ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Stiertje: wauw wat een mooi aantal.

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Stiertje Wauw dat is een mooi aantal!
    Je hebt nu dus de FM in een ZH bij jou in de buurt laten doen en het resultaat doorgebeld naar DD? Ik denk dat ik toch ook maar even de 2 ziekenhuizen hier in de buurt ga bellen, misschien dat ze mee willen werken. DD is voor ons 3 uur rijden, dus het zou fijn zijn als de FM's hier in de buurt gedaan kunnen worden.

Wij gaan ook wel gewoon zo'n milieusticker bestellen. Wij hebben ook altijd het geluk dat we een bekeuring krijgen haha!

Nog even een vraagje aan alle dames:
    Van welke extra mogelijkheden hebben jullie gebruik gemaakt?
    Vriendlief wil eigenlijk alleen maar gebruik maken van de embryoscope en meer niet. Nu is zijn zaad opzich gewoon goed, dus wij denken dat PICSI of IMSI niet echt nodig is. Dat hoeft voor mij ook niet perse, alleen twijfel ik nog wel of we Ass.Hat. moeten doen...

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    15 gelijke follikels?? Mooi!! :)

Over de extra's: ah en embryoscope gaat niet samen.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Om die reden zou ik denk ik het liefst bij de volgende poging een gekke combi doen. Mijn meisje is ontstaan uit een dag vijf + ah ontstaan, nog voor de embryoscope.

Met de embryoscope stoppen ze er max vijf in dat apparaat en dan kunnen ze via een schermpje spieken. Als ze goed blijven doordenken gaat pas op dag vijf het deurtje weer open. Op dag vijf durven ze gaan AH meer toe te passen. Bij mij hadden ze elke dag ff het deurtje geopend en op dag 2 of 3 de AH toegepast om ze vervolgens weer terug te stoppen.

Ik wil bij een volgende poging denk ik geen embryoscope, maar wel verlengde cultuur plus ah. Mijn dochter is nl zo ontstaan...

Nadeel is wel: als ik vijf embryo's heb wil ik er meerderen laten AH'en. Ze kunnen daarna niet ingevroren worden.

Maar zonder AH heb ik nu ook alweer ff gehad en dat sloeg niet aan...

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Doordenken is doordelen... Raaaarrrrr woordenboek ;)

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @maartje: lastig he, die keuzes. Ga je dan 2 of 3 laten AH'en? Stel je doet 5 en ze redden het allemaal, da's ook weer zonde natuurlijk.

Denk dat wij gaan voor de embryoscope en verder niks extra's.

@MissGin: voor ons is DD ook 3 uur enkele reis. Dus ik ben wel blij met die FM in de buurt. Vind 6 uur rijden voor een echo van 5 min. wel een beetje veel.

7. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Wij hebben ICSI met IMSI en embryoscoop gedaan en na terugplaatsing ondersteuning met suprefact.
    Bij ons was de zaadkwaliteit heel erg slecht en hadden we bij de eerste twee ICSI pogingen (zonder IMSI) maar weinig bevruchtingen.
    De suprefact kreeg ik omdat ik bij de 2e en 3e terugplaatsing al na 2 en 1 dag bloed/bruinverlies had en dit aanhield totdat ik echt weer ongesteld werd. Met de suprefact, ICSI met IMSI en embryoscoop ben ik uiteindelijk zwanger geworden. IMSI moet je wel zelf betalen!

8. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Oh stiertje wat een mooi aantal zeg! Hoop dat je mooie eitjes erin hebt zitten!

Oh jeetje wat een dilemma's allemaal hahaha. Wle niet wel niet

Heeft dr S jullie ook adviseerd?

En kan iemand mij misschien uitleggen wat de embryoscope in houd?
    Is dat anders dan hier in NL? Om de emmy's te laten delen?

9. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Stiertje mooi aantal, hoop wel dat het niet veel meer wordt zodat je tegen overstimulatie aan zit. Natuurlijk is een hoog aantal wel een prettig idee.

