ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Acupunctuur: Ik heb vorig jaar ook acupunctuur gedaan in Utrecht. Ik hoefde niet 3 tot 4 maanden van te voren worden behandeld ofzo. Als het in DD kan is dat net zo makkelijk toch.

@Shadee: Welkom hier.
    Wij werden ook gek van de protocollen van het NL's ziekenhuis. Als je dan merkt hoeveel je zelf kan beslissen in DD is dat echt een verademing.

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Shadee, welkom! Wanneer hebben jullie de intake in DD? Wat hebben jullie in de mmm al gehad? Wij 2x IUI en 2x ICSI (4 mislukte tp's).

3. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    @juffie, jullie waren niet zo moeilijk te vinden hoor!
    DD is voor ons een goed uur rijden dus dat valt heel erg mee. Bij mijn man is niets "mis" dus denk niet dat we daar veel voor hoeven te doen. Alle problemen liggen bij mij: vrijandig baarmoederslijm en twee dichte eileiders. Beetje jammer dat die dichte eileiders pas eind 2011 ontdekt zijn maar hoop dat het hier bij blijft en IVF gewoon DE oplossing is voor ons.

@Loontje, dankje!

@all, ben een klein beetje aan het teruglezen maar jeetje meiden toch wat hebben jullie allemaal al moeten knokken voor dat ene wonder. Bewonderenswaardig jullie kracht en doorzettingsvermogen!

4. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    @timon, sorry deed er een beetje lang over mijn vorige bericht te verzenden dus die van jou gemist. Dank voor het welkom!

Ik ga vanmiddag als ik thuis kom bellen voor een afspraak voor de intake. Had manlief gevraagd dit te doen maar die stelde 100 vragen over wat hij moest zeggen dat ik dacht ik doe het zelf wel weer. Mannen ; - )

Wij hebben 5x iui achter de rug en wat betreft onderzoeken samenlevingstest, bloedonderzoek (standaard), zaadonderzoek (standaard), hsg en laparoscopie. Bij die laatste kwam naar voren dat mijn eileiders dichtzitten en iui dus helemaal geen zin had. Bij het intakegesprek voor ivf hier in NL bleek ook nog eens dat er vocht in een van de eileiders zit en ze deze daarom willen verwijderen.

Jeetje al 2x icsi... Heftig... Hopelijk geldt voor jullie dat 3x scheepsrecht is!

5. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Nee dr. H. is Duits. Is wel grappig we zijn de eerste twee keer bij haar geweest. Vervolgens moesten wij op een zaterdag terug voor een echo en was zij er niet en kwamen we dus bij dr. S. terecht.
    Daarna alleen nog maar bij dr. S. geweest. En dat terwijl ik dr. H. eigenlijk veel aardiger vindt :p

Maar dr. S. plant mij nu elke keer in voor een volgende echo bij hem..ook goed...want weet dat hij een erg goede arts is...en Nederlands praten is toch net wat makkelijker.
    En dat terwijl wij eigenlijk pas 31 mei bij dr. S. voor intake terecht zouden kunnen. Gaat nu dus allemaal een stuk sneller omdat we de eerste keren bij dr. H. zijn geweest.

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    #626 Zonnestraal77, 28 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
    Welkom Shadee!! :D

@ acupunctuur, ik zweer erbij!!! Liefst inderdaad 2 maanden voor de IVF. Maar kan ook 1 maand....maar dan wel op het juiste tijdstip. Namelijk op dag 1 van je menstruatie.
    Dan gaat ze beginnen met het schoonmaken van je baarmoeder. Daar drink je dan ook kruiden bij.
    Een week later gaat ze prikken op het kweken van mooie eitjes....etc etc.
    Ja ik heb hele goede eitjes gehad.....5 mooie blasto's waarvan 2 terug geplaatst en 3 cryo's. Voor iemand van 35 jaar vind ik dit een mooie oogst.
    Ennnnnnn......ze prikte ook altijd ff voor de ontspanning.....heerlijk was dat!!!!
    Ik heb de acupunctuur niet in DD gedaan hoor!

