ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aklina: oh nee, wat erg!! :(
    Sterkte meis!!

2. nena64

nena64 Lid

26 okt 2012
    46
    0
    0
    Gestart 8/11/2012
    gelderland
    Wat bizar voor je Aklina, heel veel sterkte gewenst.

Nog géén rode duivels maar wel de prik instructie gehad in Arnhem en ging huiswaards met een hele boodschappentas medicatie. De verti arts heeft een last minute wijziging doorgevoerd en nu een flinke dagelijkse dosis (300) van het middel Fostimon voorgeschreven, welk middel volgens hem enkel de beste resultaten kan geven bij 40+ gevallen. Ze willen daar in Arnhem onder druk van manlief overigens nu plots alles op alles zetten in mijn eerste poging om zoveel mogelijk uit de reserves te halen als maar mogelijk is. Op de twaalfde dag zou dan de eerste echo plaatsvinden om het aantal follikels te bekijken.

Ik heb met Frau Hubert vervolgens afgesproken dat DD als vangnet meeloopt mochten ze in Arnhem de proef ivf poging bij een te kleine opbrengst follikels willen afbreken na de eerste echo op dag 12. Dan wil Faru Hubert de door stimulatie, punctie en terugplaatsing wel uitvoeren.

Hier is het spuitschema: [​IMG]

3. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @kiekske,
    Volgens mij zei ze dat de DHEA waarde in de trant van 10.7 was, wat boven (onderwaarde) 9.8 lag, wat dus goed was (eerdere meting heb ik niet, omdat dat DHEA-S waarde was, die trouwens veel en veel te hoog was volgens de belgische cijfers). Vit. D was ook goed, zei ze, maar omdat het zo snel allemaal ging, heb ik het volgens mij niet zo goed begrepen (mijn geheugen is echt slecht de laatste tijd). Omdat ik toch volgende week op echo moest komen, zou dr. S. het toch nog met mij doornemen, maar voor nu zag het er allemaal goed uit, zei ze. Maar ik weet het niet zo, vandaar dat ik hier ook effe de hulptroepen inroep. Het zal ook wel goed zijn, maar als iemand de duitse waarden had, dan zou ik misschien een beter gevoel erbij krijgen.

4. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @nena,
    Ik moet zeggen, klinkt wel allemaal erg positief. Lekker kort bij huis, in geval dat zij het "opgeven", heb je nog een plan B en dan door naar Dusseldorf. Zo te horen, is alles en iedereen er klaar voor, nu nog die duivels. Duim duim...

5. nena64

nena64 Lid

26 okt 2012
    46
    0
    0
    Gestart 8/11/2012
    gelderland
    Die moeten dan de komende 48 uur komen Jo en anders tja dan toch maar snel een zwangerschapstestje doen ;)

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Aklina, heel veel sterkte met deze enorm zware klap. Ik ken het... *zucht* Dikke knuffel!!!

7. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Veel sterkte Aklina...wat erg :(....

8. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Aklina wat heftig!! Heel veel sterkte

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Meiden, ik heb even een vraagje.
    Aankomende maandag hebben wij het intakegesprek in DD. Nu hebben we gisteren een gesprek gehad met mijn arts in het ZH in Zwijndrecht. Ik heb haar gevraagd of ik eventueel, als we besluiten om over te stappen naar DD, nog wel bij haar mag komen voor FM's. Dat mocht niet, omdat DD niks terug koppelt naar Nederlandse ziekenhuizen. Daarom heeft Zwijndrecht besloten om daar dus niet aan mee te werken. Met Gent doen ze dat wel, omdat Gent dus wel alles terug koppelt naar hun.

Is het mogelijk om het dan via een ander ZH te doen. Wij wonen namelijk 3 uur rijden van DD vandaan, dus als er een ZH hier in de buurt wel mee zou werken en ik daar de FM's zou kunnen doen, zou dat heel fijn zijn.

Wie doet dat....de FM's in NL en de rest in DD?

Ga het sowieso maandag dan wel met dr S. bespreken, of het mogelijk is om wel terug te koppelen naar Zwijndrecht.