De embryoscoop is een soort broedstoof. Embryo's worden erin geplaatst (maximaal 5) en worden daar in de meest ideale omstandigheden (luchtvochtigheid, verversen vloeistof etc) in de gaten gehouden. Op elke embryo staat een cameraatje gericht die elke 20 minuten een fotootje maakt om de embryo's in de gaten te houden. De embryo's hoeven dus niet meer door mensenhanden aangeraakt te worden en niet even uit een warme broeikas gehaald te worden om vloeistof te verversen (in Nederland 1x per dag, dit is toch even uit de ideale omgeving halen).
    Ik ben zelf heeel enthousiast over de embryoscoop en terugplaatsing op dag 5. Dit omdat bij ons de zaadkwaliteit heel erg slecht was. In Nederland kregen we de terugplaatsingen op dag 2 en 3.
    In Dusseldorf vertelden ze dat de zaadkwaliteit de grootste rol speelt op dag 4. Dus dan kan je op dag 2 of 3 nog een super mooi embryo hebben maar stopt deze op dag 4 vanwege de zaadkwaliteit.
    In de embryoscoop zijn er bij ons op dag 4 inderdaad 2 embryo's gestopt met delen. De embryo's die dag 5 wel halen zijn dan wel hele goede!

10. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @djuuzie,
    Welkom terug. Ik had je al een tijdje gemist.
    Blij om te horen dat het weer beter gaat en je er weer voor kan gaan.

@missgin,
    Ik zou normaliter ook op de 17e mijn uitgangsecho krijgen, maar mijn ongesteldheid liet een week extra op zich wachten, dus mag een week later komen, anders zou ik gelijk met je zijn opgegaan.

@kitty17,
    Ik zag aan je onderschrift dat je AMH waarde dezelfde is als die ik heb. Hoe lang neem jij al DHEA ? Ik van augustus.
    Jij zult dan ongeveer gelijk met mij en missgin opgaan. Ik verwacht mijn ongesteldheid rond 28.01. Spannend gaat het weer worden, nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Die milieu sticker hebben wij nog aan Dr. S. gevraagd en toen begon te lachen, die zei dat ze er niet echt op controleren en het niet nodig was om aan te schaffen. Ik heb van meerdere mensen gelezen die al jaren naar dusseldorf gaan, dat ze nog nooit een boete gekregen hebben. Maar stel, dat JIJ nu net niet zo een ding hebt en dan toch een bekeuring krijgt ? ik denk dat ieder dat voor zichzelf moet bepalen. Die zone gaat pas in vlakbij de kliniek, dus wat is de kans dat ze je juist op dat stuk pakken ? tja...wij hebben besloten om hem niet te nemen en het risiko te nemen...
    Stiertje,
    dat is al een mooi resultaat, op naar vrijdag..

Suc6 aan diegenen die nu in een behandeling zitten en/of binnenkort gaan starten.
    Dames die bevallen zijn, gefeliciteerd !! Hopelijk gaan we jullie volgen dit jaar.

Groetjes,
    Jolanda

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Jolanda Oh voor jou komen er dus ook weer spannende weken aan!
    Leuk dat we tegelijk opgaan, kunnen we elkaar er doorheen slepen!

Als ik dat zo lees over die milieusticker, zou ik het zelf ook niet perse doen. Maar vriendlief is met dat soort dingen altijd bang dat wij dan net degene zijn die pech hebben en een bekeuring krijgen haha!

Heb net even het ZH hier in de buurt gebeld en ik kan daar de FM's laten doen! Wel willen ze een doorverwijzing hebben ivm de verzekering, dus ik heb DD gelijk gebeld en ze zouden even een briefje tikken. Ik moet aankomende vrijdag even langs bij de gyn die dan de FM's gaat doen, om even alles door te spreken.
    Pfoe wel fijn hoor, dat ik gewoon hier haast om de hoek de metingen kan laten doen. Idd is 6 uur rijden voor een meting van 5 minuten iets te veel van het goede.

Na hoeveel dagen spuiten heb je normaal gesproken de 1e FM? 5 tot 7 dagen?

