vele pogingen daarvoor nooit hebben gehad. Misschien dat je daar eens naar kunt vragen als je toch naar Dr. S. gaat? Ik gebruikte het al voor ik bij hem kwam, maar hij gaf wel aan dat ik het beter door kan blijven gebruiken. Succes met alles meid!
@Alle zwangeren: Wat gaan jullie hard meiden!! Leuk hoor! Hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn van al het moois dat bij een zwangerschap (kan) kom(t)(en) kijken! Nog maar een maand of 3, dan zal de eerste van dit topic al gaan bevallen . Voor je het weet is het zover!!
Voor degene die een hotel boeken in DD ivm reisafstand/tijd. Nota's bewaren voor de belastingdienst en indienen daar voor de teruggave! Evenals alle reiskosten die je maakt naar DD!
En álweer een berichtje.... Net zo eens even alles v/d laatste 4 wkn vluchtig doorgelezen en las veel vragen en tips over de verzekeringen en paketten enzo.... Nou...hier nóg een tip!! ALS JE OVERSTAPT VAN VERZEKERING DOE DIT DAN BEIDEN!!! Om problemen te voorkomen van behandelingen die betrekking hebben op man- of vriendlief!! Wij waren vorig jaar beiden verzekerd bij Zilveren kruis achmea. Vanwege overstap van Ned naar DD ben ik overgestapt naar Menzis zorg plus 4. 3e poging zelf betaald en de 4e poging (van vorige mnd) daar ingediend als de 3e omdat deze duurder uitviel. Kregen een brief terug met wat we max. vergoedt zouden kunnen krijgen (4058,35 euro). Nu hebben we praktisch alles teruggehad, behalve de rekening van 900 eurie van de IMSI (zaadcelselectie) die op de rekening (evenals zijn bloed prikken) op zijn naam en zijn patientennummer stond (alle overige rekeningen op die van mij). Dit vergoeden ze dus niet omdat hij bij achmea is verzekerd . Hebben er eerder ooit eens met achmea over gebeld en zei zeiden toen dat bij hén alles wat bij ivf of icsi komt kijken onder de noemer v/d vrouw valt, ongeacht of het met zaadcellen te maken heeft omdat alles verder bij de vrouw wordt gedaan. Geen idee of dat bij achmea echt en nog steeds zo werkt, maar bij menzis klaarblijkelijk niet! Heb gemaild met secretaresse DD of we ene nieuwe rekening thuis gestuurd konden krijgen met mijn naam en mijn patientennummer ipv die van hem. Zij dacht eerst van wel. Heeft ze contact gehad met financiële afdeling en dat blijkt dus op de één of andere manier niet te kunnen :x. Gaan het nu nog proberen in te dienen bij achmea waar manlief dus verzekerd is, maar mogelijk dat ze daar moeilijk doen omdat ik daar niet verzekerd ben?! Hopelijk vergoeden ze gewoon..... is nog even afwachten. (sturen het morgen op). Als ze het niet vergoeden ga ik bellen met Menzis omdat het zaad wel nodig is voor mijn eicellen en alles eigenlijk verder bij de vrouw wordt gedaan. Pfffffffffffff.....wat een geregel en gedoe zeg!! Advies na dit alles is dus: SAMEN OVERSTAPPEN ALS JE OVERSTAPT!! Om dit soort gedoe te voorkomen. Hoop dat we ergens nog die 900 euro of een deel ervan kunnen declareren....zouden we dan mooi bij ICSI 5 kunnen neerleggen....
Nee, daar hebben ze het nooit over gehad. Er zijn eigenlijk vrij weinig verdere onderzoeken gedaan. Nu hebben we afgelopen dinsdag een nagesprek gehad, en toen gaf ik dus inderdaad aan dat ik bang was gezien het 'PCOS wat toch niet echt op PCOS leek', omdat die bij veel meiden met POF ook zo gaat, maar nu gaf de arts weer aan dat het dus echt géén PCOS is wat ik heb Hij vond het aantal eitjes wat ik aangemaakt had na het stimuleren te weinig om te kunnen spreken van PCOS. Hij gaf aan dat vrouwen met PCOS meestal 30 tot 40 eitjes aanmaken bij een ICSI behandeling? Nouja goed, ik weet het ook allemaal niet. Hoop dat ze in DD alles echt goed kunnen onderzoeken inderdaad! Ik schrijf het meteen op in m'n vragen-boekje, dankjewel! Wat een gedoe met jullie verzekeringen joh! Is Menzis echt de beste om bij verzekerd te zijn bij behandelingen in het buitenland? Dan kunnen wij misschien aan het eind van het jaar ook maar beter overstappen. Wij zitten nu bij FBTO, en die vergoeden sowieso de intake, en daarna tot het maximale Nederlandse tarief..