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #3970 wishfulthinking, 6 nov 2012
    Laatst bewerkt: 6 nov 2012
    aklina.. wat kloten voor je zeg!!.. heel veel sterkte toegwenst..
    doe je rustig aan??

dames nu ik hier toch ben.. ik heb raad en advies nodig..
    de meeste hier zitten HELAAS al wat langer in dit traject mss kunnen jullie me adviseren??

zoals jullie kunnen lezen in mijn onderschrift ben ik nu bezig met de 1e hyper..
    ik spuit ondertussen nu 18 dgn deca en 8 dgn puregon 250eh
    gisteren had ik de 1e FM..
    en er waren maar 3 follies minder dan 10mm te zien.. 1 rechts..2 links ..of andersom .. heb eings niet meer geluisterd..:)
    ik moet eerlijk zeggen ik was zo teleurgesteld en hubbie ook..
    degene die de echo maakte had het er over dat de fert arts er vorige week maandag tijdens de uitgangsecho 10 klaar had zien liggen..(daar was ons niets van bekend)
    ze noemde me een low responder..en had het er over dat die 250 eh puregon al de max was qua spuiten..
    nu heb ik morgen de 2e FM en ze hoopte dat er dan meer te zien was..

ter aanvulling:
    ik heb hiervoor 8 x icsi eigen cyclus gedaan waarvan 6x geteld en waar maar 2 TP's uit gekomen zijn..in dit traject noemden ze ons de pech gevallen..2 x geen eiblaas meegekomen na punctie..1x geen bevruchting.. 1x bevruchting maar 3 kernen en ga zo maar door..
    we zijn op icsi aangewezen want na bewerking zijn er soms 15.000 goede zaadjes waarvan alleen maar B en C kwaliteit..

nu zegt ons gevoel.. als er maar 3 follikels zijn en er komen niet meer bij om de poging af te breken..
    we willen eerlijk waar helemaal niet hebberig zijn of ondankbaar.. maar we zijn weer zo bang dat er bv van die 3 in 2 geen ei zit.. of dat er 2 niet bevruchten..of het ergste senario alle 3 op niets uitloopt..

wat zouden jullie doen??
    of hoe denken jullie erover??

ze noemden me een low responder..
    wat kunnen we hier aan doen??
    kan het zijn dat de deca alles te plat legt??
    heeft het allemaal nog wel nut hier?
    wat voor onderzoeken hebben zin??

ze hebben mij nl nog nooit onderzocht..
    ze zeggen probleem ligt bij man dus ...
    had bv de laatste x na TP (punctie op dag 13) een Luteale Fase van 20 dgn..
    nog noooooooooooooooooooit gehad..mijn cyclussen worden steeds langer..terwijl het meestal altijd 28-30 dgn was sporadisch een 32 of 33 daagse.. de ongi is ook niet om naar huis over te schrijven.. maar 2 dgn ongeveer.. en maar kleine beetjes.. sorry voor de uitleg :)

wij zitten er sterk over te denken als deze poging echt afgebroken word..zij door ons of door de arts..om dan te stoppen hier in NL..

wat te doen meiden??
    wat denken jullie??

alvast bedankt voor het lezen van dit verhaal..

11. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @wishful,
    ik denk dat er een aantal faktoren mee tellen:
    - Ik weet bijv. niet hoe oud je bent, daar kan het al aan liggen dat je een slow responder bent? Ik ben ook een slow, maar ik ben dan ook al wat ouder.
    - dat je zo weinig follies hebt, kan evt. aan je eicelvoorraad liggen (is ooit al eens je amh gemeten ?).
    - Ik begrijp jullie angst best dat jullie willen afbreken bij maar 2 of 3 follies, maar het zou zomaar kunnen dat jullie gewoon niet meer eitjes hebben en door te lage medicatie er ook niet meer gestimuleerd kunnen worden. Ik ben begonnen met puregon bij onze 1e icsi en ben daarmee op de hoogste dosis 300IE uitgekomen, maar die deed voor mij niets. We zijn toen overgestapt op menopur dat voor mij weer beter uitwerkte, dus heb je al eens besproken met je arts om andere hormonen te nemen ?
    - je hebt al intake staan in dd. Op basis van bovenstaande info, zou ik je geadviseerd hebben om eens bij Dusseldorf langs te gaan, dus die stap heb je al gedaan. Ik zou proberen om die datum naar voren te laten schuiven (email evt. Dr. S, bel ze plat, als je duits kent, kun je vaker ook eerder terecht)
    - ligt ook eraan of je nog vertrouwen in je ziekenhuis hebt. Ze kunnen wel zeggen, "aan u mevrouw ligt het niet, het is het zaad van uw man", maar daar heb ik dus jaren mee weggegooit met zo een opmerking. Jaren hebben ze tegen ons gezegd dat het aan mijn man lag, maar nu ik in dusseldorf ben onderzocht, bleek het bij mij ook niet helemaal goed te zitten.

