ICSI in Dusseldorf

Discussion in 'MMM clubs' started by Krabje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vreemd, want tegen mij hebben ze gezegd dat je baarmoeder de allerbeste omgeving is voor de embryo's.
    Daar kan niks tegen op zeiden ze.
    Bij mij zijn ze beiden op dag 3 terug geplaatst, en allebei blijven zitten.
    Dus ik denk niet dat zo'n embryoscope dan nog toegevoegde waarde heeft.
    Ik zou ze dus wel meteen terug laten plaatsen.
    Hihi, ieder zijn eigen mening hè.

2. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

Mar 30, 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Ik ga ook nog even m'n mening geven hihi!
    Baarmoeder is inderdaad de beste plek voor je embryo..
    Je hebt wel sterke en zwakke embryo's en met de embryoscoop kun je de beste selectie maken.. Dus een sterke embryo zal mooi doordenken in de stoof, maar had dat ook gedaan in je buik.. Een zwakke embryo valt al eerder af in de stoof en wordt dus niet teruggeplaatst.. In je buik zal deze waarschijnlijk ook niet doordelen en dat is dan weer een gemiste kans..

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Ik zou dus wel kiezen voor de embryoscope. Je krijgt het beste embryo teruggeplaatst. Bij een verse tp heb je de grootste kans (bij cryo's minder), dus laat het dan ook maar het meest kansrijke embryo zijn dat wordt teruggeplaatst.
    En als een embryo al na 2-3 dagen stopt met delen in de scope, zou dat in de baarmoeder ook gebeurd zijn. Alleen dan zat je nog voor niks 2 weken in spanning.
    Anja: jou emmy's (nu jouw kindjes) waren gewoon toppertjes, die ook in de scope goed doorgedeeld zouden hebben.

4. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje: waarschijnlijk wel ja. Maar tegen mij.zeiden ze dat ze zo snel mogelijk mijn baarmoeder in moesten dan, omdat dat toch de beste omgeving is.
    Maar ik snap het punt wel hoor.
    Maar als je 2 cryo's laat ontdooien, kunnen ze toch maar beter meteen je buik in allebei. Ze kunnen altijd in je buik nadat ze in de scoop zijn geweest ook nog stoppen met delen. Die garantie heb je nooit.
    Ik zou ze meteen willen hebben waar ze horen. ;)

5. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Nou dan zal ik ook nog even mijn mening geven over de embryoscope :).
    Wij hebben er wel bewust voor gekozen. Wij wilden graag weten welke embryo's er ver genoeg deelde en dus ook de meeste kans maakte. Aangezien wij geen verse tp hebben gedaan in DD, kan ik alleen over cryo's in de embryscope praten. Wij hebben er zelfs bewust voor gekozen om onze 11 cryo's in 2x te ontdooien. De eerste keer zijn er 5 tegelijk ontdooit en in de scope gegaan en de 2e keer 6. De 1e keer was er 1 redelijk, deze is niet blijven zitten en de 2e keer hadden we een blasto en een 12 cellige.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Wat staan we eigenlijk voor veel keuzes he? Soms is het moeilijk in te schatten wat wijsheid is. Gelukkig zijn er regelmatig hoopgevende berichten (zwangerschappen) te melden op dit topic. Daar houd ik me echt aan vast.

Ik zit toch nog weer te twijfelen over zorgverzekeraar. Gisteravond zat ik even alle papieren door te lezen die we hadden gekregen van DD, en dan zijn het al met al toch veel 'losse' kosten: intake, ICSI, narcose, embryoscope, invriezen/opslaan embryo's. Ik moet echt even een rekensommetje gaan maken om te kijken wat het voordeligst is: hogere premie PMA/Menzis en dan meer vergoed krijgen of lagere premie huidige zorgverzekeraar en dan zelf iets bijleggen. Pfff, lastig hoor.

En stel, deze 'verse' tp gaat niet lukken en we willen gaan voor een cryo tp. Weten jullie wat dat dan kost?

