NTP: Nou...die test is echt hartstikke positief hoor meid! Gefeliciteerd! Heb je er vanmorgen nog eentje gedaan zoals je schreef? Nena, Wauw wauw wauw!! Alweer een weekje erbij . Op naar die eerste echo!! Kim, welkom hier. Ook alweer 4 pogingen achter de rug . Hopelijk biedt DD jullie uitkomst! Heel veel succes alvast! Kitty, en jij ook welkom. En net als Kim ook alweer 4 pogingen gehad. En ook de overstap naar DD gemaakt. Spannend hoor! Je vroeg nog naar waar anderen hun mediactie halen? Heb inmiddels 2 zelfbetaalde pogingen gehad en beide keren de recepten uit DD gewoon bij eigen apotheek ingeleverd. Heb tot op heden nog niks teruggehoord v/d verzekering dus denk dat ze het gewoon betaald hebben. Evenals de FM's die ik in Ned. heb laten doen ipv DD ivm de reisafstand. Ze weten bij verzekeraar natuurlijk ook niet dat we weer pogingen hebben gedaan en op de recepten staat niet dat het voor icsi is. Kan dan dus net zo goed medicatie voor bijv. IUI zijn . @Kim en Kitty, w.s. hebben jullie al e.e.a. gelezen over verzekraars die 4e (en soms 5e --> defensie) icsi ook vergoeden..... voor jullie nog iets om over te stappen? Ze hoeven m.i. niet te weten dat je al een 4e poging gedaan hebt, dat weet je oude verzekeraar niet dus kunnen ze nergens terugvinden. En op de rekeningen van DD staat ook nooit om de hoeveelste icsi het gaat . @Timon, kan me zo goed voorstellen dat het te confronterend is hier te vaak te komen! Ben blij dat het wel goed met je/jullie gaat. Maar vooralsnog dus even helemaal geen MMM nog weer voor jullie! Dapper maar moeilijk besluit lijkt mij! Hoop wel dat je gelukkig bent en je over een tijdje jullie 2 laatste cryo's kan 'omarmen'. Knuf voor jou! @Anja, harde buiken dus wel minder nu?! Gelukkig maar! Je moet nog wel een tijdje! Laat je maar lekker in de watten leggen . Je krijgt het straks nog druk genoeg als die 2 er zijn . @Hier: Eergister een TP gehad van 2 8-cellige emmies, blasto's voor dit stadium, beiden met assisted hatching. Ze waren de dag na punctie ingevroren als bevruchte eicellen, zaterdag ontdooid en maandag getpt. BMS was 13mm. 24e testdatum. Hebben nog 2 bevruchte eicellen over in de vriezer. Ben me eerlijk gezegd meer aan het oriënteren op andere zorgverzekeraar, hahaha. Heb er nu w.s. één gevonden die een 4e én 5e poging vergoedt (tsja...je moet vooruit blijven kijken he , via defensie, manlief is ex-dienstplichtige. Heb maar even mailtje gestuurd met vragen) bij het een na hoogste aanvullende pakket . Das altijd goedkoper dan nog weer een icsi zelf betalen! TP was trouwens bij de duitse Dr. H. Was in mijn uppie met mijn slechte Duits (manlief heeft geen vrije dgn meer). Maar wat is het toch een leuke vrouw zeg!! Doe mij (als het nodig is) daar alle volgende TP's ook maar . Andere werkwijze dan Dr. S. bij de TP en in ander kamertje waar ik ook 5-10 min. mocht blijven liggen, vond ik ook wel prettig. We zullen zien wat het wordt de 24e... alhoewel ik dan uit de nachtdienst kom, dus zie nog wel even of ik dan test of niet . @All: Iemand hier enig idee of je bij gebruik van progynova (gestimuleerde cryotp) ook gewoon een ongi kan krijgen als de poging mislukt? Of houdt de progynova die sowieso tegen? Als dat zo is, hoef ik me nmlk sowieso niet druk te maken. Anders wordt ik wel altijd ongi door de utro heen namelijk.
Van harte gefeliciteerd zwangere meiden! Duimen dat het goed blijft gaan! Geniet er maar lekker van. Wie had er ook al weer pno getipt?? Ik heb alles uitgerekend en ik ga 500 euro per jaar meer betalen... maar als ik dan een 4e poging nodig heb is dat snel terug verdiend. Maar ja... als ik het niet nodig heb omdat de cryo's nog blijven plakken is het natuurlijk wel weer zonde. Na lang twijfelen heb ik het toch maar gewoon gedaan. De kans is natuurlijk groot dat de cryo's niet blijven zitten... Ik heb afgelopen cyclus veel fm's gehad, maar de eisprong helaas toch nog gemist. Absoluut geen follikel te bekennen maar ineens toch een gestegen progesteron. Dus geen tp gehad. Nu ik ben gaan menstrueren is er een nieuwe cyclus begonnen waarin ik eigenlijk progynova moet gaan gebruiken zodat we niet meer afhankelijk zullen zijn van de eisprong en we iig een tp kunnen plannen..... alleen.... komt nu die stomme kerstvakantie in de weg. Weer een maand wachten voor niks geeft mijn humeur niet echt veel goeds... Deze maand dus maar met tempen en ovutesten zelf goed proberen te mikken en dan bidden dat de DHEA zijn wondere werk doet.
