ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Dames, ik zit een beetje met een dilemma.....misschien kunnen jullie mij wat advies geven.

Ik ben gisteren naar een acupunctuur chinees geweest voor het eerst. Dit om te kijken of hij iets kan vinden of doen aan het feit we na 4,5 jaar nog steeds met lege handen staan, en er geen medische oorzaak gevonden kan worden. Ben er heel blanco naar toe gestapt maar was compleet overrompelt door die man toen ik thuis was. Hij wist me dingen te vertellen die gewoon niemand (behalve partner en wat naaste ) kon weten. Volgens heb zit het probleem bij mijn nieren in samenwerking met mijn eierstok. Hij vertelde dat ik "zware nieren had en veel last had van cystes. Dat van die cystes.....dat klopt als een bus. Heb meer dan een jaar gedaan over 6 IUI behandelingen omdat ik vaak een cyste had op mijn linker eierstok. Volgens heb blijft dat een probleem. Dat van de nieren zou volgens hem betekenen dat mijn bloed niet optimaal gezuiverd word en voor verstoppingen kan zorgen. Dit heeft volgens hem dus ook gevolgen voor de baarmoeder en dus bloedtoevoer. Hij gaat me nu dus daarvoor behandelen. Tja baat het niet dan schaadt het niet. Hij heeft me behandeld met kruiden en acupunctuur.

Nu is het zo dat ik 16 januari weer naar DD ga voor een uitgangsecho......
    Ik zit nu met het dilemma (ook omdat het mijn laatst vergoedde poging is) moet ik het uitstellen zodat hij me eerst optimaal kan behandelen of moet ik er toch voor gaan.
    Ik heb er nooit zo in geloofd in zweefchinezen maar na gisteren twijfel ik heel erg.......
    Ik moet dinsdag weer terug naar de chinees en dan ga ik hem ook vragen wat ik het beste kan doen.
    Wat zouden jullie doen?

Groetjes Druufke

2. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Stiertje, begonnen met spuiten las ik...en? Wil het wat? Hopelijk met een mooi resultaat over een paar weekjes :).

Djuuzie, afspraak gepland staan. Spannend! Heel veel succes alvast! Op naar een mooi wondertje in 2013!

Druufke, tsjee....wat een lastige vraag zeg! Ben ook nooit zo v/h zweverige, maar aan de andere kant zit er soms zoveel waarheid in het zweverige.... Denk dat jij/jullie de enige zijn die die beslissing kunnen nemen. Het is ergens natuurlijk wel zo dat je ook niet voor niks naar die chinees toe gegaan bent. Daar heb je ook over nagedacht.... Ik weet dat Sikki hier op 't forum in Turkije destijds naar een waarzegster of wat dan ook ging. Die voorspelde haar dat ze zwanger zou raken van een meisje (had inmiddels daarvoor al tig icsi's gehad). Wist ook vanalles te vertellen over haar wat ze natuurlijk nooit kon weten. Maar de dame heeft (gelukkig) wel gelijk gekregen!! :) Zou v/d chinees eerst willen weten denk ik hoe lang hij nodig denkt te hebben en het daar dan van af laten hangen? Of misschien ook laten afhangen van of jullie hierna sowieso stoppen in de mmm of zelf één of meerdere pogingen willen gaan betalen? Het is natuurlijk wel zo dat je nu wel in DD kunt starten wanneer je wilt. Intake ben je niet mee van afhankelijk. Succes met het maken van de voor jullie juiste keuze!

3. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ majo; ik heb er heel goed over nagedacht....die chinees. Kennissen met goede verhalen en klachten die verdwijnen. Tja ben ook heel erg nuchter in die dingen, maar hij heeft me eigenlijk zo verbaasd......! Mocht deze poging gaan mislukken dan ga ik net zilang door totdat de spaarpot leeg is! Ik zal nooit opgeven! Zolang we de middelen hebben en de gyn ziet er het nut van in om door te gaan, dan gaan we door! En ik ga dinsdag wel even navragen aan de chinees of hij het ziet zitten om nu te starten. Kijk, 2 maanden of 3 maanden kan ik nog wel wachten.....
    Op dit moment is het gewoon een gevoelskwestie, denk de hele dag wel niet wel niet. Ik ga denk ik dinsdag maar eerst eens afwachten! Maar in ieder geval thx voor je antwoord!! Diep van binnen weet ik denk ik het antwoord wel hihi!

Druuf

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Druufke, dacht ik al..... dat je niet zomaar naar deze chinees bent gestapt. Dat doe je uiteindelijk ook met het idee dat hij jullie ergens kan helpen, anders ozu je het nooit hoeven doen. Maarre...je bent er dus al wel uit!! En jouw instelling is net als hier...zolang het financieel kan.... hoop dat het voor jullie niet zo'n lange weg gaat worden als bij ons voor de 2e! Ik zeg...volgende icsi zwanger! Succes meid!!

5. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Timon, wat een ellende heb je de laatste tijd weer meegemaakt. Kan me voorstellen dat je het even niet weet op t moment. Eerst maar tot jezelf komen, dan beslissingen nemen.

Druufke, ik snap je dilemma! Maar zoals je zelf al schrijft kan jet ook nog wel twee maanden wachten voor je begint. Ik zou het zeker doen, doorgaan bij de chinees. Als je lichaam in optimale omstandig heden verkeerd heb je de meeste kans dat het gaat slagen.
    Zo ben ik zelf onder behandeling bij een osteopathie praktijk. Ik voel me weer goed in balans, ik heb het gevoel dat mijn lichaam ook klaar is voor een nieuwe poging.
    Doe waar jij je goed bij voelt!

Ja Majo, ik mag bijna weer beginnen. En gek genoeg heb ik er ook weer zin in. Help me even, waar zit jij nu in het proces?

6. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Als je denkt dat je kunt wachten zou ik het zeker doen. Ik ben ook naar de acupunctuur gegaan. Mijn verstand zei toen wachten en een langere periode doorgaan bij de Chinees. Maar voor mijn gevoel kon ik echt niet meer wachten. Gelukkig is onze poging met accupunctuur geslaagd. Of het daaraan heeft gelegen of toch de imsi, embryoscoop of ondersteuning met suprefact weet ik niet. Ben in ieder geval ook anders gaan denken over acupunctuur. Maar ja ik ben wel van het baat het niet dan schaad het ook niet.

Succes en sterkte met het maken van een beslissing!!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Druufke, even wachten is misschien handiger zodat de behandelingen van de chinees aan kunnen slaan. Ga je binnenkort naar DD dan kan het te snel zijn. Volg je gevoel!

Djuuzie, ik hoop voor je dat het jullie gaat lukken.

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hallo dames,

Ik had een vraagje. Mijn vriend en ik zijn sinds 2009 bezig met zwanger worden. Na onderzoeken bleek alles bij mij goed en mijn man verminderd vruchtbaar. Wij zijn aangewezen op icsi.

December zijn wij gestart in het Erasmus. Na de punctie waren er 9 waarvan 7 geïnjecteerd. Hieruit is maar één emmy gekomen en deze heeft gedeeld tot drie cellen. Vandaag hebben we een gesprek gehad en het ziekenhuis wil niet verder. Ziet geen hoop en zonder onderzoek zeggen ze dat mijn eitjes oud zijn. Ik vind het gek want hun lab had gezegd dat ze goed waren en mijn bloed hormonen, regelmatige cyclus enzo zijn goed.

Conclusie, wij willen daar zelf ook niet meer. Nu twijfelen wij tussen DD en Gent. Wat denken jullie dat wij het beste kunnen doen. En wat zijn de wachttijden, weten jullie dat?

Groetjes

9. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Thx voor jullie lieve antwoorden. En mijn gevoel zegt inderdaad wachten. Maar ik heb 16 januari uitgangsecho om de week erna weer te starten......
    Denk dat ik na dinsdag als ik weer bij de chinees ben inderdaad even bel om de afspraak te cancelen.

Poppetje:ik had je verhaal al gelezen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou als ik jou was de klinieken vergelijken en daar heen gaan waar jij denkt het beste voor je is!
    Dusseldorf heeft wel een wachttijdje momenteel. Weet niet zeker hoe lang maar 4 maanden was een tijdje terug de wachttijd. Succes

10. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Voor een 2e kindje 5 mislukte icsi's gehad afgelopen 1,5 jaar. Eerste 2 in Meppel-Zwolle, laatste 3 in DD met Imsi en embryoscoop. Van 5e icsi voor eerst in onze MMM carière een keer cryo's dankzij DD waar ze al het overige direct invriezen. 1 dag 5 cryo goed ontdooid maar dag later gestopt met delen. Daarna 2 cryo's teruggeplaatst met AH, mislukt en nu aan de progynova voor de laatste 2 cryo's, w.s. ook met AH. Mislukken die ook weer, gaan we door met icsi 6. (gelukkig zorgverzekeraar gevonden die een 4e en 5e icsi vergoedt in aanvullende pakket. En aangezien we er 2 zelf betaald hebben, zijn icsi 6 en 7 dus voor de verzekering gewoon 4 en 5 ;)). ).

