ICSI in Dusseldorf

Discussion in 'MMM clubs' started by Krabje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    @Fireangel:je kunt ook gewoon in het weekend terecht hoor!Bij mij was de punctie op dag 13 van m'n cyclus....daar streven ze zo'n beetje naar geloof ik.Maar een paar dagen later of zelfs iets eerder kan ook hoor.Maar net hoe je follikels groeien....

@Majo:Klinkt goed jullie emmy!!!Een topper.Deze gaat heeeel lang blijven zitten,let maar op.
    Uit de 1 eicellen hadden we 7 bevruchtingen.Helemaal blij mee!Woensdag wordt er 1 terug geplaatst.Ze zitten nu in de embryoscoop en dan is de tp pas na 5 dagen.

@Timon:
    Wie weet heb je DD niet eens nodig net als Ploon.Dat zou pas superrrr zijn!!!!

Hier een erg opgezette buik.Is dat herkenbaar voor jullie paar dagen na de punctie?verder geen pijn meer of wat dan ook,maar voel me zo vol en opgezet en totaal geen zin in eten enzo...

2. Ploon

Ploon Fanatiek lid

Feb 6, 2011
    1,007
    0
    36
    Vanochtend de afspraak voor morgen afgezegd. Wel een dubbel gevoel, hoor. Tuurlijk ben ik er heel blij mee dat ik er niet naartoe hoef, maar omdat ik nog zo angstig ben dat het weer mis kan gaan. Maar wat moeten we er doen nu? ;)
    Gevraagd hoe het zit als het mis zou gaan of je dan voorrang krijgt, maar dat is niet het geval. Ach, ook wel logisch en het is niet anders. We moeten maar positief zijn en hopen dat het niet nodig is.

@Majo: wauwie. Ben zoooo blij voor jullie. Ik moest al denken aan jullie afspraak de 27e. Balen dat dat net een paar daagjes te vroeg is. Hopelijk kun je met iemand ruilen die een paar dagen later een afspraak heeft. Dat zou het mooiste zijn. En anders zou ik echt gewoon gaan en je situatie duidelijk uitleggen. Je bent dan binnen. En als je dan toch onverhoopt, wat we zeer zeker niet verwachten ;), ongesteld wordt, kun je misschien een paar dagen later wel gewoon weer komen. Echt super!!!

@YJ: hoe ging het met Menzis?

3. Fireangel

Fireangel Bekend lid

May 12, 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @Majo: Ik zou ook gewoon gaan. Eerste afspraak was bij ons alleen kletsen en kijken wat ze konden doen. Dan kan je toch aangeven dat je op dag .... van je cyclus zit?

@Hier: Zaterdag echo (CD7) bij dr. S. , kan ik hem ook eens een keer zien, normaal gaan wij naar dr. H. Ben benieuwd.. morgen beginnen met spuiten...pfffffff... zie er toch wel weer een beetje tegenop.

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Majo: Wauw wat goed meis, echt goed nieuws ! Ik ga flink voor je duimen.
    En over die afspraak, ik denk dat ik hem gewoon zou laten staan. Het is tenslotte "maar" een intake gesprek.

@Timon: ik heb een heerlijke dag gehad, beetje jammer van het weer ;). Ow ik lees dat het bij jullie heerlijk weer was, maar bij mij heeft het alleen maar geregent.

Ik zit al de hele ochtend te wachten op de uitslag van m'n bloedtest, ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een uitslag.

5. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @FA: Is Dr. H een duitse arts ? Kan me voorstellen dat je er weer tegenop ziet, komt helemaal meis !

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    K*t Menzis.Net gebeld en ze doen zoooo moeilijk!!!!Toch maar zelf gebeld....ik weet er het meeste van af....Ik had van alles op gezocht wat ik haar voor de voeten geworpen heb.Conclusie:Ik krijg geen toestemming vooraf,ik moet eerst de rekeningen opsturen en dan pas hoor ik wat er vergoed wordt.Mevrouw aan de telefoon wilde ook nog even opmerken dat een IVF behandeling geen medisch noodzakelijk iets is.Volgens haar geldt de restitutiepolis(waarbij je keuze van ziekenhuis hebt en niet alleen bij de gecontracteerde ziekenhuizen terecht kunt) alleen in Nederland,maar daar geloof ik geen zak van!Ik heb aangegeven dat er veel mensen met precies hetzelfde pakket bij hun verzekerd zijn die ook in DD onder behandeling zijn,maar daar wilde ze niet op ingaan verder.Wat moet ik hier nou mee?Ben zo kwaad!gewoon de rekeningen maar opsturen dan eerst zodra we die van de ivf en terugplaatsing binnen hebben?