12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    15 mooie gelijke follies..das een mooi aantal stiertje..;)

ik mag al blij zijn als er 2, 3 of 4 zitten;)

over AH embryoscoop enz.. ik neem aan dat dokter S je hierin ook adviseerd??

na aanleiding van 6 semenanalyse in NL waar dokter S niet zo van onder de indruk was..
    en dokter S TESE en IMSI al liet vallen tijdens intake gesprek..
    heeft vriendlief nog een zaad onderzoek gehad in DD..
    daaruit is gekomen dat het goed genoeg was voor alleen ICSI.. volgens dokter S waren TESE/ IMSI niet nodig..

Ik weet natuurlijk niet hoe ik nu op de behandeling ga reageren...
    maar als ik nu idd maar weer 4 follikels heb.. hoe kun je het maximale er dan uit halen??
    Zou IMSI dan mss wel verstandig zijn ondanks dat het niet nodig is??
    PICSI?
    pff moeilijk allemaal:)

dokter S zei tijdens intake gesprek al dat het in mijn geval beter was om 2 terug te laten plaatsen(als die er uberhaubt zijn;)) dit mede omdat mij AMH zo laag is

maar hoe gaat dat nu straks..
    je mag er volgens de verzekeraar maar 1 laten TP-en..
    dit zeiden wij ook tegen dokter S dat dat vanaf 1 jan 2013 het geval is..
    hij wist het al...en volslagen kolder vond ie ut.. en hij had er ook alweer een groot stuk over geschreven(waarin geen idee;))

wat denken jullie??? nogmaals aankaarten als we op 18 jan het 2e gesprek hebben??

(by the way hier is de pregnyl weer slecht leverbaar..heb nu brectavid ofzoiets oftewel duitse variant gekregen???
    kreeg hier 4 x 1500 van omdat de 5000 niet leverbaar is:()

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tsja, wishful, ondanks mijn leeftijd ben ik nog goed te stimuleren. Heb ik ook eens mazzel :D
    Ja, dr. S. heeft inderdaad geadviseerd. We gaan zelfs misschien ivf doen ipv icsi. Poging 1 in NL deden we wel icsi ivm wisselende hoeveelheid zaad, maar hij had zoiets van: we zien wel, misschien is ivf ook wel voldoende. Maar ik vind dat nog wel een spannende hoor.
    Bij mijn apotheek was er geen enkel probleem met pregnyl by the way. Hoe verschillend kan het zijn!

Ben trouwens gebeld door DD: vrijdag weer een echo. En vanaf vanavond cetrotide erbij spuiten. Hoezo junk met 3 spuiten op een dag? :)

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @MissGin: ik had vandaag de FM en ik zit op cyclusdag 8 (ben aan het spuiten vanaf cyclusdag 3).

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fireangel, mij is ook verteld dag dag 5 voor ons beter is dan dag 3. Mijn amh is erg laag, altijd weinig bevruchtingen gehad. Dr. S vertelde dat na dag 3 pas echt de motor gaat lopen. Dus je kunt op dag 3 wel een mooi embryo hebben, maar als de motor niet gaat lopen en de embryo niet doorgroeit, dan is de kans op zwangeschap klein. En als de embryo dag 5 naar een blastocyt is doorgegroeid, dan heb je echt een grote kans op zwangerschap.
    Fijn dat het jullie heeft geholpen!

Jolanda, Ik slik pas 4 weken DHEA. Dus jij ook binnenkort starten. Waar haal jij je medicijnen als ik vragen mag? Want als je het zelf moet gaan betalen, is het dan beter om het hier in NL te halen, of toch in DD? Dr. S. heeft gezegd dat Luwemburg misschien de moeite waard is, omdat de medicijnen daar een stuk goedkoper zijn. En welk schema/medicijnen heb jij eerder gebruikt? Ik hoor de 31e pas wat ik ga krijgen. Ik ben niet nieuwsgierig hoor ;).

Ik ga ook voor 2 terugplaatsingen (als ik die heb). Voor mij wordt het de 5e poging en voor de verzekering de 4e poging (PNO he ;)) en dan mag je sowieso 2 terugplaatsen.

