@Fireangel: Super dat jullie een goed gesprek hebben gehad en fijn dat jullie het over de behandeling eens zijn. Ik zou het ook even aangeven dat je het liefste niet op dinsdag de punctie wilt, wie weet kunnen ze het zo "plannen". @Timon: ik heb het aan de VU gevraagd, maar die lenen niet uit omdat ze daar slechte ervaringen mee hebben .... Ik dacht bij mezelf "dan vraag je toch gewoon een borg, dan komt het heus wel terug". En ik wil eigenlijk niet zomaar bij een willekeurig ander ziekenhuis zoiets gaan vragen. Heb je het idee dat er iets in je baarmoeder niet goed is ? Aangezien je een kijkoperatie wilt. Ik weet niet hoeveel "vertraging" je door een kijkoperatie hebt. @Zonnestraal: Ik kan me voorstellen hoe je over het testen denkt. Ik heb vorig jaar april een positest gehad, maar twijfel ook nog steeds of we uberhaupt wel goed zwanger kunnen worden. Maar wat is het protocol in DD ? bloedtest of zelf testen ? @ego: ik hoor net van manlief die met DD heeft gebeld, dat ik op cd12 een uitgangsecho krijg en dat we dan ook op die dag de embryo's gaan transporteren. Alleen als dat op vrijdag of het weekend valt kan het niet, dus dan zou het eerder moeten. Daarnaast moet ik dan met ovutesten aan de slag, die heb ik alleen een paar maandjes in 2009 gedaan, dus ben daar niet zo een ster in. Zij verwacht dat ik op cd15 een posi ovutest heb, het lijkt mij dat ik op dag 12 al een posi ovu test zou hebben, in de VU zette ik meestal de pregnyl zo rond cd11 á 12. Ik moet op cd1 bellen voor een afspraak, dus dan zal ik het ook wel ff melden. Hebben jullie nog tips voor ovulatietesten ? Het maakt DD niet echt uit wat je gebruikt, alleen hadden ze goede verhalen gehoord over de clearblue. Dan heb je natuurlijk de normale en de digitale .... mij lijkt de digitale wel heel erg makkelijk
@loontje: even heel snel een reactie, ben erg druk. Maar digitale van clearblue zijn idd super fijn. Ik heb lopen kl*en met allerlei verschillende ovulatietesten. Is het streepje nu even donker/donkerder/zelfde als gisteren. Bij clearblue krijg je gewoon een leeg rondje als hij niet positief is en een gezellige smiley als hij wel positief is. Ze zijn vrij prijzig maar tegenwoordig ook al in grootverpakking te krijgen!
@Fireangel: Dank je wel voor je snelle reactie, ondanks dat je het zo drukt hebt. Dan ga ik die gewoon kopen, heb inderdaad een grote verpakking (20 stuks) gevonden, zijn inderdaad best prijzig, maar geen gekl**t met de streepjes
De digitale!!! For sure!! Ze zijn wel duur, dus wat ik altijd deed: - beginnen met sensi-test dipsticks (die zijn goedkoop). En als ik dan een streepje had deed ik ook een clearblue. En vanaf dan ging ik over naar een clearblue. Zodat ik maar 2 of 3 clearblue testjes gebruikte. Geen gedoe met streepjes meer. Gewoon een smiley ja of nee. Geen onzekerheid. Wat stom van de VU zeg, BAH! Wij mochten zo'n vat lenen van MCK met inderdaad een borg. Maar ff voor de duidelijkheid: Je begint aankomende cyclus dus al met een TP???? Snel man . Protocol DD: zelf testen.....
@Zonnestraal: Moet je het bij de 1e posi ovu test al doorgeven ? Ik heb nog van die sensi-test dipsticks liggen geloof ik, dus dan ga ik het ook op die manier doen. Ja het is inderdaad stom van de VU, ben ook blij dat ik daar weg ga We starten inderdaad al aankomende cyclus, echt super snel dus. Ik verwacht m'n ongi ergens tussen 10 en 14 maart !
Irma uit DD heeft vandaag niet meer gebeld. dr. H. zou vragen om ons te bellen om het spuitschema even door te spreken + aan te geven wanneer wij moesten komen voor echo's etc. Nu lees ik in een aantal van jullie berichtjes dat ze ook niet terugbelde. Heeft ze uiteindelijk toch gebeld of hebben jullie zelf gebeld?
@fire: vervelend. Bij ons heeft ze vandaag teruggebeld. Ze zijn nu zeker al gesloten ? Anders ff bellen meid.