Ik snap dat ieder er anders in staat, maar het blijft toch altijd een gevoel dat je hebt, dat je weet waar je goed aan doet. Helaas heeft niemand de wonderformule die voor jullie werkt. Het blijft iedere maand weer opnieuw uitproberen, gezond verstand te blijven gebruiken, maar vooral ook zelf dingen uitzoeken en vragen vragen vragen...
    ik weet niet of je iets hebt aan mijn opsomming, maar dit schoot me zo te binnen. Ik hoop dat je volgende fm meer laat zien en dat je toch een goed resultaat mag behalen deze ronde. Suc6!

@MissGin,
    Ik heb vaker gelezen dat mensen hun FM's in hun eigen ziekenhuis lieten zien en deze resultaten doorbelden/emailden naar Dusseldorf, maar niet ieder ziekenhuis werkt eraan mee.
    Ik heb daar laatste keer met Dr. S. over gepraat en die zei dat AZM in maastricht (voor onze situatie dan) evt. wel een optie was om dit te doen, maar ik kreeg de indruk dat hij die moeite niet wilde doen en dat we daar maar zelf achter aan moesten gaan, dus hebben wij besloten om de fm's in dusseldorf te laten doen. In ons vorig ziekenhuis moest ik om de 2 dagen wel een FM doen, maar in dusseldorf blijkbaar maar 2 keer, en dan nog een punktie evt. TP, dus dat is voor ons goed te doen, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie een heel ander verhaal is. Ik weet dat er bepaalde ziekenhuizen zijn die meewerken met dusseldorf, maar hoe en wat, kan ik je helaas geen advies in geven. Je hebt toch al volgende week een afspraak bij hem, dus gewoon vragen of hij op de hoogte is van ziekenhuizen in jouw regio.

12. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    jolanda iig heel erg bedankt voor je reactie..

ik zal een aantal vragen voor je beantwoorden..

- ik ben 33 jr..

- bij mijn 5e poging in icsi eigen cyclus 2 mnd terug had ik bij de 1e fm zonder al gestimuleerd te hebben 6 follikels onder de 10mm..
    daarvan zijn er uit eindelijk 2 gerijpt na puregon 150eh te hebben gespoten
    (ter verduidelijking ze gaan in deze versie ook maar voor 1 of 2 eitjes..liever niet meer)
    ik neem aan dat er dus nog wel een ei voorraad is??

-er is nog geen bloed geprikt voor de amh waarde

- in ons ziekenhuis stimuleren ze met gonal-f of puregon..
    niet te vergeten leggen ze plat met de decapeptyl..
    ook doen ze hier alleen maar het lange protocol ..had al gevraagd naar het korte.. maar helaas

-qua vertrouwen .. tja .. het domme pech verhaal tijdens eigen cyclus slik je 1 x .. ook wel 2x .. maar bij 3x ga je toch steeds meer vragen stellen en wil je antwoorden hebben..waarom gebeurt het .. en hoe kan het??.. antwoorden kunnen ze steeds niet geven..ze gooien het op bv mijn hormonen..of noemen het gewoon domme pech..
    de 6e x eigen cyclus wilden ze eingelijk niet doen..
    ze hadden er geen vertrouwen meer in en wilden over gaan op de hyper..
    wij hebben toch voet bij stuk gehouden en wilden die laatste x wel doen.. je hebt er immers recht op.. 6x eigen cyclus staat voor 1x hyper..en je mag hem achteraf niet inhalen
    die laatste x heb ik idd 1 van de 2 tp's gehad.. helaas niet zwanger!!

-zoals je zegt: Aan " U ligt het niet en al die uitspraken daar twijfelen wij dus nu aan.. we weten dat hubbie slecht zaad heeft.. maar waarom word mijn cyclus enz steeds langer.. weinig ongi..en reageer ik nu ineens niet op de puregon.. vandaar dat wij ons al verdiept hadden in DD ..amh waarden.. dhea gebruik..AH en alle dingen die daar gebeuren..
    wij dachten we proberen het gewoon nog 1x hier.. word dat niks dan hopen dat DD wel iets voor ons kan betekenen;)

- we hebben vandaag nogmaals gebeld met DD.. vanmorgen vroeg al gelijk al..;)
    hebben het verhaal uitgelegd.. na 1e fm 3 follies.. slow responder enz enz..
    ze zei toen gelijk al dat dokter S zijn behandelschema aanpast op de amh waarde van de vrouw..
    toen hebben we gevraagd of we mss dan al bloed konden laten prikken voor amh waarde en/of mss de intake naar voren gezet kon worden als deze hyper in NL word afgebroken..
    ze ging vanmiddag overleg plegen met dokter S en we worden terug gebeld.. net nog weer gebeld.. maar overleg was nog niet geweest.. erg druk daar zei ze..