@Loontje:heb je de uitslag al?

@fa:morgen al beginnen,spannend!Heb je moeite met prikken of zie je gewoon tegen alles bij elkaar op?

@Ploon;Inderdaad dubbel,maar deze beeb gaat lekker in jou buik blijven hoor!Dus afspraak is echt niet meer nodig!!!

7. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Ik heb later nog eens met menzis gebeld(jaaa,t houdt je van de straat)
    Toen kreeg ik iemand er voor die meer verstand van zaken had.Ze vertelde me dat ze niet meer van te voren een bedrag geven wat vergoed gaat worden,maar nu idd pas achteraf vergoeden.Ze verzekerde dat met mijn pakket ze het wel gaan vergoeden.Het is echter niet meer zeker dat ze 2 maal het nederlands tarief gaan vergoeden,er staat in de voorwaarden maximaal twee maal het Nederlands tarief!!!
    Nou,we zien wel....ik wil er niet m'n dagen door laten vergallen.Ik weet wel dat zodra ik klaar ben met het hele ivf verhaal ik naar een andere verzekering overstap.Ik wordt echt niet blij van die mensen daar!!!!!
    Heb overigens wel haar naam genoteerd.Maar ja,heb het allemaal natuurlijk niet zwart op wit,van dat het vergoeden wel goed komt.had hem eigenlijk op de speaker moeten zetten en dan opnemen,maar dat bedenk je weer achteraf natuurlijk.....

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Majo, wat geweldig!! Een top-emmy!! Deze moet blijven plakken, dat moet!!! Ik duim!!

Ploon, raar hè. Nu ineens ben je zwanger....en goed ook!! Komt goed met mini-Ploon, heb maar vertrouwen in dit plakbeebje ;).

Y, ja tis allemaal K*T met die verzekeringen hè.
    Maar hier wordt er ook niet van te voren vergoed hoor.
    We moesten eerst het bedrag zelf voorschieten.
    Alleen hebben we wel al een brief gehad met dat ze alles (tot een bedrag van 5000,-) gaan vergoeden.
    We hebben nu alles ingediend.....ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we alles terug hebben.
    Spannend hè Y wachten tot woensdag....maar met zoveel bevruchtingen zit dat wel goed!! :D

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Loontje, op wat voor uitslag wacht je eigenlijk??

Fire eindelijk beginnen!! Spannend!! Bij mij hebben ze 15 dagen na cyclusdag 1 de punctie gedaan.

10. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Dat ze het niet voorschieten weet ik.Ze willen alleen bij mij dus geen bedrag zwart op wit zetten.Is afhankelijk van wat er precies gaat gebeuren zeggen ze.Zo heb ik dus geen poot om op te staan als ze ineens besluiten iets niets te vergoeden....

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ha lieve meiden :)

@wat een dag....
    Vandaag geen leuke dag gehad, vorig jaar hebben ze mij al mede gedeeld dat door de bezuinigingen waarschijnlijk mijn baan opgeheve zou worden (dat na 8 jaar vaste dienst) en ik dus geen werk meer zou hebben, ik ben toen natuurlijk al begonnen met solliciteren, niks dus 53 brieven weggedaan met 53 keer hetzelfde antwoord BEZUINIGINGEN pffff. vandaag heb ik dan officieel te horen gekregen dat ik ontslagen ga worden vanaf het nieuwe schooljaar....:( ik wist het ergens wel maar het kwam toch heel koud op mijn dak, toen ging het eigenlijk nog wel maar toen ik in de auto zat en vriendlief belde om het mede te delen heb ik zitten janken als een klein kind in de auto, ik heb zo'n leuke baan, zulke leuke kinderen en leuke collega's en dadelijk heb ik niks meer....:( ook met het vooruit zich dat we hebben met onze behandeling nog pfff....ik heb het gevoel dat ik gewoon helemaal niks leuks heb om naar uit te kijken, maar ja tis niet anders....

