ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Hij vindt de kans op een tweeling dan te groot. De verzekering heeft er niets mee te maken, maar een tweeling zwangerschap blijven ze zien als een ongewenste complicatie van fertiliteitsbehandelingen. Het streven blijkt altijd één baby te zijn. Nou, zeker gezien wij nog helemaal geen kinderen hebben, denk ik daar (zelfs nadat ik alles afgewogen heb) anders over ;)
    Na 12 keer TP kan in me voorstellen dat hij anders reageerde, maar zover zijn wij niet. En om eerlijk te zijn hoop ik ook niet zo ver te komen...

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik denk dat er bij iedereen individuele factoren een rol spelen. Bijvoorbeeld leeftijd. Ik ben 'al' 39, dus bij mij zal hij het denk ik sneller doen dan bij een jonger iemand. Hij kijkt ook naar de kwaliteit van de embryo's. En zo zullen er nog veel meer afwegingen zijn.

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Nee natuurlijk hoop je ook niet zover te komen, dat gun ik ook helemaal niemand !
    Kan me voorstellen dat je er zo over denkt hoor. Wat is jullie reden dat jullie voor DD gekozen hebben ? Welke medicijnen gebruik je ?

4. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Loontje: nee, ik heb er niet zelf om gevraagd. Maar ze zag gewoon hoe zwaar ik het heb. Plus dat tweelingen vaak met 37 à 38 weken worden gehaald.

Dreamer: welkom hier.
    Bij mij was hij wel voorstander van 2 emmy's.
    En ik ben dan ook zwanger van een tweeling. En ja, het is nu op het eind erg zwaar, maar ik heb dalijk wel 2 kindjes. Dus nooit meer mmm voor mij.

Soms verbaast het me hoe mensen kosten wat het kost een tweeling willen vermijden. Het hóeft niet áltijd risicovoller te zijn. Zeker een twee eiige niet. Zie maar aan mij. :D

5. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    #4825 Dreamer82, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt: 18 jan 2013
    Wij hebben voor DD gekozen omdat wij de vorige keer 15 eicellen hadden en maar 2 emmy's. In Nijmegen konden ze ons niet vertellen hoe dat eventueel zou kunnen komen. Ook is er nooit extra onderzoek verricht. Op internet kreeg ik het idee dat ze in DD wat grondiger zijn en dingen meer per patiënt bekijken dan het standaard protocol in Nijmegen.
    De eerste keer gebruikte ik Decapeptyl, Gonal F en ovitrelle. Nu gebruik ik Gonal F, cetrotide en pregnyl. Wat een verademing dat ik niet eerst weken lang Decapeptyl hoef te spuiten zeg!

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Dreamer ik stuur jou ff een pb

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dreamer, het is niet een garantie dat je in DD meer emmy's hebt. Ik had dinsdag punctie: 17 eicellen en maar 3 emmy's.
    Maar dat korte protocol is wel fijn idd. En ook de narcose bij de punctie: heerlijk!

8. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had overigens ook niet meer emmy's. Maar wel van betere kwaliteit.
    En mijn bm slijmvlies was ook super dik toen. Ik denk door de menopur.
    Plus ik vond dat assisted hatching geniaal.

9. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Anja, ben het helemaal met je eens. Ik heb het er uitvoerig met mijn eigen gynaecoloog over gehad en hij ziet geen enkel bezwaar tegen een ICSI tweeling bij mij. De kans dat moeder en of kindjes opgenomen zou moeten worden is wel groter en dat kost geld.
    Stiertje garantie krijg ik nergens en dat besef ik heel goed. Maar ik wil er voor mijn gevoel wel alles aan gedaan hebben en dat gevoel heb ik in DD meer. Daar werd mij bv ook verteld dat de vorige keer mijn eitjes nog niet rijp waren. Dat kon hij kennelijk uit alle informatie opmaken. Na een week Gonal F krijg ik dan ook cetrotide bij. Ook legde hij uit wat in ons geval het voordeel is van een blasto. Over AH hebben we het nog niet gehad, geen idee of dat bij ons toegevoegde waarde heeft.
    Ik heb er een goed gevoel bij en meer dan dat kun je er toch niet aan doen.

10. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dreamer: als je opgenomen wordt in het zkh wordt dat gewoon vergoed hoor.
    Ik heb ook 2 dagen opgenomen gelegen met harde buiken, maar dat gaat gewoon via de verzekering.
    Maar het is volgens mij echt je eigen beslissing of je er 1 of 2 laat terugplaatsen.
    Dus gewoon doen wat jij zelf wil.

11. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Hihi natuurlijk weet ik dat dat vergoed wordt, maar ik bedoelde dat het de maatschappij geld kost en dat artsen en de regering dus zoveel mogelijk tegen meerlingen zijn, afgezien van de risico's.
    Ik weet niet of het mijn eigen keus is. Wij zijn er wel uit, maar ik hoop dat DD mee werkt. Ik teken voor twee! Maar begrijp me niet verkeerd; ik zou al zielsgelukkig zijn met één!

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dreamer: helemaal gelijk hoor. Daarom zijn wij nu ook in DD bezig. Maar ik wilde alleen even een realistisch beeld scheppen :)

Ik denk dat als de arts een zeer zwaarwegende mening heeft voor 1, dat je er dan geen 2 krijgt. Ik kon in Groningen op m'n kop gaan staan, maar ik kreeg er geen 2. Kan ik me nog kwaad over maken trouwens ...
    Ik heb zelf het idee dat dr. S. niet zo star is.

13. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    In Nijmegen hadden we alleen de keus voor twee bij een B of C emmy. Inmiddels is het protocol veranderd en kan ik met mijn dertig lentes zelfs bij een C er geen twee terug krijgen. De rest vernietigen ze 'gewoon'. Nog een reden voor DD :)
    De vorige keer zat ik tegen overstimulatie aan een hij legde uit dat je in dat geval zeker geen tweeling zwangerschap mag krijgen. We zullen zien hoe het gaat lopen. Het moet veilig blijven dus dan zullen we zijn advies volgen. Maar als alles goed gaat, zullen we niet schromen nog eens te benadrukken dat we er graag twee zouden willen :)

14. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    In verband met mijn lage AMH is Dr. S. voorstander om bij ons twee terug te plaatsen. Met een laag AMH heb je gewoon minder kans op innestelling. AMH waarde is belangrijker dan leeftijd.
    Met maar 1 emmy tp heb ik nauwelijks kans op innestelling... ondanks dat ik "pas" 29 ben. In VU kon ik ook op mijn kop gaan staan.... daar kreeg ik er ok nooit twee terug... daar vonden ze me te jong... ze hadden echter niet onderzocht hoe "oud" mijn stokkies zijn... en die blijken bijna bejaard...dussss

15. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    dames hier weer thuissssssssssss... pfff was me het ritje wel weer..
    maar alles voor een goed doel... netjes 2 uur en 10 min per enkele reis gereden ..gelukkig geen files!!!

uitgangsecho gehad en we kunnen starten bij de aankomende ongi..
    (eind volgende week ofzo;))

tot nu toe lagen er 2 links en 2 rechts klaar..(ons bunt zuunig:p)

kunnen dat er trouwens nog meer worden??
    ik dacht dat je altijd eerst ongi moest worden en dat ze het dan pas goed kunnen zeggen?? maar ik kan het verkeerd hebben???

hier dus 6 spraytjes suprefact, menopur 225 en puregon 225 per dag..

wij hebben samen met DokterS besloten dat we na punctie gaan beslissen wat het beste is...
    we willen alle 3 het maximale uit de minimale eicellen halen natuurlijk..

als dokter S na potje inleveren IMSI nodig vind.. prima
    AH of Embryoscope toepassen.. wij zijn het er mee eens;)

hij zei eerst maar een kijken of je follikels willen groeien en dat zien we snel genoeg..
    OKE:p

zo nu eerst ff genoeg mij..over op jullie:p

@stiertje.......... jiehaaaaaa dus de emmy's doen het nog goed??
    zo zie je maar weer...dus toch 3 toppers;)
    op naar de TP maandag.. spannend!!!!!!!!!

