Een blastocyst is het embryo op dag 5 stadium, vlak voor de uittreding en vanuit de schil van de eicel. (google maar even embryonale ontwikkeling, dan kom je het zeker tegen.)
Ja klopt inderdaad. Je zou hiermee een grotere kans hebben, maar helaas is dit bij ons niet uitgekomen. Ik ben inderdaad het contactformulier tegen gekomen waar ook de optie :intake afspreken op stond. Maar misschien bel ik maandag ook wel gewoon even hoor.
Alle Nieuwe Dames welkom......zie dat jullie vragen al allemaal beantwoord zijn!! Veel succes met jullie keuzes die jullie maken. Ook ik ben heel blij dat ik naar Dusseldorf ben gegaan! Heb nooit een IVF in Nederland gehad.....en zou dit ook niet willen! In duitsland zijn ze toch wel wat kundiger en wat verder naar mijn idee......
Meiden, ik heb ook weer een aantal vragen.. Nu de afspraak dichterbij komt ga ik er steeds meer over nadenken, en momenteel vooral over het financiele plaatje.. -Ik ben verzekerd bij FBTO, zij vergoeden maximaal tot het Nederlandse tarief. Wat zou ik nou, puur aan ICSI alleen, aan eigen kosten hebben ongeveer? -Als ik de echo's in Nederland laat doen en de medicijnen in Nederland ophaal, krijg ik dat toch wél volledig vergoed? -Klopt het dat IMSI 900 euro extra kost? -Hebben jullie enig idee wat AH kost? -De narcose moet je zelf betalen las ik hier. Hoe duur is dat, en kun je de rekening hiervan eventueel later indienen bij de verzekeraar? Zucht, ik had nog veel meer vragen, maar die ben ik alweer kwijt.. Misschien komen die later nog
@ shadix: ik kan je helpen met je vraag over ah: dit koste ons 165 voor 2 eicellen! Ook de narcose, deze zit rond de 250 euro! Ik heb de narcose vergoed gekregen! Maar ik ben verzekerd bij zilveren kruis! Weet niet of het verschilt..... En wat betreft de vergoeding van de medicijnen die vallen buiten het behandel bedrag.... Als je die in ned haalt krijg je die gewoon vergoed!
Majo: heel veel succes met de tp vandaag! Hou ons op de hoogte hè! Alle nieuwe dames: welkom! Shaddixxx: IMSI is best prijzig ja. En de prijs is afhankelijk van het aantal eicellen dat je hebt. Bij ons was het voor 2 eicellen rond de 400 euro. Maar er zit wel een maximum aan de prijs, maar dat weet ik zo ff niet.
@ Shaddixxx: Als je op de site van DD kijkt staat bijna overal bij wat het ongeveer kost.. @ Aklina, doe lekker rustig aan en laat je maar goed verwennen, hopelijk is het een goed teken! @ Majo, succes met de TP. X
Bedankt voor de reacties tot nu toe meiden. Als ik op de site van DD op 'Details' klik van een behandeling zou er een PDFje moeten openen, maar ik krijg elke keer een foutmelding, alsof dat deel van de website het niet doet
@Shaddixxx: klopt, is bij mij ook zo. Maar volgens mij doet alles het wel als je op het Duitse deel van de website kijkt. Dus als je een paar woorden Duits begrijpt, is dat misschien nog een tip. En nog even iets anders: ik meen dat NL verzekeraars Assisted Hatching niet vergoeden. Dus vraag daar een aparte factuur voor en betaal die zelf. Anders schijn je het risico te lopen dat je verzekering de hele ICSI-behandeling niet wil betalen. Ik weet niet of dat per verzekeraar weer verschilt (misschien weten andere dames dat hier), maar ik zou het risico niet willen lopen ...
Bij FBTO verzekerd heb je ong. 1500,- euro voor eigen rekening. IMSI vergoeden zij niet. Wij hebben in elk geval 0,- euro ervan terug gekregen. De kosten van de IMSI behandeling bedragen maximaal 900, afhankelijk van het aantal eicellen dat kan worden geïnjecteerd. Als je AH wilt zal je een losse rekening krijgen die niet bij de verzekering moet inleveren. Ze vergoeden AH niet en het kan zelfs zijn dat je dan helemaal niets vergoed krijg. In DD zijn ze er bekend mee, hoor. Ik geloof dat AH ong. 250,- euro is. Dit kan overigens alleen met embryo's van 3 dagen oud, dus niet in de embryoscope hebben gezeten. Ik weet niet meer wat de narcose kost. Je moet dat contant afrekenen nadat je bent bijgekomen. Ik vond het een best aparte ervaring. Succes!