Fire, hoe voel je je??

@ Verzekering (M.enzis), gisteren de hele bups in 1x terug gekregen...dus dat is me alles meegevallen!!
    Ook zowat de hele acupuncuur (4 bezoeken) terug gekregen.

Bossie, welkom :D.
    Over de verzekering, M.enzis deed ook moeilijk. We hadden wel een doorverwijzing. We zeiden erbij (telefonisch) dat ik 35 jaar ben en geen tijd heb om te wachten en dat ze in Leiderdorp wachtlijsten hebben.

Loontje, morgen dus de TP. Juist heel goed dat ze niet te lang gewacht hebben!! En dat ze de embryo's dus goed in de gate hebben gehouden.....Misschien zijn ze zo goed doorgedeeld dat ze nu echt in je buikie moeten.
    Toen ik de 5e dag na punctie terug kwam....toen zei uber S ook dat 1 embryo al zo ver was dat íe wil gaan innestelen.....tsja, dat kan toch echt alleen in je BM....niet in een bakkie....hihihi. Succes morgen!!

7. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wat lastig me te mengen in al jullie verhalen want ik heb nog niet goed genoeg terug kunnen lezen. Het is dus geen desinteresse maar een kwestie van wennen... sorry!

Wel wil ik even het volgende met jullie delen:

Ik heb net gebeld voor een eerste gesprek. De nederlandse arts zit vol tot augustus (!!!) maar indien taal geen probleem is kan zijn duitse collega dit overnemen en is er al plek in april! Hiervoor moest ik wel eerst een mail met onze voorgeschiedenis aan de nederlandse arts sturen omdat hij blijkbaar zelf wil bekijken of hij dit wel aan zijn duitse collega wil overdragen. De mail is verstuurd dus ik wacht in spanning af!

8. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Maakt niet uit Shadee ;).

Maarre April al??? Wat super!!! Ik vond de duitse artsen erg aardig. Misschien nog wel vriendelijker dan uber S. (= Ned arts)

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wow, dan ga je zelfs voor ons!;) Da's wel heel snel. Lekker, Shadee!

10. Bossie77

Bossie77 Lid

7 mrt 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Juffie26, mn vriend heeft vandaag nog eens boos gebeld met Unive. Gelukkig hebben we een contactpersoon bij een regionaal kantoor die namens ons contact zocht met de zorgafdeling in Eindhoven. Dat scheelt toch weer. We hebben gedreigd ons complete verzekeringspakket weg te halen en op zoek te gaan naar een andere verzekeraar. Blijkbaar maakte dit indruk, ze gaan nu alles op alles zetten om de vergoeding voor elkaar te krijgen.
    We zijn al een tijdje aan het sparen voor het geval we toch de kosten zelf moeten dragen, maar toch zou een vergoeding (waar je immers recht op hebt) uiteraard erg welkom zijn.;)

Dankzij de info op dit forum hadden we de afspraak in Dusseldorf en Mulheim al op dezelfde dag gepland :D

@Timon, we hebben nog geen concrete vragen opgeschreven. Jullie? Wel zijn we al een maandje bezig met het nemen van vitaminen. Errug veel, maar je raakt er snel aan gewend :)

@All, bedankt voor jullie tips!

@Karin, veel succes morgen!

@Shadee, zou mooi zijn als jullie kunnen worden overdragen aan de Duitse arts. Scheelt ontzettend veel tijd!

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #631 Majo, 28 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
    Loontje, heel veel succes morgen!!

Karin, jij ook succes met de intake. (idd je vragen op papier zetten en proberen te stellen. Hij is sneeeeel die Dr. S. maar komt wel kundig over :).

Juffie, dan waren jullie gisteren w.s. ná ons....wij hadden 16.45 uur de afsrpaak en waren ongeveer om 17.10 uur aan de beurt. Je hebt ons vast de spreekkamer uit zien komen. Heb zelf de wachtkamer niet bewust meer ingekeken, maar zaten jullie toevallig ook recht voor zijn deur? fijn dat er een goed plan is uitgezet! In Ned. moest ik de purgeon altijd voor 12.00 uur 's morgens spuiten, weet niet wat afspraak is in DD.

