ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @Timon: ik heb altijd oud bloed voordat ik ongi word, maar als jij dit normaal niet hebt weet ik het ook niet...misschien deze keer toch wel.

Hier donderdag uitgangsecho. Vandaag alle medicatie binnen gekregen. Ovitrelle ipv Pregnyl.
    Nu heb ik ook Leveris gekregen, maar moet ik 37,5 eenheid spuiten.
    Er zit één potje water bij en 1 potje poeder maar van 75 IE.
    Hoe kan ik hier de helft van spuiten? en kan ik de rest dan in de koelkast bewaren? Heb voor 7 dagen meegekregen, moet dit spuiten icm Gonal-F.
    Dag 8 weer terug voor echo en dan waarschijnlijk cetrotide erbij spuiten.
    Gonal F heb ik voor een dag of 14 meegekregen. Maar Luveris dus maar 7 doosjes. Terwijl dit het enige is wat eigenlijk geen drol kost (1 cent per doosje :p). Schrok toen ik de prijzen op de gonal F en de cetrotide zag staan. Ben ik blij dat dat deze keer nog vergoed wordt.
    Zag vandaag ook een rekening van de CZ voor eigen risico. Had bij het Geertgen al 10x 3 fostimon meegekregen voor derde ICSI poging voordat wij overstapten naar DD. Ligt hier nu dus in de kast. Maar kostte toch evenjes € 650,-.
    Is nog een paar jaar houdbaar, dus misschien maar even bewaren voor een eventuele poging in de toekomst???

2. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    spannend Timon...wie weet???!!!
    Ploon, gefeliciteerd! Wat geweldig zeg!

Zonnestraal, ook jij gefeliciteerd. Geloof best dat het nog onwerkelijk voelt... Maar....je bent zwanger!

rest, sorry even niet geweest maar heb nog geen afspraak in dd. Weet iemand hoe ik me op de eerste afspraak moet voorbereiden?

3. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Hoi hoi

Ik wil even jullie advies vragen. We hebben dus een afspraak staan in DD volgende week dinsdag. Nu heb ik hele mooie positieve testen, maar durf de afspraak nog niet af te zeggen. Nu moet ik mijn gyn toch nog bellen vandaag (ivm gebruik utrogestan). Is er een mogelijkheid dat ze een bloedtest doen o.i.d. om te zien of het in ieder geval nu goed gaat met deze zwangerschap (goede bloedwaardes, progesteron enz)? Of zullen ze dit niet doen (of kan dit niet)? Gezien mijn verleden, 2 miskramen, ben ik onzeker....
    Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen? ;)

Nog iemand anders belang bij mijn afspraak??? Maar dat weet je dan pas een dag van te voren (als ik 'm echt afzeg). Maar misschien is dit voor jou geen probleem....

4. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Hoe lang ben je volgende week zwanger? Kunnen ze dan geen mooie echo maken?
    Bloedtesten kunnen ze volgens mij al vanaf je NOD doen.

5. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ben dan pas 5+2 weken dus een echo zal er dan vast niet in zitten. heb gebeld met de verpleegkundige en ik mag morgen rn vrijdag bloed prikkrn om te kijkrn of de wqarden goed zijn en mooi stijgen. daarna zal ik dd bellen en het uitleggen. iom verpleegk afspraak dinsdag niet door laten gaan maar vragen, als het misgaat, of ik er dan weer eerder tussen mag....
    Heb hier 2 april al een echo, met 7+1 weken

6. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ik had vaker eerst oud bloed en daarna mijn ongi. maar de tweede zwangerschap ook eerst bruin maar daarna geen ongi :) dus.... (werd hrlaas wel een miskraam maar heeft vast daar niets mee te maken)...
    Hopelijk is het bij ook vals alarm...

7. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Ploon:Wauw,gefeliciteerd joh!!!Wat super voor jullie!

@Fireangel;ik denk dat het de bedoeling is dat je dan 2 spuiten in 1 keer klaarmaakt en de ene in de koelkast legt ofzo.ik zou er even achteraan bellen als ik jou was....Stom dat ze dat niet even uitgelegd hebben....
    Ik spuit ook cetrotide(las dat jij dat straks ook krijgt en vind dat best een rotspuit.Krijg er allemaal bulten van rondom de spuitplek.En later jeukt het als een gek.Vanavond eerst de laatste gelukkig...

Hier vandaag weer naar DD geweest.in ieder geval 12 grote follikels van boven de 16mm en ook nog wat kleinere.Woensdagaond de ovitrelle en dan vrijdag de punctie.Zoooo spannend!

