ICSI in Dusseldorf

Discussion in 'MMM clubs' started by Krabje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Karin; is dit dat embryo'tje dat er later nog bijgekomen is, die nu terug is geplaatst? Zo ja, dan MOET hem dit wel worden. Die wil zo graag!! :D
    Maar wanneer mag je nu gaan testen?

Majo; ik snap je hoor.
    En er worden idd best veel tegenstrijdige dingen gezegd daar. Dat is wel vreemd.

Stiertje; je kunt de uitgangsecho ook in NL laten doen hoor, en dan gewoon de uitslag door mailen. Die echo is om te zien of er niks geks te zien is, zoals cystes enzo.
    Maar DD factureert echt ALLES ja. Zelfs dat telefonisch consult.
    Het was wel niet veel, maar dan nog. Haha

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik denk dat in NL ook alles gefactureerd wordt alleen zie je het dan niet, omdat je de rekeningen niet zelf krijgt ;)

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @Anja: dat embryo'tje wat erbij gekomen is, was bij Kiekske

4. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    @ Anjav, je bent nu in de war met Kiekske, die a.s. zaterdag de tp heeft...die had een 3e strijdertje!
    Ik had ook 3 maar 2 zijn vrij snel gestopt met delen.

5. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hm, zwangerschapsdementie.... SORRY!!
    Mijn geheugen is echt een zeef! :(

Loontje; zou het ja? Maar dat werd idd allemaal gewoon vergoed, dus daar heb ik nooit een rekening van gezien.

6. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    @ Loontje..weet je dat dat helemaal niet verteld is, het ging allemaal weer zo snel...sowieso een uur in de file gestaan op de heenweg en een half uur te laat..ik neem aan 2 weken na de punctie.

7. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    @ Anjav, hi hi geeft nix..

8. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Karin; mij gaven ze als test datum 2 weken na de tp.
    Maar ik heb al veel eerder getest... :)
    Maar ik denk dat je 2 weken na de punctie toch wel redelijk safe zit qua test datum ja.

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @Karin: 2 weken na punctie zou ik inderdaad gewoon aanhouden. Ik mocht 9 á 10 dagen na tp testen, dus dat is ongeveer het zelfde.

@Anja: Ja ik denk echt dat je dat soort dingen in NL ook gewoon moet betalen, alleen omdat je dat niet ziet denk je er ook niet aan. Heb je ook zo een last van zwangerschapsdementie ? Ik ook, heel irritant hé haha.

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Zo, net terug uit DD, Intralipid infuus gehad. Erg lang moeten wachten, pff... Was om 8 uur vanmorgen de deur uit en ben echt 10 minuten thuis nu. Alleen even voor de (late) lunch gestopt onderweg.

@embryoscope: leuke discussie over onstaan. Het belangrijkste is dat je je gevoel volgt. Bij ons is het echt geadviseerd om te kijken of de embryo's dag 5 wel kunnen halen. Ik heb net nog even navraag gedaan en ze zijn er nog alledrie, dus ook ons wondermonstertje!! Hahah... Ik denk dat ik morgen ook gewoon weer even bel, want dat is wel een beetje de cruciale dag. De vorige keer is alles op dag 4 gestopt namelijk...

Karin: profciat met je baby on board!!!! :D Was idd druk vanmorgen op de weg! Ik heb ook wel even stil gestaan ja. Heb je die knalgele auto zien staan? Dat was ik ;)

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    GRRRR! Heb net even gebeld met PMA, wilde even weten over dat toestemming vragen en over die 200% vergoeding bij pakket 4. Heel blablaverhaal. Nee, die extra vergoeding is in principe niet voor een geplande behandeling in het buitenland, die is alleen voor als je een tijdje in het buitenland verblijft en daar dan een behandeling nodig hebt.
    En hun zorgadviseur moet bepalen of je eventueel voor die 200% in aanmerking komt. Alleen: die zorgadviseur kan je geen advies geven als je nog geen klant bent. Dus ik moet nu maar op hoop van zegen overstappen naar PMA en afwachten of ik die 200% krijg. Misschien wel niet en dan zit ik voor niets opgescheept met een dure polis.

Ik twijfel gewoon heel erg wat ik moet doen. Aan andere kant: veel MMMeisjes zitten al bij PMA/Menzis en krijgen wel gewoon max 200% vergoed, dus het zal vast wel loslopen. Maar ik heb gewoon de pest aan die onzekerheid.
    Ik ben gewoon bang dat we voor we het weten honderden euro's aan het bijbetalen zijn door al die onopvallende 'losse' factuurtjes van DD. En helemaal als we onverhoopt 2 behandelingen in 1 jaar moeten ondergaan.