Timon, idd goed dat je je al zo goed hebt voorbereidt!!

Ploon, hoe is het met je? Houdt je het nog een beetje uit tot de eerste echo? Nog 5 daagjes....spannend hoor!!

Fireangel, jij was dus ook in DD gisteren.... hoe laat moest jij daar zijn dan? Hebben wel meerdere nederlandssprekende paren/alleengaande dames gezien.... Wat wijz. bij jou in de gonal-f dus? Spannend lijkt me best wel...hopelijk geen overstimulatie en op naar een punctie...

Bossie, welkom hier (jammer dat het nodig is). Ook al heel wat achter de rug...en dan doen ze ook nog eens zo moeilijk mbt verwijzing. Wat ontzettend kinderachtig zeg! Hoop dat onze gyn wel mee wil werken (binnenkort even vragen) want hebben op de brief die we in DD moesten invullen gezet dat hij ons heeft doorverwezen ;). Maar denk niet dat hij 'moeilijk' gaat doen.

Shadee, jij ook (helaas) welkom hier. En dat je het nog niet kunt bijhouden, geeft niks hoor.... Tjee....wat zijn die wachtlijsten inmiddels lang zeg voor de intake!! Maar w.s. dus al in april...spreken jullie een beetje duits?

*Schrik niet, komt een laaaange Egoooooooo* (kopietje ander topic)

Intake in DD was gisteren kort maar krachtig en verhelderend. Een 'normale' anamnese gehad en aanvullende vragen gesteld n.a.v. medische gegevens. Had hij niet veel aan, stond weinig in wat hij wilde weten, waar ik al bang voor was toen ik het had doorgelezen. Waar het op neer komt in de verschillen met nu....

1. Door mijn onregelmatige cyclussen had hij direct al kunnen zeggen dat ik w.s. PCO heb (zeiden ze hier nu pas bij afgelopen poging).

2. Zouden volgens hem nooit lange protocol bij mij moeten doen met pil en m.n. de deca omdat ik bij uitgangsecho altijd veel follikels heb klaarliggen en meedere keren overstimulatie heb gehad, wat zeer w.s. versterkt is door decapeptylgebruik.

3. Manlief heeft in verleden gesloten TBC gehad, zeiden hier altijd dat dit niks met de zaadkwaliteit te maken had. Dr. S. wist echter te vertellen dat dit er wel degelijk mee te maken kon hebben omdat dit vernauwingen en littekenweefsel kon geven.

4. In Ned zelf gevraagd of ivm zaadkwaliteit een Mesa of Tese operatie niet zinvol zou zijn, was niet nodig want er werden altijd wel uiteindelijk (na 2 zaadlozingen) zaadcellen gevonden. Dr. S. wil mogelijk wel een Tese laten doen afhankelijk van labwaarden (hormonen) manlief, waar ze hier nooit naar hebben gekeken. Labwaarden zijn in 2008 voor starten van icsi door uroloog gecontroleert en daar is volgens mij nooit iets mee gedaan/naar gekeken door ivf artsen. Terwijl de FSH waarde verhoogd is. En van wat ik begreep gaat het juist om deze waarde.

Hij gaf ook nogmaals aan dat het echt een geluk was dat M. uit die 2 matige embryo's geboren is....in Ned zeiden ze ook al toen....een mazzeltje... ;):). Daardoor had hij wel goede hoop voor ons want mijn lichaam weet blijkbaar wat het moet doen?!