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Y, wat gaat het snel ineens!! En wat een goed aantal follikels zeg!!
    Spannend hoor vrijdag de punctie. Hou je ons met alles op de hoogte??? Ben heeeeel benieuwd!

Hanied, thanks wijffie! Voorbereiden op 1e gesprek = opschrijven wat je wilt vragen. Uber S is namelijk snel en gehaast.

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Whaaaaaaaat!!! PLOOOOOON!!! Wat lees ik nu dan toch!! WAUW HEY!! Wat onwijs GAAF zeg :). Wat een práchtig huwelijkscadeau is dat :). Maar snap zéker ook je twijfel en spanning gezien de eerdere MK'en :(. Worden spannende weken voor je! Als je die 9,5 week eerst maar voorbij bent straks....dan misschien iets meer 'rust'? Tsja...en dan DD.... er is een meisje die bij mij meeschrijft in ander topic die graag eerder zou willen en die zelf in april geloof ik een afspraak heeft. Misschien dat zij wel de 20e wil? Dan ruil je toch weer een datum tot je zeker weet dat het goed gaat?

Y, spannend meid maar gaat wel lekker zo te lezen met de follikels :). Op naar een pijnloze punctie vrijdag!!

Timon, raar idd van die net niet ongi...tsja...wat moet je ervan denken....lastig! Zelf durf ik op dat soort dingen nooit echt hoop te hebben....maar het gebeurd soms wel, ook hier op het forum ;).

Fire, donderdag de uitgangsecho...het gaat dus van start...
    Wat betreft je spuit waarvan je de helft moet spuiten.... in bijsluiter kijekn hoe je het moet bewaren en od dit opgelost en al bewaard kan worden. Zo ja, dan de flacon vloeistof mengen met het poeder en vervolgens de helft ervan spuiten. De rest bewaren volgens voorschrift en dag later spuiten. Je kunt dan gewoon een nieuwe naald op de spuit draaien. (ervanuitgaande dat je voldoende naalden en spuitjes hebt meegekregen?).

Er vroeg een aantal hoe het hier ging met de poging...tsja...vorige week donderdag een FM gehad, zaterdag weer en gisteren weer. De follikelgroei schiet bij mij naar alle kanten helaas..... (ben moeilijk te stimuleren, altijd al...dan heel weinig follikels, dan weer overstimulatie en dat soms met eenzelfde dosering). Begonnen bij uitgangsecho met zo'n 24 follies die klaar lagen waar er inmiddels maar 3 van over zijn :(. 1 links van 21 mm en rechts 2 van 18 en 19 mm. Ivm zo weinig follikels en het mogelijk zonde zou zijn daar een poging 'aan te verspillen' stelde de arts voor om te stoppen met de poging. Kuur provera voor opwekken menstruatie meegekregen. Op terugweg in auo voelde het niet goed, vele aspecten v/d alle pogingen afgelopen jaren afgewogen, met mannetje gebeld en besloten terug te bellen dat we tóch de punctie wilden. Zo gezegd zo gedaan...althans....morgen dan!! Gisteravond pregnyl gezet en morgenochtend om 9.30 uur de punctie van maar 3 follikels. Nu maar hopen dat er ook 3 eicellen gevonden worden en dat ze ook alle 3 bevrucht kunnen worden. Hopen dus ook op min. 3 zaadjes ;). Wordt spannend, hoop dat we de juiste keuze hebben genomen en geen poging hebben verspilt straks. Maar ach...aan andere kant... bij meer follikels hebben we ook altijd maar 1 of 2 matige emmies....dus ben benieuwd.... zullen we DD of toch niet.....

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Fa, succes morgen met de uitgangsecho. Prettig om alle medicijnen al in huis te hebben.

Hanied, misschien kan je de afspraak van Ploon dinsdag overnemen.;)
    Voorbereiden op de intake. Ik heb vragen opgeschreven, mijn medisch dossier opgevraagd en ontvangen, een overzicht gemaakt wat alles kan kosten en mijn vakantie in de verwachte periode aangevraagd.

Ploon, ik zou de bloedtest gewoon in NL doen. Om daarvoor naar DD te rijden... Maar heb contact met DD, dan weet je meer.
    Gaaf dat je echo al is gepland! Spannend!

Yj, jij bent lekker aan het verzamelen. Mooi aantal en groottes. Vrijdag is het zover... Spannend!