Akoina, wat balen zeg, dat de eisprong gemist is . En ja...dan die kerstvakantie in DD. Tuurlijk hebben zij er ook recht op, maar het is gewoon soms zo jammer . Wie weet gewoon heeeeel veel geluk aan jullie zijde deze mnd! Ik duim ervoor!
Ik had PNO getipt geloof ik. Ben in ieder geval zelf nu overgestapt. @Aklina: balen zeg van die gemiste eisprong! En dan ook nog de kerstvakantie. Snap dat je daar sjaggie van wordt. @Majo: spannend zeg! Hoop dat het goed zal gaan met je mooie emmies! Bij mij bleef de menstruatie uit bij gebruik van progynova + utrogestan. Die kwam pas ettelijke dagen na het stoppen ermee. Bij alleen utrogestan werd ik net als jij gewoon ongesteld (al voor de testdatum).
Majo: oh, spannend weer dus, die wachtweken. De 24e testen, ik ga voor je duimen! Je had hetzelfde als ik trouwens, ook 2 8-cellige emmy's met assisted hatching. Hopelijk voor jou ook hetzelfde resultaat.
Stiertje, thanx voor je antwoord. Scheelt weer...hoef ik me sowieso niet druk te gaan maken om ieder steekje of wat dan ook . Maar dus ook niet hoopvol zijn net als bij onze dochter als ongi niet komt. We wachten het dus maar gewoon rustig af.... Anja, ik hoop dat ik jou daar dan idd in mag na doen . In elk geval van eentje, dat zou al zo'n verrijking zijn op het geluk dat wij al hebben en dan juist m.n. voor ons dochtertje want wat gun ik haar toch een broertje/zusje! . Nog 12 dgn...dan zullen we het weten en anders op naar de volgende cryotp. Vind dat toch echt zo'n makkie die cryotp's... appeltje eitje vergeleken bij gewone icsi. Ben nog steeds 'overdonderd' dat wij na in totaal 7 icsi's (die voor dochter ook meegerekend) nu eens een keer cryo's hebben, hahaha! Hmmmm, lees net in ander topic dat daar iemand wel gewoon ongi door de progynova heen werd....helaas....kan dus wel
@Majo, spannend zeg. Twee mooie emmy's, dat zou een fantastisch kerstcadeau zijn. Ik duim voor je. @Aklina, balen zeg. Hopelijk in 2013 veel geluk voor jullie. Hier vanochtend weer getest met een digitale test en die gaf aan 'zwanger 1-2'. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij 3-4 aan zou geven, dan zou het hcg lekker zijn gestegen..... Nu ben ik steeds bang dat het misgaat, ook omdat ik niets voel. Maak mezelf een beetje gek. Heb ik eindelijk een positieve test, zou ik toch super blij moeten zijn...? Herkenbaar?
@Nena: Mooie test meid ! Op naar de 1e echo en dan knallend het oude jaar uit ! Hoe voel je je ? @Anjav: Inderdaad heel rustig aan doen hoor, dus goed dat er wat van wordt gezegd hihi. Ze moeten zeker nog ff blijven zitten. @Timon: Heel begrijpelijk meid, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. @Majo: Spannnnunnnd, 2 mooie 8 cellige emmy's aan boord. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat jullie een waanzinnig mooi kerstcadeau krijgen. @Aklina: Wat balen dat je je ei gemist hebt ondanks de vele fm's. Ik heb bij de cryo tp in DD m'n ei gezocht met ovu testen, ging erg goed. Bij een positieve test (digitaal) gebeld met DD en afspraak voor de tp gepland. Hopelijk lukt het nog net voor de kerstsluiting. @NTP: Ik ken dat gevoel heel erg goed, dat je bang bent dat het misgaat. Ik kon/kan gewoon niet geloven dat het ons nu "opeens" gegund was na zoveel jaren. Heb je vandaag nog getest ? Als gister je NOD was, kan zwanger 1-2 heel goed kloppen hoor. Ik heb zelf bewust die digitale met week aanduiding niet gedaan, omdat ik dat doodeng vond. @ego: Hier gaat het redelijk. Sinds gister voel ik de kleine man echt een heel stuk minder. Gistermorgen gewoon helemaal niet maakte echt niet uit wat ik deed. Meteen het ziekenhuis gebeld en mocht komen voor een CTG. Gelukkig vond ze het hartje meteen, dus dat is een hele geruststelling. De CTG bleef alleen wat vlak, dus geen mooie bergjes in z'n hartslag die ze natuurlijk wel willen zien. Ruim een uur eraan gelegen en toen mocht ik weer naar huis. Moest vandaag terug komen voor een CTG en daarna een afspraak bij m'n eigen gyn. CTG van vandaag is hetzelfde verhaal, dus moet morgen weer terug komen. Mocht het dan nog hetzelfde zijn dan gaan we het toch NU al over inleiden hebben. Hij zei "CTG is op zich wel goed, maar krijgt geen griffel met een 10" en dat in combinatie met minder voelen is niet fijn natuurlijk. Natuurlijk hoop ik morgen dat het wel goed is, maar aan de andere kant zal ik ook heel erg blij zijn als ik nu al ingeleid wordt, omdat je dan toch al 2 "twijfelachtige" CTG's hebt gehad, zit je toch ook niet echt meer op je gemak. Als ik het niet vertrouw moet ik gewoon meteen bellen. Hij is nu ook alweer een hele tijd stil ..... pffff wordt wel heel erg spannend nu. Zo maar ff m'n vluchtkoffer in orde maken, die neem ik morgen voor alle zekerheid maar meteen mee. Nou een heel ego verhaal .... sorry dames.