Anders bel ik maandag gewoon even.. het heeft nu niet echt haast, toch nog bijna twee weken voordat we kunnen beginnen. Ben wel blij dat ik hier meer mensen hoor met dezelfde ervaring.. anders was ik mij echt zorgen gaan maken.
Loontje, tegen een borg zou het toch mogelijk zijn. Helaas dus niet, want het had je veel reistijd/gedoe gescheeld. Ik heb altijd gehoord dat mijn bm goed is. Er is alleen een bloedtest gedaan en nooit inwendig onderzoek gedaan. Dan kunnen ze toch niet alles weten? Dus ergens is er een stemmetje.... Ovu testen: Ik heb net gekeken naar de CB testen. De digitale is met 20 staafjes, dus heb je wel even genoeg. Wat het kost weet ik niet, maar vast meer dan de Kv 2voor5. FA, hopelijk krijg je toch snel een telefoontje. Ik ga slapen. Morgen weer werken.
@Timon: Werkze vandaag ! Ik heb precies hetzelfde gevoel, bij mij is ook alleen een bloedtest gedaan. Owja en ik heb nog wel een hsg onderzoek gehad, maar dat is meer om te kijken of je eileiders doorgankelijk zijn volgens mij. CB digitaal kost idd "iets" meer haha ! Hoe gaat het met alle meiden hier ?
Ik had dat idee ook altijd voordat ik zwanger raakte van Roos.Dat ik waarschijnlijk toch niet zwanger kon raken.Heb dat meerdere keren gezegd toen ook.Komt gewoon omdat je het je niet voor kunt stellen. Ik begreep er dan ook niks van toen ik ineens zwanger was,en nog best snel ook (5 keer iui),had het echt niet verwacht. Zo is dit bij jullie ook denk ik....maar het kan echt!!! Zonnestraal gaat dat als eerste bewijzen @Fireangel:Ze hebben het heel druk volgens mij.Ik heb ze ook echt gestalkt voordat ik een antwoord had.Steeds zeggen dat ze terug bellen maar dan niet doen.Erg frustrerend als je zit te wachten @Loontje:Wauw,al zo snel beginnen!!!Super! Hier stress om de notarieele akte.Hadden eindelijk een notaris gevonden die het wilde doen,wil hij er 600 euro voor hebben.EXLUSIEF btw!Wat een naaierij.Nog even doorgebeld eb gemaild en nu uiteindelijk een notaris wat verder weg gevonden die het voor 175 euro excl wil doen.Wat een verschil!!!Vond het echt een rotstreek van die ander.Zeker omdat we de hele situatie ook nog eens uitgelegd hadden en dan toch vet er voor willen vangen.Alles voor geld he!maar goed,de akte kan volgende week klaar zijn,ze gaat er maandag gelijk mee beginnen en dan kunnen we later in de week tekenen. Blijf het slecht van Dusseldorf vinden hoor.Ga het nog wel even melden... Ik ben net zo'n beetje ongesteld geworden.Wat ook niet echt handig is aangezien je op dag 3 moet beginnen te spuiten volgens mij.Als ik morgen als eerste dag reken is dat dus dinsdag.Maar ik heb dus nog geen medicatie en geen prikschema,blegh!!!DD gebeld(gister al,wat ik moest doen als ik eerder ongesteld zou worden,want voelde het al aankomen) en ik moet faxnr van apotheek meenemen.Zij faxen het dan maandag gelijk door en dan maar hopen dat het voorradig is....
Loontje, die duidelijkheid heb jij dan wel gekregen. Ik heb geen enkel onderzoek gehad. Pffff, laat ik me nu een beetje gek maken? Poeh, dat is nogal wat geld voor ovu testen. De Kv 2voor 5 is in verhouding dan duurder. Hmmm, anders gezegd... ik gebruik eigenlijk geen ovu testen en dan is het veel geld. Maar goed, hebben jullie dat via internet of in de winkel gekocht? Yj81, wat belachelijk dat die notaris nog een slaatje uit jullie situatie probeerde te slaan! Maar goed dat je verder bent gaan kijken en het nu geregeld gaat worden voor een veel betere prijs. Zeker nu je je ongi toch aan voelt komen gaat het krapjes worden. Mijn kaars brandt weer, maar nu ook voor jou. Dat de medicijnen op voorraad zullen zijn. Misschien zou je anders het zh kunnen vragen.
