@Karin: Oei koorts is toch wel niet zo mooi, dat moet je zeker wel even vermelden bij de intake, want ik weet dat als mijn vriend koorst zou krijgen we dan minimaal 2 maanden moeten wachten, omdat dat, echt dodelijk is voor de zaadcellen, maar goed dat moeten jullie maar even aan dokter S. vragen. Ik heb eigenlijk helemaal geen last gehad van de hormonen, ik had maar zo weinig omdat ik een heel hoog amh heb van 6.26 dachten ze dat ik er wel sterk op zou reageren dat was dus achteraf niet zo. Dus volgende week weer nieuw schema met horgere hormonen, heel spannend. In dusseldorf hebben ze een embryoscope, daar doen ze de embryo's in en worden ze na 5 dagen teruggeplaatst, dan heb je al een blastocyte als ze het terug plaatsen. Zal dokter S. jullie ook wel adviseren denk ik. Hoop houden en positief blijven, ja das waar alleen lukt me dat niet elke dag pfff moeilijk af en toe hoor, zeker als er veel mensen om je heen zwanger worden, en zelfs kinderen geboren worden en jij nog steeds bezig bent, ach ja uiteindelijk zal het lukken daar ben ik van overtuigd. Liefs Juffie
Juffie, wat zwaar K dat je je baan zal kwijtraken. Wat een gedoe met al die paperassen daar. Je houdt misschien op deze wijze wel een overzicht wanneer welke rekening is betaald. Wij zitten bij FBTO en we zullen zien wat de vergoeding zal zijn. Dat zal pas duidelijk worden nadat we de aanvraag hebben opgestuurd. Yj, wat is Menzis een 'prettige' verzekering. Hebben ze door de vele IVF stellen die regeling (niet zomaar 200%) ingevoerd? Het is toch dat de inhoud van een verzekering aan het begin van het jaar geldig is voor het hele jaar? Loontje, heb jij de bloedonderzoeken in DD laten doen? Welkom Karin! Jullie hebben ook een volle rugzak. Hopelijk zal DD eindelijk jullie wens mogen vervullen. Ik zie dat jullie over ong 1,5 week de intake hebben. Juffie, het is helemaal erg als je in een winkel werkt en veel dikke buiken langs ziet komen, of baby's in maxi cosi of kinderwagen. Nu we weer met ICSI bezig zullen gaan merk ik dat ze weer veel zichtbaarder worden. Ik wil het zelf al zoveel jaren *zucht*
Timon, ja dat klopt meis, sinds we met de behandelingen bezig zijn zie ik ook overal zwangere vrouwen, kinderwagens, maxi cosi of het komt op tv....mensen om je heen worden zwanger, en ik wil het ook zoooo graag! Ik vind het gewoon oneerlijk dat wij lieve meiden gewoon zo moeijlijk moeten doen om een kindje te krijgen....! Ik werk op een basisschool nou een en al maxi-cosi's, kinderwagens of zwangere dames hier, nu dus ook een collega intussen al van de 2e. Het is zwaar en moeilijk en natuurlijk moeten we allemaal positief blijven, maar dat lukt soms gewoon echt niet! Dan denk ik echt "ik heb ook helemaal niks leuks om naar uit te kijken, mijn baan raak ik kwijt, moeten weer opnieuw met icsi beginnen...pff"' maar dan raap ik mezelf wel weer bijelkaar en dan put ik geluk uit kleine dingen, zoals een nieuw plantje binnen, een mooi nieuw buitenschilderij voor in de tuin, de eerste lekkere zonnestralen, mijn nieuwe plinten die eraan komen, och ja een mens moet toch wat he, het blijft en het is gewoon een verdomd moeilijke kl*te situatie! Blijf hoop houden alleen zo red je het, en jij wordt zeker ook moeder net zoals de rest hier allemaal! Dat moet gewoon dat weet ik zeker! Knuf voor jullie allemaal Liefs Juffie
@Timon, ja..we hebben al een hele historie qua behandelingen, na 10 x Iui ook al 4 Icsi-pogingen, waarvan de laatste zelfs met Assisted Hatching...Düsseldorf is onze laatste hoop. Jullie hebben begin mei de intake las ik...spannend! @ Juffie, wat balen dat je je baan kwijt raakt...Snap dat het op dit moment pittig voor jullie is alles bij elkaar. Ik vind het soms ook moeilijk hoor om positief te blijven, we wachten al 4 maanden op het intake-gesprek en dan komt dat in zicht, krijgt je man een week lang hoge koorts....:x Ik hou er inderdaad sterke rekening mee dat de beh.uitgesteld wordt...En als om je heen de 1 na de ander weer spontaan zwanger wordt en je zelf maar zo'n 2 of met mazzel 3 x per jaar kans hebt om zwanger te raken...:x wij hebben om ons heen ook een aantal waar het niet zo gemakkelijk wilde en toch ook uiteindelijk met hulp zwanger zijn geraakt, dus daar probeer ik me toch maar aan vast te houden...en net als je schrijft te genieten van de kleine dingen als een dagje shoppen,uit eten met vrienden etc. Een mooie zonnige dag vandaag allemaal!!! Liefs Karin