Nou ja, tot zo ver mijn klaagzang. Sorry ...

12. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Stiertje Pffff wat een gezeur he, met die verzekeringen! Ik heb net even vergeleken, en als wij (als gezin) overstappen naar PMA, dan gaan wij in totaal € 13,00 per maand meer betalen. Dus dat valt erg mee, daar zou ik het niet voor hoeven laten.
    Dus ik denk dat ik het maar doe...

Nog even wat anders...ik heb dinsdagochtend telefonisch consult met dr S. maar zit even te bedenken wat ik dan ook allemaal wil/moet vragen. Iemand nog tips?

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @MissGin: ja, misschien moet ik het maar gewoon doen. Ga ik volgend jaar lekker een nieuwe bril uitzoeken, etc etc :D
    Mijn vriend wordt helemaal gek van mij: 'beslis nu gewoon wat je gaat doen!'. Ja, ik ben een vrouw, weet je, die zijn wel eens wispelturig, vooral door hormonen :)

Tsja, wat moet je vragen? Heb je alles voor jezelf helder wat betreft de komende behandeling? Welke hormonen? Welke dosering? Evt. behandeling van het zaad (picsi, imsi, whatever)? Embryoscope? AH? Hoe veel embryo's terugplaatsen?
    En natuurlijk de uitslag van de AMH-test. En de eventuele consequenties daarvan.

14. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    meiden, ik weet nu ook meer over de vergoedingen bij menzis waar ik laatst naar vroeg.. ben er vanochtend geweest..

je moet in extra verzorgd 4 en in zorg-zo zitten dan krijg ik speciaal voor het buitenland 200% vergoed.. als je alleen in extra 4 zit krijg je maar 60% vergoed in het buitenland...

wou het jullie ff vertellen...

15. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Girl86 Bedankt! Die medewerkers bij de verzekering spreken elkaar altijd zo lekker tegen...snappen het vaak zelf niet ;)

Ik vraag me nu alleen af...wij stappen als gezin over, maar moet mijn partner dan ook de restitutiepolis en aanvullend pakket 4 hebben? Of mag hij gewoon de naturapolis en aanvullend pakket 3 nemen? Het meeste wat in DD wordt gedaan, gebeurd bij mij. Hij misschien nog een keer zaadonderzoek? Of voor hem wel de restitutiepolis maar wel aanvullend 3?

16. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    missgin dat durf ik e niet te vertellen.. wij doen ivf met donor dus mijn man hoeft geen dingen voor het ziekenhuis te doen... dus weet niet hoe dat gaat als je als gewoon stel ivf moet doen..

maar inderdaad zelf snappen ze er ook niet veel van maar ze heeft met de afdeling van het buitenland gebeld..

17. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    stiertje ik heb menzis en heb via de pma zo'n korting op de pakketten... als je de boven genoemde pakketten neemt bij menzis dan krijg je zeker 200% vergoed juist voor in het buitenland..

ik moest wel als alles weer opnieuw laten opsturen van de gyn en de behandelplan van dd voor menzis.. omdat het een nieuwe behandeling weer is voor ons.. voor 2de kindje

18. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kiekske: succes met de tp vandaag!!!

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Dank je wel girl! Een geruststellend idee. Ik verwacht idd wel dat ik een en ander aan papierwerk moet opsturen. Hoe lang duurde het bij jullie dat er goedkeuring kwam? Een kwestie van weken? Ik wil nl. misschien al per 1 jan. beginnen en dan moet die goedkeuring maar later komen.
    @MissGin: als er bij jouw man nog iets moet gebeuren, is het denk ik wel slim om een restitutiepolis te nemen, want dan krijgt hij in ieder geval 100% NL tarief vergoed. Maar extra verzorgd 4 is misschien wat veel dan, als hij niet heel veel hoeft te ondergaan.

20. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    stiertje ik weet dat niet meer precies.. maar ze doen wel moeilijk als je dit jaar alles aanvraagt en volgend jaar pas begint.. dan krijg je namelijk brieven dat je geen 200% vergoeding krijgt omdat je nog niet in dat pakket zit.. maar dr s is dan ook altijd vrij he begin januari dat had ik vorig jaar namelijk ook en kon toen me cyclus in januari overslaan dus februari kunnen starten...

het enigste wat ik buiten de goedkeuring heb gedaan toen was de intake want die mag je altijd doen.. de rest heb ik echt mee gewacht want ze dreigen echt met dan betalen we gewoon niks meer uit.. dus pas op..

hopelijk weet je genoeg!! anders mag je gewoon vragen!

Share This Page