Hi Loontje, Ik zie nu pas dat je nog gereageerd had De kijkoperatie heeft geen bijzonderheden aan het licht gebracht. Wel de immuunonderzoeken, die onderzoeken lieten wel problemen zien, maar wel problemen die gelukkig opgelost konden worden met medicijnen. Laatst wel met Juulzon toevallig over de hystroscopie gehad. Het schijnt zo te zijn dat een hystroscopie hetzelfde effect kán hebben als Pipelle haha. En ik heb een paar cyclussen voor dat ik zwanger werd de hystroscopie gehad Alleen Prednison werkt een Pipelle ingreep weer tegen dus of de hystroscopie iets met het slagen van de behandeling te maken zal hebben gehad??? Ik dacht het zelf niet, maar ja, het zal er iets mee te maken kunnen hebben gehad Weet je zeker dat je schildklier oke is? Heb je bloeduitslagen? Klinkt misschien gek, maar ik vraag je dit omdat zowel door de huisarts als de artsen van de fertiliteitsafdeling bij mij nogal wat schildklierellende over het hoofd hebben gezien. En ik lees wel vaker op dit forum dat er mensen zijn die door de artsen te horen hebben gekregen 'prima' waardes te hebben, terwijl die niet prima zijn. Zou je echt willen wachten tot een vierde poging voordat je die onderzoeken doet? Mocht er iets uit blijken... dan heb je voor niets die stress bij de TP's gehad.... Heel veel succes!!!
Hi Maartje, Ik weet dat Dr. S de hystroscopie ook opnoemde bij zijn rijtje onderzoeken die eventueel nog gedaan kunnen worden. Misschien heel dom van mij, maar wat is Pipelle ? Is dat een uitstrijkje ? Ik heb de bloedwaardes hier voor me liggen, alleen weet ik niet 100% zeker wat de schildklierwaardes zijn (hoe dat heet zeg maar). Ik denk dat het de TSH is toch ? Die was op 24-08-2009 1,0 .... dat is wel goed toch ? Als ref. waarde staat op de papier 0,30-4.50, maar als ik op internet zoek zie ik hele andere ref. waardes en dan zou 1,0 wel laag zijn. Dr. S vond volgens mij me schilklierwaarde ook goed. Ik kan zo nog meer waardes opvragen in het ziekenhuis, want m'n schildklier wordt vaker getest ivm mijn diabetes. Iemand verstand van de waarde van Estradiol ? Tja of ik zou willen wachten ... ja en nee. Dr. S denkt echt dat het bij de eicel enzo al mis gaat en wilt daarom nog wachten met verder onderzoeken. Wat wordt er allemaal gecontroleerd bij imuunonderzoeken ? Is dat gewoon een bloedonderzoek ?
@yj81: Jeetje wat belachelijk dat die notaris er zo ontzettend veel voor vraagt ! Gelukkig hebben jullie een ander gevonden die het voor veel minder doet. Het is wel een heel groot verschil hoor. Ik hoop dat de apotheek de medicatie heeft en als je het maandag besteld kan je het toch wel de volgende dag ophalen ? Dan heb je het sowieso op tijd. Ik weet dat als mijn apotheek het niet op voorraad heeft, dat ik het dan de volgende dag kan halen. @Timon: Je moet je niet gek laten maken. Ik denk dat Dr. S. ook eerst gaat kijken of hij nog verder wil onderzoeken, dan maar 1 maandje later starten toch. Ik gebruik nu ook geen ovu testen, maar de cryo tp gebeurt in natuurlijk cyclus, dus dan moet ik wel. Ik heb ze via internet besteld.
Tjee.... veel geschreven hier ineens zeg.... weet het ook allemaal niet meer nu (zal wl komen doordat ik in de nachtdienst zit ). Las wel van overstappen met cryo's naar DD en lange autirit. Phoe zeg....das niet niks! En lees van ovu testen doen. Ik destijds ook die van clearblue ooit eens gedaan, duur idd maar wel makkelijk . Verder gelezen over nog steeds op het wachtbankje zitten, duimen draaien hier hoor meiden!! Ook gelezen over onzekerheid over uberhaupt wel/niet zwanger kunnen worden....hier die gedachten natúúrlijk ook gehad en hier uiteindelijk dus wel gelukt, meiden het kán echt hoor....de weg erheen is soms alleen zó verrekte moeilijk en teleurstellend . Las een vraag wanneer wij in Ned begonnen....ben al bezig... dinsdag 1e FM, dus ben benieuwd... Allemaal heel veel succes
Loontje, ik ben voortvarend en heb mijn vakantie in mei al ingeleverd om met ICSI 3 te beginnen. Dus geen ruimte voor onderzoeken. Misschien niet slim, maar kan een vakantie niet op het laatste moment regelen. Majo, je heb in elk geval iets te lezen gehad. Je bent al begonnen! Gaat het spuiten goed? Spannend dinsdag.