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @Stiertje: Ik heb even gezocht in de papieren, maar kan het zo snel niet vinden. Ik zie dat ik op het forum al een keer heb neergezet dat onze cryo poging per keer iets van 230 euro koste. Ik zal vanavond ff aan m'n man vragen of hij het exact na kan kijken. Maareh we gaan eerst flink duimen dat de verse tp lukt hoor !

8. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik genoeg embryo's had gehad, had ik ze ook in de embryoscope willen hebbend hoor. No doubt.
    Maar wij hadden er natuurlijk maar 2, dus die zijn meteen terug geplaatst.
    En als je maar 2 cryo's laat ontdooien, lijkt me de scope niet veel toevoegen.
    Dat wilde ik zeggen.
    Maar ik snap de andere argumenten ook hoor. :)

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @Anja: volgens mij zijn we het helemaal eens! :D

@Loontje: bedankt. Misschien moet ik dan toch maar overstappen. Blijven bij huidige verzekeraar kan denk ik alleen maar financieel uit als meteen de eerste verse poging lukt. Maar stel dat het richting cryo's gaat of zelfs een 2e behandeling in 2013, dan gaan de kosten wel oplopen denk ik.
    Uiteraard gaan we voor meteen raak bij 1e verse tp :) maar ik ben iemand die liever ook wat verder vooruit kijkt. Just in case ...

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @Stiertje: Ik heb me helemaal niet verdiept in de verzekering, aangezien wij toch alles zelf moesten betalen.
    Maar cryo's behoren bij de poging van de punctie, dus dat zou de verzekering dan toch ook gewoon moeten vergoeden ? Sorry als ik iets "doms" zeg.
    Dat begrijp ik heel goed, ik keek ook altijd verder vooruit !

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Je zegt helemaal niets doms, Loontje. Maar het is mij bij de intake wel opgevallen dat ze in DD wel heel goed weten hoe ze moeten factureren, vandaar dat ik wat achterdochtig ben, haha. Ik ga er dus maar van uit dat ze daar wel kosten voor rekenen ...

12. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje; we zijn het idd eens. :D
    Maar ik denk eerlijk gezegd ook dat DD kosten in rekening zal brengen voor de cryo's. Ik kreeg voor elke scheet een rekening. Zelfs voor de belafspraak toen Dr S mn bloedwaardes door belde.
    Dus ik zou er niet van staan te kijken idd.

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @anja: oja, telefonisch consult, heb ik volgende week ook nog. Heb factuur voor intake net opgestuurd naar m'n zorgverzekeraar. Ben benieuwd wat ze daarvan gaan vergoeden.

14. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    @Embryoscoop: Hahaha...jeetje zeg! Mijn stukje over de embryoscoop doet even wat stof opwaaien hier ;). Vind het wel leuk om ieders mening te lezen en dan ook de verschillende dingen te lezen die door dezelfde kliniek gezegd worden: Tegen de één embryoscoop net als baarmoeder, tegen de ander baarmoeder beste omgeving?! Moet zeggen dat het me wel vaker opvalt dat Dr. S. zichzelf tegenspreekt. Hetzij bij de ene persoon dit, de andere dat, maar ook bij ons ene keer dit en andere keer was het ineens dat....

Mijn keuze mbt geen embryoscoop bij de cryo's komende mnd is gebaseerd op onze ervaring met de embryoscoop. Nu alweer 3 icsi pogingen gehad in DD. Eerder nooit meer dan 1 of 2 terug te plaatsen gehad, (nu voor eerst cryo's omdat we zoveel emmies hadden door de overstimulatie) ondanks of ze nu uit embryoscoop of niet kwamen. Embryoscoop nu dus ook 3x gedaan. Deelde er één of twee door (v/d 6) t/m dag 5 maar werden nooit een blasto zoals ze op die dag horen te zijn maar een Morula (dag 4 embryo). Weten nu wel dat de cryo die maandag ontdooid is een dag 5 embryo was in een dag 4 stadium. Ontdooiing wel goed maar dus van dag 5 op dag 6 alsnog gestopt met delen.