we wilden eings de laatste poging hyper pas doen in DD.. dus dat zou 2013 worden.. voor die tijd dus 1 jan 2013 wilden we ook nog overstappen van zorgverzekeraar.. naar pma/menzis.. (de premies staan al wel online voor 2013 maar de vergoedingen nog niet..) maar er komt nu dus mss een kink in de kabel..

dus zullen we de intake en het bloed prikken eerst zelf moeten betalen..
    en kunnen we het mss als we goed gekeurd zijn bij de zorg verzekeraar en toestemming buitenland hebben dan opsturen en mss terug krijgen??
    wat kost bloed prikken amh eingelijk??
    90 euro ofzo??
    en intake 65??

morgen is de 2fm dus ik ben ook zeer benieuwd wat er te zien is..
    maar ons gevoel zegt iets anders..
    wordt vervolgd dus..

sorry voor mijn lange antwoorden hoor.. maar kan het gewoon niet korter uitleggen..
    ik vind het iig al reuze fijn dat er op gereageerd word..
    bedankt daarvoor

13. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Wishfull: Mijn eerste IVF poging MET deca had ik maar 3 eicellen......waarvan GEEN bevruchting. De deca heeft waarschijnlijk heel veel afgeremd......Bij de 2e poging.....geen deca maar neusspray....13 eicellen helaas maar 2 bevruchtingen....maar dat ligt aan mijn eicelkwaliteit..... Voor ons dus geen deca meer.....en mocht het zo zijn dat er bij een volgende poging weer maar 3 zouden zijn dan zouden wij en DD hem afbreken..... Dit ook omdat we weten door de 2e poging er veel meer uit te halen valt bij ons dan 3 Succes met je keuze!!

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Aklina, meid wat lees ik nu toch.... :(. Wat ontzettend erg voor jullie zeg!! Eerst zó blij met een positest en dan dit!! Hele dikke knuf! Dit had niet zo mogen zijn!

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi MissGin,
    Weet niet welke ziekenhuizen in zuiden des lands de FM's kunnen doen, maar heb zelf wel ervaring met FM's in Ned, rest in DD.
    Werk zelf in een streekzkh en had de gyn daar gebeld en verhaal uitgelegd. Was geen probleem. Zij maakten de FM's, kreeg ze mooi uitgeprint mee met erbij opgeschreven hoe dik bms was en hoe groot en hoeveel Follies zodat ik dit door kon bellen aan DD. Ass. daar overlegden met Dr. S. en belden terug over hoe en wat verder te spuiten en wanneer weer nieuwe FM te laten maken. Dan maakte ik weer nieuwe afspraak in zkh Ned. etc. Tot Dr. S. zei dat ik de FM in DD moest laten maken (ivm overstimulatie wilde hij het met eigen ogen zien). Maar verder dus geen probleem. Ik koppelde terug aan DD en ook weer naar arts in Ned. Die maakten er overigens geen probleem van dat zij alleen maar 'de plaatjes schoten', en niks te zeggen hadden over het doordoseren. De meeste ziekenhuizen doen zelf wel IUI, dus echo's maken kunnen ze. Zal gwoon eens rondbellen als ik jou was ;). Succes!!

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Whisfull, wat een dilemma's allemaal zeg! Maar als ik alles zo lees, vind ik het eigenlijk een beetje 'klinken' alsof jullie zelf al klaar zijn met het zkh in ned! Niet voor niks hebben jullie de afspraak in DD al gemaakt. Kan er eigenlijk alleen maar over zeggen dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft. En als je uiteindelijk denkt in DD tóch meer kans te hebben, waarom dan wachten tot de laatste poging als je al zo ontevreden bent? Morgen misschien nog even afwachten voor je beslissingen neemt? Hoop dat het morgen meevalt en er toch meer follies te zien zijn. Ik weet in elk geval wel, dat ik van deca geen fan ben. Ben zó blij dat ik van die rommel af ben sinds ik in DD loop! Succes meid!!

