ICSI in Dusseldorf

Discussion in 'MMM clubs' started by Krabje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Nee doe ik ook niet hoor! Ik moet sowieso nog even bellen om te vragen of ik eventueel nog vitamines ofzo moet gaan slikken en dan zal ik het meteen vragen over DHEA.

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    @ stiertje ...ik heb ook nog niets gebruikt hoor..hahaha dat klinkt als een verslaafde:p

ik gebruik alleen de davitamon mama plus+ visolie waar ook foliumzuur in zit en 1 capsule omega 3 +visolie.. maar dat doe ik al sinds ik in de mmm zit..
    omdat mijn intake eerst op 7 febr 2013 stond.. dacht ik, ik kan beter alvast bloed laten prikken op amh.. mocht ik de dhea wel moeten gebruiken.. dan sta ik niet nog eens 8 tot 12 weken stil na 7 febr snap je??
    nu mijn intake ineens 11 dec word het verhaal anders..en zal ik dan wel horen wat voor waslijst ik aan sups en medicatie moet gebruiken;)

@ maartje bedankt.. ik had me idd al even een beetje ingelezen op het pof forum.. maar heb nog een lange weg te gaan omdat het nogal veel pagina's zijn:p

@ anja.. omdat ik al langere tijd het vermoeden heb er moet iets meer aan de hand zijn..behalve de zeer slechte zwemmer van hubbie dan..hadden wij al aan DD gedacht..
    ik heb dat vermoeden ook meerdere keren aangegeven aan onze fert arts.. hormonale klachten sinds ik de spiraal eruit heb laten halen..minder ongi bv..steeds langere luteale fase..
    en steeds krijg ik een antw waar ik niets mee kan..ja vette pech word er steeds gezegd.. wij zijn de pech gevallen zo noemen ze ons:(
    nu onze 1e x (hyper icsi het lange protocol deca en puregon 250 eh) ook afgebroken is eind oktober.. omdat ik maar 3 grote follikels had en 1 iets kleinere..
    heb ik gevraagd of er bloed geprikt kon worden.. (ze noemde mij een low responder..en liet het woord vervroegde overgang vallen..)
    maar dat deden ze niet!
    ze wou ook niet van het protocol afwijken omdat met dit protocol bewezen is dat het ook WEL goed kan gaan!! ook mocht de medicatie niet omhoog want 250eh is het maximale hier.. dus eings houd het voor ons hier op..ik hoop idd in DD op de juiste plek te zijn..

dames bedankt voor jullie lieve berichten..vind het fijn dat er zo met je mee gedacht en meegeleefd word.. thanxx

nadat onze eerste hyper ICSI is afgebroken omdat ik maar 3 grote follikels had en 1 iets kleinere

3. Tevka

Tevka Niet meer actief

He meiden!
    Vinden jullie het goed als ik met jullie mee komt kletsen?

Wij gaan voor een brusje.
    Wij zijn in mei 2011 papa en mama geworden van een lieve dochter!
    En gaan nu voor een 2e.
    Toen washet direct de 1e keer ICSI raak!
    As. Maandag ga ik Dusseldorf bellen over hoe en wat.

Ga nu even bijlezen ;)

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @Tevka: welkom! Succes met bijlezen :D Wij kletsen nogal wat af ...
    @all: ik heb nog een interessante, mij onbekende zorgverzekeraar gevonden: PNO (=onderdeel van ONVZ). Gegarandeerde acceptatie voor alle aanvullende verzekeringen. Zelf in het goedkoopste aanvullende pakket krijg je max. 200% van het NL tarief. En in het duurste aanvullende pakket krijg je zelfs een 4e ivf/icsi-behandeling vergoed. Koekeloer maar eens op hun website als je meer wilt weten.

5. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hmmmm....dan moet ik daar maar eens een blik gaan werpen zo. Als ze zeggen duurste pakket 4e behandeling vergoedt...das altijd goedkoper dan hele behandeling zelf betalen. En zij hoeven niet te weten dat het (mits de cryo's mislukken) niet alweer de 6e icsi wordt ;). Thanx!

6. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Stiertje, mooi plan van Dr. S. zo te lezen. En begin januari dus gelukkig wel meteen starten ondanks de stop :). Je hebt precies hetzelfde schema als ik van Dr. S. kreeg. Hopelijk wordt 2013 jullie jaar!!

Whisfull, wat kl*te meid dat je AMH waarde zo laag blijkt te zijn :(. Maar zoals al eerder werd geschreven... Dr. S. heeft ondanks dat blijkbaar nog wel ideeën, anders zou hij je ook niet laten komen. Wel fijn dat je nu dan eerder terecht kan! Ik hoop dat je er na dat gesprek in elk geval weer met een positiever gevoel dan nu wegkomt! En als ik je Ned-ervaringen zo lees... dan zou ik bij DD sowieso ook al een beter gevoel krijgen!

MissGin, ook te horen gekregen dat je AMH laag is :(. Morgen dus bellen naar DD? Heb je enig idee hoe het destijds was bij jullie zoontje? Of is het toen nooit geprikt?

Karin, hoop dat alles nog goed gaat en de ongi niet doorzet vandaag! Zou zo mooi zijn als de rode duivels wegblijven en je donderdag zou kunnen gaan testen! Duimen draaien hier hoor!

Tevka, kwam je net ook 'tegen' in ivf/icsi brusje topic. Had daar al even gereageerd op je, maar wil je ook hier alvast heel veel succes wensen!

@Wachtbankje: Hoe is het daar met de rest? Is het nog wat vol te houden in die ellendige wachtweken?

7. wishfulthinking

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    #4287 wishfulthinking, Dec 1, 2012
    Last edited: Dec 1, 2012
    je hebt gelijk stiertje..

ik heb alles ook eens even uitgezocht daar!
    idd 200% in alle basissen en recht op een 4e icsi/ivf met de duurste aanvullende verzekering!

goed bezig:D

ik was al overgegaan naar pma vorige week maandag..
    maar gelukkig geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dgn nadat je je zorgpolis ontvangen hebt ;) (wat hier nog niet het geval is)
    dus geen nood aan de man hier!

dit is mss wel iets duurder.. maar dat betaalt zijn prijs wel terug als je die 4e poging nodig bent..

en gelukkig kun je per 1 jan 2014 alsnog weer overstappen als dat nodig is :D

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @wishful: van zo'n vondst word ik altijd wel weer blij. Ik denk dat ik idd voor 2013 eerst gewoon de goedkoopste aanvullende verzekering neem. Ik heb poging 2 en 3 nog tegoed. Mocht het (onverhoopt!) nodig zijn, dan red ik die 4e poging toch niet meer in hetzelfde jaar (ervan uitgaande dat we hopelijk een paar cryo's hebben), dan ga ik voor 2014 wel naar die duurste aanvullende.
    Heb voor m'n vriend wel PMA geregeld trouwens. Hij zat bij Menzis en had eigenlijk een te duur pakket voor wat hij nodig heeft. Dus aanvullend en tand 1 pakketje naar beneden gedaan. Scheelt 50 euro per maand!

9. wishfulthinking

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    en gelijk heb je;) alles wat je kunt besparen gelijk mee pakken:D

wat ik me eings afvraag is het niet beter om allebei bij dezelfde verzekeraar te zitten als je behandeling in buitenland doet??

wij zijn nu wel allebei overgestapt naar PMA.. bij ons komt het op ICSI aan.. stel je voor dat dokter S nog ff besluit om nogmaals een semenanalyse te doen gaat

de afgelopen 5 semenanalyses hier in NED nl zijn allemaal bij de icsi poging op mijn naam gegaan.. of dat normaal is weet ik eingelijk niet??