@MissGin... dus ook van start vanaf maandag?? ..kunnen we elkaar er mooi doorheen slepen de komende tijd;)
    mag ik vragen hoeveel jij er klaar liggen had??
    ben wel benieuwd!!

@Dreamer82.. welkom!!
    dus ook al in het traject bezig..maandag de 2e FM??
    ben benieuwd wat dokter S gaat zeggen als je nogmaals vraagt..
    volgens mij zitten er ook bepaalde redenen achter waarom de 1 wel 2 krijgt geTPt en de 1 maar 1..
    maar wie weet is ie in een goede bui:D

hoe is het met de andere dames??

anja is het nog een beetje vol te houden??

loontjuh hoe is het met jou en de kleine man??

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Wishful Fijn dat het er bij jou ook goed uit ziet! Kunnen we elkaar mooi steunen de aankomende weken! Ga jij de FM's in DD laten doen of in een ZH bij jou in de buurt?

Stiertje Wat fijn dat alle 3 de emmy's nog in de race zijn!
    Ik duim voor je dat ze er maandag ook nog alle 3 zijn!

Dreamer82 Welkom hier! Veel succes met de aankomende poging!

Ik heb geen idee hoeveel er bij mij klaarliggen... Volgens mij zag ik er zelf aan beide kanten 2 liggen. Ik ga trouwens een ½ decapeptyl en 150 menopur 's morgens spuiten en 's avonds nog 75 menopur.
    Wij gaan voor de embryoscope en misschien nog PICSI, maar dat bepaald de laborant aan de hand van het aantal zaadcellen.

Heb er wel zin in hoor! Eindelijk weer verder na 3 maanden rust!
    Vanmiddag de medicatie opgehaald bij de apotheek (hoefde trouwens niks te betalen) dus hopelijk komt m'n ongi mooi optijd!

Vraagje: Op de dag van de 1e FM (cd 8) moet ik ook bloed laten prikken. Weet iemand of dat alleen voor mij geldt, of moet vriendlief ook bloed laten prikken?

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Stiertje: Wat een heerlijk nieuws meid!! Heel veel succes met de keus 1 of 2! En op naar maandag!!

@ Dreamer: Welkom hier en klets gerust mee! Hmmm bij ons was ie ook een voorstander van 2 tp.... Zou hem gewoon even vragen waarom hij er niet posi tegenover staat

@ Wish en MissGin: Heeeeel veel succes de komende weken en laat die ongi maar lekker snel komen ;)
    Bloedprikken: Volgens mij beide.......

Fijn weekend allen :)

18. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Dank je Druufke..

@MissGin... dat bloed prikken is voor beide en betreft de HIV enz.. de uitslag mag niet meer dan 1 week oud zijn..

Je kan het dus eventueel ook in NED doen maar dan zou de uitslag wel snel binnen moeten zijn;)
    Wij gaan maandag ff informeren bij huisarts hoelang dat duurt..

Ik doe de FM in DD.. mijn huidig ziekenhuis wil niet mee werken.. en dichts bijzijnde is dan een uur rijden.. dus die uur extra maakt dan ook niet uit!

Bij ons is PICSI niet mogelijk zegt dokter S.. wij hebben ICSI zaad(laatste keer 0,9 mil) en geen IVF zaad..

embryoscope.. heel graag zegt doker S maar eerst maar eens zien of de follikels groeien;)
    dus afwachten maar..

ik heb er ook zin in.. klinkt mss gek;)..nouja vind het iig fijn om weer eens te kunnen beginnen..

19. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    @aklina mijn AMH is goed, dus daar kan ik hem ook niet mee overtuigen ;)

@wishful In Nijmegen had ik vijftien eicellen na oogsten en die waren in de eerste instantie niet gezien. Dus volgens mij kan het wel meer worden.

@MissGin: bloedprikken is beide (hepatitis en HIV enz)

20. elles11

elles11 Lid

6 sep 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wishfull, hier ook icsi....maar ook picsi de laatste keer.

Deel Deze Pagina