@Menzis: Ik heb vanmorgen ook meteen gebeld natuurlijk, waarom we wel 1 bedrag al terug hadden met die andere 4 nog niet? We hadden alle rekeningen tegelijk gestuurd in allemaal een aparte enveloppe. De dame aan de telefoon kon ze nergens vinden, ik in alle staten natuurlijk :x ze zouden me vandaag terug bellen of ze ergens iets hadden kunnen vinden. Daar ga ik dus niet op wachten en heb om 13.00uur zelf maar weer gebeld. Omdat we alles apart hadden gestuurd werd het ook apart verwerkt, ze waren er wel maar nog "in de mappen" het moet dus nog verwerkt worden. Dus ikke blij gelukkig. Maar Y ik vind dat ze wel heel vreemd doen bij jou, ze staan me altijd heel vriendelijke te woord, maar je moet wel overal zelf achteraan blijven rennen anders krijg je niks. Vooraf vergoeden doen ze niet, ook niet bij ons. We moeten eerst alles zelf betalen en dan de rekeningen opsturen naar hun. Je krijgt vooraf geen bedrag van hun, je moet zelf alles betalen en dan opsturen.

@Fa: Ik moet binnenkort ook weer gaan prikken, viel me heel erg mee de laatste keer maar toch zie ik er weer tegenop, ben zo bang dat het weer niet aanslaat en ik weer geen eicellen zal hebben. Blijft spannend he meid! Heel veel succes morgen!
    PS: kijk maar goed naar dokter s. voor je het weet is hij weer weg.

@Ploon: Goed gedaan meis, komt vast en zeker helemaal goed met jullie beebje! Vertrouwen hebben!

@Loontje: Op welke uitslag wacht je meid? Sorry heb denk ik niet zo goed opgelet? :)

@Majo: Ik zou de afspraak ook gewoon laten staan. Het is inderdaad "maar" een intake gesprek, er is dan nog geen man overboord.

@Zonnestraal: hoe is het met jou? Hoe voel je, je? Hoeveel beebje denk je dat er in je buik zitten? Ik denk 2 weet niet waarom?
    Ik hoop dat ik ook binnenkort een punctie en tp kan hebben maar, ben zoooo bang dat de spuiten weer niet goed zijn en ik weer geen eicellen heb.....tis allemaal maar niks.

Liefs x Juffie

12. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    @juffie:jeetje,dat is wel heeel enorm balen,sterkte!Werk jij toevallig ook in de kinderopvang?Ik wel namelijk en is ook brok ellende....

@Menzis:Bij jou dus ook apart.....krijg er een punthoofd van.
    Ik weet trouwens,voor alle duidelijkheid,dat ze niet voorschieten.Wat ik wil zien is een bedrag op papier.Bijvoorbeeld dat we tot 3800 euro vergoed krijgen(ongeveer 2 keer Nederlands tarief schat ik zo),maar dat doen ze dus niet meer.Rekeningen moeten eerst ingediend worden en dan pas kijkt Menzis wat ze gaan vergoeden.Hoeft dus niet twee maal Nederlands tarief te zijn.Ik heb aangehaald dat ik meerdere personen ken die wel een bedrag op papier toegezegd hebben gekregen(oa zonnestraal dus)en toen zei ze dat dat NET deze maand veranderd is.Da's toch raar???kortom...ik heb geen poot om op te staan.
    De eerste dame die ik aan de lijn had was ronduit onbeschoft,de tweede was wel vriendelijk en correct verder...

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    @Y: Ik werk al 8 jaar op een basisschool, heb wel in de kinderopvang gewerkt in de middaguren maar daar moest ik 14 feb al weg. En nu dus ook op de basisschool. Ik begeleid daar leerlingen met down syndroom, autisme en andere stoornissen, super tof werk maar helaas, marja van Bijsterveldt vind dat allemaal niet meer nodig....muts! :x

Menzis: Ja raar allemaal. Wij hebben ook geen bedrag op papier er staat alleen op "we hebben besloten u ICSI met TESE behandeling te gaan vergoeden" meer niet eigenlijk, Dus ik stuur alles gewoon naar hun op, kopie van de brief erbij en dan zie ik wel wat we terug krijgen hoeveel en wat niet....
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid, dit is ook vervelend voor jullie!