Assisted Hatching is 160 euro trouwens. Dus dat valt nog mee. En je krijgt alle rekeningen apart toegestuurd, en dubbel. Dus ook 1 voor je eigen administratie, en 1 voor de verzekering. Wel zo handig.
Anders ik wel ! Kan eigenlijk niet wachten om daarheen te gaan... Maar eerst nog de cryo's 'opmaken' bij ons eigen ziekenhuis...(natuurlijk hoop ik nog heel erg dat het daar op de valreep nog mee lukt). Maar goed, even samenvattend voor mezelf: voor mij is het belangrijk om pakket 4 bij Menzis te nemen volgend jaar en mijn man heeft net als nu alleen de basisverzekering nodig? Die vergoedt ook IMSI, mochten we dat moeten doen?? Is er iemand die in Nld elke keer wel goede bevruchtingen had en goed delende embryo's, maar waarbij toch IMSI nodig bleek? Ik zou zeker assisted hatching willen doen. Tot nu toe ontwikkelen de embryo's zich wel goed bij ons, dus in de embryoscope lijkt me dan minder nodig. Maar goed, eerst maar eens uitleg enz.
Stiertje; hihi, idd heb ik de jackpot wel in DD nu natuurlijk met mijn 2 ukkies. Ik hoop echt dat het voor jou ook gaat lukken. Elize: wij hadden goede embryo's in nl, maar wij hebben in DD toch imsi laten doen ja. We hebben echt alles gedaan wat mogelijk was voor ons.
Hey Loessie, zwaai zwaai Stiertje, shadixx en Elize, volgens mij zijn de meeste vragen inmiddels alweer beantwoord . Weet alleen niet of menzis imsi vergoedt en welk pakket je daar dan voor moet hebben. Weet wel dat in onze brief stond, dat we het niet vergoedt kregen omdat manlief daar niet verzekerd was. Inmiddels ook bericht van zilveren kruis van manlief, dat hij het daar ook niet vergoedt krijgt omdat het in nederland niet wordt toegepast en niet bewezen heeft dat dit een positieve meerwaarde op een behandeling heeft?! Iemand hier op het topic die het wel vergoedt heeft gekregen ergens? Kreeg van menzis wel het idee dat we het daar anders wel hadden gekregen... maar met welk pakket.... Aklina, doe maar rustig aan jij! Hoeveel dgn na TP zit je nu? 3 dgn? Vooral dag 5 in de gaten houden qua buikklachten, dan kan het (nog meer) gaan toenemen... @Hier: Nou....ging de TP toch gewoon bijna niet door zeg!! Wilde eerst even naar eierstokken kijken, eerste wat Dr. S. zei: 'Dát ziet er indrukwekkend uit' . En dan niet op hele leuke toon.... Eerst eierstokken opgemeten... links 7cm en rechts 5cm . Gelukkig geen vocht (nog) in de vrije buikholte. Hij merkte op dat hij een TP met 1 emmie wel zou aandurven, 2 absoluut niet en eventueel zelfs deze invriezen en volgende cyclus terugplaatsen . Was behoorlijk teleurgesteld. Gezegd dat we er dan wel sowieso 1 terug wilden, dus zo gedaan. Kwaliteit helaas 'weer wat achter in deling. Was een morula, dag 4 embryo op dag 5. Wéér geen blasto helaas . Moet nu heel erg letten of de buikpijn erger wordt of niet, m.n. vanaf dag 5 volgens Dr. S. (embryo's nestelen zich geloof ik normaal gesproken op dag 3 à 4 in, als ze zich innestelen). Mocht ik meer last krijgen, contact opnemen met zkh in Ned en echo laten maken. Misschien dat ik dat v/d week op werk sowieso maar even laat doen om te kijken of het rustiger is of niet. Baal verschrikkelijk dat we er geen 2 terug konden krijgen zeg! Met 1 weet ik het gewoon niet hoor... nooit blijven zitten met 1, meestal ook niet met 2 en de keer dat het lukte waren het er 2 en is het er 1 geworden. Dus met 1.... ik weet dat het kan hoor, maar toch... Meesten bij wie het hier gelukt is ook 2 getpt en/of vaak blasto's. En inmiddels is ons zó vaak ingefkuisterd door artsen in ned en dd dat ons dochtertje écht een mazzeltje geweest is.... nou ja...we zullen wel zien... mag maandag nog bellen voor laatste 2 van de 6 die nog over zijn in embryoscoop, of ze wel/niet ingevroren zijn. (sorry voor lange verhaal overigens ).
Nog een vraagje voor diegene die op dag 5 een TP hebben gehad.... na hoeveel dgn mochten jullie testen? Dr. S. was het vergeten te zeggen, assistente zei over 10 dgn. Vorige 2x was het na 14 dgn na TP nmlk en in Ned bij ons 18 dgn na TP. 10 dgn lijkt mij zo vroeg?