Dank voor jullie reacties. Ik heb niet eerder een week voor ongi bruinig of rood gehad. Dat maakt dit zo raar. Ik wil me er niet te druk om maken en zie wel of ik vrijdag/zaterdag ongi word. Hopelijk natuurlijk niet.;)

Majo, jij heb gewoon vandaag de punctie gehad! Hoe is het gegaan?

11. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    @Fa: good luck vandaag
    @Majo: ik duim, duim, duim voor jullie!!! Tis wat. Vervelend hoor. Hoe ging de punctie?
    @YJ: hoe is het nu? Ben heel beniewd.
    @Fireangel: vandaag echo? Succes. Laat je het ons weten?

Hier gister 1e bloedtest gehad. HCG van 858. Morgen weer bloed prikken en kijken of het gestegen is (en of het voldoende stijgt), om te kijken of het goed verloopt. Spannend. Maar geloof dat ik al heel blij ben met 858 ;)

12. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Ploon:Volgens mij is dat een hele goede waarde!Heel blij voor jullie!!

@Hanied:Bij het intakegesprek heb je redelijk veel tijd om vragen te stellen.benut die tijd,want later in het proces gaat alles vaak heel gehaast en is dr S alweer gevlogen!!Ik zou gelijk om een recept voor pregnyl/ovitrelle vragen als je kan/mag starten,aangezien daar leveringsproblemen mee zijn momenteel.Dan heb je nog ruim de tijd om er aan te komen.

@Zonnestraal:Hoeeel testen heb je inmiddels gadaan?hahaha.Deed ik ook weet ik nog wel.Zelfs op de plee van m'n werk :D

@Fireangel:Veeel suces vandaag!

Hier morgen de punctie.ind het wel spannend ja!Ik hoop dat er in alle follikels een eitje zit en er flink wat bevruchtingen optreden.Dat hoor je een dag na de punctie toch?We kiezen wel voor de embryoscope trouwens.
    Ik moet na 24 uur vanacht nuchter blijven.Ik vroeg me af....mag je dan zelfs 's ochtends geen glas water ofzo??wat zal ik anders uit m'n snuit meuren,want kauwgom mag ook al niet,haha

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Ploon: Volgens mij is dat een prachtige HCG waarde hoor !

@Yj81: Spannend morgen de punctie, alvast heel veel succes. Ik kan je niet helpen met je vragen, heb nog geen punctie in DD gehad.

@Zonnestraal: Hoe voel jij je meid ?

@Majo: Hoe is de punctie gegaan ? Hopelijk zat er overal een goede eicel in.

@Hanied: Ik heb bij de eerste afspraak al mijn vragen op geschreven en de meeste werden tijdens het gesprek automatisch beantwoord. Wij hebben bijna 1,5 uur binnen gezeten en hij heeft alle tijd voor ons genomen.

@Timon: Ik had deze keer ook een week van te voren wat roze verlies. Ik kreeg daardoor en ook door wat andere klachtjes best wel goede hoop ... dus ik had maandag of dinsdag een test gedaan, maar was negatief. Wist ik ook wel van te voren, maar toch komt het hard aan. Ben vanacht dan ook ongesteld geworden.

@ego: Ben dus vannacht ongesteld geworden, dus vandaag maar ff met DD bellen, we wachten ook nog steeds op antwoord over de bloeduitslagen of die nou wel of niet goed zijn. Heb sowieso voor de zekerheid alvast een nieuwe bloedtest laten afnemen via mijn internist. Ook meteen m'n TSH en FT4 laten meten, dus ben erg benieuwd naar de uitslag.

Ik heb vanmorgen lekker hardgelopen, het is echt super weer !
    Geniet allemaal van het heerlijke weer buiten :)

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Fire, en? uitgangsecho goed? Mag je van start?

Ploon, dat is nog eens een mooie waarde zeg :). Die moet en zal zeker verder gaan stijgen. Spannend!

Yj, heel veel succes morgen! Op naar een mooi aantal eicellen :)

Loontje, ondanks misschien verwacht natuurlijk tóch balen van ongi! Al gebeld met DD? Mag je nu meteen beginnen daar?

