Karin; ja, dat wachten is ellendig. Heb je klachten/ symptomen? Hier gaat het goed. Ben heel rustig, ook al moet ik wachten. Heb volop krampen, ben misselijk en heb hoofdpijn. Mijn gevoel zegt dat het goed zit. Ik hoop dat mijn gevoel gelijk heeft...
Kiekske Ik hoop ook voor je dat je gevoel goed is! Bij mij klopte mijn gevoel wel elke keer...slecht gevoel = niet zwanger, goed gevoel = wel zwanger! Hopelijk geldt dit voor jou ook! Ik heb vanmorgen telefonisch consult met dr S. gehad. Mijn AMH waarde was iets lager als wat het gemiddeld moet zijn. Het is 1,13 en moet 1,8 zijn. DHEA waarde was ook goed, zelfs iets hoger als wat het moet zijn, dus ik hoef geen DHEA te gaan slikken. Verder adviseert hij menopur + puregon (zogenoemd cetrocide-schema? Zeg ik dat goed?) en IMSI, PICSI en de embryoscope. Nu heb ik Menzis weer gemaild met een lijstje met alle kosten en de vraag of zij al deze kosten gaan vergoeden. Want daar zitten we nu even mee...onze huidige verzekeraar VGZ vergoedt 1745,00 excl medicatie. Aangezien ICSI in DD al 2300,00 kost, zit daar al een aardig gat tussen. En als daar dan ook nog IMSI, PICSI en de embryoscope bovenop komen, wordt dat een heel duur grapje Verder hebben we over 2 weken nog een gesprek met m'n arts hier in NL en we overwegen om, als we niet naar DD gaan, gebruik te maken van Erasmus Rotterdam, omdat zij ook een embryoscope hebben. Pfff nog genoeg om over na te denken en uit te zoeken...
Poeh, MissGin, veel om over na te denken! AMH dus iets te laag. Mag ik vragen hoe oud jij bent? Iets jonger dan ik denk ik ... Wel veel extra's inderdaad bovenop de ICSI, dus dan lopen de kosten snel op. Maar jullie krijgen ook weinig vergoed zeg! Cetrotide is ook een medicijn, bedoelt dr. S. dat misschien? Ik ben heel benieuwd wat ik donderdag te horen krijg! Succes met nadenken!
Missgin: ik zit ook bij Menzis en heb dat toen ook gemaild of ze gingen vergoede maar daar gingen ze via de mail niets over zeggen. Moest echt eerst alles officieel aanvragen en dan zou ik het wel horen. Moest een officiële brief van dokter s. zijn dan pas gingen ze kijken wat ze gingen vergoeden.
@MissGin: ervaring van Juffie is ook mijn ervaring. Ik ga denk ik wel overstappen (naar PMA). Wil alleen nog van hen de bevestiging dat zij echo's in NL vergoeden los van het 'ICSI-potje'. Maar ze hebben het zo druk dat ze mij niet eens te woord konden staan zonet. Word nu teruggebeld.
Nou meiden eerste week zit er op en zoals MissGin zegt ... goed gevoel = wel zwanger! ... en dat heb ik, dus het gaat tot nog toe lekker hier.
Stiertje Ik ben 34 jaar Ik ga waarschijnlijk ook wel overstappen naar PMA, scheelt haast niks aan premie. En zeker als ze er via de mail niks over willen zeggen... Spannend trouwens voor alle meiden in de wachtweken! Ik duim voor jullie!!!
Vroeger hadden we een lijstje, dan kon je makkelijk zien wie waar mee bezig is, maar die is al heeeeeel lang niet gebruikt. Volgens mij hebben we nu 3? dames op het wachtbankje ? Spannend allemaal ! Hopelijk is je gevoel goed Nena64.
Loontje: ja, het gaat snel hè! Het gaat op zich wel goed. Heel veel pijn aan mn ribben, maar volgens de gyn schijnt dat "normaal" te zijn met een tweeling. Ze trekken mijn ribben uit elkaar om plaats te hebben. Kamertje is klaar ja, joehoe!! Echt zo mooi.... Ik moet alleen nog flesjes en voeding kopen, en dan hebben we alles. Hoe gaat het bij jou? Jeetje, 34 weken morgen alweer. Bij jou ook alles klaar enzo?
Oeh dat klinkt pijnlijk zeg, maar ze zitten er natuurlijk wel met zijn tweetjes .... alleen lijkt het me al krap, laat staan met zijn tweeen . Heb je foto's van het kamertje ? Ben wel heel erg benieuwd ! Hier gaat het op zich wel. Harde buiken is een stuk minder geworden met de rust, dus dat is wel heel erg fijn. Kan nu in ieder geval weer iets. Ja morgen alweer 34 weken, kan niet wachten tot het einde jaar is . Bij ons is alles al helemaal klaar *denk ik*.
Ik zal straks wel eens kijken, als iedereen hem dan weer kan aanvullen weten we precies waar iedereen mee bezig is
Loontje: ja, ze zitten ook krapjes met zn tweeën idd, haha. En nou is mijn middel altijd redelijk smal geweest, dus vandaar dat ze zo plaats maken. Maar het is echt super pijnlijk! Fijn gevoel hè, als alles klaar is. En ook fijn dat die harde buiken minder zijn! Werk je nu helemaal niet meer? Ik ga na deze week met verlof. En ik geloof dat je niet kunt wachten! Spannend allemaal hè!
Ik neem dan aan dat het pijnlijke gevoel niet minder zal worden. Met eentje heb je nog dat als ze op een gegeven moment indalen je weer meer ruimte hebt, maar ze kunnen niet met zijn tweeen indalen natuurlijk ... toch Ja echt een heerlijk gevoel dat alles klaar is. Nee ik werk helemaal niet meer en officieel gaat donderdag mijn verlof in. Ik had eigenlijk nog vakantiedagen opgenomen, dus ik had zelf mijn laatste werkdag vorige week woensdag gehad. Ow wat heerlijk dat je verlof volgende week al in gaat, is dat omdat je zwanger bent van een tweeling ?
Nee, volgens mij kunnen ze niet samen indalen. Maar wel 1 van de 2 lijkt me. Oh, heerlijk dat je niet meer werkt. En bij mij heeft de bedrijfsarts besloten dat het beter is dat ik niet meer werk. Het word me gewoon te zwaar. Dus ik vind het ook heerlijk dat het er na deze week op zit.
@ Nena64, wanneer mag je precies testen? Volgende week maandag? Fijn dat je gevoel goed zit, ik duim voor je! @ Kiekske, ik heb alleen wat kramp, verder niet misselijk of hoofdpijn net als jij. Ook al zo'n goed gevoel...duim ook voor jou! Met z'n 3-en op wachtbankje idd...stond ik niet echt bij stil. @ Missgin, succes met jullie overweging. Mooi dat je AMH redelijk is voor je leeftijd! Ik wist niet dat ze in R'dam ook de embryoscope hadden, sinds kort dan waarschijnlijk?
Juffie: mooi buikje hoor... Best bescheiden ook wel volgens mij. Maar goed, bij mijn buik is alles bescheiden nu, haha. Ik heb ook een nieuwe buikfoto in mijn album. Niet schrikken hè.
Ik denk ook wel dat 1 van de 2 "gewoon" indaald. Verstandig, als het te zwaar wordt. Je moet aan jezelf en de kleintjes denken !