@Karin: het is inderdaad lastig maar ik probeer het verliezen van mijn baan niet al te groot op te pakken, dat kan en wil ik gewoon niet, ik wil zo min mogelijk stress hebben voordat we weer aan de nieuwe behandeling beginnen, nou gaat dat natuurlijk niet helemaal lukken maar doe mijn best eerst het een en dan het ander. Ik heb me ook heel lang druk gemaakt dat mijn vriend de griep of zo zou krijgen, natuurlijk krijg je nu de griep en anders nooit, altijd stom toeval. Gelukkig hebben we het tot nu toe er goed vanaf gebracht en ik hoop dat we de ergste griepgolf nu wel hebben gehad.... Ze gaven ons daar wel als advies, ze zeiden er wel bij het is nooit bewezen maar ze vertelde het wel, om als man iedere morgen een glas vers geperst sinaasappelsap te drinken daar wordt het zaad sneller van en betere kwaliteit, dus mijn vriend drinkt al vanaf december iedere morgen een vers glas sap, en nu maar hopen dat het geholpen heeft....? Jij ook een hele mooie dag Karin. Liefs Juffie
Juffie, het is net of onze omgeving het erom doet. Nu zichtbaar worden.... Het is soms lastig om het te zien en zeker als het dichterbij komt. Gelukkig ben ik meestal nuchter genoeg om te realiseren dat de ander er niets aan kan doen dat het ons nog niet is gelukt. Maar goed, we willen gewoon ons eigen kindje vasthouden en hebben vertrouwen dat dit alsnog zal gebeuren. Karin, het is niet niets in al die jaren. Soms is je leven niet meer echt van jezelf lijkt het wel. Heb jij dat ook weleens gehad? Waar hebben jullie de AH gedaan? Zou je dit in DD ook laten doen? Ik denk er wel over, want waarom is geen van de 8 of 9-celligen blijven plakken? Ja, eentje een paar dagen... DD is ook onze laatste hoop. De 3e poging (dus vergoeding) en de centjes er niet voor. Manlief zit inmiddels 2 jaar thuis en komt maar niet aan het werk, ondanks de vele brieven. Ik zat even te denken dat jullie wel lang op de intake hebben moeten wachten, maar wij doen dat ook! Hoe is het met de andere dames?
Timon, wat moet dat vreselijk voelen als je weet dat dit de laatste poging zal zijn.... moet er niet aan denken.... Karin, jullie hebben echt al veel achter de rug! Respect hoor voor nog een 5e poging. Hoewel ik me het zó goed kan voorstellen....heb altijd gedacht....waar gaan we de grens trekken (mits deze qua financiën bijv) niet voor ons wordt genomen.... @All: Hoop zo dat bij jullie allemaal ook gauw jullie lang verwachtte droom in vervulling zal gaan in DD!! Maar kan wel vertellen dat het zien van zwangeren om je heen etc. lastig blijft. Tenminste zo ervaar ik het wel, ondanks dat wij er al eentje hebben. Vooral bij ons nu is het lastig om de mensen (snel) zwanger te zien worden van een 2e of soms 3e..... Door de hele MMM wordt je gevormd en verander je en geloof ook dat je nooit meer dezelfde bent/wordt als voorheen. Je kunt ons/jezelf wel uit de MMM halen, maar de MMM blijft op de één of andere manier altijd in jou.... Zonnestraal, thanx voor vragen.... gaat prima hier. Moet zeggen dat ik er (nog) weinig mee bezig ben. Voelt wel raar aan andere kant om me voor te bereiden op gesprek van dinsdag in DD terwijl ik nog niets weet over deze TP... maar ja...liever zekere voor onzekere... Wanneer heb jij nou de eerste echo?
Majo, je heb gelijk dat de mmm je veranderd. De spontaniteit is eigenlijk aardig weg. Wat een invloed zoiets op je kan hebben... Het is niet leuk dat het de laatste kans is. Toch hebben we vertrouwen in de mogelijkheden van DD. We hebben vanaf het begin gezegd dat als het dan niet zo mag zijn we samen verder gaan en onze liefde aan ons neefje en nichtje geven.
