ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Vitamine B weet ik niet. Ik heb zwangerschaps vitamine geslikt daar zit alles al in. Daarnaast heb ik alleen visolie extra geslikt.

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik slik de puur mama van vsm. Denk dat het zo al goed is. Ik moet ook nog kinderaspirine, dus je wil niet weten wat hier iedere dag ingenomen wordt, haha!

3. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Hey Kiekske,
    Zie je nu dat je gouden ei/embryo zich meldt !!!!!!!!!
    Kan me voorstellen dat je superblij bent met dit supergoed nieuws. Op naar zaterdag !

Hoe zit dat met dat intralipid ? ik hoor dat steeds vaker, maar had er nog niet eerder van gehoord. Ik heb vorige week nog aan dusseldorf gevraagd of er na punktie, nog medicijnen genomen moesten worden. Was alleen utrogestan zeiden ze.
    Toen heb ik gevraagd hoe het kon dat er sommige dames waren die bijv. pregnyl nog kregen of andere medicijnen en toen vertelden ze mij...dat zou op eigen verzoek van de patient kunnen zijn, wij (dusseldorf) schrijven verder niets anders voor als utrogestan.
    Hoeveel omega neem jij ? ik neem momenteel ongeveer 500mg, maar lees ook wel vaker dat er dames zijn die 1000 per dag nemen.

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat intralipid, wat heeft dat precies voor werking? En krijg je dat vanuit DD of heb je dat zelf geregeld?

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Kiekske Wauw dat is zeker een doorzetter! Die wil heel graag bij jullie blijven hihi!
    Hopelijk blijven ze allemaal mooi doordelen en zaterdag een TP!

Jolanda Wat balen dat er bij jou geen eitjes geoogst konden worden...

Ddees70 Welkom hier! Hopelijk kan DD wat voor jullie betekenen!

Stiertje Jullie gaan dus ook in januari weer beginnen? Jij wordt ook volgende week gebeld, toch? Hebben ze jouw AMH ook geprikt? En ga jij eventueel DHEA slikken?

Ik heb vandaag reactie terug gehad van Menzis. Ik had een mail gestuurd om te vragen of mijn interpretatie klopt: 100% vanuit de basisverzekering + 100% uit de aanvullende Zorg4 = 200%
    Dit was het antwoord:

Jammer genoeg is uw interpretatie niet correct. Graag wil ik u het verschil in vergoeding uitleggen.

Spoedeisende zorg
    De vergoeding voor spoedeisende zorg is uit de Basisverzekeringen 100% van het marktconforme Nederlandse tarief. De aanvullende verzekeringen vullen dit aan tot 100% dekking van de gemaakte kosten.

Niet spoedeisende zorg
    De vergoeding voor niet spoedeisende zorg bij een gecontracteerde zorgaanbieder is 100% uit onze Basisverzekeringen ZorgVerzorgd en ZorgZo. Zodra er sprake is van planbare, niet-gecontracteerde zorg, vergoedt de Basisverzekering ZorgVerzorgd 60% van het marktconforme Nederlandse tarief. De Basisverzekering ZorgZo geeft daarvoor een dekking van 100% van het marktconforme Nederlandse tarief. Voor planbare zorg is in onze aanvullende verzekeringen geen vergoeding opgenomen.

Aanvragen
    Behandelingen in het buitenland moet men voorafgaand aan de behandeling bij ons aanvragen. We gebruiken daarvoor bijgevoegd formulier.

Ik vraag me nu af of het voor mij nodig is om over te stappen, ik ben nu verzekerd bij VGZ.

6. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Kiekske, wauw wat een mooi nieuws!! Nog even goed doordelen en op naar zaterdag!

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Jolanda, ik krijg naast utrogestan idd ook nog 3x pregnyl 1500 en kinderaspirine. Pregnyl omdat mijn normale cyclus gewoon door de utro heen komt en dus krijgt het embryo geen kans om te nestelen. Kinderaspirine omdat ik een verhoogde factor VIII heb, bloedstolling.

Daarnaast ben ik bij Dr pf. geweest, die het intralipid infuus adviseert. Het infuus bestaat uit allemaal gezonde vetten, omega 3, 6, enz, geeft een extra boost aan je lichaam. Je krijgt er 1 voor de tp en 1 na de tp.
    Je kan het op recept bestellen bij de apotheek.

Oh, de omega capsules: waar je op moet letten is dat je 500mg EPA en DEA samen per dag binnen krijgt. Ik slik 3 capsules, wat volgens mij in totaal 1500mg is, maar epa en dea samen is iets van 600. En vit D is erg belangrijk, min 2000ie per dag, ik slik 3000 omdat het bij mij echt laag was.

8. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kiekske: zo, dat is een strijdertje, dat 3e embryo. :D
    Zaterdag dus de tp. Spannend!

Ik heb van dat infuus ook nooit gehoord trouwens.
    Dus ik ben ook wel benieuwd waar het voor is.

9. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah, ik zie je uitleg al. ;)

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    MissGin: wat toch weer een raar verhaal van die zorgverzekeraar. Het klopt gewoon niet wat ze zeggen. Vanuit de basisverzekering krijg je 100% vergoed (bij restitutiepolis) en daar bovenop krijg je nog eens max. 100% vanuit Extra Verzorgd 4. Dus samen max. 200% van het NL tarief. Domme dozen zitten daar toch.
    Ik zit zelf bij De Friesland. Moest gister ook aan een van hun medewerkers uitleggen dat je bij ICSI gewoon het DBC-tarief kunt opzoeken en dat de vergoeding voor ICSI dus een stuk hoger ligt dan voor IVF. Tsjongejonge.
    Ik heb besloten om gewoon bij De Friesland te blijven. Als ik naar PMA ga (met zelfde dekking als Menzis), betaal ik per jaar wel 400-500 euro meer premie. Dan kan ik nu net zo goed het bedrag zelf betalen dat ik boven de max. 100% vergoeding uitkom.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @MissGin: ja, mijn AMH is geprikt. Ik word morgen over een week gebeld met de uitslag. Er is niets gezegd over DHEA. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat mijn AMH dramatisch laag zal zijn hoor. Dan ben je toch heel moeilijk te stimuleren? Ik had eerder dit jaar nog overstimulatie, waardoor de punctie niet doorging en we acuut moesten stoppen met stimuleren.

12. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Kiekske,
    misschien stomme vraag, maar hoe weet je dat je normale cyclus door de utro heen komt ? innesteling gebeurt toch na de punktie (rond week3) en je ongi is toch pas een week later ?
    (probeer te begrijpen wat pregnyl doet)
    Dat intralipid klinkt heel interessant, maar hoe doe je dat ?
    Laat je dat ergens zetten, want ik had op een ander forum begrepen dat dat niet zo makkelijk is om te doen ?
    Die omega, daar heb ik op gelet, dus dat zit wel goed.
    Vit. D. neem ik 1x per week 50.000 (yep, zo veel), op recept van Dr. S., omdat het bij mij niet omhoog wilde, dus dan maar een behoorlijke boost in 1 keer per week.

@stiertje,
    DHEA schrijven ze pas voor als ze weten hoe het met je amh waarde zit.Hhet wil ook niet zeggen dat als je moeilijk te stimuleren bent, dat je amh dan ook dramatisch laag is (of vice versa). DHEA doet ook de kwaliteit verbeteren, niet alleen de kwantiteit.

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Mijn 1e icsi poging viel in mijn eigen cyclus. Na tp kreeg ik alleen utro. Op de dag dat ik volgens mij. Cyclus weer ongesteld moest worden, werd ik ook echt ongesteld. Dat was veel te kort na de tp. Dus vandaar dat ik het weet. De pregnyl geeft uitstel van de mesntruatie, dus meer kans op innesteling.

Jij neemt goede dosissen zeg!!!

Oh, het infuus laat ik in de kliniek zetten. In ned willen ze hier niet aan meewerken...

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @jolanda: thanx voor de toelichting. We wachten het maar gewoon af. Ik had bij de vorige behandeling met 125 EH puregon 6 eicellen, waarmee 5 top-embryo's zijn ontstaan. Ik zou wel heel graag nog een paar meer embryo's willen (ja, ik weet het, dit is al heel mooi, count your blessings), dus een iets hogere dosering is wat mij betreft gewenst. Maar we gaan het waarschijnlijk toch anders doen: een combi van menopur en puregon of menopur en een ander middel. Werkt beter bij vrouwen 'van mijn leeftijd' (au, iets te vaak gehoord lately :(). Dus we zullen het wel zien.

15. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje: menopur zorgt ervoor dat de kwaliteit van de eicellen verbeterd volgens mij. Ik heb het ook gehad, icm gonal-f.

16. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hier ook menopur icm gonal f. Menopur idd voor de kwaliteit van de eicellen.

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Ddees, wat ontzettend jammer (understatement) zeg dat de laatste cryotp ook niet het gewenste resultaat heeft gehad :(. Hopelijk in DD voor jou beter resultaat! Toi toi toi meid!

