ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4701 Kitty17, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    Ik heb het formulier in mijn fotoalbum gezet ipv hier op het forum.

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4702 Kitty17, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    Wat vinden jullie ervan?

3. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    tja het lijkt er idd op dat dit een aanvraagformulier is..

vind het maar allemaal vreemd/raar dat de ene miep aan de telefoon zegt er is geen toestemmingsformulier en de andere stuurt jou er 1 toe...

heb jij deze thuis gestuurd gekregen of via de mail???

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via de mail. Dat is sneller en zeker omdat ik nog maar 3 weken heb voor ik weer naar DD moet. Denk je ik deze naar de assistent kan sturen? Want het formulier moet wel op tijd terug zijn. Volgende week ga ik naar de gynaecoloog hier in het streekzkh, want daar wil ik de FM laten doen. Het zkh wil ook een verwijzing zien, dus of ik moet die bij de huisarts gaan regelen, of het toestemmingsformulier moet al getekend zijn door Dr. S.

5. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ik zou voor die FM even een verwijsje bij de HA ophalen.. en ff uitleggen dat je pas 31 jan naar DD gaat maar de papieren naar verzekering moet opsturen voor vergoeding;)

ik zou dan ook gelijk vragen of ie een verwijsbriefje voor DD wil maken dat hij je daar naar toe stuurt;)
    kun je die eventueel al opsturen naar PNO..en briefje bij doen dat de rest van de paieren zo snel mogelijk komen als je op gesprek DD geweest bent???

vraag me af of dit allemaal wel nodig is???
    maar dan heb je het zekere voor het onzekere??

kvind dit allemaal wel moeilijk hoor.. man man.. snap niet dat er niet 1 lijn getrokken word bij die verzekeraars.. en dat alle mutsen gewoon hetzelfde verhaal vertellen als je ze belt..

6. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nou ik hang net op met PNO en dat formulier is inderdaad nieuw, dus dat daardoor wat verwarring is ontstaan. Ik krijg 'm nu toegestuurd via de mail en die moet ingevuld worden door DD.

Ik ben vanmorgen in het ZH hier in de buurt geweest voor een gesprek en ik kan hier gewoon de FM's laten doen. Moet alleen nog even navragen hoe het precies met de declaratie's, maar dat doe ik wel als ik donderdag in DD ben.

7. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ik vraag mij trouwens ook af of zij weten hoeveel pogingen je al ondergaan hebt..

zoals ik zie in je album moet je aangeven welke poging het al is..

het is de 1e behandeling in DD:p

het formulier lijkt trouwens wel heel veel op het formulier van menzis en ohra enz

gaan ze nu moelijk doen als je al gestart bent denk je??
    je hebt immers nu geen toestemming gevraagd;)
    dat moet nu dus ineens via dit formulier

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vanochtend FM gehad. Eitjes zijn wel gegroeid, maar nog niet voldoende om maandag al een punctie te doen. Nu moet ik zondag weer een FM en gok ik op de woensdag voor een punctie. Ik vond het ook al wat ambitieus moet ik zeggen ...

9. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    kunnen ze nog ff een spurtje maken stiertje;)
    spannend hoor..
    hoeveel eventuele kanshebbers heb je nu???

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Stuk of 12 denk ik (denk dat ze woensdag wat te optimistisch geteld hebben). En er zou nog een cyste kunnen zitten.
    Vorige poging hadden de eitjes ook wat extra tijd nodig om helemaal op grootte te komen.

Over dat gekke formulier moet ik dan ook nog maar even bellen. Maar goed, wij waren natuurlijk al begonnen in 2012 (intake en bloedonderzoek enzo) en toen zat ik nog bij een andere verzekeraar ...

11. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    nou 12 mooie kanshebbers is toch helemaal top??
    ben benieuwd of ze maandag een spurtje gemaakt hebben..
    hoef je iig niet meer bang te zijn dat de punctie te snel gedaan word..(jij was dat toen toch??? die daar angst voor had dat dokter S de punctie te snel in zou plannen??)

hier precies hetzelfde.. ook al gestart in 2012 (intake bloedonderzoeken)

12. elles11

elles11 Lid

6 sep 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil iemand mij het formulier mailen? Gegevens mogen via pb! Dan kan ik het woensdag meenemen naar dd. Heb inmiddels al twee keer met pno gebeld en heb nog nooit mijn polis binnen. Wacht al meer dan een maand. Dus als iemand het formulier wil mailen, graag! Dan hoor ik het wel via pb.

13. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Kitty: Ik doe momenteel acupunctuur. Maar niet in dusseldorf. Of het meerwaarde heeft.....geen idee, we zullen het over een maandof 2 meemaken.

@ Stiertje: Op naar zondag!! En 12 is toch ook aan super aantal!!

Groetjes Druufke

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stiertje, spannend morgen! Kan je op een zondag ook bellen met DD? Geef het idd even de tijd, want een te vroege punctie is ook weer niet de bedoeling.

Elles, je kan me een pb sturen, dan stuur ik het je per mail.

Ik kreeg gisteren de vraag van mn vorige verzekering om een verwijsbrief en een aanvraagformulier op te sturen ivm mijn ivf behandeling in DD. Ik heb de eerste facturen ingediend en ze doen dus moeilijk met terugbetalen. Ik gegoogled en ook hier een soortgelijk formulier. Ik wil de intake als second opinion declareren. Maar als ik deze brief krijg, zijn ze dan wel bekend met mijn eerdere pogingen? Deze zullen toch wel binnen zijn? Staat trouwens hier wel expliciet vermeld dat eicel en spermadonatie niet vergoed worden, idem voor een 4e poging of meer.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Kitty: ik heb het nr. van dr. S. gekregen (geloof ik), dus ik kan hem bellen. Ik hoop wel dat de eitjes morgen flink gegroeid zijn, anders wordt het toch weer een gebed zonder eind (past natuurlijk wel weer bij de zondag, haha). Ik weet nog wel van de iui's dat het soms aan het eind ook wat langer duurde. Nou ja, we zullen zien.

16. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    *breekt even in*
    Ook ik ben overgestapt naar PNO vanwege de 4de vergoede IVF. Wij gaan waarschijnlijk een 5de poging doen en ik vraag me af of ik dat moet aangeven? We hebben de laatste poging zelf betaald dus dat staat nergens geregistreerd. Bij de voorwaarden staat ook dat ze een gemotiveerde brief willen van de behandelend arts. Weet iemand of daar iets specifieks in moet staan? Bijvoorbeeld de AMH waarde of het aantal eicellen tijdens de punctie? Of laten jullie dat geheel over aan arts?
    Alvast bedankt!
    groetjes, Armani
    *breekt weer uit*

17. elles11

elles11 Lid

6 sep 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Kitty, heb het ontvangen!

Wat betreft de brief voor een evt. Vierde poging, kun je geheel aan dr. S overlaten. Hij heeft inmiddels zoveel ervaring met verschillende verzekeraars. Hij weet precies wat hij er wel of niet in moet zetten.

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Kitty Bedankt voor het formulier!
    Kan ik het donderdag gelijk meenemen naar DD en daarna kan alles op de post naar PNO!

Stiertje Jij vandaag weer een FM toch? Hoelaat moet je? Hopelijk zijn ze goed gegroeid en kan de punctie gepland worden!

Kitty Ik heb de rekeningen van DD van de intake en bloedprikken enzo ook gedeclareerd bij m'n vorige verzekeraar en heb alles netjes vergoedt gekregen. Wel had ik van te voren al een "toestemmingsformulier" in laten vullen door m'n Nederlandse arts en daarna kreeg ik ook een brief terug dat ik van hen toestemming had om IVF in het buitenland te doen.

19. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elles, Wij gaan niet naar DD maar naar Serum in Athene.
    Maar iig bedankt voor je reactie!

20. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    kitty,

ik heb mij bloedprikken(AMH) en intake al wel vergoed gekregen door vorige zorgverzekeraar..

de 2ex bloedprikken(DHEA) heb ik ook opgestuurd..
    maar nog geen post terug gehad dat ik het vergoed krijg(duurt meestal 2 weken)

IK had geen toestemming gevraagd ... denk mazzel gehad..???

Deel Deze Pagina