@Hier: gisteren dus de punctie gehad. Wat een ellende weer. (in ned geen narcose...) Krijg altijd een roesje met rapifen, een morfinepreparaat, maar reageer daar op één of andere manier erg heftig op. Enorm misselijk nadien en dus flink braken, terwijl ik al een zetpil tegen misselijkheid had gehad :(. Punctie ondanks roesje en diclofenac ook erg pijnlijk. Was even vergeten dat alle (veeeele) kleintjes ook weggehaald moeten worden ivm kans op overstimulatie. Nou...dat was geen pretje. Resultaat 4 eicellen waarvan 1 niet rijp. Dus 3 over... manlief hoefde dit keer gelukkig maar 1x te produceren want voor die 3 waren er wel genoeg ;). Toen voelde het allemaal nog wel oké, totdat we vanmiddag weer telefoon kregen over de bevruchting: 1 maar bevrucht. Hadden we afgelopen poging ook, toen stopte die ook nog eens met delen. Gevraagd of we morgen gebeld kunnen worden of ie uberhaut wel doordeelt dus bellen ze morgen eind v/d ochtend. I.p. dan zondagmiddag een TP. Hier dus helaas niet zoveel hoop meer op een goede afloop (hoewel k natuurlijk weet dat het kán). Maar we hebben altijd alleen maar slechte of matige embryo's gehad, dus mooi doordelen zal ook deze wel niet doen. Maar desondanks geen spijt dat we hebben doorgezet. Vorige keer hadden we meer eicellen met hetzelfde resultaat dus dat was om het even geweest. Ben bang dat wij dus niet aan DD gaan 'ontsnappen'. Oké...genoeg gezeurt hier... mag niet klagen...aangezien veel van jullie nog met lege handen staan terwijl wij hier al een klein meisje hebben rondhuppelen....

15. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Hoi hoi,

Sorry voor de weinige en trage reacties, ik heb het deze week zo ontzettend druk.

Uitgangsecho was goed, ze wilde alleen de gonal-f toch 225 laten spuiten ipv 187,5. De luveris moet ik idd halve potje spuiten en dan de rest in de koelkast bewaren voor volgende dag.

@dames die al korte schema hebben gehad bij DD. Gemmiddeld houden ze 13 dagen aan voor de punctie. Is dit 13 dagen stimuleren of dag 13 van je cyclus.
    Eerder ook een kort protocol gehad maar toen moest ik op dag 1 beginnen met spuiten, nu op dag 3.

@Majo: duim voor je dat deze ene toch een goede mag zijn en je niet naar Dusseldorf hoeft. Is daar prettig, maar nog prettiger om er niet naartoe te hoeven!

@loontje: succes in DD..

@yj81: spannend morgen punctie, hoeveel follikels heb je? Wat ik in de informatiefolders heb gelzen mag je inderdaad helemaal niks eten en drinken (vanaf 10 uur voor de punctie)

@ploon: moet gewoon helemaal goedkomen bij jullie...hoop dat je neit meer naar dusseldorf hoeft.

@ wie ben ik nog meer allemaal vergeten, dan reageer ik nog even :p. Succes allemaal!!!

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Oef, wat kunnen de krampen weer fijn aanwezig zijn.:$ Ongi breekt duidelijk door. Sinds enkele dagen een zwaar hoofd, maar nu lijkt het heftiger te worden.
    Gelukkig wel van deze zonnige dag kunnen genieten.

17. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Majo: Jeetje wat een domper dat er maar 1 bevruchting is, maar hopelijk wel een goeie die uitgroeit tot een super mooi wondertje, daar duimen we voor ! Spannende dag voor jullie, ik hoop op goed nieuws eind van de ochtend *duim, duim*

Gister met DD gebeld en het bloed is geen probleem. We kunnen het of nu nog in NL laten prikken of gewoon bij hun. Volgende week donderdag heb ik de uitgangsecho en die dag gaan we ook onze cryo's daar naar toe brengen. Allemaal weer erg spannend, maar we hebben er beide erg veel zin in. We zijn vooral erg benieuwd of er uberhaupt wel 1 goed genoeg is.

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Owja als de tp nou in het weekend valt zijn ze dan wel open of heb je dan pech ??

19. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Majo, wat een teleurstelling maar 1 bevruchting :(. Ik ga duimen dat dit 'em wordt!!

Y, succes vandaag met de punctie. Denk aan je!

Ploon, hoe gaat het wijffie? Hoe voel je je? Dringt het al door?

Fire ook aan de start, spannend!!!!

Loontje, het gaat goed met me. Veel last van darmen (obstipatie).
    Met vlagen onzeker, maar dit wordt steeds minder.
    Vandaag komt er iemand langs van MvM.
    Nou en jij nu officieel verder in DD. Ben benieuwd. De cryo's lekker in de stoof, komt goed meid!!

20. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Dan zijn ze speciaal voor jou open Loontje :D.
    Nee echt, dan heeft er iemand dienst. Kan alleen zijn dat het dan niet jouw eigen arts is.

Deel Deze Pagina