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Poppetje, wat ellendig meid! Maar wel raar hoor dat ze zonder onderzoeken meteen de handdoek in de ring gooien. Zal ook zéker m'n kansen benutten in DD of Gent als ik jullie was. Kan jullie alleen niet helpen in die keuze. Lopen zelf in DD, met Gent geen ervaring. Er zijn meiden die van DD naar Gent zijn gegaan, maar ook meiden die van Gent naar DD zijn gegaan. Is dan denk ik net de ervaring die je er hebt en of de ander nog mogelijkheden ziet. Over DD had ikzelf meer gelezen vorig jaar en de afstand heeft voor ons ook een rol gespeeld. Althans...niet zozeer de afstand, want die was bijna gelijk, maar wel de reistijd, die naar DD voor ons veel sneller is. (nog 2,5 uur enkele reis....maar goed...). Anders doe je een oproepje in een nieuw topic wie er met beiden ervaring heeft? Verder de websites goed doorspitten en je gevoel volgen. Er zijn vast en zeker ook voor jullie nog wel mogelijkheden. In elk geval voor verder onderzoek naar jouw eicelkwaliteit!! Heel erg veel succes!!

12. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Poppetje, wat vreemd dat er in het ziekenhuis geen verder onderzoek gedaan wordt. Je moet zelf kijken waar jij je goed bij voelt. En misschien is de afstand tussen die twee klinieken ook iets om te overwegen?

Druufke, slim dat je eerst je bezoek met de chinees even afwacht, afbellen kan altijd nog.....

Thanx Majo, ik ben weer bij.....Ik heb een tijdje wat minder intensief op het forum gezeten. Maar nu het allemaal weer begint te komen merk ik weer wat meer behoefte heb om met andere te kletsen. Dus even mijn hersenen maar weer eens laten kraken om inzicht te krijgen in wie waar in het proces zit.

13. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Kreeg trouwens vandaag bericht van menzis bericht van mijn ingediende declaratie van dd. Heb voor ruim 300 euro ingediend. Krijg hier 175 euro van terug. Omdat dit het Nederlandse tarief is voor oriënterend fertiliteit onderzoek. Gelukkig ben ik over naar PNO ;)

Welke verzekering heb jij dan Majo dat je 5 pogingen vergoed krijg

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hoi meiden!

Zo ik kan hier nu ook eindelijk voor het "echie" meeschrijven haha!
    Volgende week donderdag de 17e hebben we de uitgangsecho en ik verwacht rond 22 januari m'n menstruatie en dan gaat de 1e spuit er in! Heb er zin in! Duurde me alweer veel te lang...m'n MK was in oktober en nu zijn we alweer 3 maanden verder. Tijd voor de volgende poging!

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #4615 Majo, 8 jan 2013
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
    Djuuzie, wij hebben ons nu verzekerd bij zorgzaamverzekerd.nl Is een verzekering voor diegene die een link met defensie hebben/hadden of hun partner. Manlief is jaaaaaren geleden militair geweest 1 1/2 jaar. Gelukje dus aangezien zij in aanvullende pakket een 4e en 5e icsi vergoeden.

Missgin, ook weer van start dus...spannend!! Best gek he.... dat je er soms gewoon 'zin' in kunt hebben in die MMM ;). Succes alvast weer meid!

16. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    hier volgende week vrijdag 18 jan het 2e gesprek en een echo.. ik verwacht mijn ongi ongeveer tussen 23 en 27 januari dit wegens een varierende cyclus..

wie weet hebben we dus nog een kansje op de natuurlijke manier:cool:
    ik ga er niet vanuit maar blijkbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit als ik zo rond neus op het ZP forum..
    je leest het de laatste tijd wel veel;)

dus ovutestjes nog maar eens afgestoft en bijgepakt maar tot nu toe nog geen LH piek gespot:)
    (wel word de 2e streep duidelijker en donkerder.. mijn gevoel zegt morgen)

pff net zoals missgin zegt .. ook ik heb er zin in.. ut mag wel eens weer..klinkt miss stom:p maar ook wij staan vanaf oktober al stil..

trouwens hoe is het met de rest van de dames??

stiertje hoe gaat het bij jou??
    jij bent al begonnen toch??

MissGin natuurlijk veel s6 toegewenst..

Majo wat fijn dat je nog je nog pogingen voor de boeg hebt met die geweldige verzekering van je:D zo zie je maar weer..

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag de 31e naar DD! Dus verwacht rond die periode ongesteld te worden en te kunnen beginnen met de 1e poging in DD. Leuk dat er meerdere meiden zijn die deze maand starten!

18. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben vanmorgen het milieu vignet aangevraagd, want de tijd gaat had nog 2 weken en dan mogen we op gesprek

19. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Wat een spannende tijd voor heel veel meiden ! Ik wil jullie allemaal even heel veel succes wensen !

20. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    wat heb je aangevraagd???
    is dat zon sticker??..

heb er ooit eens iets over gelezen..
    maar ik vraag me af of of het echt nodig is??
    het staat wel op inet.. maar volgens mij doen ze er niets mee daar??

mss de andere dames hier meer ervaring mee?

Deel Deze Pagina