Majo; fijn dat je er weer bent hier meid! Zijn jullie er eigenlijk al uit of jullie nog voor een 5e poging gaan? En ik vind het ook echt hard gaan hoor! Ik ben alweer over de helft...
Hoi meiden! Even snel: Anja maandag 20 weken echo, leuk en spannend!! Majo, hoe was t in Mallorca, lekker weer gehad? Wij gaan morgen een weekje (ook Mallorca) .. Tot volgende week dus allemaal
Hier ook even snel ... @Kippetjuh: Hele fijne vakantie ! @Anjav: Succes vandaag met de 20 weken echo, blijft een spannend iets vind ik hoor.
Nou meiden genieten is hier weer onzekerheid.... Afgelopen woensdag in het zkh opgenomen, ik heb teveel harde buiken. Donderdag weer naar huis. Eerst dachten ze blaasontsteking dus antibiotica, dag erna terug stoppen met antibiotica toch geen blaasontsteking. Zaterdag ging het wel, gisteren weer terug naar zkh gegaan, weer hele dag menstruatie gevoel en harde buiken. Baarmoederhals gemeten eerst dachten ze te kort was 3cm, maar inmiddels is die 3,97cm dus die lengte hoort gewoon bij mij. De harde buiken blijven ook als ik gewoon op de bank zit....beeb doet het verder super goed, bloeddruk ook perfect. Niemand kan me zeggen waar het vandaan komt......ik moet maar weer bellen zeiden ze als het zo vaak blijft. Pijnlijk zijn ze absoluut niet. Ikzelf heb het idee dat op dit moment alles heel hard groeit en het daardoor komt? Voel het ook alleen in mijn onderbuik, maar ook daar geven ze geen antwoordt op. Ze hebben het in het zkh alleen over vroeggeboorte, terwijl het ook nog andere dingen kunnen zijn dan meteen het ergste. Ik was begonne met genieten maar nu WEER onwijs onzeker, klote!
Juffie; wat schrikken meid. Maar doe rustig aan, en let goed op jezelf en je meisje. Hier, 20 weken echo was super! Ze zijn helemaal goedgekeurd en groeien perfect. Ik ben echt helemaal verliefd nu. Ennn, we krijgen een jongetje en een meisje!!
Anjav: Wat goed gefeliciteerd met de goede 20 weken echo, en een koningspaar (jongen en meisje) wat super leuk zeg! lekker volop genieten nu! All: Hier gaat het vandaag goed (snel afkloppen) bijna geen harde buiken meer gehad nog wel een paar maar lang niet meer zoveel als andere dagen. Denk echt dat het door een groeispurt is gekomen.....? al weet ik dat natuurlijk ook niet zeker.... Net even nieuwe buikfoto in mijn album gezet, hopelijk groeit mijn buik nog even lekker door en blijft ons meisje nog zeker een aantal weken bij mama in de buik..... Morgen 4D echo ben heeeeeeeel erg benieuwd
@Anjav: Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo ! En wat super leuk zeg, een jongen en een meisje Kom je ook gezellig meekletsen in het topic verlengde wachtbankje ? @Juffie: Wauw je buik is behoorlijk gegroeid tussen de 20 weken en nu, ziet er erg mooi uit. Wie weet komen die harde buiken wel daardoor. Blijf maar gewoon rustig aan doen.
Dank je Loontje, ik zelf zie het helemaal niet eigenlijk, vroeg van het weekend nog aan mijn vriend of mijn buik wel groeide, ja dus haha. Afgelopen weekend vriendin op bezoek gehad die had me ook allang niet meer gezien, die 'schrok' ook van mijn buikje, dat het zo snel gegroeid was. Maar zelf zie je dat niet je kijkt er zo van boven op hè haha. Hoe is het met jou Loontje?
Je ziet het inderdaad niet zelf. Ik zie bij mijzelf ook niet dat hij groeit, maar je merkt het wel met bepaalde dingen. Met mij gaat het wel lekker, alleen heel erg moe en op dit moment werkt mijn diabetes niet echt lekker mee, maar komt allemaal wel weer goed
Anja gefeliciteerd met jullie prachtige echo. En dan ook nog eens mogen genieten van jullie zoon en dochter wat een dubbel mooi geluk! Juffie: sterkte met de harde buiken ik hoop dat dochterlief zich gewoon uit verveling heel erg aan het uitrekken is en dat ze nog een aantal weken lekker blijft zitten. Loontje, Neem vooral de tijd voor jezelf en niet te veel doen op een dag!