Van ons dochtertje destijds in Ned zwanger geworden. Zonder embryoscoop dus. Werden toen 2 matige emmies teruggeplaatst op dag 5 (8 cellig met veel fragmentatie waardoor ze matig waren). 1 daarvan is toen toch blijven zitten :).
    Ik mag mezelf denk ik ook graag voor de gek houden, hahaha. Heb dan liever toch nog iets van hoop (ook al mislukt het) dan dat ik vanuit embryoscoop al weet dat het niks wordt. Daarbij komen voor nu we al 2 pogingen zelfbetaald hebben van 4000 eurie p/s ook nog eens de kosten bij. Zou dan weer 450 euro extra zijn evenals imsi 970 eurie bij ons 2x geweest, is samen al een halve icsi. Heb zelf niet echt het gevoel dat we nu met imsi en embryoscoop meer geluk zullen hebben dan zonder. En weet inmiddels dat wij van geluk toch echt wel afhankelijk zijn ipv goede embryo's ;). Dus...dan direct maar de BM in sowieso de komende cryo's. En daarna misschien ook wel bij een eventuele volgende icsi. Tsja...we proberen ook alles maar uit zodat we écht kunnen zeggen hebben alles geprobeerd :).

15. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    @sluiting in december: Weet niet meer wie het vroeg, maar ja ze hebben idd een sluiting. Weet het niet meer precies, maar meende dat ze zeiden vanaf 20 dec tot in het nieuwe jaar.

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Dat was ik, Majo. Dank. Ik spreek dr. S. volgende week nog, dan zal ik het even specifiek vragen. Ik verwacht mijn eerste menstruatie van het nieuwe jaar al rond 2 januari, dus voor mij is het wel belangrijk.

17. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Als de eerste dag van je menstruatie ergens begin v/h jaar is, moet m.i. niet uitmaken omdat je toch altijd eerst iets van een week aan het spuiten bent voor je de eerste echo hebt. En die medicatie kun je al wel in huis hebben dan. Een uitgangsecho zou je in dat geval natuurlijk ook misschien gewoon bij een gyn in een zkh in Ned kunnen laten maken zodat het geen 'verloren' cyclus is?

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Daar zitten inderdaad precies de vragen: 1. Wanneer uitgangsecho? 2. Kan ik (als ik wel ga overstappen van zorgverzekeraar) de medicijnen nog in 2012 declareren bij de oude verzekeraar (anders heb ik ze ben ik bang niet op tijd als ik begin januari moet beginnen met spuiten) en de ICSI-behandeling in 2013 declareren bij de nieuwe zorgverzekeraar?

19. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    Hey meiden,

Ben net terug uit DD, er is 1 blasto teruggeplaatst. Een blasto heeft dan weer 4 stadia, waarbij stadium 4 het beste is en deze blasto was in het 3e stadium. De overige 2 waren eerder gestopt met delen...precies hetzelfde als vorige keer dus. Ik hoop op een dosis geluk dit keer...en dat 'ie een keertje blijft plakken...

In ons geval werd tijdens de intake ook meteen de embryoscoop geadviseerd, omdat in Ned. de deling steeds achterliep. Ik heb bij 4 ICSI-pogingen in Ned. steeds tp van 2 matige embryo's(met veel fragmentatie) gehad en bij gebruik van embryoscoop nu voor de 2e keer een blasto. Tja, het blijft moeilijk en vind idd ook dat tijdens het ene gesprek dit en een andere keer weer iets anders wordt verteld.

@ Majo, snap in jullie geval heel goed dat je bij de volgende poging niet gebruik gaat maken van de embryoscoop.

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @Karin: Dit moet gewoon een toppertje zijn ! Ik ga heel hard duimen. Wanneer mag je testen ?

Share This Page