ICSI in Dusseldorf

Discussion in 'MMM clubs' started by Krabje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ff binnenspringen hier: Loontje, wat goed dat jullie gaan overstappen. Ik hoop dat jullie in DD verder zullen komen!! :)

Als jij trouwens extra onderzoeken wilt, kan dat gewoon hoor!!
    Gewoon tegen S. zeggen wat je wilt, als je dat goed onderbouwt gaat hij gewoon met je mee hoor.
    Zat je te denken aan onderzoeken bij Pfeiffer voor het immuumsysteem? Of meer onderzoeken aan je baarmoeder?

Ik heb een kijkoperatie gekregen terwijl S. dat niet perse nodig vond. Maar ik vond dat wel nodig, dus ik kreeg hem. Dezelfde week nog :p ;)

2. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Maartje, heeft die kijkoperatie je nog iets opgeleverd?

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Majo, je hebt gelijk....de 5e dag TP hoeven geen blasto's te zijn. Das waar ;):).
    Enniewee, jij begint maart toch in Nederland nog met een ICSI?
    Hoeveelste begin je ongeveer?

Timon, uuuuhhhhh ;).....jaaaaaaaa 3 of 5 dagen maakt voor mij ENORM uit!!! 3 dagen wachten is 2 dagen minder spanning tov 5 dagen wachten!!!

Haai Maartje :).

Loontje, wat een goed nieuws allemaal zeg!! Wat goed dat uber S gewoon de cryo's in zijn stoof wilt doen!!! Beterrrrrrr!!!

Fire, succes morgen!!!

Y, foto's EINDELIJk in m'n album.....zoooooooo weinig tijd gehad. Maandag wordt hele reis voor jullie, ik herken het....hetzelfde gedaan. Maar tis allemaal voor een goed doel ;):).

Verder zoek ik veeeeeeeeeeeeel afleiding, anders word ik GEK!!

Oh juffie, vergeet ik de hele tijd te zeggen....leuke avatar!! Lief!!!

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Fireangel: Succes vandaag !

@Timon: Als je het niet aan je leidinggevende wilt vertellen is het wel fijn dat je pas in mei kan en het dan zo met vakantie kan plannen. Hoe doe je het dan als je echt de behandeling gaat starten in DD ?

Ik weet nog niet precies wanneer we kunnen beginnen. We moeten nu eerst regelen dat de cryo's in DD komen. Als DD het regelt kost het 350 euro, dus het voordeligste is als we het zelf doen. Maarja hoe kom je aan een stikstof vaatje :( ... manlief is nu weer ff met DD aan het bellen of zij misschien hebben. Wie weet kunnen we in maart al starten :)

@Maartje: Lief dat je reageert :) ! Ik zou meer onderzoeken willen hebben voor m'n baarmoeder, maar ook zou ik wel immunologische testen willen hebben. En natuurlijk onderzoek naar chromosomen. Ook had hij het nog over schildklier (maar die is goed), stolling enz. Deze onderzoeken willen we sowieso pas als we aan een 4e poging gaan beginnen. Maar we hopen natuurlijk dat een 4e poging helemaal niet nodig is.

Heeft de kijkoperatie bij jou wat opgeleverd ?

@Zonnestraal: Hoe voel je je meis ? Wanneer mag je eigenlijk testen ? Moet je een bloedtest doen of zelf testen ? Sorry als je het al gezegd hebt :)

5. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    @Loontje:Wij vervoeren het zaad in een soort thermoskan van het ziekenhuis met stikstof.Snel bespaart die 350 euro.Bovendien heb ik er liever zelf zicht op...

Vandaag gehoord dat we een notariele akte moeten hebben voor het donorzaad.Echt balen.Hier hebben ze ook nooit wat over gezegd verder,hoorde het van zonnestraal en het bleek dus ook voor ons te gelden ook al komt het zaad uit nederland.Weer 400 euro lichter :( Bovendien moet het allemaal snel snel geregeld worden.

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @yj81: Jeetje dat ze dat nooit hebben gemeld. Lukt het nu nog wel om het allemaal voor maandag te regelen ? En wat een geld weer hé, krijg je dat wel vergoed ?

Manlief heeft met dd gebeld en we kunnen zo een stikstof vaatje van hun lenen. Het betekend alleen wel dat we zo een 1000 km moeten gaan rijden op 1 dag haha .. Purmerend > Dusseldorf, Dusseldorf > Amsterdam, Amsterdam > Dusseldorf en dan weer van Dusseldorf naar Purmerend .... leuk zo een dagje in de auto hahahaha !

7. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    @Loontje:ja,ik baal er ook van!Voor maandag lukt sowiezo niet meer nee.Maar ik hoop dat dat ook niet nodig is maar dat het pas hoeft voor de bevruchting plaats vindt....
    Heb Irma hier net een mail over gestuurd.Had ook al gebeld,maar kreeg een ander er voor die zei dat Irma terug zou bellen maar dat is tot op heden nog niet gebeurd.Wel kreeg ik net ineens een mailtje van haar met voorbeelden van aktes.
    Nee,dat krijg je vast niet vergoed nee ben ik bang.
    heb het formulier met een email net naar de notaris gemaild met het hele verhaal erbij.Hoop dat ze het op korte termijn kunnen doen....
    Mooi dat jullie een vaatje van ze kunnen lenen,maar wat een reis!kun je het ook niet in een thermosfles met stikstof doen?Scheelt veel gereis!

8. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    @Zonnestraal:Cool,die foto's!!!!!

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @yj81: hmmm wat jammer dat ze niet even heeft terug gebeld. Wij wachten ook nog op een telefoontje, maar dan niet van Irma, maar van iemand anders die ook Nederlands spreekt ... ik weet alleen niet hoe ze heet. Hopelijk heb je snel een reactie van je notaris !
    Ik denk niet dat het in een thermosfles kan en als dat wel zou kunnen, hoe kom ik dan aan de stikstof ? Ik verwacht niet dat ik dat van de VU ga krijgen. Ach we rijden gewoon lekker heen-en-weer !

@Zonnestraal: WAUW wat een prachtige foto's van je emmy's, ze zien er echt mooi uit. Ik duim dat ze nu heerlijk aan het innestelen zijn en daar nog 9 maandjes blijven zitten !

10. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ja leuk hè zo'n foto!!! Krijgen jullie straks ook allemaal :D.

Loontje, 4AA was al verder dan de 3AA. dat was het verschil.

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @Zonnestraal: Gaaf dat wil ik zeker wel ! In de VU kon je altijd zelf een foto maken vanaf het scherm, maar dat ziet er toch veel minder mooi uit.

Ah oke ! Ik snap hem.

12. Fireangel

Fireangel Bekend lid

May 12, 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Net terug uit DD. Fijn gesprek gehad, wel zo klaar. Dr. H. wil hetzelfde als wij willen.

Ze gaf aan dat ze bij dr. S. heeft nagevraagd of IMSI bij ons idd het beste is. Ze hebben nu een behandelschema voorgesteld. Korte spuitschema met gonal F en cetrotide en misschien verder in de cyclus nog iets met LH voor kwaliteit van eicellen.]. Dan IMSI en alle bevruchte eicellen in de embryoscoop (hoop dat hij dan niet vol zit). Op dag 5 dan terugplaatsing (pfff zonnestraal...nadat ik van jou heb gelezen dat je tussendoor niks hoort is dit wel spannend).
    2 terugplaatsingen (als die er zijn) en als er dan nog embryo's over zijn worden deze ingevroren.

Morgen worden we door Irma gebeld over het spuitschema, wanneer, wat en welke dag. Weet alleen niet of ik voor de punctie nu pregnyl of decapeptyl moet spuiten.
    Nu wachten tot ik ongesteld word, zit nu op dag 16. Zit alleen zoooo te duimen dat punctie niet op een dinsdag is. Mijn man heeft op de dinsdagen een cursus die hij echt niet kan afzeggen . Maar ja heb zijn spulletje toch ook nodig. Normaal heb ik een cyclus van 29 dagen. Vorige maand (misschien vanwege hysteroscopie) 31 dagen. Op dag 13 punctie zou dan precies op een dinsdag zijn...ach ja we wachten wel af....

Hebben jullie je hormonen gewoon in Nederland gehaald??

@zonnestraal: Ik kan geen foto's bij jou vinden, waar kan ik deze bekijken?

13. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    @Fireangel;mooi dat jullie een goed gesprek gehad hebben!!!En dus ook al rij snel beginnen!!!En wat betreft die dinsdag...misschien kunnen ze je dm de pregnyl wel over de dinsdag heen tillen??Zou het van te voren aangeven als ik jou was,wie weet wat er mogelijk is.
    Hormonen kun je inderdaad gewoon in Nederland halen.

Weten jullie hoe dat zit met de uitgangsecho....dit moet VOOR de menstruatie.Nou hebben wij maandag de echo en ik voel het al een beetje aankomen eigenlijk.Kan ook best nog tot maandag duren,is soms geen pijl op te trekken(ben nogal onregelmatig)maar stel dat het eerder komt is dit dan erg?Kan de echo ook tijdens de menstruatie gemaakt worden?Wie weet dit???

14. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Zonnestraal., natuurlijk is het 2 dagen extra spanning. Dat snap ik wel. Misschien probeer ik het minder heftig te maken.;)
    Wat doe je nu zoal om niet gek te worden?
    Heee, vriendjes worden? Ik wil jouw foto's ook wel zien.;)

Loontje, het zou erg mooi zijn als je in maart kan beginnen. Maarre... kan je in het ned zh geen vaatje lenen?

Ik heb 5 mei de intake. Als ik rond 10/12 mei ongi word wil ik graag starten. Dan 2,5 week vrij nemen waarin alle afspraken vallen. Dit is nav de beschreven schema's.

Vraagje, als ik een kijkoperatie zou willen, hoe lang moet ik dan waarschijnlijk wachten? Dan is de poging zeker een maand verlaat, toch?

Fireangel, fijn dat de arts op dezelfde lijn zat. Spannend dat je snel kan beginnen.

15. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Timon, leuk vriendjes worden!! ;):).
    Om niet gek te worden: afleiding zoeken, naar de acupuncturist gaan (word ik ff ontspannen geprikt).
    Ennnnn, proberen met beide benen op de grond te blijven staan.
    2 top-Emmy's en omgeving van mij is nu al eufoor. Heul lief!
    Maar het feit blijft, de kans is groter dat het niet lukt als dat het wel lukt.
    Dat zijn feiten. Dusssssss, voor nu ben ik heel blij. Blij dat de punctie goed is gegaan, blij dat we bevruchtingen hebben.
    Tot hier ben ik heeeeeeeel blij. Maar voor de rest wil ik gewoon eerst een positieve test. Ben reëel genoeg om te weten dat met zulk prachtig nieuws het evengoed niet gelukt kan zijn.
    Te vaak al teleurstellingen gehad. (zoals iedereen in dit topic).
    Deze gedachte hoe gek ook geeft me rust.....

Fire, wat spannend!!!! Ik heb de punctie op de 15e dag gehad. Bedoeling was ook de 13e dag.....
    Jeetje, al bijna beginnen meid!!

Loontje, ik herken de reis vanaf purmerend. (ik vanaf Koog aan de zaan naar Leiderdorp naar Düsseldorf naar Leiderdorp naar koog).
    Het was echt een zware vermoeiende dag, met een goed doel!! 's avonds waren we echt gesloopt!!!

Y, mag ook tijdens ongi ;).

16. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Ah,dat scheelt.Zat al helemaal in de stress.Hij zei zo duidelijk toen dat het voor de menstruatie moest namelijk.....maar lees overal dat het juist tijdens de menstruatie gebeurd(in andere ziekenhuizen)
    Ja,wij ook een gezellig ritje maandag...van bolsward naar Heerenveen naar Dusseldorf naar Heerenveen naar Bolsward.

@zonnestraal:Je kunt verder helemaal niks en da's het frustrerende ook gelijk he.De omstandigheden zijn perfect,maar helaas zegt het niks.Maar ik heb hele goede hoop voor jou hoor!volgende week een test met 2 streepjes,let maar op!

17. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ja Y jij maandag zware reis! Gewoon op tijd weg. Broodjes mee en af en toe bij benzinepomp stoppen om kopje koffie te halen.
    Oh en in DD tanken, veel goedkoper!!

Tsja, die test.....ik heb dus alleen maar omo-witte testen gehad. Nooit een streepje of een heel licht streepje....nee altijd omo-wit.
    1x express 3 dagen na pregnyl getest, toen een vette 2e streep. Pffffff stomste wat je kunt doen. Gaf me een kutgevoel.

Buiten dat altijd omo-wit. Ik kan me een positieve test dus niet eens voorstellen :):):).

18. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Altijd omo-wit of een keer streepjes en nu nog steeds in de mmm zitten. Ik kan je zeggen dat eerder streepjes ook niet leuk is als je nog steeds met lege handen staat.

Mensen, wat hebben jullie voor reistijden! Ik vind zo'n 1.45 uur al genoeg...

19. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Klopt hoor Timon.
    Maar ik ben gewoon onzeker of ik überhaupt wel zwanger kan worden ook al ben ik 'gezond' verklaard.
    Ik vraag me soms af of m'n lichaam wel begrijpt wat ie moet doen zeg maar....
    Maar ik snap heel goed wat je bedoeld hoor.....

20. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Weet je dat ik ook soms twijfel, ondanks dat ik in 2009 die streepjes heb gehad? Al is me meerdere malen verteld dat ik inwendig in orde ben. Hoezo vertrouwen hebben? Ik probeer het, maarja... *zucht*

Share This Page