@Aklina: Hoe is het gegaan meid ? @ego: ik heb weer een nieuwe buikfoto in mijn album gezet voor de liefhebbers.
Gisteren de punctie gehad. Moet erg oppassen voor overstimulatie want ik kon me de afgelopen twee dagen amper meer bewegen. Heel anders dan de vorige pogingen. Had echt het gevoel dat ik op knappen stond. Dat bleek ook wel, want er zijn 18 eicellen gevonden. Wat was ik blij dat ik de punctie niet mee hoefde te maken zeg! De anesthesiste was super vrolijk en aardig. Heb wel na de punctie nog flink veel pijn gehad en heb nog veel pijnstilling gekregen. Nu ook nog geregeld paracetamol. Ben net gebeld door DD dat er 9 bevruchtingen waren. 4 zijn gelijk de vriezer in gegaan en 5 liggen er nu in de embryoscoop te sudderen. Als alles goed gaat, dinsdag de tp. Wel heel vroeg 9.30, dus gaan ff voor een hotelletje kijken. Had ik hier iemand over een goedkoop hotelletje in de buurt gehoord? Zou diegene mij daar de link van kunnen pb-en?
Wauw, goed nieuws Aklina! En fijn dat die punctie daar gewoon onder narcose gaat. Vervelend van de napijn! Ff een nieuwsgierige vraag: er zitten er dus 5 in de embryoscoop. Is het de verwachting dat die alle 5 verder delen of dat er nog een paar afvallen? En stel er blijven 3 of meer over, kunnen ze die dan nog invriezen? Rustig aan joh!
Hopelijk delen ze alle 5 door, maar ik ga er van uit dat er een aantal wel zullen achterblijven in groei. Mochten er op dag 5 meer dan 1 of 2 toppers zijn, worden die inderdaad alsnog ingevroren. Of wij er 1 of 2 laten terugplaatsen hangt af van het advies van Dr. S. en of dat een heel dringend advies is of gewoon verstandig. Eigenlijk willen wij gaan voor twee, maar als dit echt niet verstandig is, gaan we er voor 1.
@Aklina: Wauw meid wat een goed nieuws. 9 bevruchtingen is een erg mooi aantal. Ik duim voor je dat er gewoon 5 toppers in de embryoscope zitten en 4 toppers in de vriezer ! Ik zou er persoonlijk ook 2 laten terugplaatsen.
Aklina; Wow, 9 bevruchtingen! Wat goed! Dinsdag dus de tp! Spannend! En ik zou ook voor 2 gaan denk ik. Ik ben de enige hier met een tweeling, en er hebben er echt best veel een tp van 2 emmy's gehad, waar er 1 is blijven plakken. Dus de kans op een tweeling is niet zo gek groot volgens mij. Wanneer krijg je te horen of die 4 die ingevroren zijn het gered hebben?
Anja, Die worden pas ontdooit als we voor een brusje gaan (i hope, i hope, i hope). Nee, zonder gekheid, dat zijn nu gewoon cryo's die ontdooid worden als we ze nodig hebben. En inderdaad willen wij voor twee gaan. Alleen als Dr. S. ons kan overtuigen dat we het niet moeten doen gaan we daar in mee.
Voor degene die willen, er staat weer een nieuwe buikfoto in mijn.album, en 2 nieuwe echo foto's van onze ukkies.
Aklina, spannend zeg! Als ik jullie was zou ik ook zéker voor 2 gaan. Helemaal gezien het jullie 3e poging is. Wat betreft je vraag mbt acupunctuur.... heb het vorige poging in DD gedaan en is mij persoonlijk niet goed bevallen. Hebben 1,5 uur erop moeten wachten (kregen het idee dat ze ons vergeten waren). Hebben er zelf om moeten vragen want waren al binnen geroepen voor de TP. Dus weer naar buiten en maar wachten.... niet echt motiverend als je graag wilt weten wat voor emmie je getpt krijgt. Had het idee dat de naalden niet goed zaten, voelde ze continu en dat hoort volgens mij niet zo?! (of ik ben gewoon een pieperd, hahaha). Na de TP weer voor de accu wat ook 20 min zou duren.... half uur voorbij...nog wat langer voorbij... kwam niemand.... manlief maar eens op de gang gaan kijken (mocht de naalden er niet van hemzelf uittrekken ) en bleek dat alles donker was, waren aan het afsluiten. Niet echt zoals het hoort te gaan dus, maar duitse vrouw zo'n 1,5 uur voor mij leek er veel baat bij te hebben, kwam helemaal ontspannen de kamer weer uit. Dus tsja... 't is maar net wat de ervaring is denk ik. In elk geval heel veel succes bij de TP. Mooie opbrengst bij de punctie zeg .
Majo, Hebben inderdaad afgezien van de acupunctuur. Had je ervaring al gelezen en leek me niet zo'n toegevoegde waarde. Zie dat jij morgen de punctie wellicht hebt? Hoeveel follikels zijn er gegroeid. Veel succes!