wat ik wel begrepen heb bij PNO op een ander forum is dat je die 4e icsi/ ivf opnieuw moet aanvragen met opnieuw een verklaring van arts en afhankelijk of je arts vind dat het nog zin heeft gaan zij kijken of zij die poging vergoeden..
    dit heb ik vanmiddag ergens gelezen.. of dit klopt heb ik natuurlijk geen bewijs van;)

10. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, ik kom snel weer kletsen, maar ik lig nu in het ziekenhuis.
    Veel harde buiken en weeën activiteit. Maar gelukkig is mn bm mond nog mooi dicht en lang. Dus hopelijk geen doorgaande weeën.
    Morgen weer nieuwe echo voor bm mond, en als dat goed is, hoop ik dat ik naar huis mag. Nu bedrust dus.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @anja: schrikken joh! Heeeel veel sterkte. En rustig aan natuurlijk. Krijg je ook weeënremmers?

@wishful: ik denk niet dat mijn vriend nog veel extra's nodig heeft in DD. We gaan al voor ICSI, en de zaadonderzoeken (een paar keer in het oriënterend fertiliteitsonderzoek, 3 keer voor IUI en 1 keer voor ICSI) in NL hebben nog nooit aangetoond dat dat een probleem zou zijn.
    Je bedoelt de semenanalyse die standaard wordt gedaan als je vriend/man zijn 'bijdrage' levert voor de ICSI-behandeling? Volgens mij hoort dat idd bij de ICSI. Als ze dat ook nog apart gaan factureren ...

Kreeg trouwens vandaag alweer een factuur uit DD voor de AMH-test: € 50,28. Toe maar weer ...

12. Tevka

Tevka Niet meer actief

Stiertje : ja wat een bedragen iedere keer weer he! Voor soms de meest "simpele" dingen.

Anja dat is even schrikken! Goed rustig aan doen jij!

13. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

Mar 30, 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Sterkte Anja en goed rust houden!

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Jeetje Anjav dat is schrikken. Hoe waren de onderzoeken vandaag ?
    Doe rustig aan meid. Denk aan jezelf en aan jullie kleintjes.

15. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Anja: poeh inderdaad schrikken. Hopelijk mag je vandaag naar huis! Doe rustig aan meis!!

16. Fireangel

Fireangel Bekend lid

May 12, 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Sterkte Anja. Gelukkig komt het vaker voor en houden ze je goed in de gaten. Rustig aan doen en genieten van elke dag dat de kleintjes nog in je buik zitten. Voor je het weet heb je ze al in je armen. Het gaat allemaal zo snel!!

17. nena64

nena64 Lid

Oct 26, 2012
    46
    0
    0
    Gestart 8/11/2012
    gelderland
    spanning loopt op

nog geen duivels gevoel

18. wishfulthinking

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    anja sterkte... idd goed rust houden..hopelijk snel weer thuis;)

@ stiertje .. ik kreeg ook de rek van de amh gisteren binnen en idd €50,28..
    wat doe jij??
    stuur jij deze op naar je huidige zorgverzekeraar??
    of wacht je tot je goedkeuring hebt bij je nieuwe zorgeverzekeraar voor het buitenland??..
    dan is weer de vraag natuurlijk vergoeden ze deze € 50,28 wel omdat je toen nog niet bij hun verzekerd was??

pfff mijn hoofd maakt overuren hier de laatste tijd..:p

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @Wishful: ik neig ertoe om 'm naar m'n huidige zorgverzekeraar te sturen, onder het mom 'intake'. Heb ik ook gedaan met de nota van het intakegesprek. Nog niets van gehoord trouwens.

20. nena64

nena64 Lid

Oct 26, 2012
    46
    0
    0
    Gestart 8/11/2012
    gelderland
    Kan toch niet waar zijn ... staat toch echt een 2de licht streepje.

Nou net (kruidvat) test gedaan 1 dag voor mijn NOD zoals afgesproken en een héél licht streepje HOERA.

Nog niet te vroeg juichen, morgen weer en dan kijken of streepje duidelijker wordt.

Share This Page