17. Desire vd beek

Desire vd beek Actief lid

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    Hallo hier een stille lezer maar ben nu even de wanhoop nabij

Hallo even een vraagje, deze vraag spook al de hele nacht door mijn hooft. Ik heb gister de bloeduitslag uit Düsseldorf gekregen. Nu is mijn AMH waarde veelste laag voor mijn leeftijd ik ben 31 en mijn AMH 0,89 ik weet niet of dat ernstig is of wat de normale AMH moet wezen. Ik weet wel dat ik daar om weinig of geen vruchtbare eitjes heb en een verhoogd risico heb op een miskraam wat ook is gebeurd . Ik lees op het internet als ik AMH in toets van alles over een vervroegde overgang. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen.of wie heeft er ervaring met de situatie

GIster was ik nog blij dat er een oorzaak eindelijk !!is gevonden maar weet ik het niet of ik wel zo blij moet zijn:(
    Groetjes daisy

18. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Desire: mijn amh was ook maar 0,9 en dat is geprikt toen ik 32 was.
    (bijna 33) en zie onderschrift!
    Het gaat niet altijd om de hoeveelheid eitjes. Met Menopur kun je de kwaliteit van de eitjes verbeteren, en dat heb ik ook gehad.
    Dus ik zou me nog niet te veel zorgen maken als ik jou was.

Wishful: hier ook geen fan van de deca.
    In DD schrijven ze dat ook zelden voor volgens mij.
    Ik hoop dat ze je intake kunnen vervroegen.

Missgyn: ik weet dat ze in het zkh in Weert wel de echo's wilde doen voor DD.
    Uiteindelijk heb ik gekozen om het toch in DD te laten doen, maar het mocht in Weert wel.

19. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Hoi daisy
    Ik snap je gevoel, ik had een waarde van 0.88 volgens mij en ben ook 31 , dus vergelijkbare situatie.. Was ook erg geschrokken van de uitslag, maar had achteraf niet gehoeven.. Amh is kaag maar niet extreem laag.. Ik kreeg een was hogere dosering hormonen en kweekte 11 eitjes.. Daarvan 1 cryo en 3 blastos.. 1 terug was in 1x raak. Vertrouw op DD en vertrouw op je lijf! Hoop dat mijn verhaal je wat gerust heeft gesteld

20. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    nou hier geen verandering hoor..
    nog steeds 3 stuks...2 hele kleintjes links... niet te meten haast..
    en 1 van 0,9mm rechts..
    ik citeer : ik denk dat mevrouw ...
    iets te voorbarig is geweest met de 10 stuks die klaar lagen??
    het schiet niet echt op!!
    tja en je spuit het maximale al dus dat kunnen we niet verhogen..
    NEE dat weten we nu wel ;)

moeten vrijdag weer komen..
    mss zitten er wel meeeeeeeeeeeeeer zegt ze!!
    ik zeg nou???? mijn gevoel zegt na alles van niet hoor..;)
    ze vond me scpetisch en had het gevoel dat ik er niet veel vertrouwen in had.. ik zeg dat klopt idd;)
    heb der wel nog gevraagd hoe het kan dat ik in icsi eigen cyclus zonder te stimuleren bij de 1e FM 6 heb..
    en nu maar 3 bij FM 1 & 2 met WEL stimuleren en ook nog met maximale dosis??
    ik moest het tijd geven..jaja.. wel een lachertje dit..
    ik zeg tegen der.. mijn gevoel zegt dat de deca alles te plat legt hier..
    daar reageerde ze niet op en ging ze verder niet op in
    dus word vervolgd ...
    heb der nog wel ff duidelijk gemaakt dat we het niet voor 3 gaan doen.. want zul je net zien... dat wij pechvogels zoals ze ons al noemden 3 laten puncteren.. en in 2 geen eiblaasje zit en nummer 3 niet bevrucht.. weg poging
    vrijdag hebben we onze eigen arts.. dus ben benieuwd wat die er van gaat zeggen..

DD heeft terug gebeld .. we konden niet eerder komen alles zat tot aan maart uber vol!
    We konden wel naar achteren geschoven worden maar niet naar voren..
    Tuulk ook dat kan er nog wel bij :)
    Dus brutaal als we zijn .. heb ik dus gevraagd hoe het kan dat mensen die ook in febr een intake hadden nu ineens volg week al kunnen komen ??(voor diegene sorry ik bedoel het echt niet verkeerd en gun het je van harte hoor)
    daarop zei ze ja gewoon mazzel gehad.. is er toch 1 uitgevallen wat haast niet meer voor komt..
    ze hebben een lijst daarvoor??
    daar kon ze ons wel op zetten??
    dus dat gedaan..
    wel al gevraagd of we mss dan al eerder konden bloed prikken op amh..
    dat moet ze eerst weer overleggen..
    maar ze opperde wel dat er dan al vaker op en neer gereden moest worden naar DD want na aanleiding van die amh waarde word er dan op dhea geprikt??.. of heb ik ut verkeerd begrepen??

Deel Deze Pagina