Alklina, en?? Mooie emmie(s) terug gekregen? En rest nog lekker doorbroeden in embryoscoop?? Meiden bedankt voor de succeswensen . Had bewust nergens op de topics waar ik schrijf verteld dat we weer met poging bezig waren om er zelf ook maar zo min mogelijk mee bezig te zijn. En dat werkte best redelijk. Heb de uitgangsecho en Fm's dit keer in streekzkh in ned gedaan waar ik werk. Had geen zin in steeds weer 2,5 uur heen, 2,5 uur terug naar DD. Eerste Fm al meteen veel follies, bdz 10. 2e FM verdubbeld, bdz zo'n 20 dus 40 in totaal. En dus wéééér eens overstimulatie. Dag erna toch naar DD voor controle FM en toch liever zelf beoordelen door Dr. S. Idd 40+ follies, dus normaal gesproken afbreken. Oké en dan nu toch maar ff ego. Heb jullie te lang onwetend gehouden.... Bewust even niet verteld dat we alweer aan nieuwe poging begonnen zijn. Ook om er zelf minder op gefocust te zijn. In omgeving weet ook bijna niemand het, op enkeling na ivm regelen oppas . Werd 2 okt weer ongi (heel wonderlijk precies na 28 dgn). Had al met arts in DD overlegd of we de uitgangsecho en FM's in Ned mochten doen, had geen zin om nu alweer zo vaak heen en weer te moeten gaan rijden. 2/10 dus ook meteen uitgangsecho gehad en 4/10 weer begonnen met spuiten (Puregon en Menopur). Dag 8 1e FM in streekzkh waar ik werk. BMS goed (10mm) en zo rond de 20 follikels alweer. Links 10 follies kleiner dan 10mm en 2 grotere ( 12 en 15mm). rechts ook 10 kleiner dan 10mm en 1 van 12mm. Mocht dus doorgaan met spuiten. En voor de nacht cetrotide erbij. Dag 10 wederom in eigen zkh FM. Ieieieieks.......wel ja..... weer eens overstimulatie . Zo'n 40 follies. Rechts 19, links 20 stuks. Rechts 5 tussen de 11 en 16mm, rest kleiner en links 6 tussen de 12 en 20mm en rest kleiner. DD gebeld, die dag nog wel puregon spuiten, geen menopur en moest daar dag later (afgelopen vrijdag) komen voor controle FM. Nog steeds natuurlijk veeeeele follies. Bms was wel heel mooi dik. Normaal gesproken zouden ze de poging natuurlijk afbreken met 40+ follies, maar Dr. S. wilde andere methode hanteren waarbij punctie wel door kan gaan en overstimulatie niet erger wordt . Zei dat het al vaak was toegepast en ze dus weten dat dit werkt. Nou ja...prima dan... Zit ik even later bij vpk voor inplannen punctie, zegt ze...: 'k Ga nog even wat navragen aan arts want zoals met deze hormonen, dat doen we pas sinds deze week en zit ik dus nog niet goed in'. Okééééé....lekker dan !!! W.s. denk ik in trials/studie wel vaker toegepast en uitgeprobeerd, maar voor het eggie dus echt nog maar net! Moest dus dit keer geen pregnyl of ovitrelle spuiten voor punctie, maaaaaar......jawel..... 2 spuiten decapeptyl . En bij apotheek pregnyl 1500EH (is normaal voor punctie 5000 of 10000) ophalen en die moest ik spuiten meteen ná de punctie. En dan mogelijk bij TP nogmaals 5000EH pregnyl, maar wordt dan pas definitief besloten. Gisteren dus punctie gehad. Wat ben ik blij dat ze die in DD onder narcose doen , want wat heb ik een napijn gehad zeg ! Via infuusnaald pijnmedicatie bijgekregen en 1200mg ibuprofen gehad. Anestesist had me liever aan infuus gelegd, maar omdat ik ptnt was van Dr.S. deed ze dit niet (die doet dat blijkbaar niet gauw?). Duurde dus ook even voor we naar huis mochten. Op zich niet raar, napijn, natuurlijk met 40 follies. Uiteindelijk 24!! eicellen gevonden en v/h zaad niets gehoord dit keer, dus w.s. wel meteen wat gevonden . Nu vandaag ruuuuuuuustig wachtende op telefoontje mbt wel/geen bevruchting. Spannend dus even nog!! Verloopt dus weer eens niet echt zoals 'normaal' (wat dat in de MMM ook maar mag zijn), maar daar zijn we in middels al wel aan gewend . Voor alsnog....'So far, So good' .
ZO........wat een verhaal majo Ze moeten je wel hebben meis! Hoe voel je, je nu? Let maar goed op je overstimulatie! Ik hoop dat jullie snel het verlossende telefoontje krijgen dat er veel bevruchtingen hebben plaatsgevonden, ik hoop het echt! Kiezen jullie ook voor embryoscope?
@Majo: Jeetje meid wat een verhaal. 40 follikels is niet niets Maar wat een goed nieuws dat er 24 eitjes gevonden zijn ! Ik duim voor mooie bevruchtingen. Word je wel extra in de gaten gehouden ? Doe rustig aan ! @Aklina: Ik duim voor je ! Hopelijk kom je met super mooi nieuws vandaag. @Juffie: Hoe gaat het met jou ? Ik lees in je onderschrift dat je gister voor controle moest, was alles goed ?
Loontje: klopt ben gisteren op controle geweest, alles was gelukkig in orde, bmh nog steeds meer dan 3cm. Moet nu wel tot week 32 elke week op controle kopen en krijg ook nog een groeiecho. Na week 32 kijken ze dan weer verder of ik weer naar de vk mag. Vind het ook wel fijn dat ik elke week mag komen, geeft me toch meer rust want was behoorlijk onzeker over de situatie.
Fijn om te horen dat alles er goed uit ziet. Ik vind het niet zo vreemd dat je onzeker was hoor. Fijn dat je nu elke week mag komen. Wanneer heb je de groeiecho ? Ik heb nu elke 3 weken een groeiecho, zal steeds sneller op elkaar zijn denk ik. Morgen heb ik hem weer.