Aangegeven dat we nog in de wachtweken (gister nog wel :() van een 2e icsi in Ned zaten. Vond hij niet erg, zei 'het leven gaat door'.... Afgesproken dit eerst af te wachten, de labwaarden van 2008 op te vragen en te mailen. Inmiddels de labwaarden opgevraagd bij de uroloog en gemaild en ook doorgegeven dat de 3e icsi inmiddels een feit is :( en we ons dus officieel willen aanmelden. Idd......vandaag (dag na intake) dus ongi geworden :(. Beiden nog steeds geen spijt dat we toch doorgezet hebben omdat we nu wel weten dat we een goede embryo kunnen hebben (zou er liefst wat meer hebben maar goed....). Er was al afgesproken dat we één cyclus tot rust moeten komen mocht het misgaan en we dan kunnen starten. Metformine in elk geval gewoon door blijven slikken nu. Nu dus in de mail gevraagd hoe dit er dan uit zal zien. Hij zei al wel, zonder de pil en zonder de deca en mogelijk met cetrotide?! Ben benieuwd. Voelt wel goed op zich om daar verder te gaan hoewel we natuurlijk nog erg balen van deze mislukte poging....het zou zo mooi geweest zijn. En tevens wordt het nu wel heel spannend ook omdat het de laatst vergoede icsi betreft....een 4e poging zullen we nog wel kunnen doen qua financieën, maar een 5e (als we dat zouden willen en als het nodig zou zijn) wordt een beetje lastig nu door die kl*te auto's van laatst :(.

Morgen maar eens met gyn van hier bellen en eindevaluatie aanvragen en meteen een verwijsbrief voor DD.

* Oké...einde laaaaaaange ego weer :) *

12. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @Majo: ik moest er om 9:20 zijn. Was gisteren samen met mijn moeder omdat mijn man cursus had.

Morgen samen met mijn man om 11:00.. spannend!!!

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bossie, slim om de afspraken op 1 dag te plannen. Goed bezig!;)

Ik heb wat punten opgeschreven die ik wil benoemen. Zoals de acupunctuur rond de tp, mogelijkheden als pipelle of Assisted hatching, etc.
    Doordat we bij een mesoloog lopen gebruiken we al een tijd natuurlijke vitamines. Deze zijn nu niet zozeer gericht op zwangerschap, maar op het lichaam beter in balans te hebben en houden.

Majo, zo kort leek het niet met wat je allemaal heb geschreven.;) Toch knap dat hij in 1 keer zegt wat ze in NL pas op het laatst hebben geconstateerd. Fijn dat je helderheid heb.
    Jammer dat je ongi bent geworden. Dan is het erg prettig dat je gisteren de intake had. Nu hoef je daar niet meer op te wachten.
    Mocht je vanuit het zh geen verwijsbrief krijgen probeer dan eens via de ha.

Ik heb liever de boel compleet en dat is het nu. Ook heb ik alles gecopieerd voor mijn eigen archief. ;)

FA, succes morgen!

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Even de lijst omhoog gehaald.;)

Voorgeschiedenis
    - Zonnestraal:
    2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd.
    2011 7x IUI-D in MCK mislukt.
    2012 start ICSI-D in Dusseldorf

- Yj81:
    Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen.
    Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor.

- Juffie:
    * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor.
    * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf.
    * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd.
    * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen.
    * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud.
    * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen.
    * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI.
    * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten.
    * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit!
    * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf.

Fireangel:
    * Januari 2010: gestopt met nuvaring
    * April 2011: naar de huisarts
    * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd.
    * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie.
    * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie)
    * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie).
    * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei.
    * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek!

Ploon:
    - Eind juli 2010 spiraaltje eruit
    - 10-10-10 pos.zw.test -> nov 2010 curretage bij ruim 9w
    - 1-4-11 weer een pos.zw.test -> mei 2011 curretage bij ruim 9w
    - Dec 2011: dun baarmoederslijmvlies (4mm) en laag AMH (0,8)
    - Feb 2012: beginnen met spuiten voor 1e IUI poging

Timon
    -2007 gestopt met de pil
    -2009 2x IUI
    -2010 ICSI met positieve test, helaas direct fout gegaan. Cryo tp mislukt
    -2011 ICSI en cryo tp mislukt
    -2012 5 mei intake DD

Intake Dusseldorf
    - Juffie: 3 december 2011
    - Zonnestraal: 02 februari
    - Yj81:16 februari
    - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H)
    - Ploon: 20 maart: Dr. S.
    - Timon: 5 mei