Zo ga nu lekker onder de zonnebank, en douche, even lekker tijd voor mezelf :)

Liefs Juffie

14. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Ploon, kan me voorstellen dat het 'raar' voelt om DD af te bellen. Maar laten we ervan uitgaan dat het gewoon noodzakelijk is omdat nu al een intake voor een 2e kindje wel heel vroeg zal zijn :)?!

Yj, belachelijk dat ze zo onbeschoft doen aan de telefoon van Menzis. Kun je best een klacht over indienen. Je bent tenslotte een klant van ze en daar moeten ze zuinig mee omgaan dacht ik zo! Zou wat zijn als jij zo doet tegen de kids of hun ouders op je werk... Hopelijk vergoedden ze straks toch gewoon alles of in elk geval het grootste deel!

Loontje, weet ook even niet meer welke uitslag, maar heb je 'm al gehad?

Juffie, dikke knuffel voor jou meid! Das niet niks wat betreft je werk. Ook nog allemaal net nu je in het hele DD traject zit. Beetje ongelukkig. En helemaal na 8 jaar! Hopelijk komt er toch gauw iets anders op je pad. En anders iets anders dan onderwijs met kinderen? Hoewel er volgens mij sowieso niet veel is op het moment?! :(.

@All, bedankt voor het 'meedenken'. Julie hebben gelijk, gaan idd maar gewoon naar de intake morgen over een week.... vindt het mocht het deze keer wel goed uitpakken alleen zo sneu voor meiden die graag willen en nu voor intake moeten wachten tot juni/juli. Maar ja...als het niet lukt moet ik dat straks zelf en wil dat ook liever niet.....dus gaan toch sowieso maar. Kans dat het niet lukt is natuurlijk groter dan dat het wel lukt deze ronde...

15. Fireangel

Fireangel Bekend lid

May 12, 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @juffie...erg k zeg van je baan... Maar het is echt hopeloos in het onderwijs op dit moment.
    Ik zit in het voortgezet speciaal onderwijs. Maar ook bij ons moeten er voor 2014 twee docenten uit.. blijft spannend allemaal met die bezuinigingen.

16. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Purmerend
    @Juffie: Jeetje wat erg voor. Al weet je van te voren al dat het er waarschijnlijk aan zit te komen, blijft het een grote schok hoor :(.
    Hopelijk vind je snel wat anders.

@Menzis: Ik zit zelf bij Zilverenkruis. Zitten jullie allemaal bij Menzis ?

@ego: ik wacht op de bloeduitslag van de HIV, Hepatitis B en C en m'n TSH en FT4. Heb het nog niet gekregen en ze werkt maar 1 dag in de week ;). Nou ja dan wacht ik "geduldig" of ik stuur van de week nog een mail en dan kan haar collega het misschien ff sturen per email.

17. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    #537 Karin75, Mar 20, 2012
    Last edited: Mar 20, 2012
    Hoi meiden,
    Ook ik heb binnenkort na 5 jr. al in de MM gezeten te hebben een intake-gesprek in Dusseldorf. Sinds ruim 5 jaar kinderwens, vele mislukte iui-pogingen en 4 mislukte Icsi-pogingen wijken we nu ook uit naar Dusseldorf.
    Hoewel ik geen ervaring heb met forums, heb ik me toch maar aangemeld om ervaringen uit te wisselen...Weet iemand wat ik in het 1e gesprek kan verwachten? We moeten ons dossier meenemen, wordt dat tijdens het gesprek doorgenomen? Het is nl. een heel boekwerk..wat wil je na 5 jr....Succes allemaal die bezig zijn met wachten of welke behandeling dan ook....

18. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Karin, kan je over intake gesprek in DD nog niets vertellen, heb 'm over een week, maar anderen hier wel! Wil je alleen heel veel succes wensen en hoop dat DD jullie ook het o zo gewenste wondertje gaat brengen!

Loontje, had hier eerst ook zilverenkruis. Nu sinds januari omdat we mogelijk in DD verder gaan overgestapt naar Menzis omdat ze daar meer (zouden?) vergoeden. Maar goed...hoop natuurlijk dat ik de extra premie van 30 euries per maand ook gewoon 'lekker' voor niks betaal als we toch niet naar DD blijken te hoeven gaan ;). En anders stap ik sowieso eind dit jaar weer terug naar zilverenkruis. Was daar verder altijd tevreden over :).