Ik vraag me wel af, zeker voor de meiden die al wat langer bezig zijn, hoe doen jullie dit met je werk? Als je een afspraak hebt in DD, mogen jullie alle tijd op verlof boeken, of moet je vrije uren opnemen? En in de periode van de behandeling, werken jullie door? Ik werk 36 uur en ik vind het toch steeds zwaarder worden. En na de puntie en de terugplaatsing in, werken jullie die dagen en krijgen jullie daar verlof voor? De reden dat ik het vraag is dat ik eigenlijk altijd veel geluk heb gehad met de IVF behandelingen afgelopen jaar, omdat mijn werk echt om de hoek zit van het zkh. Nu ik de behandeling is DD ga doen, heeft mijn werk aangegeven dat ik alleen de tijd die ik daar ben mag boeken op verlof. Ik vind dit raar. Vandaar mijn vraag aan jullie hoe jullie dit hebben geregeld. Thanks!

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    MissGin, fijn om te weten. Ik ga ook zo het zkh bellen om te vragen of ik daar de FM kan doen. Scheelt zeker een hoop reistijd!

Stiertje, dat is zeker een mooie score en als je IVF kunt doen, ik zou het proberen! Desnoods doen je 50/50. Heb ik de laatste poging ook gedaan. En over de FM, het is dus niet zo dat je ook je Oestrogeen moet laten bepalen? Bij de behandeling in NL moest ik na elke echo bloed afgeven.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Stiertje, ik weet het niet precies.

Mijn pogingen zijn als volgt verlopen:
    1,2,3: afgebroken
    4: 9 eitjes, 5 emmy's, 2 x 2 laten TP'en en 1 in de vriezer gelaten
    5: Afgebroken
    6: 7 eicellen, 3 embryo's: alle 3 in 1 keer laten terugplaatsen.
    7: 11 eicellen, 3 bevrucht: 1 verkeerd bevrucht dus vernietigd, 1 dag 5 niet gehaald, 1 wel gehaald en dat is mn kindje geworden :)
    8: 12 eicellen, 1 bevruchting.
    9: 15 eicellen, 4 bevruchtingen. Twee laten terugplaatsen op dag 4, de anderen hebben dag 5 niet gehaald, dus die zijn vernietigd.

Tussen 7 en 8 heb ik die ene cryo nog laten tp'n.

Dus tsja....

Ik weet het niet. Ik mag hopen dat ik een volgende keer weer een bevruchting heb want mijn bevruchtingen zijn niet echt royaal...
    Ik heb alleen poging 7 (kindje) een dag vijf gedaan. Ik vrees dat verder nooit wat dag 5 is geworden... Dus eerlijk... Ik neig naar zoveel mogelijk AH'en en dan 2 te laten terug plaatsen op dag 5, indien die er dan nog zijn... Maar ja, stel je voor dat er meer dan 2 dag 5 halen....

Moeilijk....

We gaan S. zijn raad hier maar eens over vragen :)

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jemig meis, moeilijke keuzes. Ik besef dat ik veel mazzel heb met zoveel eitjes (maar dan moet er alsnog wel een keer een emmy blijven plakken!).
    @kitty: ik hoef geen oestrogeen laten prikken. Moest bij de 1e poging wel bloed laten prikken op de laatste keer voor de punctie. Misschien was dat oestrogeen, geen idee.

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Tsja, hoewel ik stinkend jaloers ben op iemand met vele bevruchtingen, besef ik mij ook goed dat je daar ook geen enkele mallemoer aan hebt als je steeds maar geen plakker hebt :(

MMM Actie's van vandaag:
    - Irma gemaild voor een prijsopgave nieuwe poging. Overstap nieuwe verzekering betekend ook opnieuw 'toestemming' aan de verzekering vragen.
    - HA gevraagd voor een nieuwe verwijzing
    - Proberen Paypal in orde te maken (tss loopt steeds vast) omdat ik mail binnen heb dat mijn ranzigheidje per post is aangekomen in Griekenland :)

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, ik hoop voor je dat deze poging mag slagen. Dus je hebt toch een verwijsbrief nodig voor de verzekering? Dan ga ik dat ook gelijk regelen :).

Deel Deze Pagina