Loontje: jee meid, wat spannend allemaal! Ik kan me voorstellen dat je het er niet zo op hebt hoor. Ik denk dat ik me ook zo zou voelen. Ik hoop dat de ctg morgen een stuk beter is. En anders dat je snel ingeleid wordt, en je kleine man snel gezond en wel in je armen mag houden!!! Succes meid!! Ik duim voor je.
Zet hem op Loontje het laatste loodje moge de mooiste zijn. Zelf Moeders voor Moeders op bezoek gehad om aan de urine HCG uitwinnen aktie mee te gaan doen en mag dat vanaf a.s. maandag. Daarvoor moest natuurlijk ook een test gedaan worden om daarvoor in aanmerking te komen. Deze test heeft een hogere drempelwaarde om positief uit te slaan ... alhier het resultaat > https://lh3.googleusercontent.com/-EPI3QAPsbXI/UMoVyJuUO8I/AAAAAAAANTE/vY1UbcwpOZY/s740/Box-Test-MvM-13-12-2012.jpg
Ik heb toen ik zwanger was slechts 1 cb digitaal gedaan en met 5 week precies stond er 2-3 op. Klopte precies, maar ik toch over de zeik omdat er geen 3+ stond Kindjelief is gezond en wel met 38.1 geboren
Hallo dames, Ik kom even binnen vallen... Wij hebben net ons eerste icsi in het Vu achter de rug. Aangezien wij zeer ontevreden zijn over het Vu, gaan we naar DD door al jullie positieve verhalen! Ja, ik lees al een tijdje mee op de DD topics! Het heeft een week gekost, maar na een Duitse e-mail en gesprek heeft mijn man kunnen bewijzen dat hij Duits spreekt, zodoende hebben gelukkig eind januari ons intake bij een Duits arts. Zodoende heb ik al verschillende vragen. Hoop dat jullie antwoorden willen geven Willen jullie mij vertellen wat ik kan verwachten van de intake? .....wat er ongeveer volgt? .....Tips? Alvast bedankt! Liefs, N
Oh Loontje, wat spannend allemaal zeg. Kan me voorstellen dat je je zorgen hebt gemaakt. Gelukkig nu alles weer goed! Mooie test hoor Lena! Nina, dus toch ook ontevreden? Mag ik vragen waarover jullie ontevreden waren? (in pb, anders vervuilen we het DD topic misschien te erg). Ik hoop dat je erg tevreden zult zijn over DD. Wat je van je intake kunt verwachten: Neem je dossier mee vanuit de vu, die gaat de arts dan helemaal doorspreken met je. Dan wordt er een plan gemaakt voor verder onderzoek zoals bloedafnames en dan krijg je bij de uitslagen van de onderzoeken ook het behandelplan te horen.
wij gaan in jan er heen maar ik zo graag willen weten waar het hotel zit met vriendelijke groet mooi stel
Loontje, oh jee meis...wat een schrik in eerste instantie . Maar lees erachteraan je berichtje van vandaag dat het helemaal goed was de ctg ! Zuper zeg! Hopelijk trap en schopt die kleine man van jullie er nog even flink op los de komende weken zodat Mama niet in onzekerheid hoeft te zitten . In elk geval tot de 37e week, dat zou alweer erg mooi meegenomen zijn! Succes meid! NinaD, allereerst heel veel succes in DD. Veel meiden die daar zwanger raken (mij tnt gewoon even niet als voorbeeld nemen ). Jammer dat het in Ned. niet naar wens verlopen is. Welke Duitse arts heb je? Dr. H.u.b.e.r.t toevallig? Als dat zo is...die is echt zó geweldig . Verder heb ik geen ervaring met duitse artsen. Verder idd medisch dossier meenemen. Alle vragen die je zelf hebt opschrijven. Mogelijk kan arts uit het dossier niet alles lezen en dus zal manlief het w.s. moeten kunnen vertalen? Zelf dus in elk geval goed weten wat er tnt allemaal gedaan is bij jullie. Ik zou me sowieso op de site van DD inlezen in alle mogelijkheden die ze daar hebben, zodat je daar ook naar kunt vragen als je denkt dat het een optie voor jullie kan zijn. Succes alvast!! Nena, mooie MvM test hoor En alvast veel plezier met plassen voor het goeie doel!! Af en toe een knijper op je neus, want wat een lucht komt er af en toe uit die flessen zeg...helemaal als je je nog beroerd mocht gaan voelen de komende weken .