Timon, zó knap van jullie! Echt respect voor. Hoop alleen dat het 'gewoon' wel zó moet zijn bij jullie dan jullie een prachtig klein Timon en Timonman kindje in jullie armen mogen sluiten . Bij mezelf zie ik afgelopen jaren alleen maar terug dat ik steeds m'n grenzen verleg. Hadden hier destijds de afspraak hooguit 1 zelf betaalde en dan is het klaar. Weet alleen niet of ik dat dan nog zo had bekeken als het zover was gekomen (manlief w.s. wel ). Riep destijds ook al het op de 'normale manier' niet lukt dan is dat zo, ga geen ivf of wat dan ook doen. Zie mezelf nog zitten bij de HA na zaadanalyse man...icsi enige optie...binnen 1 seconde zei ik, dan gaan we dát doen .
Lief van je, Majo. Hihi, toen we in de mmm kwamen heb ik altijd gezegd te stoppen als er naalden aan te pas kwamen. Inmiddels heb ik 3 rondes (1x cryo tp) gespoten. Ik zelfs 2x een week mezelf kunnen spuiten!!! Straks zal manlief weer moeten gaan darten. Na 2 IUI met te weinig zaadcellen was ICSI ook onze enige optie. Ook wij hebben vlot gezegd door te gaan.
Goeiemorgen lieve Meisjes, Ik ben heeeeel blij want vanmorgen was hij er weer op mijn ovu test een . Precies netjes zoals altijd op dag 15! Was een beetje huiverig ervoor dat mijn cyclus in de war zou zijn door de hormonen, maar niks is minder waar gelukkig! Dus over 2 weken gaan we weer spuiten, hopelijk deze keer wel genoeg stimulatie.... Fijne dag allemaal! Liefs Juffie
@Mayo, begrijp ik uit je verhaal dat er afgelopen zondag een topemmie is teruggeplaatst? Spannend! In Zwolle toch? De laatste 4 Iui-pogingen heb ik ook in Zwolle gehad, en ivm de slechte zaadkwaliteit daarna de 4 Icsi-behandelingen,waarvan de laatste met Assisted Hatching.Bij mij is niks geconstateerd, ook geen pco-achtig beeld, en nog nooit van gehoord. Wat houdt dat precies in? Zal het in ieder geval onthouden, en vragen bij de intake! En we vragen in DD inderdaad om een zaadanalyse hoor, voor start van de poging. In Zwolle ook al eens voor een poging eerst zaadanalyse gedaan ivm met paar dagen koorts, maar nu was het echt een dikke week flinke koorts...zul je altijd zien. Ik had achteraf toen we in Nov.met onze laatste poging bezig waren al een afspr.met DD moeten maken...maar toen hadden we best wel hoop omdat het om Assisted Hatching ging...Toen dat ook weer mislukte zijn we er echt wel even goed vanaf geweest...helemaal toen ze in Zwolle tijdens evaluatie adviseerden te stoppen...we willen ons er nog niet bij neerleggen, ook ik verleg steeds m'n grenzen..en m'n vriend gaat mee,die heeft nl.al kinderen uit eerdere relatie en begrijpt m'n kinderwens...sterkte deze wachtweken, ik duim met jullie mee! @ Timon, ja het is niet nix, teleurstelling op teleurstelling, het wachten tussen de behandelingen werkt ook niet mee... Toch heb ik goede hoop in DD, en als het niet zo mag zijn krijgen ook mijn neefjes nog meer aandacht! Hoewel ik steeds m'n grenzen verleg, houdt het een keer op... Succes en hoor graag hoe jullie intake verliep!
Juffie, fijn dat je ongi is gekomen. Eindelijk en mooi op tijd. Heb je de spuiten klaarliggen? Karin, die teleurstellingen, alle hormonen en het vele wachten vergt enorm veel en toch gaan we door. Wat zijn we toch een bikkels.
@timon: mijn ongi is niet vandaag dorgekomen maar had vandaag weer een posi ovu test met smiley! Dus daar was ik heel blij mee! Ik was even bang dat mijn cyclus in de war zou zijn maar netjes mijn ei op dag 15 net zoals altijd, gelukkig! Dus over 2 weken weer van start, dinsdag naar Dusseldorf en dan ook nieuwe spuiten bestellen! Ovitrelle heb ik gelukkig nog van de vorige keer liggen toen de poging werd afgebroken, gelukkig maar want veel moeilijkheden met bestellen van pregnyl en ovitrelle hoef ik me daar geen zorgen om te maken.... Liefs x juffie