dames wie kan me hier antwoord op geven???... bij de echo vandaag lagen er 2 rechts, 2 links klaar.. maar ik moet nog ongi worden(eind volgende week ongeveer) kunnen er nog meer bij komen na ongi.. of blijft het bij dit aantal wat ze vandaag gezien hebben??
Volgensmij kan het aantal nog veranderen na je ongi... Bij mijnwerd daarom na ongi pas uitgangsecho gemaakt.... X
Bij mij op dag 2 (altijd extra fijn, een echo als je ongesteld bent ). En wat er toen klaar lag, is er ook wel ongeveer uitgekomen.
Hoi Elles, Ik zou graag willen hoe jullie het ervaarden om picsi te doen? Hoe kwam dr. s. tot die beslissing ? wat hebben ze precies gedaan ? heeft het wat opgeleverd ? was het wat jullie ervan verwachtte ? Wij hebben de laatste keer ook erover gedacht om dat te doen, maar dat is er niet van gekomen.. bedankt alvast, Jolanda
Jolanda, de reden is dat t zaa van mijn man eg slecht is. Er is zelfs sprake geweest van een evt tese. Picsi is bij ons goed geslaagd, namelijk een zoon. Dr. S. Heeft ons dit geadviseerd. Op de dag van punctie zou besloten worden of imsi of picsi toegepast zou worden. Het zaad was toen goed genoeg voor picsi en met resultaat. Want we hadden maar 1 embryo. Nu gaan we het wee zo doen. Ik ben dus erg blij met deze techniek. Bij picsi maken ze vooraf het injecteren ( icsi) eerst nog onderscheid tussen rijpe en onrijpe zaadcellen. Vervolgens worden dan alleen de rijpe gebruikt. Geeft natuurlijk geenngarantie voor bevruchting. Bij icsi kunnnen ze ook een onrijpe pakken, en dat levert dus uiteindelijk niets op.
dank je dames voor jullie antwoorden.. dus er is nog een kans dat er meerdere bij komen???.. overstimulatie zal het hier wel niet worden met zon lage AMH nouja dan maar iets minder follies.. maar hopelijk dan wel allemaal van goede kwaliteit.. daar ga ik voor @ellis .. toch weer vreemd dat dokter S dat gisteren dan tegen ons zei.. hij had het bij de intake ook over TESE en IMSI.. na zaadonderzoek daar.. was ICSI alleen genoeg.. toen wij dus gisteren er weer over begonnen zei hij dus dat PICSI wel mogelijk was maar dan moest het zaad iig meer zijn dan wat het nu was..(0,9 mil) dit is de 1x dat het ooit 0,9 mil was.. meestal is het veel minder.. nou we zien wel wat het word... hij gaat het beslissen op de dag van PUNCTIE mijn gevoel zegt toch IMSI toepassen.. waarom?? tja het is mijn gevoel
Wishful, dat er nu 2 links en rechts zichtbaar zijn, zegt helemaal niets. Je moet nog ongesteld worden. Is idd raar dat de uitgangsecho voor je ongi is. Normaal op dag 2 of 3. Maar belangrijkste is dat je mag beginnen. Heb je alle medicijnen binnen? Waren ze makkelijk in NL te verkrijgen? En hoe zit je schema er precies uit? Ben niet nieuwsgierig hoor .
Bij ons ook ICSI zaad. Er is aangeraden om daar PICSI bij te doen, maar daarvoor moet er een bepaalde hoeveelheid zijn. Als het niet genoeg is dan wordt het IMSI. Volgens mij is dat laatste veel duurder... Heeft hier iemand ervaring met cetrotide?
@cetrotide: heb ik afgelopen keer gespoten vanaf dag 8 van de cyclus, om mijn natuurlijke eisprong te onderdrukken. Heb ik geloof ik 4 dagen moeten spuiten. Toen pregnyl en punctie.
Stiertje Spannend, morgen de TP! Weet je al hoelaat je er moet zijn? Ik vraag me alleen af...morgen zit je op dag 7 na punctie...normaal gesproken is de TP toch op dag 5 als ze in de embryoscope zitten? Ik heb ook nog even een vraagje: Ik verwacht vandaag of morgen m'n menstruatie. Ik moet 's morgen en 's avonds spuiten...maar hoe doe ik dat de eerste dag? Want meestal wordt ik het halverwege de middag, moet ik dan 's avonds de volledige hoeveelheid spuiten en vanaf de volgende dag zoals dr S heeft voorgeschreven?
@missgin: we moeten er om 11.15 zijn. Dat wordt dus minstens 4 uur vantevoren vertrekken, want (of de duvel ermee speelt) ze voorspellen weer slecht weer. De tp is normaal altijd op dag 5 na de punctie (de dag van de punctie is dus niet dag 1 maar dag 0), dus we zijn 1 dag later. En ik zit morgen al op dag 19 van de cyclus. Volgens mij scheelt dat gewoon lekker in de wachttijd. Maar, bedenk ik dan weer: heeft het embryo (of: hebben de embryo's) dan wel genoeg tijd om in te nestelen? Op jouw vraag weet ik geen antwoord, want ik moest op dag 3 beginnen met spuiten. Mijn gevoel zegt dat je niet de volledige daghoeveelheid in 1 keer moet spuiten, maar alleen de avondhoeveelheid. Maar goed, ik ben geen deskundige.
ik dacht altijd dat je pas na je menstruatie weer eitjes ging ontwikkelen en niet voor die tijd of tijdens . of mis ik nu iets @stiertje ik duim voor je
Stiertje, je embryo nestelt als het goed is dan gelijk in! Goed teken dat ze alledrie nog leven, moeten wel toppertjes zijn!!! X
Stiertje weet jij dan toevallig waarom de cetrotide op een bepaald tijdstip gespoten moet worden? Hij had bij mij 22:00 opgeschreven, maar dat schema had hij al geschreven voor ik in overleg besloot om de gonal f 's avonds te spuiten in plaats van 's ochtends wat kennelijk normaal is. Nu ik het anders dan normaal doe vraag ik me af of ik de cetrotide dan niet juist 's morgens moet spuiten??
@dreamer: ik moest ook om 22 uur spuiten. En dan 's ochtends puregon en 's avonds rond 18 uur menopur. Als je pas morgen ongesteld wordt, zou ik daar nog even over bellen als ik jou was. En moet je dan ook meteen cetrotide spuiten? Nee toch? Dat hoeft toch pas richting de eisprong? @juulzon: dank voor je antwoord. Meteen innestelen, klinkt goed . Vrijdag waren ze er alle 3 nog, maar ik weet natuurlijk niet hoe het dit weekend verder gegaan is. Fingers crossed voor morgen ... Als er morgen nog embryo's zijn, dan zijn het idd wel hele sterke en denk ik dat dit onze beste kans ooit gaat worden ...
Stiertje ik ben vorige week zondag ongesteld geworden en dinsdag met de gonal f begonnen. Nou ja, eerste dag menopur omdat de eerste spuit meteen op het spreekuur erin moest en menopur was wat hij toevallig nog had liggen. Maar vandaag moet ik de cetrotide erbij doen. Hij heeft opgeschreven 22:00 dat is kennelijk standaard. Ik vraag me dus af of dat voor mij ook geldt aangezien ik niet standaard spuit nu ik gonal f 's avonds spuit en niet 's morgens. Vergeten na te vragen. Ik zal het vanavond wel spuiten, maar morgen heb ik mijn eerste FM dus dan maar eens navragen. Ik kan me namelijk voorstellen dat je het juist het 's avonds moet spuiten als je het ander 's ochtends spuit en andersom.