ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Whisfull, tsjee zeg...dat lijkt dan idd niet echt op te schieten met de groei v/d follies :(. Kan me zeer goed voorstellen dat je er geen goed gevoel bij hebt! Ben benieuwd of het vrijdag meer is, maar als er al niks kleins klaar lijkt te liggen en het er echt maar 3 zichtbare zijn nu, lijkt mij dat ook sterk?! Jammer dat je in DD niet eerder terecht kon. Weet niet hoe goed je/jullie Duits is, anders bij Dr. H.? Vrouwlijke arts die voornamelijk Duits spreekt maar wel goed probeert af en toe ook Nederlands te spreken. Maar je moet wel echt goed duits kunnen als je daar een afspraak wilt. Kun je wel vaak eerder terecht en is een superleuke arts :). Succes meid!

2. nena64

nena64 Lid

26 okt 2012
    46
    0
    0
    Gestart 8/11/2012
    gelderland
    Ben dus vanaf vandaag officieel ivf/icsi addict met de komst van de rode duivel.

Gelijk een mail naar het ziekenhuis en kreeg dit als antwoord:

3. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Wishfull: Jeetje meis wat een domper. Ben wel benieuwd of er vrijdag meer te zien zijn. En wat betreft je vraag over het prikken op DHEA.....Toe ik startte in DD werd er alleen op AMH geprikt.....nu na 1 IVF en ICSI zijn ze bij mij pas begonnen over de DHEA! Hopelijk kun je sneller tercht nu je op die lijst staat!! Succes alvast voor vrijdag!

@Nena: Meid heeeel veel succes!!!

4. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    #3984 Karin75, 7 nov 2012
    Laatst bewerkt: 7 nov 2012
    Hey meiden, ik ben een tijd afwezig geweest maar ben ook weer begonnen met inmiddels 6e ICSI-poging.

@ Aklina, wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte!

@ Majo,ook voor jou weer een teleurstelling, het leek zo veelbelovend in het voortraject met de opbrengst. Sterkte en snap dat je nu misschien even rust neemt. Fijn dat het knobbeltje niks ernstigs is.

@ Druufke, hoop dat het ietsje beter met je gaat en lees dat je even een rustpauze neemt en 3 maanden DHEA gaat slikken.

@Missgin, zou even met DD overleggen en zie dat een aantal meiden al wat opties qua ziekenhuizen hebben doorgegeven. Je hoeft alleen DD de info over de echo's door te bellen. Hoewel het voor ons ook bijna 3u rijden is hebben we er toch voor gekozen alles in DD te laten doen. Als we in Zwolle terecht hadden gekund (heb ik 4x ICSI gedaan)voor de echo's had ik het ook gedaan maar helaas werkt Zwolle hier niet aan mee omdat ze het druk genoeg hebben met hun eigen patiënten, wat ook weer begrijpelijk is.

@ Wissfullthinking, wat vervelend, ik duim voor je dat er vrijdag toch meer follies te zien zijn en dat je kunt overleggen met je eigen fertiliteitsarts. Zou bij dit aantal ook serieus overwegen de poging af te breken, succes in ieder geval.

@ Desire, ik zou me nog niet zoveel zorgen maken over je lage AMH, snap dat het in 1e instantie tegenviel maar zie ook de succesverhalen van oa Anjav en Kippetjuh met vergelijkbare waardes.

@ Jolanda71, lees dat je ook midden in een poging zit, spannend!
    Ik ken de waardes ook niet precies, ben alleen op AMH getest, die erg laag bleek voor mijn leeftijd (0,56 bij 37 jr.) Ik slik DHEA en Vit.D slik ik ook maar ben ik niet op getest..

@ Nena64, succes de komende poging!

@ Timon, hoe is het met je? Hoe gaat het op je werk? Lees dat je op therap.basis werkt en even afstand neemt van de medische molen. Hoop dat het wat beter met je gaat.

Alle zwangere dames, het schiet al op bij jullie!!! Wat gaat het snel, leuk dat jullie nog actief alles delen en zo meeleven op dit topic!

5. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Karin: hoever zit je in je poging? Weet je al wanneer je de punctie krijgt?
    Dan kunnen we weer duimen. Het word weer tijd voor positief nieuws!

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Karin: spannend. Heel veel succes en we duimen.
    Welke medicijnen gebruik je ?

7. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    Aanstaande maandag heb ik de echo (cyclusdag 8)
    Snuif v.a. dag 2x daags Synarel, dag 2 eenmalige Elonva-injectie gespoten (150 mg)
    Dit heb ik in het verleden ook al eens gebruikt. En v.a. dag 7 225 Puregon i.c.m. 225 Menopur. Hopen deze poging iets meer eicellen te verkrijgen, om kansen te vergroten...

8. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @daisy,
    Ik kom op internet nergens echt waarden tegen wat goed is voor een leeftijd. Denk dat het zo ook niet te bepalen is, maar het lijkt me inderdaad aan de lage kant, maar laat je daar niet door uit het veld slaan. Ik heb inmiddels geleerd (en ook veel suc6verhalen gelezen) dat met een lage AMH waarde je net zo goed zwanger kunt raken. Het is alleen wat moeilijker en kan misschien wat langer duren. Kijk maar hier naar de dames, zijn er inderdaad een aantal met ook laag AMH en die het dus hebben bewezen.
    @nena,
    gelukkig zijn de duivels dan toch nog gekomen. Het is alweer begonnen. suc6 !
    @wishful,
    Lijkt net een soapserie bij die arts die je had. Ze spreekt zich een beetje tegen, vindt ik. Je ZIET dat er maar 3 zitten, ze zijn voorbarig geweest door te zeggen dat er 10 klaar liggen en dan zegt ze, "vrijdag kunnen er wel meeeeeeeeeer zitten"
    ...jaja...en ik win de lotto van 100 miljoen zomaar (zonder mee te spelen)..pffff.... en ze vondt je skeptisch ?...nee, ze is niet opgewassen tegen mensen die meedenken, lijkt het me. (te veel) Deca kan inderdaad te veel afremmen/platleggen, als je daar gevoeliger voor bent. Het is toch eigenlijk van de zotte dat wij (lotgenoten) soms dokters meer kunnen zeggen als dat zij ons zouden moeten. Ik zou zeggen, let maar goed op (
    maar dat doe je al..hahahaha) en luister naar je gevoel, dat zit meestal wel goed. Betreffende dusseldorf, brutaal moet je helaas tegenwoordig ook zijn. Je hebt in ieder geval al bereikt dat je op een lijst komt te staan, als er iemand uitvalt (dat geluk hebben wij ook gehad dat er toch iemand uitvalt). Kennen jullie geen duits, dat wilt inderdaad ook wel vaker de wachttijd verkorten ? Er wordt in 1e instantie inderdaad op AMH geprikt. Tenmiste als daar aanleiding toe is, dus ik denk dat ze dat eerst met de dokter moet checken, want ja...zonder jou gezien te hebben is dat natuurlijk wel lastig te beoordelen. Na 2 weken krijg je daar de uitslag van en als die te laag is voor jouw leeftijd, dan kunnen ze DHEA voorschrijven. Als je dat moet nemen, moet er VOOR dat je start met het innemen (meestal 50mg), eerst bloed genomen worden om je waarden te bepalen en dan een aantal weken later, weer bloed om te kijken hoe je waarden reageren, of ze dan het aantal mg moeten bijsturen. Dit is tenminste hoe ze het bij ons hebben gedaan, maar misschien is dit ook leeftijd/patientafhankelijk ?
    @druufke,
    Moet jij 3 maanden aan de DHEA ? ik begreep dat dat maar 6-8 weken nodig was ? of neem je wat langer pauze ?
    @karin,
    Welkom terug. Jij zit min of meer hetzelfde met mij. Ik heb a.s. maandag ook dag 8 en moet dan ook voor echo. Moet jij ook naar dusseldorf of doe jij dat bij jou in de buurt ? Waarom neem jij elonva en pas op dag 7 puregon/menopur ?

Wij zitten nu op dag 5 en (al) na 2 dagen spuiten, beginnen de hoofdpijnen weer op te komen. Die bijwerkingen zijn toch iets waar je niet altijd aan kunt wennen, maar goed, we weten waar we het voor doen.

9. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Jolanda71, wat vervelend dat je zo'n last van bijwerkingen hebt.
    De vorige poging heb ik ook v.a. dag 3 Puregon i.c.m. Menopur gebruikt. Dr. S wilde deze poging Elonva proberen. V.a. dag 7 inderdaad i.c.m. Puregon en Menopur, net als vorige keer 225 Puregon/225 Menopur.
    Ik hoef door die Elonva veel minder te spuiten deze poging. Eigenlijk had ik op dag 7 een echo moeten hebben, maar omdat ze zondag gesloten zijn nu maandag en inderdaad in Dusseldorf.

10. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Karin,
    Jij hebt weer een ander schema dat ik niet eerder kende. Ik hoop dat dit schema het wel voor je gaat doen.
    Het geeft me dan ook wel een goed gevoel dat ze in dusseldorf inderdaad naar de patient zelf kijken en daar de homonen en dosering op aanpassen. Ik heb ook in dusseldorf maandag echo, zal mijn 1e keer zijn, ben benieuwd. In mijn eigen ziekenhuis, was het altijd een drukte van jewelste, achteraan sluiten en het hokje in, bla bla, hokje uit. Atijd een uur rijden, half uur tot uur wachttijd en dan stond je na 30 seconden weer buiten. Heb ik me altijd over verbaasd hoeveel tijd daar wel niet in ging zitten.

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Meiden, nog even een vraagje over de verzekering:
    Moet ik een natura- of restitutiepolis hebben?
    Wat is beter als je IVF/ICSI in het buitenland doet?

En is Menzis of PMA een goede verzekeraar hiervoor?

12. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Karin: Heel veel succes meis deze poging!! Je bent nu echt wel aan de beurt hoor! En inderdaad wat goed nieuws hier brengen!!

@ Jolanda: Ja ik neem pauze tot na de feestdagen vandaar de 3 maanden DHEA! In principe moet ik het gewoon doorslikken. En je mag er pas mee stoppen als je ene positieve zwangerschapstest hebt...zo heeft Dr. S het me uitgelegd!
    En die bijwerkingen heel herkenbaar! Ik had het ook heel erg....begon vooral later in de middag en het hield niet meer op!!

13. Desire vd beek

Desire vd beek Actief lid

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    #3993 Desire vd beek, 8 nov 2012
    Laatst bewerkt: 8 nov 2012
    @Jolanda1971 Wat lief dat zo veel moeite hebt gedaan ik las ergens dat je waarde tussen deb 2,9 en de 3,5 moet wezen.

14. Desire vd beek

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    #3994 Desire vd beek, 8 nov 2012
    Laatst bewerkt: 8 nov 2012
    @anjav Ik zie een tweeling och dat geeft me hoop dankje.

15. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Graag gedaan meid!
    Zo zie je maar, met een lage AMH kun je prima zwanger worden. :D

16. Desire vd beek

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    @anjav het voelt een beetje als of er nu een tijds limiet aan zit aangezien ik van alles over de vervroegde menopauze lees. En dan kijk je in de spiegel en dan zie ik vervolgen ook nog dat ik grijze haren in mijn wenkbrauwen. Als je je al niet naar voelt dan krijg je dan wel een naar gevoel. En ben echt niet zo'n typ die om gaat voor een grijze haar maar toen wel even

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @MissGin: restitutie. En volgens mij is Menzis/PMA prima, als je pakket 4 neemt, kun je maximaal het dubbele van de normale NL vergoeding krijgen.

18. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Voor degenen die zich 'druk' maken over de vergoeding in 2013: bij wijzigingen in 2013 staat niets over buitenland, dus ik ga er vanuit dat het t zelfde blijft als nu.

Wat heeft jullie gyn of ha eigenlijk op de verwijzing geschreven voor de verzekering? Was dit helemaal gemotiveerd of gewoon second opinion ofzo..
    Voor DD alleen kopie dossier nodig toch?
    Ik denk zelf dat mijn amh ook wat verlaagd is, maar kan nu moeilijk al starten met dhea zomaar :p. Wat waren jullie FSH waardes eigenlijk?
    Ik had anderhalf jaar geleden 7 en nu 11 (maar wel op dag 4 en half)...amh nooit geprikt.

19. Desire vd beek

13 jun 2012
    194
    0
    0
    Kampen
    Even nieuwschierig wat zijn blastos ? En gebruik je nu ook nog medicijnen? om het amh hoog te houden?

20. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Blasto is een dag 5 embryo.. Embryo is dan zo goed als klaar om zich in te nestelen.. Ik gebruik verder geen medicijnen.. Tijdens behandeling was dit ook niet nodig..

Deel Deze Pagina