Kiekske, wat goed zeg, dat er toch nog een 3e embryo is bijgekomen :). Spannend zeg! Op naar een mooie TP zaterdag!

@AMH, Dr. S. heeft het bij mij nooit laten prikken, aangezien ik 2x eerder overstimulatie had gehad en altijd volop follies ontwikkel. Dan had het geen meerwaarde volgens hem?!

@Menopur, ook hier in DD mee gestart omdat het de eicelkwaliteit kan verbeteren. Ik had het icm puregon.

@Vitamines, bij mij ook nog nooit geprikt. Was al keer zwanger geweest dmv icsi voor ik in DD kwam dus mijn lichaam wist volgens Dr. S. wat het moest doen. Heeft zelfs nog gezegd dat ik w.s. zo weer zwanger zou zijn! Maar ja...toen hadden we nog geen IMSI gehad en wisten wij en hij dus nog niet hoe slecht het zaad nu precies was :(. Misschien moet ik toch eens een keer op vitamines laten prikken. Iemand enig idee of dat ook in Ned. kan/mag?
    Slik overigens al wel heel wat hoor. Inmiddels al 6,5 jr Mama + visolie en daarnaast afgelopen maanden ook nog: Vit. d3 1000IE, omega 3 1000IE. En daarnaast nog metformine 3x dgs 500 mg ivm PCO achtig beeld ter verbetering v/d eicelkwaliteit.

@Hier, gistermiddag toch nog weer even gebeld met DD over hoe en wat precies met de andere cryo's. Zit daar echt totaal niet in....met dat hele cryo-gedoe ;). (Is voor eerst dat we cryo's hebben). Deze cryo was namelijk al 5 dgn oud, maar andere 4 zijn direct op punctiedag ingevroren. Ben gestopt met de progynova en de utro, moet dan eerst ongi worden (volgens Dr. S. w.s. over dag of 12) en dan die dag weer beginnen met de progynova via opbouwschema. Dan dag 12/13 weer echo voor BMS meting en dan worden na 3 dgn 2 cryo's ontdooid en als het allemaal goed gaat dag later teruggeplaatst. Ze zouden ook eventueel eerst in de embryoscoop kunnen geloof ik om ze te laten doordelen. Maar denk niet dat we daarvoor gaan kiezen aangezien ze meestal stoppen met delen en toch nooit een blast worden. Nee... dan liever nietswetend en dus hoop hebbend dat ze in mijn baarmoeder op de juiste plek zitten (lijkt m.i. beter dan kunstmatig) en dan zien we wel 2 wkn later. Mits het allemaal zo uitkomt dat dit voor de december/feestdagen sluiting kan in DD. Nou....laat die ongi maar komen dus! :cool:

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Majo, vitamines kan je in Ned laten prikken. Geen probleem.

Jij hebt echt precies het tegenover gestelde idee van de embryoscope. Wij willen juist de embryoscope om te weten te komen of onze embryo's dag 5 wel kunnen halen. Bij de poging in Gent zijn ze allemaal op dag 4 gestopt en van de tp op dag 3 ben ik dus ook niet zwanger geraakt. Onze vraag is dus of dag 5 wel te redden is. Heb vanmorgen nog gevraagd of een embryo beter af is in de baarmoeder die 1e dagen en ook in Gent heb ik dit gevraagd, maar beide geven aan dat dit nog geen verschil maakt. De embryoscope is juist hun tijdelijke baarmoeder. Ze worden hier niet uitgehaald ter beoordeling, maar blijven op een constante temperatuur. Als ze iedere dag uit de stoof gehaald zouden worden, hadden we niet voor dag 5 gekozen, maar de embryoscope is voor ons echt een uitkomst.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Weet iemand of de kliniek ook gesloten is rondom Kerst en Oud en Nieuw? En zo ja, wanneer precies? Kan het niet vinden op hun website.

20. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    dat is ook zoals ze in dusseldorf tegen ons vertelden. Als de embryo dag 5 niet haalt in de embryoscope, kun je bijna zeker ervan uitgaan, dat die het ook niet in je baarmoeder gaat doen.
    Er is altijd een kleine kans dat het natuurlijk wel mogelijk is, maar wil je dan een periode in de onzekerheid zitten en je afvragen bij ieder steekje dat je voelt...wow, was dat nu een innestling, oei, dit is een bloeding, wat is dat ?
    Dat is iets dat ik niet wilde, dus wij zouden zeer zeker voor de embryscope gaan, maar dat is ieder zijn eigen gevoel.

Deel Deze Pagina