Start IVF/ICSI
    - Zonnestraal: 08 februari
    - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart
    - Juffie: 9 februari 2012
    - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012

Afspraken Dusseldorf
    - Zonnestraal: 1e FM 15 februari
    - Juffie: 1e FM 14 februari
    - Zonnestraal: 2e FM 18 februari
    -Yj8: uitgangsecho 5 maart

Punctie
    -Zonnestraal: 22-02-12

NOD

Zwanger
    Zonnestraal
    Ploon

15. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Mayo, balen dat je ongesteld bent geworden...ik leef met je mee... gelukkig dat je een verhelderend gesprek in Dusseldorf hebt gehad, je ziet dat ze er in Dusseldorf toch weer anders tegenaan kijken.
    @ Shadee, welkom hier, mooi dat je in april al op intake kan, eind aug. was wel heel ver geweest..pff...wat is het druk in Dusseldorf zeg.
    @ Fireangel, succes vandaag, ik hoop voor jullie dat je follikels mooi zijn gegroeid en je gelijk hoort wanneer de tp zal zijn.
    @ iedereen succes, ik ben misschien een paar mensen vergeten die misschien ook een afsp. hebben vandaag of morgen...
    Ik heb gister toch nog even met Dusseldorf gebeld omdat we vanmiddag het intakegesprek hebben en m'n vriend 2 weken geleden een dikke week koorts heeft gehad, en gevraagd of het mogelijk is een zaadanalyse te laten doen, nu moeten we vanmiddag een uur eerder komen, dat scheelt weer een ritje...;)

16. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hey meiden,

Omdat ik gisteren hier las dat de eerste mogelijkheid van de nl arts in DD in augustus is, heb ik mij vandaag ook aangemeld voor het intake-gesprek bij Dr. S.

Ik ben op dit moment nog in de vu onder behandeling in mijn 2e icsi poging. Ik heb nog twee cryo pogingen te gaan. Maar door personeelsgebrek zijn er lange wachttijden ontstaan voor cryo tp's. Altijd 1, soms 2 cyclussen wachten na een mislukte cryo breekt me op. Ook willen wij meer weten over assisted hatching en evt. meerdere emmies terugplaatsen. Vandaar dat we voor DD gekozen hebben. Mijn afspraak staat gepland op 20 augustus. Dat geeft me de tijd om de komende twee cryo's alle kans te geven en de papieren in orde te krijgen voor de verzekering.

Ik zit bij zilveren kruis... iemand daar al ervaring mee? Wordt alles vergoed? Kan het op de site van zilveren kruis niet vinden en aan de telefoon zei die dame dat ze me alleen informatie kan geven als ik de aanvraag fax.

17. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik ben hier een poosje niet geweest,omdat ik weet dat ik mezelf gek maak als ik er constant mee bezig ben in de wachtweken,maar wil jullie toch even laten weten dat ik vanochtend,2 dagen voor NOD,vet positief getest heb(zowel kruidvat als clear blue)!!!Heel voorzichtig blij!Nu eerst die vreselijke eerste weken door zien te komen!!!Het besef is er echt nog niet trouwens :) Moet ik Dusseldorf nu bellen?Hier heb ik eigenlijk helemaal niet naar gevraagd met de terugplaatsing....

18. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
    YYYYYYYYYY is ZWANGER!!!!
    Kijken je test???? Kijkuh kijkuh kijkuh!!!!! Gefeliciteerd!!! :D

Majo, fijn die duidelijkheid in DD. K*T van je menstruatie :(.
    Maar zo te lezen gaat het in DD wel lukken!!!

19. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Als het goed is staat hij in m'n album nu...
    Sorry dat ik even niet op iedereen reageer,heb een heel stuk gemist die paar weken.Zal even bijlezen binnenkort!

20. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik heb trouwens testen via ebay besteld,vandaar in het Engels :) Scheelt een hoop centjes.Misschien een tip...

Deel Deze Pagina