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    @Karin: Welkom hier! Hier kun je, je verhaal van je afschrijven en ervaringen uitwisselen. Wij meiden zitten allemaal in Dusseldorf en er is er zelfs al 1 zwanger geworden in Dusseldorf, Zonnestraal :) Ikzelf heb 1 icsi poging achter de rug, of nou ja een halve icsi poging er waren bij de stimulatie te weinig eicellen dus alles werd afgebroken, nu beginnen we volgende week weer voor poging 1b. Wij kwamen ook vanuit een andere ziekenhuis, dus ook hele dossier meegenomen. dat wordt inderdaad door Dokter S. want die hebben jullie ook? De Nederlandse arts daar? Dokter S. Kijkt inderdaad naar jullie dossier maar dat doet die heel snel, schrijft wat dingen op, stelt wat vragen en trekt daaruit een plan. Meestal kun je dan ook meteen beginnen. Wat ze daar ook doen is het bepalen van je AMH waarde (je eicelvoorraad) en van daaruit maakt dokter S. een behandelplan voor jullie? Ik weet niet of jou man/vriend ook nog in aanmerking komt voor een evt. TESE of hebben jullie nog cryo's? Maar voor de man moet je naar Mulheim, in Dusseldorf is alleen alles voor de vrouw, voor de man moet je naar Mulheim.
    Ik geef je als tip om alle vragen die je wilt stellen op papier te zetten dokter S. is super kundig maar een beetje een verstrooide proffessor zal ik maar zeggen, niet nadelig hoor maar hij is gewoon vluchtig en snel, en heeft het dan zelf wel gezien, maar je moet gewoon alles vragen en op pappier zetten zodat je niks vergeet. Verder maakt het niet uit hoelang je daar binnen bent 3 kwartier een uur maakt niet uit ze nemen alle tijd voor jullie. Houd er dan wel rekening mee dat de wachttijd daardoor behoorlijk kan uitlopen soms.

Wat erg dat jullie na 5 jaar nog steeds geen wondertje in armen hebben, en wat moedig dat jullie het toch nog een poging willen wagen. Niet opgeven meid, is makkelijker gezegd dan gedaan na zo'n lange periode. Maar wij hadden sterk het gevoel als het in Dusseldorf niet lukt dan lukt het nergens....Wij gaan dus weer opnieuw beginnen met icsi en tese bij mijn vriend, want mijn vriend heeft 0.0 zaadcellen, dus nog maar de vraag of ze wel iets gaan vinden.
    Tis allemaal maar een klote situatie.

Volgens mij is het nogal aan warrig verhaal geworden, als iets niet duidelijk is vraag gerust daar zijn we hier voor, voor elkaar te helpen en te steunen en je mag hier zovaak en zoveel "klagen" als je wilt dat lucht ooit zo lekker op.

Liefs Juffie

20. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    @Mayo, bedankt voor je reactie, succes volgende week, ik heb toevallig ook eind volgende week de intake

@ Juffie, bedankt voor je verhaal, niet warrig hoor! Ik zal inderdaad van te voren wat vragen noteren..we hebben ook een gesprek met dr.S en had al gelezen dat ' ie wat warrig over kan komen. Ze hebben het erg druk ook op het moment, gelukkig is er geen wachttijd na het intake-gesprek begreep ik. Dat wachten vind ik zo vervelend..Jammer dat jullie de Icsi-poging moesten afbreken... Heb je veel last van de hormonen of valt het mee...Ik ga ervan uit dat m'n vriend geen Tese hoeft, hoewel hij afgelopen week wel ziek is geweest met hoge koorts...ook niet echt bevorderlijk. De afgelopen Icsi-pogingen zijn er steeds matige embryo's teruggeplaatst, steeds een terugplaatsing van 2 ivm de matige kwaliteit. De deling blijft steeds iets achter, en hier hadden ze geen verklaring voor. Omdat ze ons niet verder wilden/konden helpen gaan we nu naar Dusseldorf, ook vanwege de toch wel vele succes verhalen. We houden hoop met z'n allen!! Liefs

Share This Page